• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding buduje żaglowiec dla Algierii

Wioletta Kakowska-Mehring
24 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Długość całkowita jednostki to 110 m, szerokość 14,5 m, a powierzchnia ożaglowania to 3000 m kw. Długość całkowita jednostki to 110 m, szerokość 14,5 m, a powierzchnia ożaglowania to 3000 m kw.

Będzie tysięcznym statkiem zwodowanym w gdańskiej stoczni i doskonałym "prezentem" z okazji jubileuszu 70-lecia Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Żaglowiec szkolny zamówiony przez armatora z Afryki Północnej ma być zwodowany jesienią.



Żaglowiec jest już w trakcie budowy, jesienią zostanie zwodowany, a następnie wyposażany. Oddanie jednostki ma nastąpić pod koniec 2016 roku. O tym kontrakcie informowaliśmy już w marcu, wówczas jednak szczegóły umowy były owiane tajemnicą. Trzymasztowa fregata służyć będzie kadetom Wyższej Szkoły Morskiej Algierii w doskonaleniu rzemiosła morskiego i nawigacyjnego. Dodatkowo, jak większość statków żaglowych, pełnić będzie funkcje reprezentacyjne, a także brać będzie udział w zawodach i regatach międzynarodowych. Jednostka otrzyma imię "El-Mellah", czyli po arabsku "nawigator", "żeglarz".

Długość całkowita jednostki to 110 m, szerokość 14,5 m, a powierzchnia ożaglowania to 3000 m kw. Prędkość pod żaglami wyniesie 17 węzłów (przy wietrze 6°B). Jednostka przygotowana będzie do przyjęcia 222 osób załogi, w tym 120 kadetów i kadetek.

Autorem koncepcji i projektu technicznego statku jest biuro projektowe Choreń Design & Consulting. Żaglowiec będzie eksploatowany na wszystkich dostępnych akwenach świata z wyłączeniem strefy polarnej w okresie zimy polarnej.

To nie koniec. Poza budową statku, kontrakt obejmuje również szkolenie członków załogi i kadetów, które przeprowadzone będzie we współpracy z Akademią Morską w Gdyni.

Jubileusz Remontowej

W tym roku stocznia obchodzi jubileusz 70-lecia. Przez ten czas Remontowa Shipbuilding (wcześniej Stocznia Północna) zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

Miejsca

Opinie (35) 1 zablokowana

  • Bravo Panie SOYKA (1)

    Bravo Panie Soyka , to Pan rzucił podwaliny tych wszystkich sukcesów a teraz mądrze Pan tym kieruje. Aż się boję pomyśleć , że kiedyś może Pana zabraknąć. Niech Pan żyje 200 lat.
    Pozdrawiam wykonawców.

    • 7 1

    • Popieram. Ci jego pomagierzy to kiepścizna, wybitni specjaliści od wazeliny i potakiwania.

      Horyzonty mają ograniczone do znajdywania winnych swoich niepowodzeń. Strach pomysleć co sie stanie z ostatnim Mohikaninem jakim jest Remontowa jak jego zabraknie. Jak by nie było - osobowość. Będziemy w Gdsnsku wodować papiery w nowych biurowcach.

      • 4 0

  • Dla przewoznika..

    Idealny do przewozu uchodzcow z czarnego ladu ;)
    Tak na powaznie, to po co Akademia Gdynia szkoli tania sile robocza? Zeby robic konkurencje na rynku pracy dla wlasnych studentow?!?

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane