• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding buduje prom dla BC Ferries

VIK
28 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
  • Jednostka klasy "Salish".
  • W związku z pandemią koronawirusa uroczystość położenia stępki miała charakter techniczny i odbyła się bez przedstawicieli ze strony armatora.
  • W związku z pandemią koronawirusa uroczystość położenia stępki miała charakter techniczny i odbyła się bez przedstawicieli ze strony armatora.

W Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę czwartego promu klasy "Salish" napędzanego skroplonym gazem ziemnym. Jednostka budowana jest dla armatora BC Ferries. W związku z pandemią koronawirusa wydarzenie to miało charakter techniczny i odbyło się bez przedstawicieli ze strony armatora.



Kontrakt uprawomocnił się 20 grudnia ubiegłego roku, na początku lutego br. odbyło się palenie pierwszych blach, a teraz położono stępkę. Wodowanie zostało zaplanowane na połowę listopada tego roku i będzie przebiegało tak, jak w przypadku poprzednich jednostek, czyli poprzez przesunięcie z płyty montażowej na dok, a następnie wydokowaniu jej.

Budowany prom zastąpi jednostkę "Mayne Queen" i będzie obsługiwać, wspólnie z "Queen of Cumberland" linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.

Prom będzie miał 107 m długości, będzie mógł zabrać 138 pojazdów oraz 600 pasażerów. Jednostka zawiera innowacyjne rozwiązania techniczne. Dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) są przyjazne środowisku. Mogą być zasilane tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale też gazem LNG. Zintegrowany system napędowy składający się z silników dwupaliwowych i elektrycznego systemu napędowego dostarczy Wärtsilä. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki tego typu emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym.

Współpraca stoczni Remontowa Shipbuilding z kanadyjskim operatorem BC Ferries rozpoczęła się przed pięcioma laty podpisaniem kontraktu na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych przekazanych przez stocznię w latach 2016-2017 ("Salish Raven" - w kwietniu 2017, Salish Eagle - w lutym 2017 i Salish Orca - w listopadzie 2016 r.). Były to pierwsze we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jednymi z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej.
VIK

Miejsca

Opinie (50) 5 zablokowanych

  • Można (10)

    Różnie się mówi o Remontowej Shipbuilding ale ta stocznia radzi sobie na tym trudnym rynku...

    • 45 9

    • Remontowa radzi sobie, bo tam nie ma (3)

      i nie było Guzikiewiczów, Jaworskich, Gałęzewskich

      • 27 7

      • Zwiazki (1)

        Tam jest Żmuda którego jedynym zmartwieniem jest gdzie zorganizować wycieczkę latem dla zwiazkowcow

        • 5 2

        • A może ktoś wie co u Araba słychać ?

          • 0 0

      • Jak najbardziej

        Są i nawet rządzą tą stocznią do spółki z właścicielem

        • 5 8

    • Ciągle nie płacą podwykonawcom? (4)

      • 11 4

      • (3)

        Oczywiście że nie płacą i wszyscy kooperanci pracują tam dla idei :) gdyby nie płacili to by tam nikt nie pracował

        • 12 5

        • (1)

          Tak płacą jak muszą a kooperanci są szantażowani że jak przestaną robić to w pgóle kasy nie zobaczą

          • 6 0

          • Jasne ..... Jak były otwarte granice to kooperacja dawala minimalny zespół i chcieli brać dodatkowe prace bez skończonych wcześniejszych. Na różne prośby RSB ignorowali ich - patrz 2 zmiana i praca w weekend. Teraz jak ludzie uciekli z Niemiec Francji i Norwegii a inne stocznie się pozamykaly, to nagle do Remontowej wszyscy chcą przyjść. Współpraca zawsze działa w dwie strony ....

            • 6 2

        • Jasne....

          • 0 0

    • Szczecin

      Najlepiej radzi sobie stocznia w Szczecinie. Zbudowali prom zwodowali oddali do użytku a nikt gonie widział taki cud

      • 20 5

  • A to zagadka (1)

    Shipbuilding sprzedał Holdingowi kablowce Siem.
    Teraz kupił je od Remontowej...i zamierza przebudować.. Pierwotnej ceny kontraktowej nie podam..bo może szokować wielkością.. To po jakiej cenie sprzedał..a po jakiej kupił.
    Jedno co można po tych transakcjach policzyć..to stratę stoczni..tą rzeczywista..a nie bilansową..
    oraz pomnożyc je przez dwa.. Zadłużenie firmy jest tylko częścią poniesionych strat.

    • 2 8

    • Bełkot i nie prawdy. Coś słyszałem coś widziałem ale nic nie zrozumiałem ;)

      • 2 0

  • Pamiętam czasy (5)

    jak Gumiś siał popłoch w tej stoczni :)

    • 16 3

    • Spoko był

      • 1 0

    • Gumi

      Gumiś ma się dobrze !

      • 3 0

    • (2)

      Ciekawe co u niego słychać?

      • 2 0

      • O (1)

        O którym Gumisiu piszesz?

        • 1 0

        • chyba o spawaczu.. z lat 1994+

          • 0 0

  • A mięśniak Rafi dalej robi na Remontowej? Wciąż go pamiętam!

    • 1 2

  • Zobaczymy (2)

    Jacy jestescie dzielni po ilości zarażonych koronawirusem w remontowa shipbuilding. Jako jeden z największych zakładow pracy w Trójmieście powinniście już dawno stocznie zamknąć.

    • 13 44

    • Wszystko zamknac (1)

      I 100% bankructwa wszystkich -wtedy bedzie fajnie .....

      • 13 3

      • A co lepiej szykować respiratory dla polowy pomorskiego bo jedni nie chcą się zamknąć i narażają innych? Jak taki bohater jesteś to zapraszam do pogotowia albo szpitala zakaznego . Każde ręce się przydadza. Twoje też.

        • 2 6

  • Artykuł jak artykuł,stocznia jak stocznia ale komentarze macie tu fajne.

    • 1 0

  • Stawki z przed 15 lat (1)

    i śmieciówki

    • 8 3

    • Remontowa zatrudnia na umowę o pracę i płaci zawsze na czas.

      Jak zwykle ktoś rozciąga praktyki kooperantów/podwykonawców na Stocznię.

      • 6 2

  • Który klasyfikator? (2)

    Czyżby ABS ?

    • 1 1

    • Gdybys sie znal na tym o co pytasz , to bys takich pustych pytan nie stawial

      Tylko popisowa

      • 1 1

    • Lr

      Lr

      • 2 1

  • Ciekawe z jakim wynikiem finansowym to wyjdzie ?

    • 5 1

  • Dlaczego nie ma takich promów z Gdyni lub Gdańska na Hel? (7)

    • 15 5

    • Arciszewska zbuduje. Rządzi parę miesięcy a już 200 statków wróciło pod polską banderę! (3)

      • 7 1

      • Ale że jak wróciło? Wydobyli je z dna, czy odkupili fragmenty złomu od Hindusów?

        • 4 0

      • Tusk d**il zbudował 1000 statków kosmicznych.. (1)

        • 3 12

        • Nie słyszałam, żeby deklarował budowę a Arciszewska owszem. Gębę miała pełną deklaracji.

          • 9 0

    • Dlaczego są co roku korki od Redy do Helu (1)

      • 9 5

      • Dlaczego drzewa rosną zielonym do góry? Dlaczego ziemia jest z grubsza okrągła? Dlaczego kot je przodem a sr@ tyłem? Te i podobne pytania znajdziesz w książeczce "Świat 4-latka. Ciekawy i fascynujący"

        • 23 2

    • zbuduj taki prom i zarabiaj na trasie na Hel

      • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane