- 1 Zobacz, jak wygląda świat widziany z suwnicy bramowej (20 opinii)
- 2 Wycofanie się z fuzji Orlenu z Lotosem jest niemożliwe (41 opinii)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (25 opinii)
- 4 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (187 opinii)
- 5 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (78 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
RPP zatwierdziła wyższe stopy procentowe. Stopa referencyjna 6 proc.
Rada Polityki Pieniężnej podwyższyła stopę referencyjną do 6 proc. RPP zacieśnia politykę finansową już od października 2021 r., by nie dopuścić do utrwalenia się rekordowej i stale przyspieszającej inflacji. Stopy procentowe wzrosły w tym okresie z 0,1 do 5,25 proc. Było to dziewiąte z rzędu posiedzenie RPP zakończone decyzją o podwyżce stóp.
Inflacja konsumencka wzrosła do 13,9 proc. Za miesiąc będzie jeszcze gorzej
- stopa referencyjna 6 proc. w skali rocznej;
- stopa lombardowa 6,50 proc. w skali rocznej;
- stopa depozytowa 5,50 proc. w skali rocznej;
- stopa redyskonta weksli 6,05 proc. w skali rocznej;
- stopa dyskontowa weksli 6,10 proc. w skali rocznej.
Raty kredytów ostro w górę
- Przy wciąż silnym konsumencie oraz wzroście płac Rada nie ma większego wyboru, jak podnieść stopy procentowe. Działania te mają na celu obniżenie możliwości i skłonności do zaciągania kredytów hipotecznych, a tym samym wyhamowanie konsumpcjonizmu - komentuje Aleksander Pawlak, prezes zarządu Tavex. - Według najnowszych danych BIK w kwietniu 2022 r. banki i SKOK-i - w ujęciu liczbowym - udzieliły więcej pożyczek w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Mówimy tu o dwóch rodzajach kredytów: ratalnych (+ 4,5 proc.) oraz gotówkowych (+ 3,9 proc.). Spadek (- 38,7 proc.) odnotowały kredyty mieszkaniowe oraz limity na kartach kredytowych (- 33,6 proc.).
Pomoc dla kredytobiorców. Rząd przyjął projekt ustawy
Gdy RPP postawi kropkę nad "i" w cyklu podwyżek, część polskich kredytobiorców będzie
mieć raty o 100 proc. wyższe w porównaniu do sytuacji sprzed roku, gdy koszt pieniądza był bliski zeru. Rata nowego zobowiązania na 300 tys. zł i okres 30 lat powinna wynosić więcej niż 2,5 tys. zł. Jeszcze we wrześniu 2021 r. kredyt o takich samych parametrach miał miesięczną ratę w wysokości niespełna 1,2 tys. zł.
Likwidacja WIBOR. Nowy wskaźnik zmniejszy raty kredytów?
Podwyżki stóp przynajmniej do września
Jak twierdzi Bartosz Sawicki, analityk Cinkciarz.pl, Rada Polityki Pieniężnej jasno zapowiedziała, że stopy procentowe będą rosnąć do momentu, w którym presja cenowa zacznie wygasać. Dynamika inflacji apogeum powinna osiągnąć w miesiącach letnich 2022 r. na pułapie przekraczającym 15 proc. I do końca roku przybierać będzie wartości dwucyfrowe. Oznacza to, że poza jutrzejszym ruchem czekają nas przynajmniej dwie kolejne podwyżki: w lipcu oraz we wrześniu (w sierpniu decyzyjne posiedzenia RPP nie odbywają się). Docelowy poziom dla stóp można szacować na 7-7,5 proc., ale biorąc pod uwagę, że wzrost cen wciąż zaskakuje, to istnieje ryzyko wydłużenia cyklu.
Opinie wybrane
-
2022-06-08 16:58
Sceptyk (16)
Stopy są i były za niskie! To one napędziły popyt tak, ze mieszkania kosztują absurdalnie drogo. Jeżeli ktoś podpisuje umowę to jest zobowiązany ją spłacać. Co mają powiedzieć osoby takie jak ja, które oszczędzają lub wzięły stałą stopę. Są frajerami? Dlaczego dla nas nie ma gratyfikacji? Jeżeli ktoś nie ma wyobraźni to jego problem i niech pracuje na dwa etaty albo sprzeda. Popyt spadnie ceny się ustatkują. Skończy się apartament 34m2 w cenie 700 000
- 133 62
-
2022-06-14 23:06
Szkoda że nie 99 i lecimy z 10 piętra
- 0 0
-
2022-06-13 13:22
Stale stopy
Proszę mi podać bank, który daje hipoteczny kredyt na 30 że stałą stopą.
- 2 0
-
2022-06-09 18:53
Masz z czymś problem
- 1 0
-
2022-06-09 16:02
O już jest! (1)
Jest juz głos w tonie podobnym do nagonki na frankowiczów. Juz powszechnie było wiadomo ze trzeba brac kredyt ze stałą stopą procentową. Wszyscy to oczywiscie wiedzieli. Pani w kiosku, pan w tramwaju - wszyscy sie znają na kredytach. Kiedy ludzie zrozumiecie ze banki są wyłącznie od tego ze ludzi wykorzystywać. Sprzedają wszystko - byle tylko mieć
Jest juz głos w tonie podobnym do nagonki na frankowiczów. Juz powszechnie było wiadomo ze trzeba brac kredyt ze stałą stopą procentową. Wszyscy to oczywiscie wiedzieli. Pani w kiosku, pan w tramwaju - wszyscy sie znają na kredytach. Kiedy ludzie zrozumiecie ze banki są wyłącznie od tego ze ludzi wykorzystywać. Sprzedają wszystko - byle tylko mieć farmę na 30 lat. Stopy takie czy inne sa nieistotne - albo placisz albo wylatujesz z mieszkanka i sie je sprzeda na wolnym rynku. Frankowiczów tez tak koncertowo załatwili i po 15 latach sądy wszystkie te umowy unieważniają. Może i wam sie uda współniewolnicy na pohybel bankom i "głosom rozsądnych"
- 1 1
-
2022-06-09 17:55
Jak ktoś się nie zna na kredytach to niech sobie weźmie doradcę który się zna i który mu wszystko wytłumaczy ale nie lepiej płakać że się nie znalo i mieć pretensje do wszystkich tylko nie do siebie
- 2 2
-
2022-06-09 01:01
Dalej będą po 700 k, a ty po prostu wynajmiesz a nie kupisz. Czegoś tu nie poniał ?
- 22 5
-
2022-06-08 23:21
w punkt
- 1 2
-
2022-06-08 20:00
Święta prawda!
- 4 4
-
2022-06-08 17:59
(6)
z jednym się zgodzę, mam nadzieję że skończy się patologia z apartamentami 700tys za 38m2, reszta nie bo po prostu ludzi mi szkoda.
- 21 20
-
2022-06-11 21:07
Patologia bo bidasów nie stać? Będzie 38m za 1 400 000 przy takiej inflacji
Jak sie rozdaje kase i daje minimalną 3500 to mieszkanie kosztuje tyle ile kosztuje, lump za kilka pensji nie kupi.
- 0 0
-
2022-06-09 01:51
(1)
dopóki takie mieszkania sie sprzedają, to deweloperzy dalej będą budować takie klitki w cenie domu
- 16 0
-
2022-06-09 06:44
Jest popyt, jest podaż.
Podejrzewam, że gdyby deweloper wybudował klitkę 20m² bez okien i balkonu, ale z ceną niższą o 500zł za metr, to też by chętnych znalazł.
- 16 1
-
2022-06-08 23:22
(2)
sami sa sobie winni, licytowali sie na mieszkania, brali po 4 na najem, mialy sie same splacac, smiali sie oszczedajacym w twarz
- 30 12
-
2022-06-09 18:53
Nienawiść jest złym rozwiązaniem
Osoba która jest zawistna jest zwyczajnie glupia
- 9 1
-
2022-06-09 05:29
Ale oni podniosą cenę wynajmu i zwróci się 2 x szybciej, niemożliwe? A jednak tak się dzieje, absurdalne ceny a mieszkania idą od ręki.
- 13 9
-
2022-06-08 17:09
No jesteś bez dwóch zdań
- 20 23
-
2022-06-08 15:41
Zaczyna się dramat (111)
Zakredytowanych pod korek na tak zwaną miniratkę na apartament 40 m2 po 650 tysi :) oj będzie pogrom. Masowy upadek :) a miało być tak cudownie :)
- 150 100
-
2022-06-09 10:18
wywłaszczenie trwa - za takie praktyki powinni wisieć !
- 1 0
-
2022-06-08 16:34
(2)
Kochany nigdy ale to nigdy nie mozna bylo zakredytowac sie pod korek. Pod korek jesli juz to robi rzad teraz. Nie chce mi sie jednak ci tlumaczyc jak sie zdolnosc kredytowa wylicza i co sie bierze kalkulujac ja. I tak bys lepiej wiedzial wiec szkoda mych sil.
- 15 8
-
2022-06-09 09:51
"Kochany nigdy ale to nigdy nie mozna bylo zakredytowac sie pod korek." - LOL.
"Nie chce mi sie jednak ci tlumaczyc jak sie zdolnosc kredytowa wylicza i co sie bierze kalkulujac ja." - wylicza sie tak: wez pan kolejny kredyt, a jak nie masz pieniedzy to wez tez kredyt, tylko konsolidacyjny. Wez koniecznie, bo bez tego nie ma zycia."Kochany nigdy ale to nigdy nie mozna bylo zakredytowac sie pod korek." - LOL.
"Nie chce mi sie jednak ci tlumaczyc jak sie zdolnosc kredytowa wylicza i co sie bierze kalkulujac ja." - wylicza sie tak: wez pan kolejny kredyt, a jak nie masz pieniedzy to wez tez kredyt, tylko konsolidacyjny. Wez koniecznie, bo bez tego nie ma zycia. Tylko frajerzy nie biora. Widziales nasze piekne reklamy - wszyscy sie tam usmiechaja, bo zyja na kredyt. Bierz pozyczke w koncie, kredyt w KK, konsumecki i pod hipoteke (juz zadluzona, spoko - mozna po raz kolejny). Tak sie w bankach wylicza kredyty konsumenckie Kowalskich.- 1 2
-
2022-06-08 17:15
Idioci minusują
Ale oni tylko do Bociana chodzą
- 11 10
-
2022-06-08 16:19
do dr vladko (2)
Wszyscy dostaniemy po 4 literach. Jeżeli zapłacą kasiorę do banku na ratkę to mniej wydadzą na rynku.
- 29 0
-
2022-06-08 17:24
Spłacaj długi i nie płacz
- 8 9
-
2022-06-08 17:14
O nie zrozumie
- 8 0
-
2022-06-08 16:18
(36)
Podnoszenie w tej chwili stóp procentowych to nie uwalenie zakredytowanych pod korek, ale tych, którzy mieli margines. Ktoś wziął ktedyt na 300k i miał zapas na 3000 miesięcznie, to teraz jego rata wskoczyła z 1600 na 3500.
Podwyżka więc jest teraz dobijaniem tych, którzy mieli zapas. Rynek jest zamrożony, ilość kredytów leci. WPodnoszenie w tej chwili stóp procentowych to nie uwalenie zakredytowanych pod korek, ale tych, którzy mieli margines. Ktoś wziął ktedyt na 300k i miał zapas na 3000 miesięcznie, to teraz jego rata wskoczyła z 1600 na 3500.
Podwyżka więc jest teraz dobijaniem tych, którzy mieli zapas. Rynek jest zamrożony, ilość kredytów leci. W inflacja rośnie, bo dyletanci z Nowogrodzkiej pakują pustą kasę w 500+, 13, 14 i inne programy propagandowe.
Nie zadziałają podwyżki, nie zdławi się konsumcji i inflacji, jeśli cały czas rząd pisu będzie rozdawał nieswoje pieniądze, a dodatkowo drukował puste banknoty.- 75 12
-
2022-06-09 18:22
19 posłów głosowało przeciwko 14 emeryturze. Nie wiedziałem że PiS ma ponad 400 przedstawicieli w sejmie xD i takie dzbany jak ty mają prawa wyborcze a nawet nie wiesz jak twoje kochane ugrupowanie glosuje
- 0 1
-
2022-06-09 18:19
Twoja kochana opozycja w większości głosowała za 13 i 14 :) wiem że może masz problem z czytaniem ale odsyłam do wyników glosowan :) tylko się nie zdziw :)
- 0 0
-
2022-06-08 17:41
Jeśli Polska kupuje złoto, to nie jest to pusty dodruk trollu (21)
jak robiono za POprzedników ale dobrze czytać eksperta. Ty byś pewnie obniżył stopy procentowe do 0 i wtedy więcej ludzi brałoby kredyty co według Ciebie zmniejszyłoby inflację ! ;P
Ps. A gdybyś znał podstawy ekonomii, to wiedziałbyś, że takie wpompowanie pieniądza w różne programy 500 + itp rusza gospodarkę bo ludzie kupują za kasę a nie na kredyt co zadłuża a pieniądz w takiej czy innej postaci wraca do państwa ... ;P- 9 53
-
2022-06-08 19:31
Jakas dziwna ekonomie studiowałeś...
- 1 2
-
2022-06-08 18:50
Zaprzeczasz czlowieku prawom ekonomii. (1)
Sprobuje ci to wytlumaczyc w prosty sposob.
Drukujesz banknoty i rozdajesz dzisiaj kazdemu Polakowi z peselem 500k. Co się dzieje? Czy kazdy nagle staje sie bogaty i stac go na pakiet auto z salonu plus mieszkanie? Wg twej teorii tak. Ale wg prawom ekonomii nie. Otoz telefony do salonow samochodowych oraz wlascicieli mieszkan i deweloperowSprobuje ci to wytlumaczyc w prosty sposob.
Drukujesz banknoty i rozdajesz dzisiaj kazdemu Polakowi z peselem 500k. Co się dzieje? Czy kazdy nagle staje sie bogaty i stac go na pakiet auto z salonu plus mieszkanie? Wg twej teorii tak. Ale wg prawom ekonomii nie. Otoz telefony do salonow samochodowych oraz wlascicieli mieszkan i deweloperow grzeja sie niemilosiernie, popyt znacznie przewyzsza podaz. Co robia dealerzy aut i deweloperzy? W 1 dzien zamykaja wszystkie tranzakcje pozbywajac sie owych dobr w standardowych cenach? Tylko naiwny moglby tak uwazac. Po prostu podnosi znacznie cene do momentu az przywroci normalną rownowage popytu (klienci z kasa) na swoją podaz (produkty). I tak w skrocie zadzialalo rozdawnictwo PISowe.- 26 0
-
2022-06-09 18:38
Uwielbiam te stwierdzenie rozdawnictwo PiSu xD i pisze to pewnie osoba która głosowała na po a nie wie że tylko 8 osób z KO głosowało przeciwko 14emeryturze xD ale tak to nie ważne że KO głosowało za rozdaniem kasy jak PiS winny jest tylko PiS bo to była ich ustawa xD
- 0 1
-
2022-06-08 18:39
A te 500+ to niby skad? (2)
Sam Pinokio powiedział że to kredyt i nic innego.
- 13 3
-
2022-06-08 20:29
Dług publiczny wzrósł o 400 bln zł w trzy lata, wina Tuska, UE, Putina, Covida, LPG+ i cyklistów... (1)
- 14 1
-
2022-06-10 14:55
Tak, to wszystko wina Tuska i Ruska ! Oczy zamykać i naprzód !
- 0 0
-
2022-06-08 18:11
Gdybyś ty miał chociaż jedną godzinę ekonomii zamiast religii w szkole.. (3)
..to byś wiedział, że inflacja rośnie z każdym pustym pieniądzem.
- 30 4
-
2022-06-09 18:36
Jakbyś znał wyniki głosowań to byś już na swoją kochana opozycję nie oddał głosu. Przypomnę że twoja kochana opozycja głosowała za pustym pieniądzem na tarcze covidowe głosowała za lockdownami i płaceniem kasy ludzia za to by siedzieli w domu również twoja kochana opozycja głosowała za 14 emerytura (8 osób było przeciwko z KO i 11 z konfederacji)
Jakbyś znał wyniki głosowań to byś już na swoją kochana opozycję nie oddał głosu. Przypomnę że twoja kochana opozycja głosowała za pustym pieniądzem na tarcze covidowe głosowała za lockdownami i płaceniem kasy ludzia za to by siedzieli w domu również twoja kochana opozycja głosowała za 14 emerytura (8 osób było przeciwko z KO i 11 z konfederacji) więc tak PiS rządzi ale twoja kochana opozycja bardzo się przyłożyła do obecnej inflacji. Ale tak to jest jak się słuch przekazu z tvnu zamiast wejść na stronę sejmowa i przekonać się jak to "liberałowie" głosują.
- 0 0
-
2022-06-08 18:31
co do religii (1)
to powiedziano tam wyraźnie, a ty nie słuchałeś: "Bo kto ma, temu będzie dodane, i nadmiar mieć będzie; kto zaś nie ma, temu zabiorą również to, co ma" Mt 13,12
- 8 9
-
2022-06-08 21:24
Tyle, ze ty jest mowa o moralnosci, a nie o pieniadzach. O pieniadzach tez bylo, cos o uchu igielnym, czy nie?
- 1 0
-
2022-06-08 18:05
A teraz ta gospodarkę gaszą, żeby zbić inflacje. Co ty gadasz w ogóle. Pieniądz który powstał nie z pracy zawsze będzie pustym bezwartościowym pieniądzem. Pompujesz go wystarczająco dużo, to masz inflacje.
Przeciez to logiczne - usługodawcy widza, ze ludzi stać na towary (bo maja dodatkowy haj o zerowej wartości), wiec podnoszą ceny żeby tez cos wiecej zyskać (+ zrównoważyć sobie ich rosnące koszta), ludzie nadal kupują bo nadal dostają kasę i tak w koło..- 22 2
-
2022-06-08 17:43
Bzdury wyssane z palce. (9)
Tyle masz pojęcia o ekonomii
- 34 5
-
2022-06-08 18:14
(7)
Sami ekonomiści. Powkuracie się i nic i tak nie zdziałacie. Wyluzujcie. Do sprawy trzeba podejść rozsądnie. Zaplanować inaczej budżet domowy i to przetrwać. Współczuje tym co brali pod kurek. Podpisując umowę kredytową dostałem prognozę co się stanie jak wzrosną stopy procentowe.
- 14 8
-
2022-06-08 21:20
Ile dasz radę zaciskać pasa dla Matousza Moradzieckiego i spółki?
- 9 0
-
2022-06-08 20:28
Ty jesteś taki głupi sam z siebie, czy pobierasz lekcje u Suskiego? (3)
Ja mam się żywić wodą z kałuży i promieniami słońca, bo Glapa wymyślił "ratowanie" gospodarki podnosząc stopy procentowe? Przy tak zdebilalym społeczeństwie mnie nie dziwi poparcie dla PiSu.
- 19 1
-
2022-06-10 14:51
Niestety ,mamy zdebilałe społeczeństwo ! Taka prawda ! Ale Kaczafi ponoć odchodzi,a zastąpi go Susski!
- 0 0
-
2022-06-09 18:32
Ale czy to nie twoja ukochana opozycja miała pretensje że glapa tak długo wstrzymywał się z podnoszeniem stóp procentowych? A wiesz jaka stopę procentową zalecają eksperci twojego kochane po? Jakbyś nie wiedział to taka jak wysokość inflacji :) więc się ciesz że masz glape bo jakbyś miał drugiego Balcerowicza to byś już stopy miał na poziomie 15% a wtedy to już byś tylko robił pod siebie :)
- 0 2
-
2022-06-09 09:36
Znow wina PiSu. PiS zmusil cie do podpisania kolejnego kredytu na kolejny bezwartosciowy produkt. Zwsze winni ci inni, ale nigdy wy, bo wy jestescie z definicji bez skazy i zmazy - wy biedne de*ile.
- 0 5
-
2022-06-08 19:41
(1)
Przetrwać to można 3 miesiące , rok ale nie przez 20 lat które zostały do końca kredytu? Piszesz że dostałeś prognozę . Miałeś w prognozie 13 % inflację , tak wysokie stopy procentowe i powszechną drożyznę ?
- 18 1
-
2022-06-09 18:30
Ja dostałem wyliczenia do 10% stóp procentowych. Ale ogarnięcie wszystkich spraw z kredytem hipotecznym zleciłem osobie która się na tym zna i która mi wszystko wyjaśniła. A jeśli wziąłeś kredyt na 30lat to znaczy że od początku nie było cię na niego stać banki lubią takich jeleni )
- 1 2
-
2022-06-08 18:09
I to z brudnego palca.
- 15 4
-
2022-06-08 17:27
A masz świadomość że 500+, 13, 14 itp to pryszcz w porównaniu z tym jak ogromny impakt na inflację miały paranoiczne lockdowny (9)
covidowe dodatki, zapomogi, tarcze... generalnie gigantyczny dodruk kasy?
- 28 32
-
2022-06-08 18:40
Jaki znowu impakt ? Impact jak już... (1)
- 1 12
-
2022-06-08 19:59
Istnieje słowo "impakt" w języku polskim - do sprawdzenia w Słowniku Języka Polskiego :)
Autorowi chodziło prawdopodobnie o znaczenie słowa "wpływ", ale z jakiegoś powodu postanowił być bardziej wyrafinowany... You know ;)
- 17 1
-
2022-06-08 17:39
A masz świadomość, że 500+, 300+, 13-ki, 14-ki.. to też dodruk pustego pieniądza? (6)
- 48 7
-
2022-06-09 18:23
A masz pojecie że tylko 8 przedstawicieli z KO głosowało przeciwko 14 emeryturze?
- 0 0
-
2022-06-08 19:10
Ale to kompletnie inna skala dodruku, tarcze szły w setki miliardów na rok... (4)
Znacznie więcej niż 500+ kosztowało od samego początku jego funkcjonowania.
- 18 18
-
2022-06-08 20:26
Bez kozery napisz trotyliardy. (3)
- 7 7
-
2022-06-17 12:58
Na 500+ przez 6 lat rząd wydał z budżetu 160 mld, na tarcze antycovidowe w rok 300 mld - ale większość ludzi twierdzi że główną przyczyną inflacji jest 500+
- 0 0
-
2022-06-08 22:05
Przez 30 lat dług publiczny urósł do 990 mld (koniec 2019), a jeszcze w 2021 rząd mówił o 200 mld z tarczy antycovidowej jakie (1)
trafiły do firm.W 2 lata dług miał wzrosnąć o ponad 430 mld co stanowi połowę tego na co wcześniej zadłużyliśmy się jako kraj przez 30 lat... i ktoś się jeszcze dziwi z czego wynika inflacja?
- 14 1
-
2022-06-09 18:27
A najlepsze jest to że to opozycja miała pretensje że PiSu że lockdowny są za słabe (wystarczy zobaczyć jak wyglądały debaty gdy były częściowo zdejmowane obostrzenia i jak to opozycja miała o to pretensje) plus miała również pretensje że tarcze są za małe i że należy dać jeszcze więcej (wszystko jest na nagraniach z obrad sejmu) więc nie licz że
A najlepsze jest to że to opozycja miała pretensje że PiSu że lockdowny są za słabe (wystarczy zobaczyć jak wyglądały debaty gdy były częściowo zdejmowane obostrzenia i jak to opozycja miała o to pretensje) plus miała również pretensje że tarcze są za małe i że należy dać jeszcze więcej (wszystko jest na nagraniach z obrad sejmu) więc nie licz że wyborcy większości opozycji zgodzą się z tym że główna przyczyna tak dużej inflacji jest lockdown i tarcze covidowe bo przecież ich ukochana opozycja pod rękę z PiSem głosowała za tym cyrkiem.
- 0 2
-
2022-06-08 16:57
Otóż to.
- 30 2
-
2022-06-08 16:29
Zgadza się, szkoda że program finansowy nie idzie w parze z socjalnym .tu zaciskanie pasa a tam rozdawnictwo na lewo i prawo
- 48 3
-
2022-06-08 16:10
Mówisz o tym tak, (48)
jakby własne mieszkanie było czymś absolutnie luksusowym i czyjąś zachcianką. A nie podstawową potrzebą człowieka, który mając rodzinę, chce mieć gdzie mieszkać.
- 89 12
-
2022-06-10 14:30
Pod mostem też można! + miska ryżu !
- 0 0
-
2022-06-09 18:04
Tak to jest jak życie zaczyna się od tyłka strony.
- 0 0
-
2022-06-08 17:47
Własne mieszkanie koniecznie nowe, w jednym z najdrozszych (3)
miast i cen mieszkan w PL to luksus i zachcianka, a nie zadna konieczność. Gdyby posiadanie mieszkania bylo koniecznoscią, to ci, ktorym rata uwiera, nie kupowaliby powyzej swoich mozliwosci, tylko w Kartuzach, Koscierzynie czy innym Pacanowie. Wiec nie pisz bzdur o koniecznosci.
- 18 26
-
2022-06-09 18:16
No i tacy jak ty właśnie mają prawa wyborcze porażka. Tak logiczne jest kupić mieszkanie w takich Kartuzach bo jest o 200k tańsze ale nie myśleć ile się wyda przez czas spłacania kredytu na same dojazdy do pracy która ma się w mieście :)
- 3 0
-
2022-06-09 06:48
Jooo.. i tracić czas i pieniądze na dojazd do i z pracy, ma to sens. (1)
- 8 1
-
2022-06-09 18:18
O tym ludzie nie myślą. Myśli że jak wyda 100-200k na tańsze mieszkanie poza miastem to tyle jest do przodu xD ale ile wyda na dojazdy i utrzymanie auta aby dostać się do pracy która ma w mieście to już zbyt wysoka matematyka. Ale pewnie to jeden z tych co myślał że będzie miał 0 stopy przez 30lat spłacania kredytu xD
- 2 0
-
2022-06-08 17:24
Nie musisz posiadać. Możesz wynająć. (41)
- 22 61
-
2022-06-09 10:20
Na emeryturze dalej będziesz najmował?
A co za 30+ lat na emeryturze. Człowiek już nie będzie pracował i zarabiał na utrzymanie ile chce czy potrzebuje. Możesz być osobą chorą, samotną - bo współmałżonek umrze np. 20 lat wcześniej - i co wtedy? Oczywiście w świecie idealnym każdy ma zabezpieczenie i odłożone pieniądze na ten czas, ale jak jest naprawdę? Nagle zostajesz z jałmużną z ZUSu
A co za 30+ lat na emeryturze. Człowiek już nie będzie pracował i zarabiał na utrzymanie ile chce czy potrzebuje. Możesz być osobą chorą, samotną - bo współmałżonek umrze np. 20 lat wcześniej - i co wtedy? Oczywiście w świecie idealnym każdy ma zabezpieczenie i odłożone pieniądze na ten czas, ale jak jest naprawdę? Nagle zostajesz z jałmużną z ZUSu i nie stać cię nawet na leki. Dzieci - jeśli je masz, bo obecnie ogrom osób walczy z niepłodnością - pewnie będą chciały pomóc, ale przecież też mają rodziny i kredyty do spłacenia. I w takiej sytuacji wynajmujący wypowiada Ci umowę bo młodszy, pracujący zapłaci więcej. A ty w starszym wieku przeprowadzasz całe swoje życie... no właśnie gdzie? Biorąc kredyt i go spłacając, choć jest ciężko, masz przynajmniej pewność że będziesz miał gdzie mieszkać. Możesz też w ostateczności np. zapisać hipotekę takiego mieszkania na firmę, która będzie Ci wypłacać środki na życie, a potem otrzyma mieszkanie po Twojej śmierci.
- 3 0
-
2022-06-08 21:21
(9)
Wynajem jest dla skonczonych frajerow i kompletnych golod*pcow. Opcja dla przyglupow lub splukanych do nitki.
- 2 14
-
2022-06-09 08:50
kredyt na 30 lat jest dla skończonych frajerów i kompletnych gołodupców (2)
przez 30 lat państwo może 5 razy zniknąć z mapy lub zmienić swoje granice.
- 3 5
-
2022-06-09 08:56
(1)
"przez 30 lat państwo może 5 razy zniknąć z mapy lub zmienić swoje granice." - czemu tylko 5 razy, daj 10, daj 100 glupolku. Na marginesie: nawet wtedy mieszkanie wlasnosciowe zostanie.
- 1 2
-
2022-06-09 18:13
Zapytaj żonki prezydenta ukrow czy mieszkanie które miała na Krymie dalej jest :) bo przecież mieszkanie własnościowe zostaje ;)
- 2 2
-
2022-06-08 22:04
(5)
Albo tych którzy zmieniają pracę a mieszkanie ich w tym nie ogranicza , dziś w Gdańsku jutro w Krakowie a pojutrze w Amsterdamie . Wynajem mieszkania w świecie to popularny sposób na zamieszkanie
- 8 3
-
2022-06-08 22:13
(4)
Kazdy, kto ma prawdziwy pieniadz, ma dom z dziada pradziada i nawet nie mysli o przeprowadzce. Klasa srednia kupuje mieszkania/domy na dlugie lata, by przekazac je w spadku potomstwu. Biedota zyje na walizkach. Tak to jest na swiecie jakbys nie wiedzial.
- 15 8
-
2022-06-09 08:52
kupuje by przekazać je w spadku ? (2)
hmm serio ?
- 0 1
-
2022-06-09 08:58
(1)
Tak, dokladnie tak to dziala, ale co takie jaki ty golasy moga o tym wiedziec. G..o masz, twoi rodzice g..o mieli i twoje dzieci g..o miec beda.
- 3 4
-
2022-06-09 09:55
A ty masz stolec we łbie
- 1 1
-
2022-06-08 23:21
Najlepszym przykładem jest brytyjska rodzina królewska no i jeszcze kilka bogatych rodzin , oni rzeczywiście maja domy z dziada pradziada. U nas prawdziwa klasa średnia to procent społeczeństwa chyba ze jak przyjmują nasi rządzący do klasy średniej zaliczają się wszyscy którzy zarabiają 5,2 brutto no ale to ci którzy będą mogli przekazać swe domy
Najlepszym przykładem jest brytyjska rodzina królewska no i jeszcze kilka bogatych rodzin , oni rzeczywiście maja domy z dziada pradziada. U nas prawdziwa klasa średnia to procent społeczeństwa chyba ze jak przyjmują nasi rządzący do klasy średniej zaliczają się wszyscy którzy zarabiają 5,2 brutto no ale to ci którzy będą mogli przekazać swe domy czy mieszkania za jakieś 25 lat po spłaceniu kredytu. Nie należysz niestety do klasy średniej jeżeli spłata kredytu to połowa dochodu rodziny. Z jednym masz rację bogaci ludzie nie muszą się przeprowadzać żeby zarobić na życie
- 4 2
-
2022-06-08 21:13
Można też pod mostem.
Taniej.
- 10 0
-
2022-06-08 20:16
Za ile? (2)
2500 zł plus opłaty 40 metrów? Mieszkasz u mamy to się nie odzywaj, no chyba nie masz pojęcia o kredytach i nie wiesz ile co kosztuje.
- 17 0
-
2022-06-09 08:49
co to za argument gdzie kto mieszka ?
Nie każdy jest lekkomyślnym frajerem, który mając 2x lat i słabą robotę (bo jest słaba, skoro pakujesz się w kredyty na 30 lat), robi np 4 dzieci nie mając gdzie mieszkać i pcha się w kredyty pod korek w okresie deflacji.
- 1 8
-
2022-06-08 20:50
Mieszkam u mamy ale nie oglądam się za sznurem . Mam w planie bogato się ożenić .
- 1 12
-
2022-06-08 17:43
Za więcej niż rata kredytu przy stopach 10% (25)
- 41 5
-
2022-06-08 18:01
Niby tak. Ale ma to i plusy i minusy
1, masz w d*pce czy za rok nie powstanie obok aibnb. Bo jesli tak, to msc i Ciebie nie ma.
2. Nie martwisz się naprawami
3. W nosie masz zakup mebli
Minusy tez sa:
1. Nic nie jest twoje :/
2. Nie urządzasz 100% pod siebie
3. Drożyzna, ale gdzie teraz tanio.- 12 12
-
2022-06-08 17:56
(23)
Ale nie masz topora nad głową
- 8 31
-
2022-06-08 20:48
w sumie faktycznie, nie mam topora nad głową (2)
jak przestanę spłacać kredyt to bank przejmie mi mieszkanie. Jak przestanę płacić czynsz właścicielowi... to ten nic nie może mi zrobić :)
- 7 4
-
2022-06-09 08:45
może wywieźć na wycieczkę do lasu
po której sam nie będziesz miał ochoty wrócić
- 0 0
-
2022-06-08 22:01
wtedy jesteś bankrutem i możesz zgłosić wniosek o upadłość konsumencką ze wszystkimi tego konsekwencjami
- 5 1
-
2022-06-08 19:10
Niby racja, ale jak zostaniesz z ręką w nocniku, to lepiej mieć własne M które można spieniężyć.. (17)
..niż wylądować pod mostem z wynajmowanego.
- 35 1
-
2022-06-08 19:38
(16)
Co chcesz spieniężyć skoro mieszkanie nie jest twoje tylko banku?
- 10 27
-
2022-06-08 20:49
może zapoznaj się z definicją terminu hipoteka (1)
- 6 0
-
2022-06-09 05:52
po co , ta wiedza nie jest mi do niczego potrzebna
- 0 3
-
2022-06-08 19:51
Masz pojęcie o hipotekach? (13)
Mieszkanie zawsze jest Twoje.
Jak bardzo trzeba być niedouczonym żeby twierdzić że mieszkanie jest banku?- 26 15
-
2022-06-09 08:41
i ty w to wierzysz ? (1)
jest twoje jak je spłacisz, do momentu spłaty czuj się jak najemca którego czynszem jest rata. Jak nie spłacasz na czas to po prostu zlicytują nieruchomość po cenach rynkowych a ciebie wywalą (wcześniej pewnie dostaniesz jakiś dodatkowy okres na spłatę, ale ten okres też jest wliczony w koszty i dodatkowo za to ściągną kasę).
- 1 4
-
2022-06-09 18:08
Większość osób co posiada hipotekę nawet nie wie że bank jest dopisany do księgi wieczystej do momentu aż się kredytu nie spłaci xD później tylko są bardzo zdziwieni xD
- 1 1
-
2022-06-08 20:17
No jest tylko zabespieczone hipoteką . I KW jest taka adnotacja czyli taki drobiag (1)
Który czyni ze de facto nie jesteś pełno prawnym włascicielem Po to jest KW
- 2 3
-
2022-06-09 19:51
Bzdura możesz sprzedać mieszkanie z hipoteką, bank nie jest zainteresowany kto jest właścicielem
- 2 0
-
2022-06-08 20:11
(8)
Co się dzieje kiedy nie spłacasz kredytu ? Bank odpuszcza i mówi że możesz nie płacić bo to twoje mieszkanie ? Co do mojej wiedzy o hipotece, masz rację nie mam żadnej hipoteki i ani złotówki długu ale wiem ze mogę sprzedać coś co jest moją własnością . Sprawdź ile masz zadłużenia a ile jest warte to twoje mieszkanie na kredyt
- 9 16
-
2022-06-09 08:43
dokładnie tak jest (3)
zawsze suma do spłaty jest większa od wartości mieszkania
- 1 1
-
2022-06-09 14:11
Do spłaty jest tylko aktualny kapitał + odsetki od ostatniej raty (2)
Nikt nie spłaca odsetek na 30 lat do przodu
Dlatego przestań już chwalić się swoją niewiedzą i głupotą- 3 1
-
2022-06-09 18:06
(1)
Tak xD tylko w każdej hipotece najpierw spłacasz odsetki a dopiero w ostatniej fazie kredytu spłacasz kapitał xD takie macie pojęcie o kredytach
- 1 1
-
2022-06-09 19:50
Totalna bzdura
- 0 0
-
2022-06-08 20:26
Masz rację, twoja wiedza na temat hipoteki jest zerowa. (3)
- 16 3
-
2022-06-08 20:47
(2)
i całe moje szczęście , brak hipoteki bezcenne !
- 3 10
-
2022-06-08 21:02
Nie każdy dostaje mieszkanie (1)
Po babci.
- 25 1
-
2022-06-08 23:26
nie każdy
- 0 0
-
2022-06-08 18:14
Bzdura (1)
Mieszkać gdzieś trzeba czy to rata kredytu czy najem płacić trzeba
- 45 0
-
2022-06-08 19:37
Możesz mieszkać w wynajętym M2 jeżeli nie stać cię na kredyt na M4 na kredyt. Nie masz wtedy garbu z kredytem na 30 lat ...na 30 lat!!!!!!W razie tragedii możesz wrócić do rodziców a jak nie masz na ratę kredytu to w końcu cię zlicytują co w konsekwencji doprowadzi do tego że i tak pójdziesz do rodziców
- 9 32
-
2022-06-08 16:02
I z czego się cieszysz? (16)
- 67 19
-
2022-06-08 17:39
(15)
Z czego się cieszy , to radość przez łzy i olbrzymia złość bo kiedy mówiono że nie głosujcie na populistów i papraczy ekonomicznych to wy na nich zagłosowaliście bo dali wam po 500 zł na dziecko , teraz oddacie 1500 i jeszcze wam mieszkania zlicytują
- 97 8
-
2022-06-08 21:20
(13)
Dzieki nim masz teraz 4.58 wzgledem Euro. Rzad nie odpowiada za glupote kredyciarzy zyjacych w zadluzeniu, rzad odpowiada za stabilnosc gospodarki w skali panstwa. Im szybciej do was tepaki to dotrze tym lepiej dla wszystkich. Nikt wam nie bedzie podecierac d...y, tylko dlatego ze tak chcecie. Witam w swiecie doroslych.
- 10 36
-
2022-06-09 11:02
Czy jestem głupi kupiłem mieszkanie za 350 tysi (3)
Kredytu mam do spłaty tylko 170 tys rata moja wynosiła 600 zł teraz już wynosi 1300 zł pytam się co wydarzyło się że jest taka inflacja ... Mam odpowiedź dodruk kasy przez prezesa NBP na tzw pandemię ... Teraz mamy pokłosie tego zjawiska ... Co zrobię odpowiedź jest prosta wyjazd do Skandynawii na rok i spłata kredytu szkoda że muszę to zrobić ale trzeba ... Przez nieudolny rząd głupiego prezesa mamy to co mamy
- 12 3
-
2022-06-09 18:02
(1)
Tak bo tylko rząd głosował za dodrukiem kasy na pandemię xD jesteś tak tępy czy tylko udajesz? No chyba że nie potrafisz czytać wyników glosowan. Za dodrukiem kasy na pandemię byli wszyscy politycy poza tymi z konfederacji. A opozycja nawet miała pretensje że pomoc jest za mała a lockdownu za słabe. Nauczcie się że nie ważne kto rządzi ważne kto jak głosuje. Bo po twoim przykładzie mogę stwierdzić że za dodruk obwiniazz tylko rząd a nie rząd i opozycję która głosowała tak samo jak PiS
- 0 0
-
2022-06-09 18:20
No i przyglup nie zrozumial. Jak to przyglup.
PS
Dla twojej wiadomosci, bo jak widze nie wiesz: pieniadze dodrukowuje sie non stop, wazne jaka maja one wartosc. Ale to dla takich jak ty juz czysta abstrakcja.- 0 1
-
2022-06-09 15:02
"pytam się co wydarzyło się że jest taka inflacja"
Pseudo-pandemia C19 w celu uwalenia Chin, Rosji i takich jak Ty. Tyle, ze Chiny okazaly sie nietykalne, Rosja spokojnie odwiedzila Ukraine, a Kowalskie jak zwykle dostaly w tylek, bo przeciez to towarzystwo kompletnie nie kojarzy faktow. To sie wydarzylo. Chcieliscie darmowych "szczepien" w celu likwidacji bezobjawowej choroby? Chcieliscie machac
Pseudo-pandemia C19 w celu uwalenia Chin, Rosji i takich jak Ty. Tyle, ze Chiny okazaly sie nietykalne, Rosja spokojnie odwiedzila Ukraine, a Kowalskie jak zwykle dostaly w tylek, bo przeciez to towarzystwo kompletnie nie kojarzy faktow. To sie wydarzylo. Chcieliscie darmowych "szczepien" w celu likwidacji bezobjawowej choroby? Chcieliscie machac szabelka w strone Moskwy i kupowac iracka rope z USA? To teraz macie barany. I walic was w te glupie pyski: i z raz prawa, i raz z lewa. A to dopiero przeciez poczatek, bo takie ruchy jakie sa w tej chwili mialy miejsce w latach 30. Zubozenie pospolstwa zawsze jest przygotowaniem do globalnej wyrzynki.
- 3 6
-
2022-06-09 06:46
Noooo.. zaje..ście stabilną mamy gospodarkę, że dziewiąty raz stopy procentowe podnoszą o_0 (5)
"Te premie nam się poprostu należą!"
- 19 1
-
2022-06-09 07:45
(4)
Wlasnie po to, aby:
1) znormalizowac rynek kredytow i wzmocnic gotowke.
2) zlikwidowac samowolke bankow, ktora prowadzila bezposrednio do powiekszenia inflacji
3) umniejszyc stopien lichwy.
Stopy od lat byly za niskie, to byla fikcja pod banki i przez banki. Efekty takiej polityki bylo widac w USA w 2008-2011.- 6 8
-
2022-06-09 10:23
mądry zrozumie głupiemu nic nie pomoże (2)
co za d**il co tłumaczy sobie że dla swojego dobra ma gorzej , weź se strzel w łeb dla swojego dobra , podnoszenie stóp to tylko robienie dobrze bankom - nic więcej reszta to picu picu dla tępych gamoni - proste wyjaśnienie jak dla tępaka : podnoszą stopy - podnoszą się raty kredytów , większość przedsiębiorców zadłużona i ma kredyty , tak samo jak
co za d**il co tłumaczy sobie że dla swojego dobra ma gorzej , weź se strzel w łeb dla swojego dobra , podnoszenie stóp to tylko robienie dobrze bankom - nic więcej reszta to picu picu dla tępych gamoni - proste wyjaśnienie jak dla tępaka : podnoszą stopy - podnoszą się raty kredytów , większość przedsiębiorców zadłużona i ma kredyty , tak samo jak rolnicy brali pożyczki na nawozy bo rząd zachęcał , jeżeli ich koszta rosną to nie dołożą ze swojego ani nie obniżą cenę swoich produktów bo niby jak ? co robią ? podnoszą ceny swoich produktów by skompensować rosnące koszta a tym samym podnoszenie stóp pobudza tylko inflację, koniec kropka , jeszcze manipulacja orlenowa cenami ropy i mamy komplet powodów drożyzny
- 5 1
-
2022-06-09 14:56
(1)
Abysmy sie zrozumieli: mam w d*pie twoj kredyt i twoje zadluzenie, mnie interesuje stabilnosc moich zarobkow i calej gospodarki. Mam nadzieje, ze dotarlo.
- 4 5
-
2022-06-10 08:29
to dlaczego posłowie kupują nadal po 2zł w lewiatanie sejmowym a kredyty maja ze stałym oprocentowaniem 1-2% ? co to jacyś niedorozwoje ? i tak im sponsorujemy wszystko ... są równi i równiejsi , dlaczego ?
- 0 0
-
2022-06-09 08:32
Sprecyzuje punkt 3, czyli "umniejszyc stopien lichwy", bo paradoksalnie na ten moment sie ona zwiekszyla. Jednak dlugoterminowo, banki chcac znalesc chetnych na produkt, beda musialy (niestety tylko teoretycznie) obnizyc oprocentowanie kredytu. Idealnym bylby kredyt taki jak we wschodnich systemach finansowych: dostepny tylko dla wyplacalnych z
Sprecyzuje punkt 3, czyli "umniejszyc stopien lichwy", bo paradoksalnie na ten moment sie ona zwiekszyla. Jednak dlugoterminowo, banki chcac znalesc chetnych na produkt, beda musialy (niestety tylko teoretycznie) obnizyc oprocentowanie kredytu. Idealnym bylby kredyt taki jak we wschodnich systemach finansowych: dostepny tylko dla wyplacalnych z *zerowym* oprocentowaniem, a nie dla kazdego Kowalskiego z ulicy, ktory akurat ma kaprys kupic sobie kolejny telefon, bo stary mu sie znudzil. Taka dyscyplina finansowa sprawia, ze waluta jest stabilna jak skala.
- 1 0
-
2022-06-08 23:10
(2)
A ja myślałem ze ten rząd jest wybierany dla obywateli przez obywateli . Marzyciel jestem .
- 14 2
-
2022-06-09 17:57
Zapowiadało się że będzie taki rząd ale wtedy jeden powiedział że trzeba policzyc głosy. Od tamtej pory nie było żadnego rządu który miał na pierwszym miejscu obywateli.
- 0 0
-
2022-06-09 07:43
To zle myslales.
- 2 2
-
2022-06-08 21:18
1500 za 500 to już oddajemy w trzydziestu pięciu podatkach zwanych dla niepoznaki opłatami i daninami.
- 35 2
-
2022-06-08 15:42
Idź stąd.
- 40 39
-
2022-06-08 15:39
ceny mieszkań w dół - już zaczynają o tym donosić mainstreamowe media (57)
na razie co prawda podają, że spadają ceny mieszkań om powierzchni >60m2 lub >80m2 w zależności od miejsca, ale to początek - poleci wszytsko.
- 66 67
-
2022-06-11 21:04
kompletna nieprawda, mieszkania drożeją cały czas
na siłę szuka się spadków których nie ma
- 0 0
-
2022-06-08 22:29
To kupuj
Nie trać czasu.
- 0 0
-
2022-06-08 21:28
a się pasożyty rzuciły czarować rzeczywistość
hahahahahaha.
1. ceny nie spadną bo ukraińcy wykupią! A nie jednak nie
2. ceny nie spadną bo mieszkań jest za mało... A nie jednak nie.
3. ceny nie spadną bo fundusze inwestycyjne wykupią... A nie jednak nie
4. ceny nie spadną bo deweloperzy ograniczą podaż dzięki czemu ceny wzrosną... a nie jednak nie,,,
aaaaaahahahahahahaha ci*le tumany nierobne- 0 3
-
2022-06-08 19:17
W Trójmieście niestety spadek cen nie będzie tak zauważalny. (1)
W najlepszym wypadku utrzymają się podobnym poziomie, do czasu dalszego rozkręcenia się gospodarki.
- 9 2
-
2022-06-09 19:07
Ceny nie spadną jedynie spadnie ilość nowych inwestycji
- 1 0
-
2022-06-08 18:12
Tjaaaa.. od siedmiu lat idą w dół, tylko dojść nie mogą. (2)
Przy obecnej drożyznie deweloper by musiał dokładać z własnej kasy, żeby ceny mieszkań w dół poszły.
- 16 1
-
2022-06-08 19:45
Jego problem, nie mój (1)
- 0 6
-
2022-06-09 05:51
Cały czas twój
- 3 0
-
2022-06-08 18:00
(4)
Ceny mieszkań spadną ale dotyczy to mieszkań zlicytowanych
- 11 1
-
2022-06-08 18:20
A kto zlicytuje? Bo banki tego nie robią ze względu na obawę przed czarnym PR (3)
- 3 7
-
2022-06-09 19:06
(1)
Jakbyś nie wiedział to banki same się nie zajmują sprzedażą niespłacanych nieruchomości na które dały kredyt. Banki sprzedają innym firma twój dług za niższą cenę niż on wynosi. Nie dziwi mnie że od 30lat są te same ryje przy korycie jak ludzie nawet podstawowych rzec,y nie wiedza
- 0 1
-
2022-06-09 19:59
Totalna bzdura
Zabezpieczenie w postaci hipoteki jest na dany bank i nie można od tak przenieść sobie na jakąś firmę windykacyjną.
- 0 0
-
2022-06-08 19:53
dobre , a oprocentowanie kredytów to biały PR
- 2 1
-
2022-06-08 17:21
na forach goło*upcy to już od 10 lat wieszczą spadek cen (1)
- 27 6
-
2022-06-08 17:55
Dokładnie - w punkt
- 14 2
-
2022-06-08 17:06
Dobry żart (34)
Jak koszt budowy dobija już do 12 tys /m2
Ale marzyć można, że przy takiej inflacji spadną ceny- 48 12
-
2022-06-09 18:44
Większym marzeniem lub naiwnością jest to że ludzie wierzą że ceny nawet jak spadnie inflacja to zmaleją i wrócą do tych sprzed kilku miesięcy xD
- 1 1
-
2022-06-09 08:57
może 20 tys ? (1)
zobacz w małych miastach jakie są ceny za metr i zawierają one marże
- 0 3
-
2022-06-09 11:39
Dolicz cenę działki
- 0 0
-
2022-06-08 18:41
Koszta spadną w przeciagu najblizszych 4 miesiecy (3)
Stal miedz i drewno juz sa na poziomach z listopada 21. Mniej zaczetych budow to wiecej wolnych ekip
- 5 7
-
2022-06-09 19:00
Tak ceny stali trochę spadły ale że zaczyna jej brakować to zaraz pójdą znowu do góry i tyle będzie z twojej teorii :)
- 1 0
-
2022-06-08 21:41
chyba stoisz w przeciągu i cię zawiało
- 3 0
-
2022-06-08 19:55
Chyba od ruskich ukradzione z Mariupolu
- 5 0
-
2022-06-08 17:46
mieszkania z rynku wtórnego spadną - podstawy ekonomii (5)
Jeśli obecnie spada zdolność kredytowa ludzi tzn. to spadnie zainteresowanie zakupem. Jeśli kupujących będzie mniej, to ceny polecą w dół. Co do nowych mieszkań, to temat jest bardziej skomplikowany, ponieważ Ukraina będzie się odbudowywać tzn będą potrzebne materiały, surowce, które i tak skupują Chiny .... Jeśli będą spadki to raczej mniejsze
- 2 16
-
2022-06-08 17:51
Nie polecą, bo przy takiej inflacji nikt nie pozbędzie się pewnej inwestycji jaką jest nieruchomość (4)
- 23 5
-
2022-06-08 18:00
nie dla wszytskich to inwestycja (3)
sa ludzie , którzy dziedziczą w spadku lub chcą zmienić miejsce zamieszkania. Tacy nie będą czekać 10 lat
- 12 8
-
2022-06-08 18:19
Promil który nie wpłynie na pozostałe ceny (2)
- 13 1
-
2022-06-08 18:27
Promil to spekulanci, którzy teraz mają pełne porty (1)
... bo to co kupili w zeszłym roku na odsprzedaż nie sprzedadzą aktualnoe nawet po cenie zakupu.
- 9 11
-
2022-06-08 20:18
skąd ty masz takie wieści?!
- 6 0
-
2022-06-08 17:16
z księżyca zleciałeś czy co? (20)
w Elblągu, Olsztynie nowe mieszkania w stanie deweloperskim gotowe do odbioru stoją i czekają a chętnych nie ma.,
Czy uważasz, że tamtejsi deweloperzy dopłacają po 5 tys za m2? Poimyśl zanim kolejną głupotę napiszesz.- 20 16
-
2022-06-11 06:37
Gdzieeee? Już pędzę na wschod po tanie mieszkania i nędzę.
- 0 0
-
2022-06-08 19:34
Jak dla nich moga stac, mury nawet po 5 będą nadawały się do zamieszkania... przeczekają, nikt normalny nie sprzeda tanio obecnie mieszkania. Zreszta mieszkan na kredyt juz sie nie kupuje, teraz tylko gotowka jako zamrożenie oszczędności
- 4 1
-
2022-06-08 17:47
Stoją i nikt nie chce? Ojej (9)
W Gdańsku czy Warszawie koszt budowy m2 przebił w tym roku 10 tys bez marży dewelopera.
Ale dalej licz na to że deweloper będzie jak święty Mikołaj i ceny spadną.
Tylko pamiętaj że rynek wtórny podąża cenami za pierwotnym, a spadek podaży nie wpływa na obniżki cen. I pamiętaj, że popyt nie zmienia się, zmieni się tylko możliwość finansowania popytu.- 18 12
-
2022-06-08 21:31
Skąd przekonanie, że popyt się nie zmieni?
Nic nie jest stałe, również popyt.
- 2 1
-
2022-06-08 17:57
za 10 tys za m2 na połduniu Gdańska nic nie sprzedasz, jeśli deweloper nie potrafi wybudować taniej to musi zmienić branżę (7)
południe Gdańska to niemalże 100% sprzedaż na kredyt.
Jeśli faktycznie aktualny koszt budowy m2 to 10 tys to dewelopera musi poczekać na spadki tak jak robimy to my inwestoirzy,. My od pewniego czasu już nie kupujemy, bo przy aktualnych cenach to żadna inwestycja, przynjamniej w okresie krótko i średnioterminowym.
Korekta będzie, topołudnie Gdańska to niemalże 100% sprzedaż na kredyt.
Jeśli faktycznie aktualny koszt budowy m2 to 10 tys to dewelopera musi poczekać na spadki tak jak robimy to my inwestoirzy,. My od pewniego czasu już nie kupujemy, bo przy aktualnych cenach to żadna inwestycja, przynjamniej w okresie krótko i średnioterminowym.
Korekta będzie, to wszyscy wiedzą, pytanie tylko jak głęboka, czy dojdziemy do cen chociażby z poczatku 2020 czyli sprzed pandemii. Moim zdaniem jest taka szansa, bo pusty pieniądz musi zostać wypomnpowany z rynku.
Ale niestety dużo zależy od tego co odstawi ten rząd, bo takie działania jak finansowanie kredyciarzy to de facto działania wstrzymujące spadek cen.- 12 12
-
2022-06-09 18:55
Nie będzie spadków cen. Deweloperzy zaczną mnie budować niż do tej pory. Jako inwestor powinieneś to wiedzieć. No chyba że jesteś inwestorem którego jedyna inwestycja jest kebab w weekend to wtedy możesz mieć rację xD
- 1 0
-
2022-06-09 11:02
Inwestor za 5 zł
Założę się, że nie jesteś żadnym inwestorem. Czytam co piszesz i nie masz pojęcia o tym i mówię to właśnie jako inwestor. Skończ te studia, wyprowadź się od mamy i rozejrzyj, bo głupoty piszesz. Średnie ceny mieszkań conajwyżej się zatrzymają na jakiś czas ale na pewno nie spadną. Pieniądz traci na wartości, a mieszkanie to jedna z najlepszych
Założę się, że nie jesteś żadnym inwestorem. Czytam co piszesz i nie masz pojęcia o tym i mówię to właśnie jako inwestor. Skończ te studia, wyprowadź się od mamy i rozejrzyj, bo głupoty piszesz. Średnie ceny mieszkań conajwyżej się zatrzymają na jakiś czas ale na pewno nie spadną. Pieniądz traci na wartości, a mieszkanie to jedna z najlepszych możliwości jak uchować się przed inflacją. Jeżeli pensje będą rosły w takim tempie i ceny wszystkiego będą rosły to za kilka lat byłoby stać każdego na mieszkanie ale tak nie będzie bo ceny mieszkań też pójdą w górę. Jeszcze nigdy inflacja nie dogoniła zarobkami cen nieruchomości i jeszcze nigdy średnie ceny mieszkań w dużym mieście nie spadły (nie mówię o drobnych wahaniach). Rynek zwalnia i dlatego deweloperzy zwolnili żeby dokończyć swoje budowy i dobrze sprzedać ale pamiętaj, że w mieście takim jak Gdańsk znacznie więcej niż połowa mieszkań jest kupowana za gotówkę i dalej bardzo opłaca się je wynajmować. Kredytowcy może i częściowo odpadli ale inwestorów gotówkowych wciąż nie brak.
- 3 0
-
2022-06-08 18:19
Na Południu już dawno pękło 10 tys/m2 (1)
- 8 6
-
2022-06-08 18:28
Nie rozśmieszaj mnie bo padnę
Jest mnóstwo mieszkań na dolnym tarasie w budownictwie lat 80 i 90 tych w cenie 9000 zł/m a nie na tym twoim Wygwizdowiu z korkami i smrodem
- 9 12
-
2022-06-08 18:13
Jasień 7700 stan deweloperski. (2)
A materiały już tanieją.wiec wyjdzie może z wykończeniem max 9000-9500.
- 2 14
-
2022-06-08 21:40
(1)
Super i blisko do Szadółek ! Ze śmieciami będziesz miał niedaleko . A materiały rzeczywiście tanieją , m2 sklejki 184 zł
- 10 0
-
2022-06-09 18:50
Worek kleju o płytek w ciągu miesiąca 4.30zl w górę rzeczywiście ceny spadają xD
- 1 0
-
2022-06-08 17:47
(7)
Przedmówca zapewne miał na myśli sytuacje obecna a mieszkania które czekają na kupujących zostały wybudowane już jakiś czas temu po innych kosztach.
- 20 1
-
2022-06-08 18:03
(6)
To i po innych będą budować. Byle kafelkarz przestanie brać za położenie płytek 200 z metra a styropian pompodwyzce o 400 procent wróci do normy. Rynek wybalansuje
- 4 12
-
2022-06-09 18:46
Tak oczywiście ceny materiałów spadną xD xD prąd gaz paliwo koszty pracownika plus nowe podatki (kilka europejskich za KPO dojdzie) idzie w górę i będzie szło dalej nawet jak się władza zmieni. A ty baranku wierzysz że ceny materiałów zaczną spadać hahahaha
- 2 0
-
2022-06-08 18:40
Dokładnie tak będzie (4)
Ceny spadną do takiego poziomu aby wszystko znowu zaczęło się kręcić. Jak wszystko stoi w miejscu to nikt nie zarabia, taka sytuacja noże potrwać tylko chwilę
- 9 8
-
2022-06-09 18:48
Ceny nie spadną bo nikt nie będzie dokładał do interesu abyś ty mógł coś kupić taniej. Ceny mieszkań nie spadną z miesiąca na miesiąc kilkanaście procent tylko deweloperzy zaczną ich mniej budować niż do tej pory. Powiedz jak mogą ceny spać jak wszystko co składa się na tą cenę rośnie i co najgorsze będzie jeszc,e drożało.
- 3 1
-
2022-06-09 05:58
Raz podwyższone już takie zostaną.
- 6 0
-
2022-06-08 19:53
Nie spadną przy takiej inflacji (1)
- 11 1
-
2022-06-09 18:49
Nawet jak i flacha jutro by spadła do 0% to ceny nie wrócą do tych sprzed wystrzału inflacji. Trzeba byc bardzo naiwnym aby w to wierzy.
- 3 0
-
2022-06-08 16:55
tak tak (1)
Benzyna już tanieje.
- 40 2
-
2022-06-08 18:13
Jo, już 4.50zł
Za 0.5 litra ale.
- 32 1
-
2022-06-08 15:51
(1)
ale jak to???? pośrednik mówił, że taniej nigdy nie będzie. kupować szybko, nie da się stracić, "tanio to już było", cudowne zyski będą, wspaniała inwestycja..
- 27 17
-
2022-06-08 20:16
uwierzyłeś ?
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.