• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding buduje dla kanadyjskiego armatora BC Ferries

Wioletta Kakowska-Mehring
16 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku.

W Remontowa Shipbuilding odbyło się uroczyste rozpoczęcie cięcia pierwszych blach do budowy pasażersko - samochodowego promu zamówionego przez kanadyjskiego armatora. To pierwszy z serii trzech statków, jakie w ramach tego kontraktu zbuduje stocznia z grupy Remontowa Holding dla BC Ferries.



Jednostki o długości 105 metrów będą mogły przewieźć 150 pojazdów i 600 pasażerów. Jednostki o długości 105 metrów będą mogły przewieźć 150 pojazdów i 600 pasażerów.
Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów w lipcu ub. roku. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 105 metrów każda będą mogły przewieźć 150 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

- Dotychczas zbudowaliśmy ponad 30 jednostek tego typu, z których połowa zasilana jest LNG. Dzięki kolejnemu zamówieniu złożonemu przez naszego kanadyjskiego armatora, wkrótce ta liczba wzrośnie o kolejne trzy najnowocześniejsze w swojej klasie jednostki. Kontrakt obejmuje nie tylko projekt, budowę, wyposażenie oraz przeprowadzenie kompletnego programu prób, ale również dostawę statku do portu macierzystego - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Spółki wchodzące w skład Remontowa Holding mają bardzo duże doświadczenie w budowie promów zaliczanych do grupy określanej mianem "green ships" (zielone statki). W 2010 roku GSR została jednym ze zwycięzców nagród Green Ship Technology Awards. Nagrodę za "Ekologiczny Statek Roku" przyznano GSR za dwustronny prom fiordowy "Moldefjord", jednostkę otwierającą pierwszą w polskich stoczniach serię promów napędzanych czystym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny. Budowana ona była przez Stocznię Północną SA (obecnie Remontowa Shipbuilding) na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowej SA dla armatora Fjord1 Møre og Romsdal Fylkesbåtar z Norwegii.

Promy dla kanadyjskiego armatora BC Ferries zbudowane zostaną według projektu Remontowa Marine Design & Consulting, biura należącego do Holdingu Remontowa. Spełniać będą zarówno wymogi klasyfikatora, tj. Lloyd's Register, pod którego nadzorem zostaną zbudowane oraz agendy rządowej, tj. Transport Canada. BC Ferries to największy w Ameryce Północnej i drugi na świecie przewoźnik promowy.

Miejsca

Opinie (51) 1 zablokowana

  • Jak nie ma związków zawodowych (4)

    zwłaszcza solidarności to interesy jak widać na wielu przykładach idą świetnie.

    • 65 14

    • W Niemczech w ogóle nie ma związków zawodowych (1)

      • 6 8

      • tylko że Niemcy szanują się wzajemnie

        • 5 0

    • Ale na terenie Stoczni Północnej (REMONTOWA SHIPBUILDING) działają 4 związki zawodowe! (1)

      To nie ma nic do rzeczy czy są związki, ważne że nie jest stocznia państwowa tylko prywatna i tyle...

      Wydaja swoje a nie cudze...

      • 8 7

      • S i OPZZ

        Jakie 4 ? Tylko dwa i opłacane przez Zarząd Stoczni.

        • 3 2

  • Dziwne, przecież posłowie PIS mówili wczoraj, że UE z Tuskiem zniszczyli polskie stocznie... (4)

    Czyżby taka katolicka partia jak PIS kłamała?
    Nie wierzę!
    Ojcze Tadeuszu - wytłumacz co się dzieje!

    • 50 19

    • Wszystkie stocznie prywatne mają kupe roboty i kosza kupe sianka. (3)

      Tylko państwowe nie dawały rady, a czemu to już chyba jasne.

      Główne pochylnie iżurawie po stoczni gdańskiej przejeła Nauta z Gdyni i okazuje się że można tam statki budować ;)

      • 9 3

      • Nauta to też państwowa firma :) (2)

        Dodatkowo, ponosi duże straty na nowych budowach ....

        • 4 5

        • ??? (1)

          A skąd to wiesz?

          • 2 2

          • Zysk na nowych budowach liczony jest bez uwzględnienia kosztów jakim jest utrzymanie infrastruktury. Na papierze może być mały zysk, ale koszty wytworzenia tego zysku upychają wszędzie gdzie mogą - dobrze to widać na publikowanych sprawozdaniach finasowych

            • 3 3

  • Brawo dla RMDC, oby więcej!

    • 37 3

  • Gratulacje (5)

    Ma rację agrest. Brawa dla RMDC i Nauty. Każdy ruch w przemyśle stoczniowym cieszy.

    • 39 1

    • Radzą sobie dobrze, bo tam nie ma Karola Opony i niejakiego etnologa Jaworskiego (4)

      • 14 2

      • (3)

        Być może masz rację ale moim zdaniem zależy to przedewszystkim od zarządów firm.

        • 8 2

        • sęk w tym, że jaworski był właśnie preziem Stoczni Gdańskiej (1)

          i jedną z pierwszych decyzji było podniesienie pensji Jaworskiemu do ponad 30 tys zł

          • 6 0

          • Jaworski sprzedał stocznie Ukraińcowi w końcu...

            • 6 0

        • Który jesli nie państwowy

          ... to działa dużo lepiej bo zarządza swoim nie cudzym :)

          • 4 0

  • No i co - można budować statki w Gdańsku?

    Tak!! I gratulacje dla Remontowej.

    • 45 2

  • (4)

    Znowu Termika będzie zatrudniała monterów izolacji za 10 zeta na godzinę brutto. Pan S. znowu zrobi złoty interes, a przy nim taka firma K.M.B Jacek P. znany z zatrudniania Ukraińców za tzw. michę ryżu.
    Znowu ta banda będzie robiła złoty interes na biednych ludziach.

    • 30 19

    • (2)

      czemus biedny? bos glupi. czemus glupi? bos biedny.

      • 7 8

      • mądry się odezwał,filozof grecki wracaj na zmywak leszczu jeden

        • 8 5

      • czemuś biedny?,bo uczciwy!

        • 5 3

    • Bo taka jest prawda

      Czemu północna nie przyjrzy się podwykonawca ??? Znowu te pijawy bedą zatrudniać za grosze i na czarnucha!!!!!!!!!!

      • 12 4

  • (1)

    Słyszałem, że mają trzy statki teraz w robocie, więc się pewnie nie nudzą.

    • 3 1

    • W sumie to jest teraz

      9 statków w budowie

      • 3 1

  • (7)

    Na jakich warunkach są zatrudnieni stoczniowcy ?

    • 12 1

    • ogłoszenia (2)

      Wiszą jeszcze te ruskie ogłoszenia że jest praca dla sfarszczykuw ? Nie mogą po prostu zatrudnić Polaków ?

      • 2 4

      • (1)

        Wisza jeszcze te ogloszenia po polsku w norweskiej stoczni, ze szukaja spawaczy? Nie moga zatrudniac norwegow?

        • 4 1

        • Norwegia

          W Norwegii ludność mieszkańców to około 5 mln . Dlatego jest zapotrzebowanie na fachowców z innych krajów . I za to ich bardzo dobrze wynagradzają .

          • 3 1

    • (1)

      na smieciowych

      • 2 1

      • nie wszyscy

        ... są normalne umowy, tylko głównie u biurowych.

        • 2 0

    • Zatrudnienie

      w Remontowej Shipbuilding daw. Północna jest tylko na umowę o pracę, fachowcy mają szansę jeszcze się załapać, przyjmują na produkcję głównie rurarzy i ślusarzy.

      • 0 0

    • Głupoty

      Umowy są o pracę 2 umowy potem jedna na stałe, pitolita aż miło pany

      • 0 0

  • Budować statki!

    Transport wodny to przyszłość.

    • 13 0

  • 3 takie statki to tyle ile miesięcznie dopłacamy do polskiego górnictwa ! (1)

    Przez rok byłaby flota 36 statków! Naprawdę stać nas na takie dotowanie stanowisk pracy?

    • 17 2

    • pier.... kotka

      przy pomocy młotka. patrz na odprowadzane ditki do budżetu.....

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane