- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (54 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 5 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 6 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
Jest umowa z wykonawcą. Rusza przebudowa Nabrzeża Norweskiego w Gdyni
Rozpoczyna się przebudowa Nabrzeża Norweskiego. Po zakończeniu całego projektu Port Gdynia będzie mógł obsługiwać jednostki typu Baltmax, największe, które wpływają na Bałtyk. A nowa infrastruktura jest konieczna, bo przeładunki rosną pomimo pandemii. Listopad zakończono ze wzrostem 8,5 proc.
W listopadzie 2020 r. przeładowane zostało 2 333,1 tys. ton, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2019 r., czyli 2 149,8 tys. ton - jest wzrostem o 8,5 proc. Dynamika wzrostu przeładunków rok do roku wynosi 2,3 proc. Grupy towarowe o największym wzroście to ładunki masowe, zboże i kontenery. Bardzo widoczny jest wzrost przeładunków zboża - o 51,4 proc. więcej niż w listopadzie zeszłego roku. Z kolei dynamika wzrostu przeładunków zboża za 11 miesięcy 2020 r. wyniosła aż 67,7 proc. W związku z tym Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Terminale mają poprawić warunki eksportu polskiego zboża.
W porcie trwa rozbudowa terminala ro-ro i budowa terminala promowego, a do tego rozpoczyna się przebudowa Nabrzeża Norweskiego. Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał z firmą Strabag umowę na "Wykonanie przebudowy Nabrzeża Norweskiego w Porcie Gdynia", która jest elementem dużego projektu pn. "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - etapy I i II oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - etapy II i III". Całkowity koszt realizacji inwestycji to 500 mln zł, a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi ponad 270 mln zł. Po zakończeniu całego projektu Port Gdynia będzie mógł obsługiwać jednostki typu Baltmax, największe, które wpływają na Bałtyk.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Dostosowujemy jakość infrastruktury do rosnących oczekiwań rynku. Poprzez inwestycje poprawia się pozycja konkurencyjna portu w basenie Morza Bałtyckiego. Przebudowa nabrzeży przyczyni się również do poprawy parametrów nawigacyjnych, umożliwiając tym samym zawijanie i obsługę większych niż dotychczas statków wpływających do naszego Portu - mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Przebudowa Nabrzeża Norweskiego bezpośrednio związana jest z projektem pogłębiania toru podejściowego oraz akwenów Portu Gdynia i przyczyni się do poprawy parametrów nawigacyjnych samego portu, jak i wzrostu konkurencyjności transportu morskiego. Po zrealizowaniu inwestycji do portu będą mogły zawijać znacznie większe statki, o maksymalnej długości do 400 m, szerokości do 58 m i maksymalnym zanurzeniu do 15 m (obecne maksymalne zanurzenie wynosi 13 m, a długość 340 m).
Znamy przebieg Drogi Czerwonej
- Z pogłębieniem akwenów portowych na obszarze Basenów III, IV i V wraz z rozbudową obrotnicy związana jest bezpośrednio przebudowa wejścia wewnętrznego do portu. Jednocześnie inwestycje te wymuszają wykonanie prac związanych z zabezpieczeniem nabrzeży portowych: Norweskiego, Słowackiego, Włoskiego i Indyjskiego oraz wykonanie umocnienia dna wzdłuż nabrzeża Bułgarskiego - dodaje Jacek Sadaj, wiceprezes ZMPG.
Miejsca
Opinie (24) 4 zablokowane
-
2020-12-21 21:02
Co z damenem
A co zrobią ze stocznią Damen bo jak mają pogłębiać basen 5 to po kiego im te damenowe blaszaki zajmujące nabrzeże .
- 0 0
-
2020-12-09 18:30
A dróg brak (1)
Cały towar musi pokonać koślawą estakadę.
- 12 2
-
2020-12-11 14:44
A co z hasłem "kontenery na tory"?
- 0 0
-
2020-12-11 14:43
Można "przyrównywać coś DO czegoś", ale nigdy "porównywać coś DO czegoś",
dlatego zawsze jest "w porównaniu Z czymś", a nigdy "w porównaniu DO czegoś".
Analogicznie zawsze jest "odnośnie DO czegoś (bo "odnosić się DO czegoś"), a nigdy "odnośnie czegoś".
Panowie Dziennikarze (i Panie Dziennikarki), szanujmy język polski i nie uczmy czytelników (i czytelniczek) złych nawyków, które potem językowe gołębie z RJP ochoczo wprowadzają do słowników zachwaszczając polszczyznę!- 1 0
-
2020-12-09 18:33
Bzdety (4)
Nan. Norweskie jest przebudowywane ze wzgledu na przyjętą głębokość kanału, a nie na cumowanie jakiś wielkich statków. Zerknijcie na mapę, ok. 200m nabrzeża, a potem piszcie. Indyjskie jest clou. A gruby z wąsem jak zwykle jest z innej bajki.
- 8 2
-
2020-12-09 18:39
Ble ble (2)
a na końcu Sadaj, wicek, specjalista od hydrotechniki i osoba o "olbrzymim" doswiadczeniu.
- 3 3
-
2020-12-09 21:06
(1)
A tak coś mądrzejszego umiesz powiedzieć poza hejtowaniem?
- 4 1
-
2020-12-10 01:04
Nie
On jest z Gdańska.
- 2 0
-
2020-12-09 21:05
To jest nabrzeże i z uwagi na pogłebianie i z uwagi na eksploatację statków.
- 0 0
-
2020-12-09 10:49
(2)
Niech tylko wyrobia się w czasie z jednoczesnym polepszeniem zaplecza kolejowego, bo większy przeładunek, równa się więcej zdezelowanych i przeładowanych tirów na drogach...
- 25 2
-
2020-12-10 00:05
"zaaresztują budowę autostrad"
byś do końca życia miał sr*czkę rudzielcu przebżydły!
- 3 1
-
2020-12-09 11:37
To już zależy od PKP
Tory kolejowe na terenie Portu Gdynia są w dobrym stanie. Problem jest w momencie, kiedy pociągi z terenów Portu wjeżdżają na tory zarządzane przez pkp plk.
Roboty idą, więc miejmy nadzieję, że za jakieś dwa lata zaczniemy obserwować więcej pociągów a mniej tirów.- 11 1
-
2020-12-09 10:58
Pkp ciśnie (7)
Pkp za 1,53 mld z...a z inwestycjami w Gdyni. Będzie autostrada kolejowa tak zapowiadają
- 14 0
-
2020-12-09 11:05
autostrada będzie... (4)
jak zrobią 201 - a tam trochę cicho...
- 8 1
-
2020-12-09 21:00
Toryb201 (1)
Tory już się projektują. Do 2025 wszystko będzie gotowe. Roboty idą.
- 2 0
-
2020-12-09 21:54
a pomyśleć, że całą "węglówkę"
zbudowano w 10 lat.
I dlaczego powiela się trasę, której przebieg nie ma obecnie uzasadnienia. Przecież granica jest zupełnie gdzie indziej niż w międzywojniu...- 2 2
-
2020-12-09 13:23
albo tory na zachód (1)
ale o tym też cicho...
Brakuje tego drugiego toru...- 7 0
-
2020-12-09 15:27
tory będą ale tylk do horały
- 0 6
-
2020-12-09 13:15
Autostrada przez Sopot .. (1)
trochę słaba ta autostrada, skoro wszystko z Portu Gdynia będzie wyjeżdzać dwoma torami razem z Pendolino, pośpiesznymi i regio ..
- 9 2
-
2020-12-09 21:04
Połaczenie pojdzie linią 201
Bedzie zepełnie niezależny wyjazd który już się buduje i projektuje - linia 201 omijając całe Trójmiasto. Koniec prac 2025
- 4 0
-
2020-12-09 13:47
(2)
nie koniecznie potrzebna ta inwestycja poniewaz niedlugo te ladunki przejmie port elblag dzieki przekopowi mierzei no moze troche wieksze jednostki tam beda zawijaly
- 12 33
-
2020-12-09 18:07
cieńki troling
Elbląg może być portem końcowyn do odbioru i nadawania ładunków
Statki mogą przepłyną przez przekop na stałe cumują w porcie w Gdyni w Basenie Prezydencki. Kasy Łajka- 3 3
-
2020-12-09 17:23
buhhhaa
do Elbląga tylko żaglówki, port za płytki
- 5 3
-
2020-12-09 11:44
Brawo Rzeczpospolita!!!
- 20 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.