- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (35 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (51 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (87 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (197 opinii)
- 5 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 6 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
Reklamy w branży finansowej warte 336 mln zł
Wydatki reklamowe banków, firm i instytucji finansowych w Polsce wyniosły w trzecim kwartale 2014 roku 336 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach. Oznacza to utrzymanie budżetów promocyjnych na poziomie sprzed roku. W rankingu reklamodawców mocniej niż zwykle zaznaczyła się obecność firm pożyczkowych: Vivus, Provident oraz Wonga znalazły się w czołówce zestawienia i przeznaczały na promocję więcej środków niż niektóre banki.
W stosunku do drugiego kwartału 2014 roku wydatki reklamowe w branży finansowej spadły o 23 proc. To stale obserwowana tendencja, a rok temu spadek w analogicznym okresie wyniósł 28 procent. Między lipcem a wrześniem reklamodawcy biorą oddech przygotowując się na najbardziej intensywny czwarty kwartał, w którym łączne budżety firm z branży finansowej mogą w tym roku przekroczyć pół miliarda złotych.
Od lipca do września 2014 roku czołowa dziesiątka reklamodawców z branży finansowej przeznaczyła na promocję ponad 178 mln zł - niemal tyle samo, ile wyniosły wydatki w czołowej dziesiątce rok wcześniej. Liderem wśród największych reklamodawców ponownie był ING Bank Śląski, który promował się za 25 mln zł, czyli za 4 mln zł mniej niż przed kwartałem i 3 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu z kwotą 21,5 mln zł znalazł się Vivus, którego reklamy były bardziej widoczne zarówno dzięki wyższym niż przed kwartałem wydatkom, jak i dzięki mniejszej aktywność innych reklamodawców. Trzeci w rankingu Euro Bank powraca do czołówki zestawienia po trzech miesiącach nieobecności z kwotą 20 mln zł. To o niemal 10 mln zł więcej niż w drugim kwartale. Poza pierwszą dziesiątką znalazł się m.in. Bank Zachodni WBK, który wobec poprzedniego kwartału wydatki zmniejszył z 21,5 do 10 mln zł, oraz mBank (spadek z 21 do 11 mln zł).
W badanym okresie w mediach społecznościowych rekordową liczbą wzmianek zanotowano dla PKO Banku Polskiego. Na Facebooku i Twitterze szczególnie często wymieniano się informacją o ataku phishingowym i próbie wyłudzenia danych poprzez sfałszowaną wiadomość e-mail, do czego doszło na początku lipca.
Opinie (2)
-
2014-12-02 13:27
Efektywni (1)
Widać jak efektywne w swoich działaniach są banki. Szacun dla PKO BP.
- 0 0
-
2014-12-02 13:31
pko liderem
fakt, ale pko bp ładnie odsadziło konkurencje w liczbie publikacji i to przy mniejszych nakładach niz niektórzy. Nic dziwnego, że to lider polskiej bankowosci
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.