- 1 Rekordzista z Pomorza ma prawie 76 mln zł długu (32 opinie)
- 2 Zobacz jak powstaje potężna hala (72 opinie)
- 3 Mercor pracuje dla Tesla Gigafactory (106 opinii)
- 4 Zamrożone ceny energii dla firm (39 opinii)
- 5 Konserwator opóźnia sprzedaż pustostanu (156 opinii)
- 6 Był HIT, było Tesco, będzie osiedle (331 opinii)
Reserved już nie jest najważniejszą marką w LPP
Marka Reserved już nie jest najważniejsza w portfelu firmy odzieżowej z Gdańska. Dziś za prawie 40 proc. sprzedaży LPP odpowiada Sinsay, czyli marka ubrań kiedyś głównie dla młodzieży, a obecnie z dużo szerszym asortymentem. Jest kolorowo i... przede wszystkim tanio.
W portfelu LPP ma jeszcze markę młodzieżową Cropp stworzoną w 2004 roku oraz dwie przejęte w 2009 roku od krakowskiej firmy Artman, czyli House i Mohito. Po drodze firma LPP celowała w bogatszego klienta, wypuszczając na rynek w 2016 roku odzież pod szyldem Tallinder. Była to próba wejścia gdańskiej spółki w sektor premium. Niestety to się nie udało i zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder spółka LPP zrezygnowała z jej rozwoju. Powód? Osiągane przez nią wyniki finansowe były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Straty tej marki za cały 2016 rok miały wynieść ok. 20 mln zł.
Za to strzałem w dziesiątkę okazała się najmłodsza marka w portfelu LPP, czyli Sinsay, która pojawiła się na rynku w 2013 roku. Też marka młodzieżowa, ale zdecydowanie inna w stylistyce od Croop czy House. Dziś stała się ona główną siłą wśród marek LPP i zdetronizowała sztandarowy brand, czyli Reserved.
Jej oferta jest też już szersza i nie tylko dla nastolatek, ale także kobiet i mężczyzn. Wśród propozycji marki znajdują się również ubrania dla mam oraz produkty i akcesoria dla dzieci. Ofertę Sinsay uzupełniają elementy wyposażenia wnętrz oraz linia kosmetyków do makijażu i pielęgnacji.
- Od kilku lat marka Sinsay sukcesywnie zwiększa swoje znaczenie i udział w przychodach generowanych przez LPP. Postawiliśmy na wzmocnienie pozycji tego brandu zarówno w obrębie sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą, jak też w e-commerce. Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku łączna sprzedaż Sinsay wzrosła o prawie 63 proc. rok do roku i odpowiadała już za niemal 40 proc. przychodów Grupy. Z jednej strony jest to wynik intensywnej omnichannelowej ekspansji marki w kraju, ale i poza jego granicami. Z drugiej strony to efekt naturalnego w obecnej sytuacji gospodarczej wzrostu popularności oferty z segmentu value for money - powiedziała nam Monika Wszeborowska, rzecznik prasowy LPP.
A zwłaszcza w trudnych czasach segment "value for money", czyli stosunek jakości do ceny, może być kluczowy. Już w ubiegłym roku LPP informowała, że stawia na sprzedaż tańszych marek w mniejszych miejscowościach. Jak widać efekty są, bo najmłodsza marka LPP oferuje też najtańsze produkty. Dziś udział Sinsay pod względem wysokości sprzedaży w portfelu LPP stanowi już 39,7 proc., a Reserved tylko 35,5 proc. Trzecie miejsce zajmuje marka Mohito z 8,7 proc. udziałem, a potem kolejno Cropp (7,4 proc.) i House (7,0 proc.).
Potencjał w tej marce dostrzegają też analitycy.
- Wraz z nadchodzącym spowolnieniem gospodarczym i erozją dochodu klienci będą wybierać produkty z niższej półki cenowej. Sądzimy, że głównym beneficjentem tego środowiska będzie Sinsay, oferujący relatywnie tanie produkty. Już obecnie Sinsay generuje ok. 40 proc. sprzedaży, a grupa intensywnie stawia na jego rozwój. Efekt ten będzie wspierany przez obecność uchodźców, których koszyk zakupowy jest przeważony podstawowymi produktami - piszą analitycy BM mBanku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-09-28 11:57
Lepiej kupić mniej ciuchów, a lepszej jakości. (32)
Przy czym nie pouczam tutaj ludzi, których na to zupełnie nie stać, ale każdy o przynajmniej przeciętnych dochodach powinien zdawać sobie z tego sprawę, że droższy (niekoniecznie o wiele), lepiej wykonany przedmiot posłuży mu dłużej i docelowo wyjdzie taniej.
Dobrej jakości bawełniana koszulka posłuży kilka lat. Szmata ze stajni LPPPrzy czym nie pouczam tutaj ludzi, których na to zupełnie nie stać, ale każdy o przynajmniej przeciętnych dochodach powinien zdawać sobie z tego sprawę, że droższy (niekoniecznie o wiele), lepiej wykonany przedmiot posłuży mu dłużej i docelowo wyjdzie taniej.
Dobrej jakości bawełniana koszulka posłuży kilka lat. Szmata ze stajni LPP spierze się po kilku praniach. Bluzy się skulkują i będą wyglądały jak psu z gardła. Spodnie z Reserved sprują się w ciągu kilku miesięcy, a solidniejsze wyroby posłużą lata.
Pseudo trampki się rozlecą, niewazne jak byśmy o nie dbali.
Lepiej kupić dwie, trzy pary solidniejszych butów razem za 1000zł, konserwować, chodzić w nich przez kilka lat, niż w tym samym czasie kupić kilkanaście par po 100zł.- 169 27
-
2022-09-28 12:12
Gdyby tak to działało (6)
Niestety dzisiaj cena nie jest połączona z jakością, a wartością rynkową marki. Kiedyś faktycznie kupując buty za 1/2 minimalnej można było się spodziewać, że pożyją 10 lat. Teraz ciężko kupić cokolwiek innego niż odzież "przemysłowa" o faktycznie wysokiej jakości, a nie każdy chce wyglądać na codzień jak górnik, marynarz czy inny instalator.
- 42 6
-
2022-09-28 12:19
(1)
Można kupić buty na lata tylko trzeba celować w marki zagraniczne....
- 9 8
-
2022-11-05 16:40
Ja mam Wojasy
Piękne, skóra, jakość, noszę juz chyba 4-5 lat
- 0 0
-
2022-09-28 12:44
Odzież BHP
Co jak co, ale w ostatnich latach faktycznie odzież BHP ma najlepszy stosunek ceny do jakości.
- 21 0
-
2022-09-28 13:09
Otóż to.
- 2 0
-
2022-09-28 13:25
(1)
Dokładnie - wyższa cena nie gwarantuje jakości. Pamiętam jak bogata koleżanka kupiła sobie bardzo drogie jak na tamte czasy szpilki, raz wyszła w nich z domu i już miała całe podeszwy starte. Wielkie zaskoczenie, jak to możliwe... Ano możliwe.
- 13 1
-
2022-09-29 06:25
Pewnie podeszwa była ze skóry
Która zupełnie nie nadaje się do chodzenia po ulicy, tylko dom, auto, restauracja, impreza, auto i dom
- 3 0
-
2022-09-28 12:16
A jak spróbujesz zareklamować to reklamacja jest odrzucona. Powód - towar był źle użytkowany.
- 20 1
-
2022-09-28 12:29
Weszłam na stronę najbardziej znanego producenta dżinsów, bo myślę sobie: (5)
Kupię dżinsy. Acha, prawie 400 złotych. No nie stać mnie na taki jednorazowy wydatek, choćbym bardzo chciała. Więc co jakiś czas po prostu kupuję dżinsy po stówce z sieciówki.
- 27 3
-
2022-09-28 13:04
Nie warto, tym bardziej, że to są też sieciówki, tylko droższe. I wcale nie jest znacząco lepiej z jakością. Jedyne, czym mogą naprawdę wyróżnić się dżinsy uznanego producenta , to ciekawe kroje i przede wszystkim szeroka, powtarzalna rozmiarówka, co dla niektórych bywa ważne.
- 18 0
-
2022-09-28 13:12
Jeśli dobrze poszukasz, to w interncecie (3)
Spodnie tego samego producenta kupisz o połowę taniej.
Dużo taniej wyjdzie też w outlecie na Szadolkach.- 8 1
-
2022-09-28 13:34
Swoją drogą ciekawe, że outlety nadal zarabiają przy znaczących obniżkach. Chyba coś to mówi o rzeczywistej, nie marketingowej wartości tych ubrań.
- 14 1
-
2022-09-28 22:21
Tylko niestety w Internecie to najczęściej podróbki
W Polsce nikt tego nie ściga na poważnie, a handel podróbkami kwitnie.
- 3 0
-
2022-09-29 07:49
bzdura - outlet w Szadólkach już dawno przestał być outletem, taniej kupisz na wyprzedażach w zwykłych galeriach o internecie nie wspominając.
- 3 1
-
2022-09-28 13:08
uwaga szczególnie pasująca do kupowania ubrań dzieciom
które po 3 albo 6 miesiącach wyrastają z butów, czy to za 400zł, czy za 80zł.
- 20 2
-
2022-09-28 13:33
Ja stawiam na jak najdłuższe użytkowanie tego, co już mam. I czasem aż się dziwię, ile dany ciuch potrafi wytrzymać. Oczywiście te bardziej zniszczone to na spacer do lasu, do sprzątania, na kanapę itd. Nie kupuję spontanicznie, szukam konkretnych rzeczy głównie w lumpach (co prawda ciężko trafić, ale dzięki temu nie kupuję tylko dla tego, że coś jest dostępne).
- 5 2
-
2022-09-28 17:21
Skórzane botki, które nosiłam najwiecej sezonów były o dziwo z Reserved. Wytrzymały dłużej niż te z marki na literę T lub V
- 2 3
-
2022-09-28 18:02
(2)
Tshirty z pepco=dobra jakosc i czescie mozna zmieniac :)
- 1 9
-
2022-09-29 08:36
Ha ha ha (1)
Ubrania z Pepco to synonim tandety
- 3 0
-
2022-09-29 09:44
poza dziecięcymi
.
- 0 0
-
2022-09-28 19:56
Nie znudzi Ci się koszulka przez kilka lat? Pytam serio. (1)
- 4 1
-
2022-09-28 22:24
Mi się nie nudzą, a mam kilka lat.
Mam nawet rzeczy (np. klasyczne buty), które kupiłem ze 20 lat temu i dalej mi służą. Ale one były wykonane w większości przez solidne polskie marki, a nie Sinsay.
- 4 2
-
2022-09-28 22:14
Proszę powiedz mi (2)
Jakie to są rzekomo "solidne" buty za 300 zł. Bez ironii, serio, pod jaką marką znajdę buty za 300 zł które nie rozpadną się po 2 sezonach
- 5 2
-
2022-09-29 10:25
U mnie Wojasy dają radę 4-5lat
- 1 0
-
2022-10-03 13:37
Lasocki. Od lat jak mam kupić buty, to tylko tam. Prawidłowo konserwowane wytrzymują mi spokojnie co najmniej 5 lat.
- 1 1
-
2022-09-28 22:31
Czasami dziecko szybciej ci z ciuchów wyrośnie niż się one skurczą i zmechacą. W tej sytuacji cena jest istotna
- 4 0
-
2022-09-29 06:22
Tylko to nie będzie zupełnie modne za kilka lat
Nie wyobrażam sobie że chodziłbym w koszulce sprzed 3 lat, teraz jest zupełnie co innego modne niż wtedy. A tak wyrzucę po 2-3 sezonach i kupuje nową i tym sposobem zawsze jestem na czasie!
- 1 4
-
2022-09-29 06:54
buty po 100 zl ?
ale mowisz o kapciach czy o jednorazowkach z marketu? w kapciach chodzi sie po domu, a buty z marketu to najgorszy sort.....300 zl +/- to normalna cena za normalne buty, zaden luksus
- 4 1
-
2022-09-29 10:26
...
a nas ciągle na coś nie stać, dziwne to trochę
- 0 0
-
2022-09-29 11:56
No nie wiem
Kupilam trampki za 60 zl w ccc. Moj maz markowe za 250 zl. Po roku uzytkowania wygladaja tak samo...
- 1 0
-
2022-10-25 11:15
Bez sensu przeplacac
Szczególnie lubię wyprzedaże w Sinsay. I kupiłam już całą rodzinę za śmieszne pieniądze. Ciuchy są ok, te słabsze spokojnie przy dbaniu i szanowaniu wystarcza na 2-3 lata, a niektóre dłużej... Sinsay the best.
- 1 0
-
2022-10-25 11:16
*obkupiłam całą rodzinę
miało być....ech, słownik.
- 0 0
-
2022-09-28 12:39
No to bardzo eko (1)
A jak to się ma do wszechobecnych komunikatów LPP o tym, że są eko, odpowiedzialni społecznie itp? A jednocześnie cała firma przestawia się na model gdzie masz coś kupić tanio, po 2 praniach wyrzucić i wrócić do sklepu
- 98 3
-
2022-09-28 22:26
To nie nowość, że LPP uprawia tzw. greenwashing
Cały biznes wszystkich marek opiera się na fast fashion, więc raczej prędko nie zaczną robić porządnych ciuchów, które mają posłużyć przez lata.
- 5 0
-
2022-09-28 14:16
Skończcie z tym eko (5)
To nic innego niż tylko marketingowy chwyt. Dobrze że jest wybór. Sinsay jest kolorowy i ma ubranka dla dzieci z licencją z różnych bajek i tym wygrywa. Ja tam córce kupuje a że jakość średnia? Koszulka z tego lata w kolejnym roku już będzie za mała to po co mi ta jakość i cena w kosmos?
Brawo Sinsay za dostrzeganie potrzeb klienta- 48 33
-
2022-09-28 18:43
Skończmy z eko, zagrzebmy się w śmieciach, to przynajmniej zdychając wskutek katastrof ekologicznych będziemy mogli otrzeć łzy koszulką z księżniczkami Disneya :)
- 17 4
-
2022-09-28 21:45
Do pepco idź kupuj, ta sama jakość a cena jeszcze niższa
- 6 6
-
2022-09-28 22:31
O ironio.... (1)
Kobieta, która przestrzega innych przed marketingowym chwytem, nawet nie dostrzega, że sama jest ofiarą innego marketingowego chwytu stosowanego właśnie przez takie firmy jak LPP. Czyli kup tanio i wyrzuć, bo i tak to niepotrzebne lub niemodne. Ciekawe, że przez tyle lat ludzie (w tym dzieci) jakoś żyli mając mocne ubrania i nie zmieniając ich co kilka miesięcy.
- 7 2
-
2022-09-29 07:00
hejt to sport narodowy
domyslam sie, ze dzieci hejterow chodza w porzadnych ciuchac znanym swiatowych marek przez 3 sezony, w 1wszym ciuch jest za duzy, w 2gim akurat, a w 3cim za maly..... ale ja to rozumiem, skoro placi sie 5x wiecej niz w sieciowce to zal po roku komus oddac za darmo....... ps. nie wszyscy wiedza ale jest jeszcze 4 faza zycia po tych 3 wczesniejszych - taki ekstra ciuch mozna zamienic na szmate do podlogi, zeby byc bardziej eko
- 4 2
-
2022-09-28 23:19
Ubrania marnej jakości źle wpływają na zdrowie, mogą powodować uczulenia. Nie odnoszę się tu do marki sinsay, bo jej nie znam. Pisze ogólnie.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.