• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa ma nowego prezesa. Flont odchodzi z GSR

Wioletta Kakowska-Mehring
7 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Jarosław Flont był prezesem GSR od 2009 roku. Jarosław Flont był prezesem GSR od 2009 roku.

Jarosław Flont nie jest już prezesem Gdańskiej Stoczni Remontowa. Zastąpił go Adam Ruszkowski. To już kolejna tak duża zmiana w zarządach spółek należących do Holdingu Remontowa. W ub. roku wymieniono prezesa Remontowa Shipbuilding.



- Rada Nadzorcza podjęła decyzję o zmianie w związku z zakończeniem kadencji poprzedniego zarządu - przekazał Janusz Woźniak, rzecznik GSR. - Powołano nowy, dwuosobowy zarząd. Prezesem został Adam Ruszkowski, a członkiem zarządu Piotr Kubicz.
Adam Ruszkowski pracuje w GSR od 1995 roku, a od sierpnia 2011 był członkiem zarządu GSR. Członkiem poprzedniego zarządu był też Piotr Kubicz. Oprócz Flonta stanowisko stracił też Janusz Czajkowski.

Jarosław Flont pracuje w Holdingu Remontowa (wcześniej Grupa Remontowa) od 1993 roku i przeszedł wszystkie szczeble zarządzania firmą. Funkcję prezesa Gdańskiej Stoczni Remontowa objął 2009 roku. Stocznia w grupie zajmuje się działalnością remontową. Czy Flont pozostanie w Holdingu? Nie wiadomo. Niedawno mówiło się, że miał przejść do Remontowa Shipbuilding. Zresztą przed objęciem GSR był prezesem tej spółki.

W lipcu ub. roku doszło do zmiany na stanowisku prezesa Remontowa Shipbuliding, czyli stoczni produkcyjnej Holdingu. Andrzeja Wojtkiewicza zastąpił Mateusz Filipp, który ostatnio był menedżerem Remontowa Holding, a wcześniej dyrektorem handlowym Stoczni Gdańsk, a jeszcze wcześniej prezesem Stoczni Gdynia. Po tej zmianie Andrzej Wojtkiewicz nie zdecydował się na pozostanie w Holdingu Remontowa. Dziś jest dyrektorem gdańskiego Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta.

Czytaj też: Zobacz operację dokowania platformy "Petrobaltic"

Ostatnio coraz więcej mówi się o kłopotach branży stoczniowej. Dotyczą one jednak bardziej rynku nowych budów niż remontów, czyli domeny GSR. Nabrzeża Gdańskiej Stoczni Remontowa są wypełnione statkami. Są to remonty, ale też poważne przebudowy. W tym tygodniu Finnlines poinformował, że właśnie GSR powierzył przedłużenie czterech promów, z opcją na kolejne dwa. Przebudowa jednostek ma się rozpocząć w połowie września 2017 roku. Cały program przedłużenia promów ma się zakończyć w maju 2018 roku. Koszt to ponad 70 mln euro. Sytuacja finansowa GSR jest bardzo dobra. Mówi się, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku udało się wykonać plan półroczny.

Inaczej ma się sprawa z działalnością związaną z budową statków, czyli działką Remontowa Shipbuilding. Na tym rynku mamy zapaść. Na początku lutego ujawniliśmy, że z powodu spowolnienia na rynku off shore i przewozów dwóch armatorów nie odebrało czterech statków z Remontowa Shipbuilding. Firma Siem Offshore Contractors na przyszły rok przesunęła odebranie dwóch statków PSV. Z kolei duński armator Royal Arctic Line, który zamówił w sumie pięć kontenerowców arktycznych, nie odebrał dwóch najmniejszych jednostek. Dobra informacja jest taka, że Stocznia dopina rozmowy z innym armatorem, który chce kupić te dwa statki.

Czytaj też: Inspektorat Uzbrojenia znów unieważnia. Zabawa w przetarg na holowniki

Remontowa Shipbuilding nie ma też co liczyć na rynek krajowy. Budowę promów dla PŻB ma prowadzić szczecińska stocznia Gryfia. Ta stocznia dostała kontrakt na budowę czterech lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Wiele wskazuje na to, że Remontowa Shipbuilding straci kontrakt na budowę holowników dla Marynarki Wojennej. Wciąż też nie wiadomo, co z kontraktem na dwa kolejne niszczyciele min dla MON.

Miejsca

Opinie (134) ponad 10 zablokowanych

  • Nie martwcie sie o Jarka (3)

    To jedna z najbystrzejszych mozgownic polskiego shiprepair / shipbuilding. Paradoks, ale ten facet za chwile wyplynie gdzies indziej i bedzie o nim znowu glosno. nauty nie stac i nie bedzie stac, ale panie Cwirko, panie Kulczycki. Oto przed wami wielka szansa. Nie spaprajcie tego. To wasz bilet w nowe czasy.

    • 33 4

    • I tam będzie jak mu się zakaz konkurencji skończy.
      Przy okazji ściągnie trochę ludzi z Nauta i Remontowej.
      Dzięki temu być może na mapie biznesu stoczniowego zostanie CRIST a nie Remontowa.
      Z resztą plan jest taki żeby Remontowa spłonęła na stosie razem z PS i to się najwyraźniej uda

      • 9 3

    • Nauty nie stać na pyche, arogancje, nadęcie, chamstwo i intrygi. Nauta spokojnie (1)

      buduje swoją pozycje stawiajac na fachowosc i wspolprace.

      • 11 16

      • Nie znasz Jarka. To widac.

        • 9 2

  • Czajkowski Januszu! (12)

    Ilu ludzi wykończyłeś ośmieszaniem ich na odprawach, nie pozwalając w dodatku na obronę? Z ilu zrobiłeś idiotów, sam nie mając racji?
    To są oczywiście trudne pytania. Byli i obecni Pracownicy GSR mogliby jeszcze dużo opowiedzieć o Twoim stylu zarządzania i o urazach psychicznych, których doznali.

    Pamiętasz von Nogaya z ,,CK Dezerterzy''? Zawsze będziesz mi go przypominał :)

    • 45 7

    • Oni chyba takie szkolenia mieli u starego (1)

      Jakbym o wojtkiewiczu czytal. Brak tylko slowa ignorant

      • 5 2

      • To fakt. Taka szkoła Soyki.

        • 4 3

    • Był doskonałym PR-owcem, potrafił mydlić oczy jak mało kto. Podobnie jak Stolarz z Północnej. (1)

      Szkoda że Piotr S. tak późno otworzył oczy.

      • 9 8

      • Stolarz tak, Jaroslaw nie

        • 3 1

    • von Nogaj to przy nim geniusz

      • 6 3

    • On prostu głupi jest i nie ma pojęcia o niczym.Nawet jak miał dobry pomysł to pierwszy to paprał. Zero woli słuchania innych, przekonanie o własnej nieomylności i pogarda do ludzi.

      • 11 1

    • Były pracowniku (4)

      Leonem mortuum etiam catuli mordent.

      • 0 2

      • Idź i zamelduj Januszowi: (1)

        ,,jam Ciebie bronił w komentarzach, Mój Panie, Januszu, kiedy oni prawdę mówili!''.

        • 1 2

        • Były pracowniku. Za długo na FPF1

          Melior canis vivus leone mortuo. Hau! hau!

          • 0 4

      • Oczywiście bo nie każdy ma odwagę lub chce ,bo w imię czego- walczyć z głupim przełożonym.Nie był on na szczęście moim przełożonym ale wiele widziałem i słyszałem od jego podwładnych.
        Teraz może usłyszeć prawdę o sobie: słaby był merytorycznie , a jako człowiek - nie był człowiekiem tylko .....
        W przeciwieństwie do prezesa Flonta który był ok

        • 3 2

      • Chcialbys byc lwem wlazipupny kotku

        Dalej sie cieszysz ze mogles brac w tym udzial?

        • 1 2

    • "był pracownik"

      Jak piszesz anonimowo to innych też nie tykaj z pełnego imienia i nazwiska. Trzeba mieć trochę odwagi cywilnej. Poza tym krytykują najchętniej kompletne lenie i tępaki.

      • 3 6

  • (1)

    Teraz PIS zniszczy GSR

    • 6 17

    • Sam właściciel ją niszczy. Trzeba panie Piotrze wiedzieć kiedy ze sceny zejść.

      • 12 0

  • Bandycki rząd kaczyńskiego rujnuje kraj (6)

    Obsady stołków miesiewiczami - tak się "wyłancza" gospodarkę.

    • 5 23

    • Niedoinformowany jestes (4)

      Lapy pislamu tu nie siegaja. Szkoda starego, ale nowy prezio to nie misiewicz, tylko facet ktory od 20 lat jest w firmie, z czego polowe jako dyrektor. Misiewicza to masz w naucie. Przypadkowa zbieznosc nazwisk ;)

      • 7 2

      • (3)

        Czyli taki dyrektor z wykształcenia.

        • 1 0

        • To sie nazywa sciezka kariery baranku (2)

          • 2 0

          • (1)

            Mama tak do ciebie mówiła i takie wspomienia.

            • 2 1

            • Swoje dziecinstwo zapamietaj

              • 0 0

    • Sierp to od ciosu,który odmienił twój ogląd rzeczywistości.

      • 2 0

  • malik juz dawno opuscil stocznie

    • 1 1

  • nonon (4)

    Powiem jedno nic nie wiecie i głupoty piszecie a za JF jeszcze zatesknicie bo za panem JCZ nikto nie zapłacze należał mu się kop w tą wredna d....... był to typ który nie miał szacunku do innego człowieka który był po nim.a nowy prezes pan R hmmm jeszcze wam pokarze rogi teraz wymiana kadry gwarantowana .ehh

    • 26 3

    • none (1)

      Pan R to karierowicz bez twarzy. Rozwiązuje umowy z firmami, które nie zgadzają się na niekończące się obniżki cen usług dla stoczni.... i jak tu zachować minimalne płace przy tak niestabilnym rynku i głodowych (Remontowa nie ma zleceń, bo jest za dużo reklamacji), niemal dumpingowych stawkach za usługi.
      Ciągłe zwolnienia i obniżanie płac to codzienność. Śmiech ogarnia, kiedy spojrzeć na wymogi bhp, które nie idą w parze ze stawkami wynagrodzeń za usługi. Każda firma, która podejmuje współpracę z Remontówką jest na starcie czasowo przegrana, bo transport jakichkolwiek materiałów na statki odbywa się według prostych wytycznych: STOCZNIA FIRST a potem długo, długo nikt... Jak chcesz wrzucić dźwigiem cokolwiek na remontowany statek, to najlepiej jak wynajmiesz sobie ludzi w nocy do tej roboty bo stocznia ma pierwszeństwo, bo stocznia nie może ponosić kosztów... a spółki? Bóg z nimi...

      • 5 8

      • To odwieczny problem gsr

        Wielkopanstwo dzwigowych, ochroniarzy i ... kooperantow

        • 1 1

    • (1)

      Byl lepszy od gumisia nie wierze

      • 0 0

      • Byl

        • 1 0

  • (1)

    Czyli Ruszkowski jest z jedynej słusznej partii panów z Źoliborza.

    • 1 11

    • Ruszkowski nie pasuje do zadnej partii

      Bo sie troche na czyms zna

      • 1 1

  • Błąd w artykle

    Royal Arctic Line odebrał dwa najmniejsze kontenerowce. W Stoczni pozostały dwa średnie.

    • 3 0

  • Rsb (2)

    Ciekawe czy pan FLont jednak przejdzie do Rsb?

    • 16 0

    • Kto za - łapka w górę :)

      • 7 0

    • A Pan Filipp????

      A Pan Fiipp nie odpowiada już ? ;-)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane