Remontowa Shipbuilding: prom zwodowany

Najnowszy artukuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Zwodowany statek należy do serii największych z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding.
Zwodowany statek należy do serii największych z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding. fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl

W Remontowa Shipbuilding zwodowano kolejny prom pasażersko-samochodowy dla Norwegów. Obecnie w stoczni budowane są trzy dwustronne promy tego typu oraz dziewięć statków przeznaczonych do obsługi przybrzeżnego przemysłu wydobywczego.


Czy statki specjalistyczne i zaawansowane technologicznie to szansa dla naszych stoczni?

Zobacz wyniki (54)

W sumie jest to już szósty statek budowany dla jednej z norweskich firm żeglugowych. Dwa aktualnie budowane promy w Remontowa Shipbuilding będą pierwszymi na świecie statkami napędzanymi wyłącznie paliwem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia wzdłuż wybrzeży Norwegii.

Statki o długości 123,20 m będą mogły zabierać na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Zwodowany statek należy do serii największych z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding, jak również największych w swojej klasie jednostek eksploatowanych w Norwegii. Promy budowane są według projektu opracowanego wspólnie przez norweskie biuro konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas i Norwegian Maritime Authority.

Obecnie w stoczni budowane są trzy dwustronne promy pasażersko-samochodowe oraz dziewięć statków przeznaczonych do obsługi przybrzeżnego przemysłu wydobywczego. Liczba tych ostatnich, wkrótce wzrośnie dzięki podpisaniu przed dwoma tygodniami nowego kontraktu na budowę specjalistycznych statków przeznaczonych do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Wartość podpisanego kontraktu sięga pół miliarda złotych i wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień stoczni co najmniej do końca 2014 roku.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna nie tylko dla naszej stoczni, ale również dla całej branży okrętowej w Polsce. Będą to bowiem najbardziej zaawansowane technicznie statki jakie były kiedykolwiek zbudowane w polskiej stoczni - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Opinie (14)

  • Do autora arytykułu (2)

    proponuję zweryfikować informacje gdyż to nie są jedyne statki napędzane gazem w rsb ....

    • 0 1

    • (1)

      a niby jakie masz inne?

      • 0 0

      • jakie inne oczywiście te które były zbudowane wcześniej dla tego samego armatora zresztą....

        • 0 0

  • dzie film? :) (1)

    jedno zdjęcie i że co?

    • 1 0

    • Gdzie G w Gdzie?

      i że jakoby co?

      • 1 0

  • A co woduje Stocznia Gdańska panowie Duda, Guzikiewicz ???

    • 8 0

  • Co w SG mają wodować?

    Zaraz Gdańska sama się zwoduje - znowu kasy na wypłaty nie ma, a stado związkowców ma się dobrze.

    • 9 0

  • wodowanie (2)

    fajna impreza to wodowanie. dobrze , ze to nie Nauta bo tam oprocz PR nie ma nic,

    • 7 3

    • (1)

      no nie jest jeszcze strzykawka i buc

      • 2 1

      • tak są też bracia dalton ale ci to nadają sie do pilnowania krów a nie do koordynowania ( to za trudne dla nich słowo) prac. miara inteligencji : 4 braci Dalton = 1 noga stołowa

        • 0 0

  • wzieli stateczek zwodowali i sie chwalą

    • 0 3

  • hut-rem

    Hut-Rem kupił wspaniały materiał na ten statek wytrzymał takie uderzenie!!!!

    • 1 6

  • "promów gazowych"...?

    ignoranci znowu piszą art. techniczne? Czy pani marzenka wypaca sie pod pseudonimem VIK? Ona zawsze śmieszne lapsusy techniczne wypisuje.

    • 1 0

  • Kto im dopłaca?

    W SG nic nie wodują bo nie opłaca się, a tam są doświadczeni fachowcy, dynamiczny zarząd i znają się na rzeczy. Idą na przeczekanie kryzysu. Ciekawe kto Północnej dopłaca do tych statków. To musi być znowu jakaś gra. A może blachy kupują w Chinach ?

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane