• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przemysł stoczniowy wspólnie powalczy o kontrakty

Robert Kiewlicz
24 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat MARS przejmie kolejne udziały w stoczni Crist?
Firmy z wiązane przemysłem stoczniowym chcą wspólnie walczyć o duże kontrakty na jednostki do obsługi górnictwa morskiego. Firmy z wiązane przemysłem stoczniowym chcą wspólnie walczyć o duże kontrakty na jednostki do obsługi górnictwa morskiego.

Firmy związane z przemysłem stoczniowym chcą wspólnie walczyć o duże kontrakty. Pomóc w tym ma program o roboczej nazwie "Gdynia zatoką offshore", do którego przystąpiły największe firmy związane z gospodarką morską z naszego regionu.



Na pomysł integracji środowiska wpadł prezes Stoczni Gdynia, Patryk Michalak. Wraz z zarządcą kompensacji stoczni Romanem Nojszewskim opracował on program mający na celu integrację firm związanych z przemysłem morskim i stoczniowym.

Do programu przystąpiły trójmiejskie stocznie oraz ich kooperanci. Grupa ma wspólnie walczyć o kontrakt, głównie na rynku statków do obsługi górnictwa morskiego. Obecnie do grupy należą firmy Crist, Euro-Cynk, Gefako, Vistal, Germanisher Lloyd, Energomontaż Północ Gdynia, zakłady Hipolit Cegielski Poznań, oraz Stocznia Gdańsk i Stocznia Marynarki Wojennej.

- Gospodarka naszego regionu musi się zintegrować - mówi Andrzej Szwarc ze Stoczni Crist. - Wspólne uczestnictwo w projektach offshore, przebudowie, czy remontach dużych jednostek to duża szansa. Takie kontrakty liczy się często w setkach milionów euro. Dzięki temu nie tylko znacznie zwiększymy zatrudnienie, ale też zyska na tym biznes w naszym województwie.

Miejsca

Opinie (18) 1 zablokowana

  • A REMONTOWA?

    Nie chce przynależeć do tej grupy?

    • 2 3

  • Taa sretetete nie w Polsce (2)

    Nawet Norweskie stocznie wychodzą na swoje pomimo że tanie nie są i tam robotnik do ręki dostaje około 70zł/h a u nas jaka praca taka płaca czyli za obijanie się jest likwidacja firmy zrozumcie to pracownicy że już się skończyło!
    Jak 2000 osób się opieprza przy robocie która jest dla 200 osób to póxniej fiorma ma kłopoty i przepada

    • 12 3

    • (1)

      A nasze" stocznie" wprowadziły wszędzie systemy pracy o dzieło gdzie zarabia się 7zł/h pracując na czarno bez ubrań roboczych ,butów i z nieterminowymi wypłatami.A prezesi jeszcze płaczą że stocznia nie zarabia ,jaka płaca taka pracz zrozumcie to pracodawcy.

      • 2 0

      • Przepraszam za literówkę w słowie praca .

        • 1 0

  • Nie ma takiego czegoś jak Stocznia Marynarki Wojennej...

    Jest Stocznia Marynarki Wojennej w upadłości.
    Pozatym to takie słodkie pitu pitu, zebrała się grupa ekonomicznych trupów i chcą coś razem zrobić, tylko nie wiedzą co i jak, pusty śmiech....

    • 11 3

  • Podział

    Jestem ciekaw co zrobią te firmy z grupy jeśli na przykład uda im się znaleźć jakiś mały kontrakt, kto go wtedy dostanie? Wszystkie te firmy specjalizują się w konstrukcjach spawanych i wszystkie łączy to, że walczą teraz o przeżycie. Ciekawe jak długo potrwa ich solidarność...

    • 7 1

  • O co chodzi!?

    A potem przyjdzie Śniadek ze ,,swoją'' SROLIDARNOŚCIĄ i w szystko rozwali! Bo z psie pieniądze nikt obijał się nie będzie.

    • 6 2

  • janusz szlanta dawał rade

    cała reszta to małe firemki które modlił sie okontrakty z skadynawi i beneluxu a teraz niema stoczni niema kontraktów na sekcje skadnawia zwolniła i myślą że bałtyk to może północne

    • 3 0

  • TYLKO PODWYKONAWCY (4)

    Niestety gotowych statków budujemy coraz mniej staliśmy się tylko dostawcami surowych elementów statków , czyli wykonujemy naj brudniejszą robotę za np Norwegów oni pozostawili sobie wykończeniówkę najlżejszą i najbardziej opłacalną.Pozostały nam też remonty czyli największy syf (remonty siarkowców i tankowców w GSR Gdynia) którego w Europie nikt nie chce robić.

    • 5 0

    • Nie do końca (3)

      ...z tymi tankowcami. Jeśliś zorientowany tona pewno wiesz, że ich wymiary nie pozwalają na ich zadokowanie w większości doków.

      • 0 0

      • (1)

        GSR blokuje możliwość budowy statków w Gdyni , bez dużego doku reszta wydziałów kadłubowych będzie całkowicie bez użyteczna .A co do warunków i zasad pracy dla GSR Gdynia to znam to od środka , sam widziałem ludzi mndlejących w zbiornikach tankowców ,oraz tajemniczą wysypkę u robotników pracujących na siarkowcach.

        • 3 0

        • Wierzę Ci, że tak to może być. Widziałem pracowników tych spółek, podwykonawców GSR... A tak a propos siarkowców, to podczas remontu jednego z nich w GSR właśnie wstrzymano na jakiś czas prace właśnie z uwagi na wyraźne niebezpieczeństwo zatrucia pracowników. Wiele rzeczy jest nie tak, wszędzie. Szkoda, że ludzie boją się tego zgłaszać właśnie z uwagi na utratę pracy. Osobiście niejednokrotnie zgłaszałem zauważone kłopoty Budowniczym czy Kierownikom Remontów, w większości przypadków coś z tym robiono.

          GSR walczy też o swoje - inne firmy chcą wejść do SD2 na remonty, nie tylko na budowę nowych statków! Zobacz co się dzieje z GRYFIĄ - zwalniają ludzi, są ogromne zaległości wobec podwykonawców (wielomiesięczne!). Rynek remontów jest teraz wyjątkowo ciężki, armatorzy oszczędzają na czym mogą, a płacą o wiele mniej niż jeszcze parę lat temu.

          • 0 0

      • Jak macie za małe doki w Gdańsku to se zbudujcie większy.

        • 1 1

  • zatoka offshorowa

    to tak jak rozmowy w Baden-Baden a efekt żaden-żaden.stocznia marynarki wojennej w upadłości to trup tylko o tym jeszcze nie wie.euro-cynk ma kłopoty.
    gafako czym innym zajmuje się. energomontaż nie ma zielonego pojęcia o budowie czy remontach statków.z tej grupy jedynie tylko crist i stocznia gdanska to ludzie majacy pojęcie o robotach stoczniowych. vistal zna się na budowie mostów.hipolit cegielski tego to już nie rozumiem.podobnie jak GL - co ma towarzystwo klasyfikacyjne do produkcji ? stocznia gdanska z pewnoscią da sobie radę i bez tej inicjatywy podobnie crist, który ma duże doswiadczenie w budowie statków. kto miałby rozdawać karty ( odpowiadać za kontrakty w tej grupie )?
    jeżeli to mialby byc Crist to slabo widze innych - nie sa zwyczajni do roboty.
    i szybko dojdzie do rozstania. wydaje mi sie , ze celem tej grupy jest pozyskanie doku duzego - przetarg juz niedlugo bo we wrzesniu.
    co do zarzadcy kompensacji to nie wypowiadam sie bo musialbym powiedziec za duzo a nie mam dowodow .moim zdaniem stworzenie takiej grupy to pobozne życzenia.zbyt duze roznice interesow firm, ktore sa w tej grupie.ale może... kiedys gadali morze jest szerokie i głębokie więc może sie uda , choć wątpię.

    • 1 1

  • Sponsorem projektu powinien zostać min. Grad

    Trójmiasto zbliża się do Suwałk pod względem skali inwestycji.

    • 2 0

  • Jo s...ły ptaki będzie wiosna, będzie trawa lepiej rosła.

    Jeszcze została do rozwalenia: Poczta Polska i PKP (Deutsche Post, Deutsche Bahn).

    Następnie przyjęcie euro.

    A po 2 latach Francja i Niemcy ogłoszą powrót do franka i marki niemieckiej.

    P.S.
    Proszę zobaczyć sobie niemieckie wskaźniki gospodarcze za ostatni kwartał, niedługo za euro , Niemcy wykupią połowę wysp w Grecji.

    P.P.S.
    W trzy miesiące po upadłości Gdyni i Szczecina, przepisy odnośnie pomocy stocznią zostały uchylone i obecnie stocznie niemieckie i francuskie mogą korzystać z pomocy państwa, ustawy przeciwdziałające kryzysowi światowemu.

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane