Przejęcie PGNiG do połowy 2022 r., Lotosu wcześniej

PKN Orlen ma więcej czasu na wybór partnera do środków zaradczych przy przejęciu Grupy Lotos. Komisja Europejska wydłużyła termin do 14 listopada 2021 r.
PKN Orlen ma więcej czasu na wybór partnera do środków zaradczych przy przejęciu Grupy Lotos. Komisja Europejska wydłużyła termin do 14 listopada 2021 r. mat.prasowe

Jak poinformował wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin, przejęcie przez PKN Orlen Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa raczej nie nastąpi w tym roku. Ten proces zakończy się do połowy 2022 roku. Natomiast wcześniej powinno się udać zamknąć przejęcie Grupy Lotos.



- Ambicją rządu i PKN Orlen jest postarać się sfinalizować ten proces do końca 2021 r., ale nie mogę tego zagwarantować - powiedział Jacek Sasin podczas spotkania z dziennikarzami.

Mija termin ogłoszenia inwestora dla gdańskiej rafinerii



W lipcu 2021 r. Komisja Europejska wydłużyła termin na realizację środków zaradczych, w ramach przejęcia przez PKN Orlen Grupy Lotos, do 14 listopada 2021 r. Początkowo termin wykonania zobowiązań nałożonych w 2020 r. przez KE na Orlen i Lotos mijał 14 lipca 2021 r.

Komisja Europejska daje Orlenowi więcej czasu na przejęcie Lotosu



Środki zaradcze zatwierdzone przez Komisję Europejską

  • zbycie 30 proc. udziałów w rafinerii Lotos wraz z towarzyszącym dużym pakietem praw zarządczych, co da nabywcy prawo do blisko połowy produkcji rafinerii w zakresie ropy naftowej i benzyny, a jednocześnie zapewni dostęp do istotnej infrastruktury magazynowania i infrastruktury logistycznej;
  • zbycie dziewięciu składów paliw na rzecz niezależnego operatora logistyki oraz budowa nowego terminalu importowego paliwa do silników odrzutowych w Szczecinie, który - po ukończeniu budowy - zostałby przekazany temu operatorowi;
  • uwolnienie większości mocy zarezerwowanych przez Lotos w niezależnych magazynach, w tym pojemności zarezerwowanej na największym w Polsce terminalu przywozu paliwa drogą morską;
  • zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe;
  • sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliwem do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce;
  • udostępnienie konkurentom w Czechach rocznie do 80 tys. ton paliwa do silników odrzutowych w drodze otwartej procedury przetargowej;
  • zbycie dwóch zakładów produkcyjnych bitumu w Polsce oraz dostarczenie nabywcy rocznie do 500 tys. ton bitumu/pozostałości ciężkich.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (77)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane