• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding przekazała Planetę I

VIK
30 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br. Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br.

Wielozadaniowy statek Zodiak II trafił do służby we wrześniu, teraz czas na Planetę I. Remontowa Shipbuidling przekazała kolejną jednostkę Urzędowi Morskiemu w Szczecinie.



W piątek, 30 października odbył się odbiór końcowy i przekazanie nowego statku wielozadaniowego Planeta I budowanego w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Urzędu Morskiego w Szczecinie. Jednostka powstała według projektu wykonanego przez należące do grupy kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.

Planeta I to drugi z serii dwóch bliźniaczych statków wielozadaniowych budowanych w ramach projektu "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności.

Nowe jednostki zastąpią wysłużone, 38-letnie statki eksploatowane dotąd przez Urząd Morski w Szczecinie i Urząd Morski w Gdyni. Pierwszy z dwóch tego typu statków - Zodiak II - został już formalnie przekazany Urzędowi Morskiemu w Gdyni i pełni swoją służbę na podległych mu akwenach. Chrzest i uroczyste podniesienie bandery odbyło się 25 września. Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br.

Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding.


Oba statki, o długości 60 m, szerokości prawie 13 m i zanurzeniu 3,5 m, będą osiągać prędkość 13 węzłów. Przeznaczone są m.in. do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, wykonywania pomiarów hydrograficznych, prac holowniczych, zwalczania rozlewów olejowych i łamania lodów na akwenach. Dodatkowo będą mogły służyć jako jednostki wspierające inne służby w ratownictwie morskim i gaszeniu pożarów.

Pomimo pandemii Remontowej Shipbuilding udaje się realizować zadania. W tym roku stocznia przekazała zamawiającemu, czyli polskiej Marynarce Wojennej trzy holowniki (Bolko, Gniewko i Mieszko), oddano też norweskiemu armatorowi dwa promy dwustronne - Festoya i Solavagen. Aktualnie trwają próby morskie trzeciego z serii promu (Mannheller) oraz czwartego z serii holownika (Semko).
VIK

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • O jak cudownie, wielozadaniowy statek jaki piękny, Gdańsk jest szczodry (3)

    brawo gratulacje stop hejt

    • 27 12

    • sama strocznia wymaga remontu (1)

      a to co robi obecnie to kpina. pudrowanie starego soldka pomnika komunizmu.

      • 0 6

      • Sam się przypudruj

        I nie odzywaj, nikt nie pozna, żeś kretyn

        • 1 0

    • Stop propagandzie pseudosukcesu

      Jak Gdańsk jest szczodry ? Za darmo wybudowali ? To podatnicy z całej Polski są szczodrzy że dali im takie przepłacone zlecenie . Mogli przecież, jak to zrobiła Straż Graniczna, zamówić sobie za granicą 2 razy tańszy i 3 razy lepszy. Mogli tez stocznie potraktować jak kumple Mobutu czyli jak szmatę tzn. zakontraktować za 50 % wartości, a potem zrezygnować i jak Mobutu będzie miał nóż na gardle z brakiem pieniędzy na wypłatę, wykupić jeszcze o 50 % niżej. Dulkiewicz to powinna ukłonić się w pas podatnikom i im podziękować, bo gdyby nie oni już by na bezrobociu kuroniówka kilku tysiącom się kończyła. A ilu podwykonawców by się wychuśtało ? Nie wierzcie fałszywym prorokom. Mobutu kapitalizmu stoczniowego i jego spadkobiercom zapisującym jego "złote myśli" w czerwonej książeczce. Ja to rozumiem. Ciężko jest Murzynowi w Kongo tak jak Koreańczykowi z KRLD w tej całej propagandzie uwierzyć że Kim ciął w , a jak wierzy to nigdy ze strachu tego nie wypowie. Ważne żeby jego następcy przestali czytać te jego książeczki. Nie stosujcie dumpingu jak Wasz Mobutu, bo kiedyś podatnicy i MON naprawdę się wkurzą i to źle się dla Was skończy. Czas kończyć z tym Kongo !

      • 1 0

  • RSB (17)

    Brawo. Trzymaj się Remontowo!

    • 48 6

    • Można? (5)

      Można? Można! Gratulacje Krzysiek za świętną robotę. Pozdrowienia dla całej ekipy.

      • 26 6

      • Dobrze że nie świętą :)

        • 3 0

      • Tak akurat Krzysiek (3)

        Może jeszcze Krzysiek Żmuda,

        • 1 3

        • Artur a ty dalej na l4? (2)

          • 4 1

          • :)

            • 2 1

          • Jeszcze

            Jeszcze

            • 2 1

    • (2)

      Kolejny statek przekazany. Dwa następne w kolejne. Niezła końcówka roku, szalonego roku. Oby kolejny był też łaskawy. 75-lecia hucznego nie będzie, ale to bardzo ładny prezent dla solenizanta ;)

      • 24 5

      • (1)

        Brak kolejnych zamówień,niestety niema z czego się cieszyć

        • 7 3

        • Pokaz mi stocznie ktora ma zamowienia w Polsce. Robota jest jeszcze i bedzie kolejna.

          • 2 7

    • Dawać (1)

      W tych trudnych czasach, zdawanie statków to nie lada wyczyn. Przy podejściu armatora olewającego przepisy, jest jeszcze ciekawiej

      • 11 6

      • Najlepsi sa Norwedzy. Krytykuja ale jak na nich wypadnie to udaja Greka ;)

        • 3 0

    • Jeszcze 2 (1)

      Teraz b619/3 i b860/4 i spokoj na ten rok
      A i wodowanie 258/3 ;)

      • 11 2

      • Pora jeszcze zwodowac 860/6

        • 6 0

    • Gratki

      • 5 0

    • Gratulacje chłopaki.

      Nie dajcie się tej epidemii i polityce.

      • 15 2

    • (1)

      Jeszcze dwa promy ,trzy holowniki dla wojska, dwa niszczyciele min i lodołamacze (te co miał robić Szczecim) i można zamknąć Północną

      • 8 5

      • Nie martw sie. Polnocna bedzie jak nas juz nie bedzie.

        • 4 6

  • Stop dłużnikom!

    Może w końcu zapłacą za wykonane prace na tym statku.

    • 34 4

  • No i (5)

    pięknie tylko, że kończą się kontrakty jeden za drugim a długi i straty zostają.
    Brak widoków na na nowe zlecenia a to oznacza, ze kolejny rok może być ostatnim.
    Czyli panowie prezesie nie duma i samo zachwyt tylko do roboty szukać wyjścia z problemów i nowych kontraktów. Pan Piotr patrzy z góry i siłą już nic nie popchnie.

    • 35 1

    • (3)

      są widoki na nowe kontrakty - trwa zacięta walka o nie

      • 9 3

      • (2)

        Walcza o wydluzenie serii na Norleda, jest temat dokonczenia jednej jednostki, i pare innych. Konkurencja jest duza ale jest spora szansa

        • 4 5

        • (1)

          Od podpisanoa do wodowania bardzo długa droga , a z czegoś trzeba płacić

          • 4 2

          • Północna już 5 lat próbuje do grobu wsadzić a ona cały czas z niego wychodzi

            • 7 0

    • Kooperanci dobrze że komentujesz na Trójmiasto.pl, zarząd przeczyta i odniesie się

      • 4 2

  • Model statku z lat 2000 (1)

    Można było zbudować statek,bardziej nowocześniejszy,chodzi o kadłub.Zobaczcie statki offshorowe budowane w Norwegii.Ale to i tak sukces.

    • 17 9

    • ale to była wizja klienta, ciężko się kłócić :) poza tym jak przejdą z poloneza do mercedesa to by powariowali

      • 10 1

  • stepka promu ze szczecina (2)

    to moze Remontowa machnie od razu ten prom co go od dwoch lat buduje pinokio w szczecinie. Stepka zarysowana jego nosem od dwoch lat rdzewieje i czeka na spelnienie obietnic.

    • 23 2

    • stępka

      nie od 2 lat tylko od pięciu

      • 3 1

    • statek

      Zawsze znajdzie się malkontent , który tylko narzeka ale sam niczym nie może się pochwalić ,żadnym osiągnięciem.

      • 0 4

  • Taka prawda (5)

    W sprawozdaniu finansowym 180 mln długu. Nie tylko nie zapłacony CIT i podwykonawcy ale i państwo musiało pomóc. Gdyby nie Kormorany to już byłyby bramy zamknięte.

    • 3 11

    • (4)

      Jasne. CIT zaplacony inne podatki tez. Panstwo nie dalo zadnej zlotowki. Strata wynika z rozliczenia zerwanych kontraktow. Z kooperantami i dostawcami podpisane porozumienia ktore sa realizowane

      • 5 2

      • (3)

        Po co płacili CIT jak mieli straty ? Zysk 0 * 19 = 0. Nie musieli tego robić. Zgłupieli ? A porozumienia z podwykonawcami bez przyszłego dochodu to kolejna ściema. Trzeba iść na kolanach do Mateusza dziękować za przerabiane Kormorany he he

        • 1 4

        • Kruk (2)

          Puknij sie w czolo. Jak czytam frustratow ktorzy chcieliby zamknac Stocznie to mi rynce opadaja ... jest robota zle nie ma roboty zle. Remontowa da rade, robi projekty na warunkach rynkowych a nie ze trzeba ukryc straty. Firma jest prywatna i inwestuje prywatne srodki.

          • 6 1

          • (1)

            Sam się puknij. Nikt nie chce zamykać stoczni tylko ona z powodu braku roboty będzie musiała zamknąć się sama. Żadne zaklęcia nie zmienią też tego smutnego wyniku finansowego i ilości długów. Więcej realizmu mniej fałszywego PR-u.

            • 4 7

            • Stocznia się nie zamknie tylko dostosuje sie do rynku i wymagań klientów.

              • 4 1

  • Pracuję w tej Stoczni

    To piękny statek. Wielokrotnie pisałem, że jestem niezmiernie dumny, że od wielu lat pracuję w tej stoczni. Stocznia ma swoje dobre i złe chwile ale jako jedyna w Polsce wciąż buduje. Kłopoty były są i będą. To taki biznes.
    Pozdrawiam koleżanki i kolegów i życzmy sobie aby było coraz lepiej.

    • 30 4

  • No to może zaczną płacić

    Firmom na wykonaną robotę...

    • 14 3

  • Znów złodzieje? (19)

    Czy zarząd shipbilding,znowu nie umie logicznie zarządzać kapitałem firmy. Zamiast zarabiać i mieć na wypłaty dla pracowników jak i firmą zewnętrznym za wykonanie prac na jednostce. To traci i napych sobie kieszenie???

    • 8 8

    • Złodzieje i napychanie kiszeni (18)

      To już było, dziś jest ogromna walka o przetrwanie. Stocznia kilka lat temu została z czterema statkami a to był cios niesamowity. Od marca mamy pandemię ale stocznia normalnie funkcjonuje a dowodem jest przekazywanie kolejnych jednostek armatorom, do zdania, w tym roku, jeszcze dwie i trzy wodowania. Pokaż inną Polską a nawet europejską stocznię, która w tym roku ma taką sprzedaż. Nowe kontrakty na całym świecie, oprócz Chin i Korei , praktycznie nie są zawierane a nasz Zarząd czyni wiele starań aby zapewnić pracę i podpisać nowe kontrakty. Jak jesteś pracownikiem to przypomnę tylko przypowieść - żaden ptak nie kala swojego gniazda. Więcej optymizmu i wiary, że wyjdziemy z tej jakże trudnej sytuacji.

      • 8 6

      • Fajnie tylko!!!

        Fajnie czytać o sukcesach firmy tylko szkoda że praca odbywa się za talerz ryżu.

        Pozdrawiam i gratuluję wszystkim pracownikom .

        • 3 4

      • Jest robota (16)

        Wszystkie stocznie w Europie są zawalone robotą. Problem jest w tym że nikt normalny nie zamówi Ślązaka czy Kormorana czy statku badawczego w Polsce. I jeszcze długo długo nie.

        • 2 6

        • (6)

          Proszę o wskazanie konkretnie jakie i jakie mają zlecenia, chętnie się dokształcę, bo mam inne dane

          • 5 2

          • (5)

            Portal to nie szkoła, żeby się dokształcać publicznie na takie rzeczy. Wszyscy żyją i mają się dobrze i śmieją się z "sukcesów" Polskich stoczni. Covid to nie jest przecież przyczyna ich problemów. Normalnie pracowały, narażając życie pracowników i podwykonawców oraz ich rodzin. Armatorzy z powodu Covida nie zrezygnowali im z kontraktów przez siłę wyższą. Muszę więc wziąć Covida w obronę, bo jest traktowany jak chłopiec do bicia, a to "porządny" wirus jest na którego można zwalić własne nieudactwa i dzięki któremu wyrwać od Państwa zlecenie na przepłacony statek czy okręt, który do niczego nie będzie się nadawał. Co by to było jak by nie było Covida ? Strach pomyśleć.

            • 2 4

            • Ktoś zapytał o coś merytorycznego ...

              ... szybko trzeba coś wymyślę . .. może błędy językowe ... nie ... słabe ... wiem! - "Portal to nie szkoła, żeby się dokształcać publicznie na takie rzeczy: - zaorane :) punkt dla mnie :)

              • 6 1

            • To ja odpowiem koledze jak się niechce lub nie wie (2)

              Kleven Verft
              Vard
              Damen (3 stocznie zamknięte, Mangalia w Rumunii na pół gwizdka) + dotacja od Państwa - inaczej byliby bankrutem
              Royal IHC - dotacja od Państwa - inaczej byliby bankrutem
              Meyer Turku - 1/4 załogi zwolniona
              MV Werften i Flensburger - szkoda gadać
              i to są największe ....

              • 8 0

              • Jeszcze do kretyna (1)

                i uzupełnienie MIC
                Stocznia Royal IHC - 500 milionów euro dotacji od państwa
                Stocznia Damen - 460 milionów euro dotacji
                Stocznie w Niemczech i Francji - zlecenia od tych państw budowy okrętów, żeby przetrwały trudne czasy i utrzymały najwyższe kompetencje i rozwój technologii, bo za takie uznawane są budowy okrętów

                • 1 0

              • Dotacje na technologię ???

                I taki mądry ten Wasz Lenin kapitalizmu był, tak mądrze zarzadzał i rynki wszystkie znał, wszystkie rozumy pozjadał, że teraz byście chcieli wydoić budżet na dotację na nowoczesne technologie montowania zagranicznych urządzeń i materiałów za darmo dla jego kumpli. Nie ma !. Podatnik nie będzie dokładał do prywatnych firm rodziny waszego Lenina. Zróbcie to z własnej albo jego kieszeni albo poszukajcie sobie klienta zagranicą na Kormorana za miliard hehe. Dotacje byście dostali to zaraz Mauzoleum byłoby wybudowane. Otrzeźwienie przez pusty żołądek dobrze Wam zrobi.

                • 0 0

            • po prostu

              Pan kretyn jesteś

              • 0 0

        • Wszystkie pracują ????? (1)

          Myślę, że informacja Pracodawców Europejskiego Sektora Okrętowego pozwoli na pewne przemyślenia cyt. ,, Pandemia COVID-19 miała straszny wpływ na europejski sektor technologii morskiej, z zamknięciami stoczni (np. MV Werften w Wismar i Flensburger Schiffbau-Gesellschaft) i zwolnieniami (np. 450 zwolnień i 900 tymczasowych zwolnień w Meyer Turku) " . To chyba wystarczy, a co u innych to też można sprawdzić u źródeł zanim się bzdury napisze.

          • 5 1

          • Akurat FSG to zaczęło bankrutować grubo przed nadejściem covida.

            • 2 0

        • Jest robota ????????? (6)

          Jak twierdzisz że jest robota to poczytaj co o tym piszą fachowcy zajmujący się badaniem rynku stoczniowego w Europie i na Świecie. cyt. ,, Do tej pory na całym świecie zamówiono zaledwie 356 sztuk o łącznej wartości 5,3 mln CGT, o 44% mniej niż w tym samym okresie w 2019 r. Według Clarksons, wolumen zamówień w pierwszej połowie 2020 r. był rekordowo niski od 25 lat . Produkcja stoczniowa w okresie styczeń-czerwiec 2020 r. spadła na świecie o 19% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ryzyko poślizgu pozostaje znaczące przez resztę roku, ponieważ światowe dostawy stoczni będą prawdopodobnie nadal opóźniane z powodu zamykania stoczni, niedoborów sprzętu, zakłóceń w podróży i napięć finansowych po stronie klientów. Clarksons prognozuje, że wielkość dostaw w pozostałej części 2020 r. będzie o 16% niższa niż pierwotnie oczekiwano na początku tego roku. Należy zauważyć, że europejska produkcja stoczniowa w okresie 2010-2019 spadła już średnio o prawie 50% w porównaniu z okresem 2000-2010. Zamówienia w europejskich stoczniach były w ubiegłym roku bardzo ograniczone - zamówiono jedynie 58 sztuk ( 0,6 mln CGT ), co oznacza spadek o 63% w porównaniu z zeszłym rokiem w CGT ".

          • 7 2

          • (5)

            Nie ma co czytać opłacanych analiz Clarksona. Powinna być uwaga jak na paczkach papierosów. Czytanie analiz Clarksona szkodzi życiu i zdrowiu. Jak ogłosili że Holding Remontowa to jedna z najlepszych stoczni na świecie, to na drugi dzień jeden gościu, aż sobie w łeb palnął z wrażenia. Także spokojnie z tymi Clarksonami i podobnymi PR-ami za kasę. Nie podniecać się i nie powoływać. Lepiej zastanowić się jak wejść w Zachodni, cenowy rynek klientów, żeby na przyszły rok długi pospłacać niż tłumaczyć się Covidem i Clarksonem.

            • 2 2

            • Człowieku (2)

              A raczej baranie! Zrozum - obecnie zachodni cenowy rynek klientów nie istnieje - oni poza budową okrętów niw mają żadnych zleceń!

              • 1 0

              • Osły !

                Cały czas, latami nie korzystaliście z zachodniego rynku cenowego tylko kontraktowano za połowę. Nie chodzi tylko o okres od marca tego roku. Kontrakty podpisywano przed Covidem. W Covidzie tylko pracowano. Teraz chcecie żeby Państwo zamawiało wasze fest c..we Kormorany 10 razy przepłacone, co się do niczego innego nie nadają, jak bezużyteczne stanie latami przy keji. I każdy następny to też prototyp, żeby więcej kasy wyciągnąć. Nie ma tak. Kupimy sobie fajne wypasione korwety w Zachodnich stoczniach za połowę tego co u Was, a reszta pójdzie na walkę z Covidem. A Wam jak kiszki z głodu marsza zagrają to się nauczycie marketingu. Czas skończyć z tym cwaniactwem. Nie będziemy z budżetu spłacać firmowych długów prywatnych osób i ich rodzin spowodowanych powyższymi praktykami. O państwowych firmach już nie wspomnę bo szkoda się denerwować.

                • 0 0

              • Ośle !

                Zrozum że 180 mln długu to jest rezultat kontraktów podpisanych przed Covidem. Jeszcze raz. Odpi.cie się od Covida i przestańcie na niego zwalać swoje nieudactwo, czyli to że zapłacili Wam tyle ile im zbywało. Jak w dżungli He he. Tak sobie wynegocjonowaliście dla swojej firmy. A teraz podatnik ma przepłacać Kormorana ?

                • 0 1

            • Sam jesteś opłacanym trolem (1)

              • 0 0

              • Zapewniam że nikt mi za to nie płaci. Obywatelski obowiązek odgłupiania społeczeństwa. Ta propaganda pseudosukcesu niszczy umysł szybciej niż Alzheimer. W szczególności u młodej gawiedzi. Później zdziwieni skąd kilkaset milionów długu , choć wszyscy ostro zape.. ją.

                • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane