• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Remontowa" pomoże przy remoncie platformy "Petrobaltic"

VIK
22 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pierwszy przetarg odbył się w 2014 roku. Pierwszy przetarg odbył się w 2014 roku.

Gdańska Stocznia Remontowa przeprowadzi operację dokowania platformy "Petrobaltic", której remont prowadzi Stocznia Remontowa Nauta. To już kolejne podejście do remontu tego obiektu.



Spółka Petrobaltic od 2014 roku borykała się z przebudową tej jednostki i co rusz koryguje zakres prac do wykonania na platformie. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos, do którego należy Petrobaltic, musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Ostatecznie po trzech nieudanych przetargach i licznych zmianach dotyczących zakresu prac przebudowa platformy ruszyła w kwietniu 2016 roku, a kontrakt trafił do stoczni Nauta. Sprawa zaś do prokuratury.

Czytaj też: Nogami platformy "Petrobaltic" zajmie się prokuratura

Ostatnio zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z remontem platformy "Petrobaltic" trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku. Za zawiadomieniem stoi obecny zarząd Petrobalticu, który zarzuca byłym władzom niegospodarność i straty szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych.

Do operacji dokowania użyta zostanie barka zanurzalna Rem Lift 25000, należąca do Gdańskiej Stoczni Remontowa. Barka została kupiona przez stocznię od holenderskiej firmy Smit. Wcześniej służyła głównie do transportowania obiektów morskich, ale nie tylko. Barka, jeszcze jako Giant 4, została użyta przez poprzedniego właściciela do podniesienia wraku rosyjskiego atomowego okrętu podwodnego "Kursk", który zatonął w sierpniu 2000 roku w wyniku eksplozji podczas przygotowywania do odpalenia torped ćwiczebnych. Po przebudowie przeprowadzonej przez GSR barka może podnosić obiekty o masie do ok. 25 tys. ton.

Barka Rem Lift 25000 w akcji. Operacja zadokowania platformy "Safe Caledonia".

VIK

Miejsca

Opinie (39) 2 zablokowane

  • Sponsor artykułu... (8)

    Na czyje zlecenie powstał ów artykuł? Prawda jest taka, że GSR zadokuje platfromęi zerealizuje prace! bo Nauta niestety jeszcze trochę musi się nauczyć... oby kiedyś osiągnęła poziom profesjonalizmu GSR! A platforma cóż- historię ma niechlubną, jednak żeby przebudować coś najpierw trzeba to zdemontować do czystego kadłuba, oby w końcu Petrobalticowi udało się normalnie poprowadzić ten projekt i dowieźć go do szczęśliwego końca! Wszak od tego zależy przyszłość i życie tej firmy!

    • 18 9

    • (5)

      Tyle że nie wiadomo ile grupa gsr jeszcze pociągnie. Wyniki najsłabsze od lat, zerwane kontrakty czyli cztery statki które armatorzy im zostawili, małe zakresy remontów. Pycha ich zgubi a Nauta zostanie bo jest państwowa.

      • 12 6

      • W każdej firmie są okresy lepsze i gorsze. Problem z dwoma kontenerowcami arktycznymi dla duńczyków wynika z tego (4)

        że termin budowy został przekroczony. Podobno w RAL zmienił się w miedzy czasie zarząd który ma inną koncepcję rozbudowy floty i wykorzystał ten przywilej nie odebrania średnich jednostek. Jeśli chodzi o 2 kolejne jednostki to pewnie masz na myśli PSV dla norweskiego SIEM. Tutaj się przyczynił niski kurs ropy, cały rynek petro przysiadł. Nie ma zapotrzebowania na nowe jednostki zatem armator zaczął się wykręcać. Nie ma takich budów które by nie miały problemów, wszystko zależy od rynku i zapotrzebowania. Jeśli armator czeka na statek wówczas współpracuje i nie szuka dodatkowych kłopotów. Ale myślę, że Remontowa jako Holding poradzi sobie i z tymi fantami.

        • 4 2

        • Ogólnie tak ale (3)

          obecne problemy wynikają również z tego, że Grupa GSR nie dała sobie organizacyjnie rady. Najwyższy szczebel zarządzania tak odleciał od rzeczywistości, zachłysnął się nadmiarem kasy z kilku ostatnich lat, że teraz wszystko się posypało. Wartość zerwanych kontraktów w nowych budowach to pewnie jakieś 500 baniek. Ciężko będzie to zasypać i oddać bankom.
          Nie mniej niech wszystko dobrze się skończy bo jak padnie GSR to padnie cały polski przemysł stoczniowy, choćby przez opinie jaką taka sytuacja wytworzy.

          • 9 0

          • Myślę, że jeśli mówisz o niepowodzeniu organizacyjnym masz na myśli RSB. (2)

            GSR to Gdańska Stocznia Remontowa zlokalizowana na wyspie Ostrów która zajmuje się głównie remontami. Od nowych budów jest RSB. Fakt nie wykonano zlecenia w terminie można powiedzieć, że poniesiono organizacyjną porażkę. Ale weź pod uwagę to, że 5 kontenerowców arktycznych dla duńskiego operatora jest budowanych po raz pierwszy na świecie. Budowany dekadę temu Mery Arctica dla tego samego armatora nie jest tym samym statkiem gdyż nie mieści się on w tej samej klasie lodowej. To co teraz produkuje RSB są to lodołamacze we flocie handlowej. Ta klasa lodowa powstała zupełnie niedawno i jest to przetarcie nieznanych dotąd szlaków. Wierz mi, że nikt tych przepisów nie znał zanim przystąpiono do budowy. Nawet klasa uczyła się tych konkretnych przepisów w trakcie budowy i je wyciągała kiedy coś już było zrobione na gotowo i co? Trzeba było odpalać, przesuwać i montować na nowo. Trzeba być trochę w temacie, żeby to zrozumieć. Nie wiem czy wartość tych zerwanych kontraktów to 500 baniek. To jest raczej domysł, może być to równie dobrze 50 mln. Myślę, że będzie dobrze.

            • 1 3

            • G gadasz bzdury

              • 0 0

            • Znam sprawę od środka.
              Statki dla RAL to był ryzykowny kontrakt ale podejście i brak profesjonalizmu biura RMDC dobił ten projekt. To poruszyło całe domino i zawaliło w dużej częsci kolejne już bardziej dochodowe projekty. Zerwane kontrakty z powodu przeterminowania to w sumie może być 500 mln zł bo dwa kontenerowce pozostawione to jakieś 20 do 24 mln EURO i PSV niedokończony dla Norwega to 40 MLN euro i trzeba się spodziewać zerwania jeszcze jednego PSV dla tego samego armatora. Pewnie czeka tylko na właściwą datę aby zerwać kontrakt to kolejne 40 mln EURO. W sumie robi się około -100 mln EUR.

              • 3 0

    • to jest Złom

      Ta platforma to jest Złom, Szrot. Jak przypłyneła do Cristu pierwszy raz to miałem okazję sobie to cudeńko obejrzeć. Demontowaliśmy wierzę wiertniczą oraz część ruchomą drill decku. Moim zdanie kompletnie nie trafiona inwestycja. Chyba taniej było by wybudować nową. Rdza rdza i jeszcze raz rdza ! Pominę szczegóły techniczne. Po prostu nowa była by nowocześniejsza - lepsze konstrucje nóg i ich systemy podnoszenia itd.

      • 0 0

    • Profesjonalizm Stoczni RemontowejSmiechu warte.

      • 11 8

  • Widok bezcenny ! (2)

    z biurowca OBC z 13 p. pięknie bylo widac

    • 1 0

    • (1)

      Przy wschodzie słońca wychodząca z nauty - piękny widoczek :) papatki platformo

      • 1 0

      • papatki pracowniku
        :P:P:P

        • 0 0

  • Dziennikarski brak profesjonalizmu (1)

    Panie autorze tego artykułu !!! ???
    a kto Panu dał takie zdjęcie? to fałsz, nie taką platformę holowali dziś, ale "takie coś" z oddaną na złom dobrą wieżą wiertniczą, z wyciętym pociętym na złom Helideckiem, z wyciętym i zezłomowanym Hotelem !!! więc co pan tu prezentujesz za kłamliwe foto ??od dwóch lat holują "to coś" tego Lotosowskiego "misia" z miejsce na miejsce, bo duże, bo straszy i ukryć się nie da ....
    to właśnie na nogi "tego czegoś" byli Prezesi utopili gruuuuube miliony o których chyba tu pisaliście

    http://biznes.trojmiasto.pl/Nogami-platformy-Petrobaltic-zajmie-sie-prokuratura-n108401.html

    więcej rzetelności !!!

    • 19 5

    • troche czepialstwa kolego - autor nie pisze w tekscie ze to zdjece pokazuje aktualna platforme (tj. w trakcie przebudowy). Pod fotografia jest podane zrodlo fotki - mozna by dodac jeszcze rok i bys sie tak bardzo nie spinal. Mysle ze zdecydowanej wiekszosci czytelnikow srednio interesuje czy na tej konstrukcji w tej chwili jest wieza, moduł hotelowy, helideck, etc. Spusc troszke pary :)

      • 0 0

  • (2)

    Czyli stocznia remontowa nauta będzie robic w GSR, czy GSR za naute? Artykuł niezbyt jasno napisany. Chciałbym wiedzieć do kogo iść pytać o pracę

    • 20 3

    • (1)

      Daruj sobie i idź po pracę jak najdalej od stoczni.

      Życzliwy.

      • 2 2

      • moze remontowa wyciagnie naute z tego bagna

        chyba, ze nauta wciagnie remontowa

        • 0 1

  • Akcje (4)

    Gdzie są moje akcje panie sojka

    • 8 1

    • (1)

      Sojka ma was gdzies czemu nie prowadzi sie wyjasnien w sprawie lapowki od estonskiego armatora ktora dostal sojka to dwa i pol miliona zl na budowe promu dla estoni iczemy gazeta stoczniowa o tym nie pisze bo jest zalezna od prezesow gsr.

      • 7 0

      • Nie przeginaj

        Nie przeginaj gościu bo nie wiesz jak jest.
        Nikt nie dawał łapówki bo nie musiał i nie chciał za pisanie takich bzdur można drogo zapłacić frajerze.

        • 0 1

    • Trzeba było nie sprzedawać

      • 4 7

    • w kasynie

      • 1 0

  • To dzięki tej ustawie (2)

    o odbudowie przemysłu statkowego, takie operacje są możliwe. Brawo PiS.

    • 13 54

    • Nie pisz bzdur

      Dzięki dzialaniu rządów i ministrów to wlaśnie możliwe są takie rzeczy - państwowe Nauta i Petrobaltic od kilku lat topią pieniądze. A ta operacja jest możliwa dzięki ciężkiej pracy, wiedzy i dobrych decyzjach ludzi z prywatnej Remontówki - która od 15 lat "robi w platformach". Jak znam ten biznes i obie stocznie to Remontówka nie tylko zrobi dokowanie ale i zrobi robotę za Nautę.

      • 1 2

    • Droga Pani

      Operacje tego typu w gsr, mają chyba wcześniejsze początki, niz wspomniana ustaws. Więc raczej to zasługa samej stoczni i jej pracowników. A wspomniana ustawa, to niestety akt, którego postanowienia powinny być wdrożone na pocztku lat 90.

      • 12 1

  • stoczniowiec (2)

    Czy tworce grupy remontowa tez obejmie dekomunizacja?był sekretarzem co prawda drugim partrii robotniczej prowadził pochody majowe a teraz przytula się do nowych sztandarów?poza tym fachowiec wiec klopotliwy

    • 8 2

    • Powinna obiac tam tych komuchow. Troche jest schowanych.

      • 7 0

    • To taki cwaniak okresu przełomowego.
      Był czerwony i solidarniściowy jednocześnie.
      Kapitalista i związkowiec.
      Antykoscielny i przyjaciel biskupów.
      Ale teraz to poprostu stary człowiek, który wszystko co zbudował na koniec zlikwiduje.

      • 10 0

  • Zadokuje. (3)

    Szanowna redakcjo,

    aby jednostkę pływającą wydokować to trzeba ją najpierw zadokować.
    radzę skorygować błędy w powyższym tekście bo po raz kolejny wychodzą braki kompetencyjne. Często piszecie o stoczniach więc warto się douczyć albo opierać na wiedzy fachowców.

    gsr wykona usługę podniesienia platformy należącej do petrobalticu dla stoczni nauta za pomocą barki heavylift, służącej pierwotnie do przewozu wielkich i ciężkich ładunków. Kilka lat temu gsr nabyła ją od armatora specjalizującego się w takich przewozach i zaadoptowała ją do podnoszenia platform, ponieważ nie posiada doku o parametrach pozwalających na takie operacje. Trzeba przyznać, że to jeden z lepszych pomysłów gsr-u.

    • 31 11

    • owa bareczka służyła parę lat temu do ... (1)

      ..podnoszenia z dna pewnej łodzi podwodnej ,której właścicielem jest Władek Puta .

      • 2 1

      • 16 lat temu

        • 2 0

    • A Ty się doucz z języka polskiego...

      • 0 2

  • Tej platformie nic i nikt nie pomoże.

    Wieloletnia demolka nie do naprawienia.

    • 5 2

  • (1)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 19 14

    • i druga w Polsce

      • 5 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane