- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (116 opinii)
- 2 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (53 opinie)
- 3 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (239 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (247 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (173 opinie)
- 6 Luksusowy statek na Westerplatte (14 opinii)
Rekordowe obroty nadmorskiej bazy PERN
Aż 37 tankowców rozładowanych w ciągu sześciu miesięcy - takim wynikiem może pochwalić się nadmorska baza PERN w Dębogórzu. To o 10 statków więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i aż o 13 więcej niż w podobnym czasie 2019 roku. Oznacza to, że PERN utrzymuje rekordowe obroty w Dębogórzu, bo przez pierwszych sześć miesięcy baza rozładowała ponad 1,4 mln m sześc. oleju napędowego.
Terminal produktów naftowych w Dębogórzu koło Gdyni to kluczowe ogniwo zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Terminal umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.
Obecnie terminal obsługuje przede wszystkim przeładunek paliw z tankowców, przybijających do nabrzeży portu w Gdyni. Następnie produkt jest transportowany do głównej części magazynowej bazy poprzez infrastrukturę technologiczną. Stamtąd rurociągami trafia do terminala kolejowego, gdzie funkcjonują obecnie cztery fronty załadunku składów kolejowych.
- Cały czas obserwujemy duże zapotrzebowanie naszych klientów na import oleju napędowego. To potwierdzenie trendu, który widoczny był już w pierwszych miesiącach tego roku. Nie bez znaczenia jest również fakt, że zwiększyliśmy znacznie swój nadmorski potencjał magazynowy aż o 64 tys. m sześc. nowych pojemności, a w przyszłym roku wybudujemy jeszcze kolejny zbiornik o pojemności 32 tys. m sześc. - podkreślił Rafał Miland, wiceprezes PERN.
Czytaj też:
Zbiorniki PERN powstają w Dębogórzu
Baza paliw w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m sześc. każdy. Dzięki rozbudowie jej pojemność magazynowa wzrosła do prawie 260 tys. m sześc. Niedługo ruszy tam także budowa kolejnego, podobnego zbiornika, który zostanie oddany do użytku w przyszłym roku. Kompleksowy plan rozwoju bazy i stworzenie paliwowego hubu morskiego obejmuje nie tylko rozbudowę pojemności magazynowych, ale i instalacji transportu rurociągowego, modernizację frontu kolejowego, a także zwiększenie zdolności przeładunkowych nabrzeża tankowców, realizowanych we współpracy z Zarządem Portu Morskiego Gdynia.
- Obecnie przebudowujemy nasz front załadunku cystern kolejowych. W efekcie liczba załadowanych cystern zwiększy się o połowę. Rozbudowa infrastruktury pozwoli również podnieść jakość naszych usług - podkreśla Michał Drzazga, kierownik Bazy paliw w Dębogórzu.
Opinie wybrane
-
2021-07-12 16:06
(6)
Ale Wy wiecie, kochani, że wszystkie te tankowce przychodzą prosto z Wyborga?
- 11 11
-
2021-07-13 08:35
i z Wysocka, i z Primorska
- 1 0
-
2021-07-12 22:03
Nie z Wyborga (1)
jeśli już to z Viipuri !!
- 1 0
-
2021-07-13 00:00
Viborg!
- 1 0
-
2021-07-12 20:41
nie wszystkie
- 0 0
-
2021-07-12 18:41
A nie z Radomia!
Suski
- 4 0
-
2021-07-12 18:23
Wysocka.
- 0 0
-
2021-07-13 03:46
Brawo od 6 lat Polska idzie wyraźnie do przodu. (3)
- 11 22
-
2021-07-13 12:33
Do przodu nad przepaść.
- 2 3
-
2021-07-13 08:14
Na pewno (1)
idzie do przodu z długiem publicznym . W tej dziedzinie to nawet już biegniemy. Z inflacją przyspieszamy kroku.
- 5 4
-
2021-07-13 11:04
Na początku 2020 dług miał być na zero
lub niewielki minus według pozarządowych organizacji. Cokolwiek sądzisz o PiS i ZP, trzeba im przyznać że gospodarczo radzą sobie zdecydowanie lepiej niż PO-KO PSL i Lewica.
- 3 3
-
2021-07-12 23:56
(1)
Plywalem na tym produktowcu ze zdjęcia i w tej kompanii, pisze się Torm a Duńczycy wymawiają nazwę jako Czorm.
- 6 0
-
2021-07-13 00:01
Chyba w maszynie pracujesz... słuch nie ten
Knut
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.