- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (68 opinii)
- 2 Inflacja w marcu tylko 1,9 proc. (19 opinii)
- 3 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (151 opinii)
- 4 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (46 opinii)
- 5 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
Remontowa Shipbuilding: prom zwodowany
W Remontowa Shipbuilding zwodowano kolejny prom pasażersko-samochodowy dla Norwegów. Obecnie w stoczni budowane są trzy dwustronne promy tego typu oraz dziewięć statków przeznaczonych do obsługi przybrzeżnego przemysłu wydobywczego.
W sumie jest to już szósty statek budowany dla jednej z norweskich firm żeglugowych. Dwa aktualnie budowane promy w Remontowa Shipbuilding będą pierwszymi na świecie statkami napędzanymi wyłącznie paliwem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia wzdłuż wybrzeży Norwegii.
Statki o długości 123,20 m będą mogły zabierać na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Zwodowany statek należy do serii największych z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding, jak również największych w swojej klasie jednostek eksploatowanych w Norwegii. Promy budowane są według projektu opracowanego wspólnie przez norweskie biuro konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas i Norwegian Maritime Authority.
Obecnie w stoczni budowane są trzy dwustronne promy pasażersko-samochodowe oraz dziewięć statków przeznaczonych do obsługi przybrzeżnego przemysłu wydobywczego. Liczba tych ostatnich, wkrótce wzrośnie dzięki podpisaniu przed dwoma tygodniami nowego kontraktu na budowę specjalistycznych statków przeznaczonych do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Wartość podpisanego kontraktu sięga pół miliarda złotych i wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień stoczni co najmniej do końca 2014 roku.
- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna nie tylko dla naszej stoczni, ale również dla całej branży okrętowej w Polsce. Będą to bowiem najbardziej zaawansowane technicznie statki jakie były kiedykolwiek zbudowane w polskiej stoczni - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.
Miejsca
Opinie (14)
-
2013-05-14 16:03
Do autora arytykułu (2)
proponuję zweryfikować informacje gdyż to nie są jedyne statki napędzane gazem w rsb ....
- 0 1
-
2013-05-14 19:46
(1)
a niby jakie masz inne?
- 0 0
-
2013-05-15 19:57
jakie inne oczywiście te które były zbudowane wcześniej dla tego samego armatora zresztą....
- 0 0
-
2013-05-14 16:29
dzie film? :) (1)
jedno zdjęcie i że co?
- 1 0
-
2013-05-14 16:59
Gdzie G w Gdzie?
i że jakoby co?
- 1 0
-
2013-05-14 18:53
A co woduje Stocznia Gdańska panowie Duda, Guzikiewicz ???
- 8 0
-
2013-05-14 19:06
Co w SG mają wodować?
Zaraz Gdańska sama się zwoduje - znowu kasy na wypłaty nie ma, a stado związkowców ma się dobrze.
- 9 0
-
2013-05-14 20:05
wodowanie (2)
fajna impreza to wodowanie. dobrze , ze to nie Nauta bo tam oprocz PR nie ma nic,
- 7 3
-
2013-05-15 06:50
(1)
no nie jest jeszcze strzykawka i buc
- 2 1
-
2013-05-16 22:16
tak są też bracia dalton ale ci to nadają sie do pilnowania krów a nie do koordynowania ( to za trudne dla nich słowo) prac. miara inteligencji : 4 braci Dalton = 1 noga stołowa
- 0 0
-
2013-05-15 09:42
wzieli stateczek zwodowali i sie chwalą
- 0 3
-
2013-05-15 10:31
hut-rem
Hut-Rem kupił wspaniały materiał na ten statek wytrzymał takie uderzenie!!!!
- 1 6
-
2013-05-15 11:42
"promów gazowych"...?
ignoranci znowu piszą art. techniczne? Czy pani marzenka wypaca sie pod pseudonimem VIK? Ona zawsze śmieszne lapsusy techniczne wypisuje.
- 1 0
-
2013-05-15 21:18
Kto im dopłaca?
W SG nic nie wodują bo nie opłaca się, a tam są doświadczeni fachowcy, dynamiczny zarząd i znają się na rzeczy. Idą na przeczekanie kryzysu. Ciekawe kto Północnej dopłaca do tych statków. To musi być znowu jakaś gra. A może blachy kupują w Chinach ?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.