• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rebranding Wirtualnej Polski

erka
1 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Debiut giełdowy WP już w maju

Grupa Wirtualna Polska wprowadza nowe logo i identyfikację wizualną. Rebrandingowi towarzyszy wdrożenie nowej strony głównej WP oraz kampania wizerunkowa.



Na początku 2014 roku Grupa o2 sfinalizowała transakcję zakupu Wirtualnej Polski. Połączone spółki mają od teraz funkcjonować pod nazwą Grupa Wirtualna Polska.

- Po integracji zespołów WP i o2 wzmocnionych ekspertami z rynku, udało nam się zbudować internetowy "dream-team"; zwartą organizację zorientowaną na realizację naszej misji - bycia przewodnikiem Polaków po wirtualnym świecie - i osiąganie wyznaczonych przez akcjonariuszy celów biznesowych. Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć w tak krótkim czasie. Dziś możemy przedstawić pierwsze efekty wspólnej pracy. Niestety, tylko te, które są widoczne na zewnątrz - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Grupy Wirtualna Polska - Awangardowy wygląd strony głównej i jej nową politykę wydawniczą, nowoczesne, a jednocześnie nawiązujące do naszych korzeni logo i nową kampanię reklamową, w której stawiamy na śmiały, kreatywny przekaz.

Zmianę logo sprzężono ze zmianą strony głównej WP. - Oderwaliśmy się od myślenia o stronie głównej przez pryzmat linków, schematu mającego już ponad 15 lat. Stworzyliśmy stronę, która ma trzy natury: szybką i newsową, opiniotwórczo-magazynową a, kiedy trzeba, jest jak TV - mówi dynamicznym, efektownie zmontowanym obrazem - wyjaśnia Michał Brański, VP strategia w Grupie WP.

Po przejęciu WP przez o2 nowy właściciel przeprowadził redukcję zatrudnienia. W gdańskiej i warszawskiej siedzibie portalu Wirtualna Polska przeprowadzone zostały zwolnienia pracowników, przede wszystkich związanych z działami redakcyjnymi.

W oparciu o marki portali WP i o2 oraz wortalu dobreprogramy.pl, Grupa Wirtualna Polska ma obecnie 17,4 mln użytkowników.
erka

Miejsca

Opinie (49)

  • wp.pl najlepsza (3)

    ... do pingowania :-) Gdyby zablokowali ICMP to zapomnial bym ze cos takiego istnialo :-)
    Niech zyje WP!!!
    ping wp.pl -t

    • 7 0

    • To zabawne,

      ale ja też zawsze jak testuję połączenie to robię ping do wp :D

      • 2 0

    • Haha, ja też. Zawsze to szybciej wpisać niż 8.8.8.8 i jak ktoś w TASKu to ma go 3 hopy dalej ;)

      • 0 0

    • hłe, hłe

      ja też;)
      do niczego innego się toto nie nadaje niestety
      tylko do pingowania....

      • 0 0

  • merytorycznie takie trojmiasto.pl miażdży wp.
    I te ich forum dla gimbazy, jak Schumacher miał wypadek to 80% wypowiedzi było w tonie "dobrze mu tak, niech szkop zdycha".

    • 8 0

  • nowa Wp

    Porażka. Tabloid dla obrazkowców. Znalezienie interesującej treści graniczy z cudem. Przestanę zaglądać na WP, bo i nie ma po co.

    • 7 0

  • wp.pl to dno dna:-)

    • 4 0

  • Tragedia (1)

    O2 kupiło i syf z WP zrobiło. Zwykły szmatławiec dla ograniczonych umysłowo. Życzę akcjonariuszom dużych strat. Banda matołów zrobiła z dobrego portalu jakim kiedyś była WP totalne g... Właśnie usunąłem WP z moich zakładek. Szanujący się użytkownicy internetu zapewne również poczynią ten krok. Żegnam WP z zarządem z pod ciemnej gwiazdy O2.

    • 8 0

    • Przecież WP była na poziomie Faktu przez całe lata zanim wykupiło ją o2 - dobrym portalem to może i była 10 lat temu...

      • 0 0

  • Logotyp - kto to wymyślił???

    Uważam, że zmiana starego logotypu na ten nowy to wielka pomyłka i strata pieniędzy. Co to za dżdżownica rozdeptana? Nie pomyślałabym, że to chodzi o WP. Jest to mało czytelne. Nie ma mowy tu o walkę o miejsce w świadomości klienta z tak nieoryginalnym logotypem. Podchodzi pod plagiat logotypu Solidarności. Ktoś był mało kreatywny wymyślając to. Czy to ma wyróżniać firmę spośród innych? Czy firma chce się utożsamiać z Solidarnością? Ten chaos wizualny przyniesie więcej szkody niż pożytku. Czy przez podobieństwo do Solidarności nie narażacie się na konsekwencje prawne i dodatkowe nakłady finansowe na ponowne zmiany? A dlaczego Polska z małej litery, jeśli tak patriotycznie podeszli państwo do zmiany logotypu? Czy warto było rezygnować z przyjaznego słoneczka tak dobrze rozpoznawalnego i utrwalonego w świadomości klienta? Mam nadzieję, że się mylę...

    • 4 0

  • duży minus

    właśnie miałem takie skojarzenia, że wp wygląda jak o2, albo inny pudelek. dla mnie to krok w tył WP, a pewnie sporo kasy poszło na rebranding. teraz to, aż nie chce się wchodzić na ich stronę, bo nawet nie wiadomo gdzie się patrzeć, wszystko takie kolorowe i rozrzucone.

    • 6 0

  • 3miasto

    nie idźcie w stronę wp.pl ... macie coraz mniej artykułów w ciągu dnia .....

    • 0 0

  • Tragedia

    Nie idzie tego ogladać. Za dużo fotografii. Za bardzo podobne do pudelka.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane