• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding buduje prom dla BC Ferries

VIK
28 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
  • Jednostka klasy "Salish".
  • W związku z pandemią koronawirusa uroczystość położenia stępki miała charakter techniczny i odbyła się bez przedstawicieli ze strony armatora.
  • W związku z pandemią koronawirusa uroczystość położenia stępki miała charakter techniczny i odbyła się bez przedstawicieli ze strony armatora.

W Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę czwartego promu klasy "Salish" napędzanego skroplonym gazem ziemnym. Jednostka budowana jest dla armatora BC Ferries. W związku z pandemią koronawirusa wydarzenie to miało charakter techniczny i odbyło się bez przedstawicieli ze strony armatora.



Kontrakt uprawomocnił się 20 grudnia ubiegłego roku, na początku lutego br. odbyło się palenie pierwszych blach, a teraz położono stępkę. Wodowanie zostało zaplanowane na połowę listopada tego roku i będzie przebiegało tak, jak w przypadku poprzednich jednostek, czyli poprzez przesunięcie z płyty montażowej na dok, a następnie wydokowaniu jej.

Budowany prom zastąpi jednostkę "Mayne Queen" i będzie obsługiwać, wspólnie z "Queen of Cumberland" linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.

Prom będzie miał 107 m długości, będzie mógł zabrać 138 pojazdów oraz 600 pasażerów. Jednostka zawiera innowacyjne rozwiązania techniczne. Dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) są przyjazne środowisku. Mogą być zasilane tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale też gazem LNG. Zintegrowany system napędowy składający się z silników dwupaliwowych i elektrycznego systemu napędowego dostarczy Wärtsilä. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki tego typu emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym.

Współpraca stoczni Remontowa Shipbuilding z kanadyjskim operatorem BC Ferries rozpoczęła się przed pięcioma laty podpisaniem kontraktu na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych przekazanych przez stocznię w latach 2016-2017 ("Salish Raven" - w kwietniu 2017, Salish Eagle - w lutym 2017 i Salish Orca - w listopadzie 2016 r.). Były to pierwsze we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jednymi z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej.
VIK

Miejsca

Opinie (50) 5 zablokowanych

  • Ciekawe z jakim wynikiem finansowym to wyjdzie ?

    • 5 1

  • Stawki z przed 15 lat (1)

    i śmieciówki

    • 8 3

    • Remontowa zatrudnia na umowę o pracę i płaci zawsze na czas.

      Jak zwykle ktoś rozciąga praktyki kooperantów/podwykonawców na Stocznię.

      • 6 2

  • Artykuł jak artykuł,stocznia jak stocznia ale komentarze macie tu fajne.

    • 1 0

  • A mięśniak Rafi dalej robi na Remontowej? Wciąż go pamiętam!

    • 1 2

  • A to zagadka (1)

    Shipbuilding sprzedał Holdingowi kablowce Siem.
    Teraz kupił je od Remontowej...i zamierza przebudować.. Pierwotnej ceny kontraktowej nie podam..bo może szokować wielkością.. To po jakiej cenie sprzedał..a po jakiej kupił.
    Jedno co można po tych transakcjach policzyć..to stratę stoczni..tą rzeczywista..a nie bilansową..
    oraz pomnożyc je przez dwa.. Zadłużenie firmy jest tylko częścią poniesionych strat.

    • 2 8

    • Bełkot i nie prawdy. Coś słyszałem coś widziałem ale nic nie zrozumiałem ;)

      • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane