• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowe obroty bazy paliw w Dębogórzu. Rekordowe przeładunki w Gdyni

erka
10 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (72)
Najnowszy artykuł na ten temat Więcej ropy popłynie Rurociągiem Pomorskim
Do zadań bazy w Dębogórze należy rozładunek paliw z tankowców i załadunek na tankowce (przy wykorzystaniu stanowiska przeładunkowego w Porcie Gdynia),
rozładunek paliw dostarczonych transportem kolejowym oraz spedycja paliw transportem kolejowym oraz cysternami drogowymi. Do zadań bazy w Dębogórze należy rozładunek paliw z tankowców i załadunek na tankowce (przy wykorzystaniu stanowiska przeładunkowego w Porcie Gdynia),
rozładunek paliw dostarczonych transportem kolejowym oraz spedycja paliw transportem kolejowym oraz cysternami drogowymi.

Baza paliw PERN w Dębogórzu w styczniu 2023 r. zanotowała rekordowe obroty, rozładowując aż o dwie trzecie paliw więcej niż w styczniu 2022 r. Jednostka rozładowała prawie 350 tys. m sześc. paliw, czyli więcej niż jej obecna nominalna pojemność. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia przyłączonych rurociągami do magazynów PERN w Dębogórzu.



Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku

Rozbudowa infrastruktury do przeładunku paliw:

Od 2016 r. PERN rozwija swój nadmorski hub paliwowy, dzięki czemu stał się on kluczowym ogniwem dystrybucji produktów naftowych sprowadzanych do Polski drogą morską. Jego znaczenie wzrasta w związku z embargo na produkty naftowe z Rosji, które właśnie zaczęło obowiązywać.

Rozbudowa bazy PERN i stanowiska do rozładunku w Gdyni



Do tej pory PERN wybudował już w Dębogórzu trzy nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. m sześc. każdy. Dwa podobne trafią do użytku już w 2023 r. PERN jest także w trakcie procesu budowy kolejnych trzech zbiorników - tym razem o pojemności 50 tys. m sześc. każdy.



- Budowa nowych zbiorników wynika z rosnącego zapotrzebowania klientów PERN na import oleju napędowego transportem morskim. Dlatego pojemności magazynowe w bazie w Dębogórzu sukcesywnie przekwalifikowaliśmy na usługę obrotu, ograniczając do minimum usługę magazynowania zapasów obowiązkowych. Zapotrzebowanie jest jednak coraz większe, stąd realizujemy kolejne inwestycje - mówi Paweł Stańczyk, prezes PERN.

Transport, logistyka i spedycja morska



Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (na zdjęciu) przyłączonych rurociągami do bazy magazynowej PERN w Dębogórzu. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (na zdjęciu) przyłączonych rurociągami do bazy magazynowej PERN w Dębogórzu.

Zwiększanie możliwości transportu koleją



W Dębogórzu PERN poza rozbudową pojemności niezbędnej do przyjęcia paliw z tankowców zwiększa też możliwości załadunkowe na transport kolejowy. W ramach dostosowania bocznicy do zwiększenia dopuszczalnego nacisku na oś wagonu do 22,5 ton trwa modernizacja toru dojazdowego, torów zdawczo-odbiorczych oraz torowisk w obrębie nalewni kolejowej. Dodatkowo firma dostosowuje infrastrukturę nalewni bramowej do realizacji załadunków składów kolejowych o zwiększonej liczbie wagonów. PERN zamierza także rozbudować nalewnię kolejową o dodatkową - czwartą kabinę załadunkową, co znacznie zwiększy możliwości ekspedycyjne i wzmocni bezpieczeństwo operacyjne, gwarantując ciągłość procesu.

Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r. Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r.

Jednocześnie Zarząd Morskiego Portu w Gdyni rozpoczął projekt rozbudowy istniejącego Stanowiska SPPP w Porcie Gdynia w celu umożliwienia rozładunku do bazy w Dębogórzu zbiornikowców o nośności powyżej 100 tys. DWT.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (72)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane