• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowe obroty nadmorskiej bazy PERN

VIK
12 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w Dębogórzu. Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w Dębogórzu.

Aż 37 tankowców rozładowanych w ciągu sześciu miesięcy - takim wynikiem może pochwalić się nadmorska baza PERN w Dębogórzu. To o 10 statków więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i aż o 13 więcej niż w podobnym czasie 2019 roku. Oznacza to, że PERN utrzymuje rekordowe obroty w Dębogórzu, bo przez pierwszych sześć miesięcy baza rozładowała ponad 1,4 mln m sześc. oleju napędowego.



Terminal produktów naftowych w Dębogórzu koło Gdyni to kluczowe ogniwo zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Terminal umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.

Obecnie terminal obsługuje przede wszystkim przeładunek paliw z tankowców, przybijających do nabrzeży portu w Gdyni. Następnie produkt jest transportowany do głównej części magazynowej bazy poprzez infrastrukturę technologiczną. Stamtąd rurociągami trafia do terminala kolejowego, gdzie funkcjonują obecnie cztery fronty  załadunku składów kolejowych.

- Cały czas obserwujemy duże zapotrzebowanie naszych klientów na import oleju napędowego. To potwierdzenie trendu, który widoczny był już w pierwszych miesiącach tego roku. Nie bez znaczenia jest również fakt, że zwiększyliśmy znacznie swój nadmorski potencjał magazynowy aż o 64 tys. m sześc. nowych pojemności, a w przyszłym roku wybudujemy jeszcze kolejny zbiornik o pojemności 32 tys. m sześc. - podkreślił Rafał Miland, wiceprezes PERN.
Czytaj też:

Zbiorniki PERN powstają w Dębogórzu



Baza paliw w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m sześc. każdy. Dzięki rozbudowie jej pojemność magazynowa wzrosła do prawie 260 tys. m sześc. Niedługo ruszy tam także budowa kolejnego, podobnego zbiornika, który zostanie oddany do użytku w przyszłym roku. Kompleksowy plan rozwoju bazy i stworzenie paliwowego hubu morskiego obejmuje nie tylko rozbudowę pojemności magazynowych, ale i instalacji transportu rurociągowego, modernizację frontu kolejowego, a także zwiększenie zdolności przeładunkowych nabrzeża tankowców, realizowanych we współpracy z Zarządem Portu Morskiego Gdynia.

- Obecnie przebudowujemy nasz front załadunku cystern kolejowych. W efekcie liczba załadowanych cystern zwiększy się o połowę. Rozbudowa infrastruktury pozwoli również podnieść jakość naszych usług - podkreśla Michał Drzazga, kierownik Bazy paliw w Dębogórzu.
VIK

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (26)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane