• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Remontowa" i Lotos Serwis budują platformę... współpracy

VIK
26 maja 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Po przebudowie platforma trafi na pola naftowo-gazowej firmy w brytyjskim sektorze Morza Północnego. Po przebudowie platforma trafi na pola naftowo-gazowej firmy w brytyjskim sektorze Morza Północnego.

Dwie gdańskie firmy połączyły siły i... być może za kilka lat właśnie w Gdańsku powstanie ważny ośrodek modernizacji platform off-shore. Gdańska Stocznia Remontowa i Lotos Serwis podpisały list intencyjny i stworzyły platformę... współpracy.


Czy wiedziałe(a)ś, że GSR remontuje platformy?


Gdańska Stocznia RemontowaLotos Serwis zamierzają razem modernizować platformy off-shore. Spółka Grupy Lotos wie wszystko o rafinacji ropy i liniach technologicznych, a GSR remontuje już 12 platformę. Właśnie od tej przebudowy rozpocznie się współpraca obu firm. Platforma FPF-1 została przyholowana do Gdańska 9 listopada ubiegłego roku. Choć GSR ma doświadczenie w modernizacji tego typu obiektów, to po raz pierwszy ma przebudować platformę na pływającą rafinerię. Dlatego do prac ma się włączyć Lotos Serwis.

- Współpraca oznacza wejście na nowy dla nas rynek, dający ogromne możliwości rozwoju i wykorzystania naszych kompetencji - twierdzi Leszek Dylik, prezes Lotos Serwisu. - Gdańska Stocznia Remontowa poszukiwała partnera w celu stworzenia swoistego ośrodka modernizacji platform off-shore. Oni znają się na elementach pływających, ale potrzebowali specjalistów od linii technologicznych do rafinacji ropy. I znaleźli go w naszej spółce.

- Po pierwsze, jesteśmy wielkimi zwolennikami współpracy w regionie. Po drugie, jako czołowa stocznia remontowa w Europie poszukujemy najlepszych i najbardziej kompetentnych partnerów, stąd intencja współdziałania właśnie z Lotos Serwisem - mówi z kolei Jarosław Flont, prezes GSR. - Prace dla sektora naftowego to ścieżka rozwoju, którą kroczymy już od kilku lat i zamierzamy to kontynuować. Zatem i kooperacja z Lotos Serwisem ma wieloletnią perspektywę.

Platforma o długości 82 m, szerokości 75 m i wysokości ok. 30 m oraz wyporności 26 639 ton i masie ok. 17 000 ton należy do koncernu Petrofac, wiodącego na świecie właściciela i operatora platform. Zbudowała ją w 1977 r. japońska stocznia MHI Hiroshima Machinery Works. Po przebudowie platforma trafi na pola naftowo-gazowej firmy w brytyjskim sektorze Morza Północnego. Platforma ma ponad 30 lat. Przebudowa w "Remontówce" ma przede wszystkim zapewnić platformie 15 dalszych lat "życia". Według nieoficjalnych informacji, GSR wygrał przetarg na tę przebudowę z konkurentami m.in. ze stocznią Keppel Verolme z Rotterdamu i szkocką Nigg Yard.

Wspólne prace GSR i Lotos Serwisu nad przebudową platformy powinny zakończyć się na przełomie 2013 i 2014 r. - Jesteśmy obecnie na etapie definiowania harmonogramów, struktury organizacyjnej i zarządczej oraz warunków komercyjnych dla tego projektu - podsumowuje Leszek Dylik i podkreśla, że zanim doszło do podpisania listu, jego spółka przeszła kilka audytów prowadzonych przez właścicieli platform off-shore - mi.n. firmę Petrofac Facilites Managment w Aberdeen, do której należy FPF-1.

Lotos Serwis to spółka Grupy Kapitałowej Lotos powstała w 2003 roku na bazie wydzielonych służb utrzymania ruchu, w wyniku realizacji programu restrukturyzacji korporacyjnej i organizacyjnej. Działa w branżach: mechanicznej, elektrycznej oraz automatyki i systemów sterowania. Realizuje usługi z zakresu utrzymania ruchu, obsługi urządzeń i instalacji, wykonawstwa remontów oraz diagnostyczno-pomiarowe.

Platforma socjalna "Safe Caledonia".

VIK

Miejsca

Opinie (20)

  • wyzysk w GSR (1)

    Gdyby jeszcze chcieli więcej płacić to wszystko było by dobrze. A nie że zwykły "szary" pracownik żeby zarobić 3 tyś. na rękę musi z domu zrobić sobie "hotel" bo 99% miesiąca musi spędzić w remontówce. To jest paranoja Żeby mieć tylko jeden dzień wolny w miesiącu. Pozdrawiam wszystkich nie zadowolonych z wynagrodzeń w GSR.

    • 59 10

    • czy nie lepiej byłoby gdyby na teranie stoczni gdańsk zrobić eleganckie nabrzeże jak w miami (usa)

      przynajmniej mieszkańcy mieliby gdzie pójść na spacer .......

      ta kupa złomu co jest obecnie odstrasza poważnych inwestorów no i te zw. zawodowe - kto zainwestuje swoje prywatne pieniądze buahahah

      • 0 6

  • A do tego znane nam zdanie

    Jak coś się nie podoba to wypier$@$@$. Chory kraj,chore umowy, sam syf.Nie ma tutaj przyszłości

    • 34 11

  • Ta platfora to straszny złom, safe caledonia to przy niej było cudo, pozdrawiam wszystkich pracujacych na tych platformach, pozdrawiam kolegów którzy robili ze mną przy -25 na heli decku hehe

    • 25 1

  • ale jazda

    widac ze naprawde sie starają i mysle ze przetrfają .

    • 11 1

  • MOŻNA? MOŻNA!!

    milego dnia :)

    • 22 1

  • Remontowa rulez!

    • 12 3

  • Jedną platformę mogliby zburzyć...

    • 21 1

  • Nie jestem na 100% pewien, ale "offshore" chyba pisze się łącznie. (1)

    • 7 1

    • Różnie piszą, sam pracuję w tej branży i spotkałem razem, oddzielnie i z myślnikiem

      • 2 1

  • Tak chcieliscie, tak głosowaliscie...... (1)

    Nie odpowiadała wam komuna /wszystko za darmo, czy sie stoi czy sie leży 2 tys się należy/ , to macie próbkę yankesowskiego kapitalizmu do którego tak tęskniliscie. Macie do tego plebana który to wszystko aprobuje bo jemu tez jest O.K !! Niech żyje prawica !

    • 7 9

    • Gdzie tym masz kapitalizm?

      Na razie mamy socjalizm-rynkowy (z umiarkowanie wolnym rynkiem).

      I prawdzie tak, teraz żyje mi się lepiej. Bo wtedy można było się dorobić jedynie na wierności partii, dziś można jeszcze ciężką pracą i pomysłowością.

      • 2 0

  • ile zaplaca? (2)

    ciekawe ile dostanie pracownik w Polsce za prace przy remoncie tej platformy.... W Nigg Yard placa 14 funtow na godzine za pomocnika i praca wyglada tak 12 godzin dziennie przez 17 dni i 3 dni przerwy lub 24 dni i 7 dni przerwy!!! A ciekawe ile w Polsce placa??????

    • 17 7

    • Daj cynk jak można się na ta stocznie dostać

      • 6 0

    • A ile kosztuje jedzenie i mieszkanie wynajęte samemu, a nie w 10 typa?

      • 7 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane