Rekordowy infoShare w Gdańsku

Zobacz, co dzieje się obecnie w halach Amber Expo

Najnowsze technologie, media XXI wieku i wsparcie dla młodych firm. W halach AmberExpo przy ul. Żaglowej 11 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku rozpoczęła się 11. edycja konferencji "infoShare", dedykowanej w tym roku przede wszystkim branżom: Digital Healthcare, FinTech oraz AOI. W największym tego rodzaju wydarzeniu w Europie Środkowo-Wschodniej bierze udział rekordowa liczba prawie 7 tys. uczestników z całego świata.



InfoShare to największa w naszej części Europy konferencja poświęcona nowym technologiom, mediom oraz trendom w biznesie, dedykowana przede wszystkim start-uperom. W środę rozpoczęła się już 11. edycja tego wydarzenia, która - podobnie jak w latach ubiegłych - odbywa się na terenie AmberExpo w Letnicy. InfoShare 2017 potrwa 3 dni i zakończy się w piątkowe popołudnie.

Zgodnie z szacunkami organizatorów, w halach centrum konferencyjnego pojawi się prawie 7 tys. osób, a wśród nich znajdą się przedstawiciele ponad 200 start-upów z kilkunastu krajów całego świata. To absolutny rekord frekwencji w historii gdańskiego wydarzenia.

- W tym roku postanowiliśmy skupić się na trzech podstawowych branżach: Digital Healthcare, FinTech oraz AOI. Celowo skonstruowaliśmy agendę sceny start-upowej wokół tych trzech branż. Naszym zdaniem, w tym momencie, właśnie te branże dynamicznie rozwijają się i wydają się być najbardziej przyszłościowymi. Oczywiście oprócz start-upów z tego obszaru zaprosiliśmy też wiele innych i na pewno każdy znajdzie tutaj coś dla siebie - wyjaśnia Grzegorz Borowski, współzałożyciel fundacji "infoShare", organizatora konferencji.
W programie infoShare 2017 znajdują się dziesiątki wykładów na pięciu scenach tematycznych, które wygłosi ponad 120 prelegentów, a także warsztatów. Ponadto organizatorzy przewidzieli wiele atrakcji towarzyszących, m.in. imprezy po zakończeniu każdego dnia wytężonej pracy.

Warto wspomnieć, że po raz pierwszy w historii gdańskiej konferencji organizatorzy wydzielili specjalną scenę dedykowaną zagadnieniom z zakresu marketingu. Przemawiający na niej eksperci podzielą się z uczestnikami tajnikami z zakresu m.in. content marketingu, personal brandingu i wirtualnej rzeczywistości oraz jej benefitów komunikacyjnych. Chyba nikomu nie trzeba wyjaśniać, jak ważne są to zagadnienia z perspektywy start-uperów, którzy marzą o skutecznym dotarciu do potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych.

Dlaczego start-upy ściągają do Gdańska z przeróżnych zakątków świata? Jakie korzyści mogą stąd wynieść? Organizatorzy tłumaczą, że walory infoShare można podzielić na dwie kategorie.

- Tworząc infoShare stawialiśmy na dwa filary. Pierwszy z nich to wysokiej jakości merytoryka. Te dziesiątki wykładów i warsztatów, które się tutaj odbywają, są prowadzone przez najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach. Druga wartość infoShare polega na tym, że można tutaj poznać wiele osób z różnych środowisk, np. programistów, start-uperów, przedsiębiorców, menedżerów, marketerów. W tym ogromnym tyglu można po prostu nawiązać znajomości, które zaowocują nowymi przedsięwzięciami czy pozyskaniem inwestora dla swojego pomysłu - uzupełnia Borowski.
Jednak możliwość zapoznania się z najnowszymi technologiami i rozwiązaniami w przeróżnych dziedzinach czy spotkania potencjalnych inwestorów lub partnerów biznesowych to niejedyne kwestie, które jak magnes przyciągają młodych start-uperów. Mowa oczywiście o konkursie, dzięki któremu raczkujący projekt może przekształcić się w prężnie działające, innowacyjne przedsiębiorstwo.

- Od trzech lat realizujemy tutaj konkurs "Star-up Contest". Jest on skierowany do projektów z bardzo różnych branż, ale wyłącznie na wczesnym etapie rozwoju. W tym roku do rywalizacji zgłosiło się 160 start-upów. Każdy z nich ma szansę na nagrodę główną, którą jest 20 tys. euro ufundowane przez prezydenta Gdańska. Zwycięzcę wyłoni kilkunastoosobowe, międzynarodowe jury - informuje Joanna Grandzicka z Gdańskiego Inkubatora "Starter".
Oprócz wspomnianej nagrody pieniężnej, najlepsi spośród biorących udział w tymże konkursie mogą liczyć na dodatkowe nagrody, sponsorowane przez partnerów merytorycznych konferencji. Wśród nich znajdują się m.in. tygodniowy wyjazd do słynnej Doliny Krzemowej w Kalifornii, gdzie będzie można zweryfikować swój projekt na rynku amerykańskim.

Opinie (32) 3 zablokowane

  • (2)

    Czy kazdy cebulak jest teraz startupowcem:)?

    • 21 16

    • Wkurza mnie te kretyńskie określanie z Angielskiego nazw.

      • 7 1

    • tak :)

      • 2 1

  • startupy, inkubatory, eventy - bełkot za pieniądze podatników (4)

    • 29 28

    • Nie za Twoje to nie marudź - ty przecież podatków nie płacisz.

      • 4 7

    • Język polski znowu kaleczony (1)

      "start-uperom", "start-upów", "Star-up Contest", a gdzie są polskie odpowiedniki ? To już lepiej napisać cały artykuł w języku angielskim. Osoby zainteresowane sobie poradzą, a tak tylko śmiesznie wygląda. Jak również nie po polsku ! Szanujcie nasz język.

      • 5 3

      • No to dajesz polskie odpowiedniki. Pośmiejemy się z łamańców językowych.

        • 5 5

    • Weź "poczytaj mi momo' to na pewno zrozumiesz.

      • 0 3

  • taak fajowo jest! (2)

    Znajomy jest na tym infoshare i opowiada:
    "Kolesie za mna gadaja o nowym case do macbooka a przede mna ze wcozraj o 19 jeden z nich byl na crossficie combo"

    no nieźle....

    • 26 3

    • A ja mam tylko schabowy z kapustą

      • 1 0

    • a ja byłem

      wczoraj na call center

      • 1 0

  • Spam

    Spam reklamowy, zero quality contentu*, to jest dramat cytując klasyka...

    *moze 2-3 prelekcje warte były wysłuchania

    • 28 9

  • Kolejna impreza na koszt podatników ,którą sfinansował Gdańsk jako kaprys POlityków (2)

    Innym miastom było szkoda kasy ,ale budyń przoduje w marnowaniu naszej kasy.Zagadnienia marketingu czyli wszystko jasne bezwartościowa impreza dla znajomych królika .Rekordowa a w niby czym była rekordowa zjazd chętnych na kasę cwaniaków bo takich imprez coraz mniej gdyż są nic niewarte.

    Czekamy na kolejny innowacyjny uchwyt do mydła i podstawkę do gąbki :)

    • 7 43

    • Co za bełkot:( jak masakra nie masz zielonego pojęcia o co w tym chodzi, mysle ze nawet się tam nie wybrałeś. 6,5 tys ludzi spotyka się po to by nie byc takim malkontentem jak ty, i myśleć o rozwoju osobistym. Bo życie z zasiłku ich nie kreci:)

      • 22 1

    • Laik hejterem

      tak to jest jak se guzik wie, jak działaja takie imprezy, ale do hejtowania ciągnie - nikt nie dokłada do tego grosza, bo palacą wystawcy.

      • 5 1

  • Omg (3)

    Hipsterzy już grzeją swoje maki wzięte na kredyt 0%, będzie darmowe żarcie i po pendrajwie. Warto tam być!

    • 10 17

    • Janusz, ty znowu na forum? (1)

      • 6 4

      • Tak Grażynko

        • 4 0

    • Nie znalazłeś gdzie to ejst na mapie...

      ... więc innym żałujesz?

      • 2 0

  • Opinia powiązana

    Zobacz infoShare 2017

    żarcie 6/10 (3)

    Najeść się za free z tych kuponów co dawali do standard passa można było, ale nie była to jakaś wypasiona wyżerka. Trochę rekompensowało stanowisko z darmowymi hot-dogami i wata cyfrowa. Respect za browar od Solwitu. Niektórzy wystawcy czaili się ze swoją ofertą np. mało kto wiedział, że u google'a można było dostać sok z lodówki. Natomiast zdecydowanie przydałoby się oznaczenie krówek, ja np. nie cierpię kruchych, a nie wszystkie były ciągnące.

    • 12 6

    • Opinia powiązana

      Zobacz infoShare 2017

      To Ty?

      a właśnie był tam jeden koleś z przewieszonymi chyba z 5 t-shirtami, 3 torbami i energy drinkami za free. Był naprawdę zadowolony

      • 4 0

    • Opinia powiązana

      Zobacz infoShare 2017

      "Najeść się za free z tych kuponów co dawali do standard passa można było" - chyba jak ktoś się krówkami wcześniej objadł ;-) Zresztą, średnio smaczne było. Co do czajenia się z ofertą zgadzam się - z Twojego komentarza dowiaduję się o sokach. A jeśli chodzi o krówki dla mnie dramat to intelowskie. Pierwsza myśl po sróbowaniu: "O kurde, twarde jak kamień, zaraz mi się jedynka złamie, a siódemka ukruszy". Po dłuższym trzymaniu jej w paszczy stała się zdatna do przeżucia, ale pierwsze wrażenie jeszcze się u mnie utrzymuje i co jakiś czas sprawdzam, czy uzębienie jest w stanie jak przed skonsumowaniem tego czegoś. A jedną mam jeszcze, ale chyba komuś oddam, bo drugi raz nie chcę przez to przechodzić ;-)

      • 3 0

    • Opinia powiązana

      Zobacz infoShare 2017

      Wata cyfrowa??

      No no... chyba to jakiś start-up wymyślił :)

      • 0 0

  • I rekordowa ilość komentarzy! (1)

    Wow!

    • 4 1

    • Chyba liczba

      Ilość komentarzy mierzona byłaby w litrach!

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film infoShare 2017

    z roku na rok co raz gorzej :/ (1)

    • 7 7

    • Opinia do filmu

      Zobacz film infoShare 2017

      Zgadzam się w pełni: poziom TechStage w tym roku był żenująco niski, Inspire też spadł w stosunku do lat poprzednich. Poszli w stratupy i zmienia się charakter imprezy. A szkoda.

      • 2 3

  • Bardzo dobry event (1)

    Dlaczego malkontenci tak psioczycie na wszystko co innym się udało? Jesteście jak szlachta 300 lat temu która nie chciała puszczać chłopów do miast. Buraki z miasteczek i wsi ogarnięcize się i z optymizmem proszę.

    • 14 5

    • To jest trójmiasto,pl...

      ...więc trzeba narzekać. Taka etykieta tej strony. Gdzieś trzeba wylać te swoje skrywane frustracje!

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...