• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa w końcu pozbywa się dwóch PSV

Wioletta Kakowska-Mehring
25 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie. Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie.

Remontowa Holding podpisała umowę ws. sprzedaży dwóch statków PSV, które od kilku lat stały w stoczni, po tym, jak zamawiający wycofał się z umowy. Jednostki kupuje Viking Supply Ships AB.



W 2017 r. firma Siem Offshore Contractors, która zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Zamówione w 2014 r. statki były pierwotnie przeznaczone do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych. Na co dzień statki miały zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo-wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia i żywność.

Ostatecznie armator, który zamówił w stoczni serię czterech statków typu PSV, odebrał dwie pierwsze jednostki - Siem Pride i Siem Thiima. Nie odebrał dwóch pozostałych statków z serii i anulował kontrakt. Oficjalnie powodem była bardzo trudna sytuacja na rynku offshore oraz brak zatrudnienia dla pozostałych dwóch jednostek. Nieoficjalnie mówiło się jednak, że stocznia dała pretekst do zmiany umów, bo były opóźnienia w realizacji statków.

Od tamtego czasu Holding Remontowa usiłował sprzedać statki. W pewnym momencie wznowiono rozmowy z Siem Offshore Contractors i wydawało się, że ten kontrahent odbierze zamówione statki, ale ostatecznie stało się inaczej. Dziś poinformowano, że statki znalazły nabywcę.

- Viking Supply Ships AB we współpracy z funduszami zarządzanymi przez Borealis Maritime zawarła umowę zakupu dwóch statków w budowie. Oprócz częściowej własności Grupa uzyskała pełne zarządzanie operacyjne i handlowe statkami przez Borealis Maritime - czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie Viking Supply Ships AB.
Co więcej, statki będą wymagały przebudowy, którą wykona stocznia z Holdingu. Pierwsze ze statków ma być dostarczony w czwartym kwartale 2020 roku, a kolejny pierwszym kwartale 2021 roku.
Stoczni Remontowa Holding wciąż nie udało się sprzedać jeszcze dwóch statków, których nie odebrał klient. Chodzi o tzw. kontenerowce arktyczne. Duński armator Royal Arctic Line, który zamówił w sumie pięć kontenerowców arktycznych, odebrał tylko trzy. Tu z kolei w trakcie realizacji kontraktu po stronie zamawiającego zmieniała się koncepcja budowy tych jednostek. Ponadto doszło do zmian w zarządzie i kierownictwie armatora, co skutkowało zmianą strategii firmy i koncepcji na odnowienie floty.

Statki za względu na ich przeznaczenie nie tak łatwo sprzedać. Jednostki miały pływać wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Specjalnie wzmocniona konstrukcja kadłuba oraz wysoka klasa lodowa gwarantują całoroczną, sprawną obsługę portów w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej. Statki te łączą cechy zaopatrzeniowców, samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy.

Miejsca

Opinie (61) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Podwyżki (4)

    No to będą Podwyżki jak zapowiadał prezes choć poprzedni ale Prezes

    • 34 8

    • Podwyżki będą... prądu, gazu i paliwa (1)

      • 20 3

      • I zus-U

        • 12 2

    • Dalej głosuj na Kaczystów to zobaczysz podwyżki

      Ale mediów i podatków.

      • 7 9

    • podwyżki owszem, ale zarządu :)

      • 3 0

  • Jeszcze 2 takie nietrafione kontrakty i rozloza najlepsza stocznie w Polsce. (5)

    Czy przyszly armator ma zabezpieczone srodki w polskim banku na rzecz pozniejszego zakupu?

    • 38 5

    • Opinia wyróżniona

      ten kontrakt wcale nie był nietrafiony (2)

      Niestety stocznia nie miała argumentów w dyskusji, gdyż kary umowne za opóźnienia również były bardzo wysokie. Armator wykorzystał po prostu argument, żeby się wymiksować z zamówienia.

      • 32 3

      • Gruby (1)

        Artur, To Ty ?

        • 12 0

        • Nie

          To nie ja pisalen

          • 5 0

    • a spawacze ze stoczni gdynia strzyrżą PSY :p (1)

      lub wiążą krawaty - przebranżowienie, likwidacja

      • 10 3

      • Lepiej

        No i pewnie lepiej zarabiają

        • 2 0

  • Czyżby Tidewater je kupił?

    Ma ktoś z Was informacje?

    • 10 0

  • Te PSV (3)

    Powinny się nazywać milion kart zmian tak było. Kilka firemek się na nich rozłożyło.

    • 45 1

    • wiadomo o co chodzi (1)

      a znasz firme która sie nie rozłozyła pracując dla "północnej" ? Ja nie, dlatego co roku nowe firmy które jeszcze nie znają co ich czeka, kasa nie zapłacona nawet po roku od zdania prac.... aż wstyd że takie rzeczy dzieją sie w holdingu prezesika, no ...ale kto bogatemu zabroni

      • 15 1

      • Nic dodać nic ujac

        Nikt tam jeszcze nie zarobił tylko stracił. Tak działają na remontowej.

        • 12 0

    • Te PSV

      To trzeba było lepiej budować ...

      • 2 1

  • Gratulacje (6)

    W firmie dziala prezny zarząd to i sukcesy nie to co panstwowka

    • 22 33

    • Mówisz o prężnym Marcinie (5)

      Ukrytym Szefie? ;) Czy o Radzie Nadzorczej z Remontówki i czujnym oku właściciela, p. Soyki?

      • 17 1

      • No właśnie - właściciel

        Ta stocznia i ta grupa ma właściciela, co różni ją od stocznia państwowych. Właściciel pilnuje i dlatego interes wciąż się kręci, a PSV-y będą w końcu sprzedane.

        • 12 7

      • Pytanie (3)

        Ukrytym Szefie? A kto to :)?

        • 7 1

        • (2)

          Nikt

          • 0 2

          • Kryptonim taki ;) (1)

            • 4 1

            • ale kogo :) ?

              • 2 0

  • Błędy powielane od lat (1)

    Biorę pracę, której od razu nie jestem w stanie wykonać w terminie i albo płacę kary, albo zerwą umowę

    • 28 8

    • ale jaki problem? nie zapłaci się podwykonawcy i jest za darmo

      • 10 2

  • A może pora na własną flotę ? (8)

    Dlaczego lotos ich nie kupi ma platformy na Bałtyku i trzeba dostarczać kadry?

    • 32 11

    • (3)

      Kadry na platformy na Bałtyku "dostarcza" się śmigłowcem.

      • 5 5

      • Ktos tu nie odrobił lekcji (1)

        Proponuje sprawdzić najpierw co oznacza skrót PSV zanim się wypowie.

        • 7 1

        • PSV Eindhoven

          Jw

          • 12 1

      • znajomego tam wzieli, pożal się boże jak to nie będzie deep water horajzont :)

        człowiek z nadania, zero kumania... jak wszędzie licha wiedza, studia z pupy itp. uciekajcie

        • 5 1

    • (1)

      Do jednej platformy i jeszcze tak blisko brzegu to większy holownik wystarczy. Weź utrzymuj grzmota pod parą przez cały czas, opłać załogę nawet szkieletową itd. Żeby interes się opłacił statek musi pływać i świadczyć usługi na okrągło a tu na Bałtyku z powodzeniem zrobi mniejsza jednostka.

      • 7 2

      • Ok dla nas bidoków wystarczy jakiś marny złom.

        • 1 1

    • holding remontowej (czyt. prezes) też miał swoją "flote" ale wyszło mu to bokiem... spokojnie takie pomysły już były

      • 4 2

    • nieodpowiednie

      za duże, za nowoczesne, za drugie wg CAPEX i OPEX - nie potrzebne takie na takie małe złoża.

      • 1 1

  • (5)

    Tę dwa lodowe kontenerowce niech Płaszczak kupi. Dla marwoju będą w sam raz.
    Nowe, solidne, przerobić na lotniskowce i Putin pos... ny ze strachu.

    • 38 26

    • Sam sobie kup...ruski trollu (1)

      • 4 7

      • błaszczaku, będzie co miało pływać przekupem przez mierzeję kaczyńskiego

        już niebawem nazwiemy jego imieniem to i ovo

        • 8 1

    • Lepiej

      zrobić z nich hotelowce dla trolli i powozić dookoła Grenlandii (bez ogrzewania). Jak wam d**a przemarznie to odechce się głupot.

      • 2 4

    • Lepiej na luksusowe jachty dla Krula Jeuropy !!! (1)

      Jednym Tusek będzie pływał po morzu śródziemnym a drugim po karaibach. A na kasę na ich przeróbki niech zrzuci się cała Polska. Te dwa pozostałe statki nie sprzedane niech zotsaną przerobione na statki do wożenia najdroższych alkoholi świata dla niego !!

      • 4 11

      • I cygar z Kuby dla Komorowskiego.

        • 3 3

  • Viking supply ships (3)

    Informacja z ich strony dzisiejsza maja byc dokonczone w rsb i dostarczone 4kw 2020 i 1kw 2021

    • 5 2

    • Tylko, że Viking to jest chyba Norweski (2)

      • 2 2

      • (1)

        Raczej szwedzki

        • 3 1

        • śróbka mnie wkręciła- starak

          białe i inne....

          • 2 0

  • Biznes (1)

    Dawać je do epg, Czech zrobi prywatny biznes jak na vistalu, a na deser pójdzie grać w golfa własnymi jajami

    • 13 1

    • o tak, rup biznes z pepikiem, co ma dostęp do moza,,,

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane