- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (140 opinii)
- 2 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (55 opinii)
- 3 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (251 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (251 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (180 opinii)
- 6 Luksusowy statek na Westerplatte (15 opinii)
Przekop przez mierzeję ma się opłacić
Przekop przez Mierzeję Wiślaną ma sens i się opłaci - stwierdzili specjaliści, którzy przygotowali studium wykonalności inwestycji.
Jak twierdzą autorzy dokumentu z konsorcjum firm Polbud Pomorze, Geosyntex i Fundacji Naukowo-Technicznej z Gdańska, przekop sprawi, że w większym stopniu niż dotychczas wykorzystywane będą porty morskie w Elblągu, Trójmieście, w obrębie Zalewu Wiślanego i Obwodu Kalingradzkiego. To z kolei przełoży się na znaczne korzyści ekonomiczne dla całego regionu.
Specjaliści stwierdzili również, że spośród czterech lokalizacji branych pod uwagę: Przebrna, Piaski w gminie Krynica Morska oraz Nowy Świat i Skowronki w gminie Sztutowo, do lokalizacji inwestycji najbardziej nadaje się ta ostatnia.
- Jest tam najmniej ziemi do wybrania. Poza tym ta lokalizacja najbardziej skraca drogę na Bałtyk. To z kolei przekłada się na oszczędność w kosztach transportu - wymienia najważniejsze przesłanki Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. To właśnie Urząd całą inwestycję nadzoruje.
Według studium, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną nie przyniesie negatywnych skutków dla środowiska, zarówno w trakcie prowadzenia prac, jak i po ich zakończeniu. Z tym akurat nie zgadzają się władze Krynicy Morskiej i ekolodzy, którzy zwracają uwagę, że budowa kanału ma przebiegać przez tereny chronione europejskim programem Natura 2000. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości do końca tego roku firma Ekokonsult przygotuje raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko naturalne.
W listopadzie ubiegłego roku rząd przyjął wieloletni program budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską na lata 2008-2013. Budżet państwa przeznaczy na ten cel 417 mln zł.
Opinie (74) 7 zablokowanych
-
2008-05-14 20:20
pomylone pojęcia (1)
Proponuje najpierw sprawdzić w słowniku co oznacza Ekologia i Ekolog...
- 1 0
-
2008-05-16 07:50
To proste
Ekolog = Terrorysta, Ekologia = Teroryzm
- 0 0
-
2008-05-14 18:02
Port w Elblągu (1)
mniej więcej to samo co lotnisko w Gdyni,
lokalna megalomania,
nie trzeba przekopu - trzeba dogadać się z ruskimi i naprawić to co spartoliła sofotygowna minister od dwóch braci!- 1 1
-
2008-05-16 07:43
Taaa, co do lotniska, juz teraz Rebiechowo jest przepelnione, ruch pasazerow sie zwieksza - trzeba myslec o przyszlosci. Poza tym, to wszystkie wieksze miasta (na Zachodzie) maja wiecej niz jedno lotnisko, sprzyja to konkurencji i ulatwia zycie pasazerom.
Gdzie jest megalomania w rozwijaniu mozliwosci transportowych Elblaga? To chyba dobrze, ze miasto bedzie moglo sie lepiej rozwijac. Nikt nie mowi o budowaniu portu dla super kontenerowcow tylko do obslugi malej zeglugi morskiej.
A na koniec warto nie byc zaleznym od Ruskich, chociazby w temacie dostepu do Zalewu...
Pozdrawiam- 0 0
-
2008-05-14 17:27
BURSZTYN!!!$$$$$$$ (2)
Na tym przekopie najbardziej skorzystają firmy które podpłacą wykonawcę na przesiew piasku w poszukiwaniu bursztynu.Na takim odcinku i głębokości jest prawdopodobnie mnóstwo bursztynu.
Poszukiwacze bursztynu nielegalnie kopią bursztyn w lasach mierzei a dziurki mają głebokośc ok.1,5m i szer. 1m to w tym przekopie bedzie bardzo duża ilośc bursztynu.W nocy miejscowi bedą nielegalnie i po kryjomu przesiewac piasek.;-)- 0 0
-
2008-05-15 23:51
Bursztyniarzu, wiesz, że łamiesz prawo?
- 0 0
-
2008-05-15 13:00
no i co z tego, że ktoś coś wyłowi. Spróbuj i Ty!
- 0 0
-
2008-05-15 23:26
czas w końcu wykorzystać elblaski port
tak jak to bywało przez wieki !
- 0 0
-
2008-05-15 16:21
jak zapadłą decyzja o budowie gdyni to też większosć psioczyła (1)
że sie nie opłaci i nas nie stać.....
- 0 0
-
2008-05-15 22:17
gospodarka i polityka
Ale Gdańsk wtedy prowadził bardzo głupią politykę. Przez całe wieki to miasto bogaciło się dzięki uprzywilejowanej pozycji w eksporcie polskiego zboża do Europy zachodniej, a w 20-leciu międzywojennym zadęli się, że nie chcą odprawiać polskich towarów. W ten sposób negatywne uczucia zwyciężyły w walce z chłodną kalkulacją ekonomiczną.
- 0 0
-
2008-05-15 22:06
A Elbląg nie lezy nawet w naszym województwie
może mi ktoś napisać na jakiej KONKRETNIE zasadzie przekop ma niby korzystnie wpływać na gospodarkę Pomorza? Co niby ma obsługiwać port o tak śmiesznej głębokości? Kajaki?
- 0 0
-
2008-05-14 17:27
Tu sie coś przekopie, tam sie (5)
wytnie 4.000 drzew, zabije sie jakies łosia, poprowadzi droge przez bagna,zlikwiduje jakis park, wyleje jakis beton, cos sie zaasfaltuje, postawi w Parku Hipermarket. Przyroda wytrzyma wszystko , aż któregoś dnia sie zemści na człowieku jak na dinozaurach.
- 1 1
-
2008-05-14 18:53
(1)
o EKOOSZOLOM
- 0 0
-
2008-05-15 21:59
o, zwykły oszołom
- 0 0
-
2008-05-14 22:22
dinozaury były za duże i za dużo żarły tę naturę, więc się któregoś dnia wpienila i im pi...ła głazem. Podłe dinozaury. STOP eko-świrom!
- 0 0
-
2008-05-14 18:03
(1)
chcesz powiedziec ze natura zemscila sie na dinozaurach?
za puszczanie bakow?- 0 0
-
2008-05-14 21:53
na przykład x)
- 0 0
-
2008-05-15 21:49
tak, bardzo opłacalny
trzeba być skończonym bałwanem, żeby kupić tekst, że zamienianie drogi lądowej na tak krótkim odcinku jak Trójmiasto - Elbląg, na drogę morską będzie miało jakikolwiek wpływ na rozwój Pomorza. tym bardziej, że do 2013 będzie już funkcjonowała A1
- 0 0
-
2008-05-14 16:21
BZDura!! (5)
ten przekop jest nie opłacalny, na zalew mozna sie dostac z baltyku przez szkarpawe co starcza dla zeglarzy,a poza tym sam zalew nie jest przystosowany do plywania duzych statków z ładunkiem.
- 1 2
-
2008-05-15 21:37
"nieopłacalny" sie pisze młotku
- 0 0
-
2008-05-14 22:06
żeglarz się odezwał....
jak dla żaglówek to możesz sobie pływać przez szkarpawę człowieku, tu chodzi o statki handlowe głównie, tor wodny jest na Zalewie i jednostki może nie największe, ale 'kapcie' spokojnie mogą do np. Elbląga zawijać z towarami - jednym słowem to co Ty piszesz jest tylko z Twojego zawężonego pkt. widzenia, człowieku przejrzyj trochę na oczy, zacznij się oriętować w szerszej perspektywie i nie patrz tylko na czubek swojego nosa!!!!
- 0 0
-
2008-05-14 17:00
(2)
glupi jestes
- 0 0
-
2008-05-14 17:15
(1)
przynajmniej mądrzejszy od ciebie,jak nie wiesz to sie nie wypowiadaj,
- 0 0
-
2008-05-14 17:41
moi drodzy parafianie odp....ole wam kazanie na zalewie sie nieznata tylko temat przeciagata
- 0 0
-
2008-05-15 19:30
Za Piaskami.
Kanał można wybudować na granicy w Piaskach i zostawić sowietom wyspę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.