- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (60 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (109 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (184 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (14 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Przekop przez mierzeję ma się opłacić
Przekop przez Mierzeję Wiślaną ma sens i się opłaci - stwierdzili specjaliści, którzy przygotowali studium wykonalności inwestycji.
Jak twierdzą autorzy dokumentu z konsorcjum firm Polbud Pomorze, Geosyntex i Fundacji Naukowo-Technicznej z Gdańska, przekop sprawi, że w większym stopniu niż dotychczas wykorzystywane będą porty morskie w Elblągu, Trójmieście, w obrębie Zalewu Wiślanego i Obwodu Kalingradzkiego. To z kolei przełoży się na znaczne korzyści ekonomiczne dla całego regionu.
Specjaliści stwierdzili również, że spośród czterech lokalizacji branych pod uwagę: Przebrna, Piaski w gminie Krynica Morska oraz Nowy Świat i Skowronki w gminie Sztutowo, do lokalizacji inwestycji najbardziej nadaje się ta ostatnia.
- Jest tam najmniej ziemi do wybrania. Poza tym ta lokalizacja najbardziej skraca drogę na Bałtyk. To z kolei przekłada się na oszczędność w kosztach transportu - wymienia najważniejsze przesłanki Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. To właśnie Urząd całą inwestycję nadzoruje.
Według studium, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną nie przyniesie negatywnych skutków dla środowiska, zarówno w trakcie prowadzenia prac, jak i po ich zakończeniu. Z tym akurat nie zgadzają się władze Krynicy Morskiej i ekolodzy, którzy zwracają uwagę, że budowa kanału ma przebiegać przez tereny chronione europejskim programem Natura 2000. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości do końca tego roku firma Ekokonsult przygotuje raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko naturalne.
W listopadzie ubiegłego roku rząd przyjął wieloletni program budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską na lata 2008-2013. Budżet państwa przeznaczy na ten cel 417 mln zł.
Opinie (74) 7 zablokowanych
-
2008-05-15 09:10
Polacy są dziwni
tylko by niszczyli i niszczyli. Tymczasem cywilizowana nieco bardziej część Europy już dawno przestała majstrować tak beztrosko przy środowisku naturalnym. Ale Polacy muszą być przecież lepsi, co tam im doświadczenia z innych krajów, grunt, że rozpieprzą własny.
- 0 0
-
2008-05-15 09:24
Proszę mnie nie rozczulać bo mam zajady!
"Jak twierdzą autorzy dokumentu z konsorcjum firm Polbud Pomorze, Geosyntex i Fundacji Naukowo-Technicznej z Gdańska" - czyli gółwni potencjalni wykonawcy projektu i realizacji inwestycji (w takiej lub innej konfiguracji).
Giełda w Barniewicach do dzisiaj odbija się czkawką. A jakie studium wykonalności było! Jaki biznes plan!- 0 0
-
2008-05-15 09:51
zuse
KOPAC, wysadzac, dweastowac i jeszcze raz KOPAC...KOOOPAC !!
- 0 0
-
2008-05-15 09:55
gratuluję polskim podatnikom!
port w Elblągu ma fatalne położenie, budowa i eksploatacja nabrzeży, dróg, placów na torfowym podłożu i pomysł, żeby po 400 latach z Elbląga zrobić port morski, i rzekomo jszcze satelitany wobec Gdyni, co miałoby uzasadniać kilkaset milionów wyrzucone na przecięcie mierzei, wykopanie torów wodnych przez Zalew, ciągłe pogłebianie, utrzymanie, zniszczenia środowiska = wszystko to tak głupkowate, że aż śmieszy. Oczywiście państwo polskie i Unia zapłacą do spólki, bo są bogate. Takie dęte plany tonami zalegają we wszelkich urzędach. Może i dobrze, skoro takie pogięte.
- 0 0
-
2008-05-15 10:13
Zamknąć port w wiosze gdańsk i kopać nowy
nadzieja, że ten syf w porcie gdańskim zginie na wieki - wszystkie nabrzeżą zapadają się - stocznie i fosfory tony odpadów z malowanych/konserwowanych statków i produkcji nawozów - walą do kanału i nikt tego nie sprząta, nikt nie zabezpiecza metropilii przed kurzem, pyłem, ołowiem, substancjami ropopochodnymi - Motława to szambo - woda ma kolor malowanego aktualnie statku. Jedyna alternatywa to zaorać ten syf i wybudować nowy.
- 0 0
-
2008-05-15 10:14
Ruski sie nie zastanawiał,czy ENKLAWA koło PL mu sie opłaci!
Teraz nasi durnie debatuja,zamiast NATYCHMIAST zabrać sie do roboty i UNIEZALEŻNIĆ od POzwoleń sowietów!!!
- 0 0
-
2008-05-15 11:11
jestem za nawet gdyby sie nie oplacal
za uniezaleznienie sie od Rosji warto zaplacic
- 0 0
-
2008-05-15 12:39
Ostfront (1)
Tusk podobno odnosi takie sukcesy na froncie wschodnim (embargo żywnościowe, festiwal piosenki radzieckiej w Zielonej Górze), a Elbląg nadal zablokowany? Za poprzedniego rządu mówiło się, że to dlatego, że Fotyga za głupia-ale co powiedzieć teraz?
- 0 0
-
2008-05-15 14:20
teraz trzeba udawać, że to nowy pomysł
- 0 0
-
2008-05-15 16:21
jak zapadłą decyzja o budowie gdyni to też większosć psioczyła (1)
że sie nie opłaci i nas nie stać.....
- 0 0
-
2008-05-15 22:17
gospodarka i polityka
Ale Gdańsk wtedy prowadził bardzo głupią politykę. Przez całe wieki to miasto bogaciło się dzięki uprzywilejowanej pozycji w eksporcie polskiego zboża do Europy zachodniej, a w 20-leciu międzywojennym zadęli się, że nie chcą odprawiać polskich towarów. W ten sposób negatywne uczucia zwyciężyły w walce z chłodną kalkulacją ekonomiczną.
- 0 0
-
2008-05-15 19:26
Za Piaskami.
Kanał można wybudować na granicy w Piaskach i zostawić sowietom wyspę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.