stat

Remontowa Shipbuilding buduje dla kanadyjskiego armatora BC Ferries

Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku.
Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. fot. Łukasz Unterschuetz

W Remontowa Shipbuilding odbyło się uroczyste rozpoczęcie cięcia pierwszych blach do budowy pasażersko - samochodowego promu zamówionego przez kanadyjskiego armatora. To pierwszy z serii trzech statków, jakie w ramach tego kontraktu zbuduje stocznia z grupy Remontowa Holding dla BC Ferries.



Jednostki o długości 105 metrów będą mogły przewieźć 150 pojazdów i 600 pasażerów.
Jednostki o długości 105 metrów będą mogły przewieźć 150 pojazdów i 600 pasażerów. mat. prasowe
Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów w lipcu ub. roku. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 105 metrów każda będą mogły przewieźć 150 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

- Dotychczas zbudowaliśmy ponad 30 jednostek tego typu, z których połowa zasilana jest LNG. Dzięki kolejnemu zamówieniu złożonemu przez naszego kanadyjskiego armatora, wkrótce ta liczba wzrośnie o kolejne trzy najnowocześniejsze w swojej klasie jednostki. Kontrakt obejmuje nie tylko projekt, budowę, wyposażenie oraz przeprowadzenie kompletnego programu prób, ale również dostawę statku do portu macierzystego - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Spółki wchodzące w skład Remontowa Holding mają bardzo duże doświadczenie w budowie promów zaliczanych do grupy określanej mianem "green ships" (zielone statki). W 2010 roku GSR została jednym ze zwycięzców nagród Green Ship Technology Awards. Nagrodę za "Ekologiczny Statek Roku" przyznano GSR za dwustronny prom fiordowy "Moldefjord", jednostkę otwierającą pierwszą w polskich stoczniach serię promów napędzanych czystym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny. Budowana ona była przez Stocznię Północną SA (obecnie Remontowa Shipbuilding) na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowej SA dla armatora Fjord1 Møre og Romsdal Fylkesbåtar z Norwegii.

Promy dla kanadyjskiego armatora BC Ferries zbudowane zostaną według projektu Remontowa Marine Design & Consulting, biura należącego do Holdingu Remontowa. Spełniać będą zarówno wymogi klasyfikatora, tj. Lloyd's Register, pod którego nadzorem zostaną zbudowane oraz agendy rządowej, tj. Transport Canada. BC Ferries to największy w Ameryce Północnej i drugi na świecie przewoźnik promowy.

Opinie (51) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Andrzej Kasprzak

Były prezes zarządu Międzynarodowych Targów Gdańskich. Na stanowiskach kierowniczych pracował...