Rolls-Royce zainwestował w Gdyni. Morskie centrum serwisowe

Najnowszy artukuł na ten temat

Port Gdynia. Rozbudowa ro-ro w planach i postępy prac przy terminalu promowym

Rolls-Royce dziś to lider w dziedzinie układów napędowych dla przemysłu, lotnictwa i marynarki.
Rolls-Royce dziś to lider w dziedzinie układów napędowych dla przemysłu, lotnictwa i marynarki. fot. Łukasz Untershuetz

Firma Rolls-Royce otworzyła pierwsze nad Bałtykiem morskie centrum serwisowe i zainaugurowała jednocześnie działalność spółki Rolls-Royce Poland. Centrum powstało w gdyńskim porcie.


- Rolls-Royce wybrał gdyński port, ponieważ ma on partnerskie podejście do biznesu - twierdzi Adam Laskowski, dyrektor zarządzający gdyńskiego centrum.
- Rolls-Royce wybrał gdyński port, ponieważ ma on partnerskie podejście do biznesu - twierdzi Adam Laskowski, dyrektor zarządzający gdyńskiego centrum. fot. Łukasz Untershuetz

Większość ludzi koncern Rolls-Royca wciąż kojarzy z marką luksusowych samochodów, choć firma sprzedała tę część działalności koncernowi Volkswagen w 1998 r. Od tamtej pory koncern skupił się na układach napędowych dla przemysłu, lotnictwa i marynarki. W tej dziedzinie stał się liderem.

Koncern od 2000 roku jest obecny w Gdyni. Do tej pory prowadzono tu jedynie biuro handlowe, które teraz przekształcono w morskie centrum serwisowe. Na terenie dzierżawionym od gdyńskiego portu wybudowano halę o powierzchni około  2 tys. m kw., czyli warsztat i magazyn. Inwestycja kosztowała 5 mln euro. Umowa dzierżawy została zawarta na okres 30 lat. Centrum mieści się przy ul.Kontenerowej 8. zobacz na mapie Gdańska

- Polska jest dla nas rynkiem o znaczeniu strategicznym, gdyż posiadamy na nim klientów we wszystkich dziedzinach prowadzonej działalności - stwierdził Paul Kaye, prezydent Rolls-Royca na Europę Środkową, na piątkowej uroczystości otwarcia centrum. - W sektorze lotnictwa cywilnego, w sektorze obronnym, w sektorze energetycznym i oczywiście stoczniowym.

Dlaczego Gdynia i gdyński port? - Bo jesteśmy tam, gdzie potrzebują nas klienci - powiedział Martin Hall, senior vice prezydent ds. serwisu w Europie Rolls-Royca. - A nasi klienci potrzebują zaplecza technicznego oraz kompetentnego zespołu, który gotów jest szybko stawić się na każde wezwanie.

- W produkcji stoczniowej Polska straciła pozycję i dynamizm. Za to w dziedzinie remontów i przebudów nasze stocznie są w ścisłej czołówce - ocenia Adam Laskowski, dyrektor zarządzający gdyńskiego centrum Rolls-Royca. - Nasze gdyńskie biuro w ciągu ostatnich lat było jednym z najszybciej rozwijających się tego typu biur koncernu. Rolls-Royce wybrał Gdynię ze względu na ogromny potencjał i bałtyckie położenie. Wybrał gdyński port, ponieważ ma on partnerskie podejście do biznesu.

- Gdynia zyskuje nowy obiekt, nowe miejsca pracy i doskonałego partnera - powiedział na uroczystości Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - To wynik naszych starań. Tereny portowe są coraz intensywniej wykorzystywane i to nas cieszy.

Gdyńskie centrum, jedyne w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowej, obecnie zatrudnia ponad 50 osób. W przyszłości zespół ma liczyć ponad 80 osób, głównie inżynierów. Kadra centrum to m.in. absolwenci Akademii Morskiej w Gdyni i Politechniki Gdańskiej. Centrum będzie świadczyć usługi serwisowe i naprawcze oraz prowadzić działalność marketingową, sprzedaż i dostawę nowych produktów i części zamiennych w Polsce i krajach nadbałtyckich.

Rolls-Royce posiada szeroką bazę klientów na świecie obejmującą ponad 500 linii lotniczych, 4000 firm i operatorów samolotów i helikopterów użytkowych, 160 krajowych sił zbrojnych, ponad 2500 operatorów morskich, w tym 70 marynarek wojennych, oraz klientów z branży energetycznej z ponad 120 krajów posiadających zainstalowaną bazę 54 000 turbin gazowych.

W ramach działalności w sektorze transportu morskiego Rolls-Royce oferuje zintegrowane układy zasilania oraz projekty okrętowe do wielu zastosowań w dziedzinie przybrzeżnego wydobycia ropy i gazu, okrętów specjalistycznych oraz marynarki. Oferuje systemy morskie począwszy od turbin gazowych i silników diesla, poprzez śruby napędowe, pędniki, dysze wodne, stabilizatory i układy elektryczne. Sprzęt Rolls-Royca jest zamontowany na ponad 30 000 okrętach na całym świecie.

Większość ludzi koncern Rolls-Royca wciąż kojarzy z marką luksusowych samochodów, choć firma sprzedała tę część działalności koncernowi Volkswagen i od tamtej pory koncern skupił się na układach napędowych dla przemysłu, lotnictwa i marynarki.

Opinie (85)

  • Na papierze wygląda dobrze (8)

    Dobrze płatne miejsce pracy w globalnym koncernie. Wreszcie absolwenci będą mogli starać się o dobrą pracę.

    Oby więcej takich firm w Aglomeracji Gdańskiej

    • 45 45

    • z tego co kojarzę "Aglomeracja Gdańska" kończy się na granicy z Sopotem...

      • 54 12

    • Koncern zainwestował w GDYNI a nie w Aglomeracji Trójmiejskiej któej jeszcze nie ma.

      Ps: dobra prowokacja Zły Szeryfie;)

      • 30 13

    • Absolwent na niewiele się zda jeśli nie będzie miał doświadczenia. (3)

      a tego raczej nie nabędzie za murami uczelni, będąc kształconym przez starych pryków w krawatach. Są to raczej pozycje dla ludzi z dobrym doświadczeniem w branży remontowej.

      • 21 0

      • Absolwent nie zdobędzie dośw. zawodowego, jak zaraz po studich
        z "gołym papierkiem" udaje się do potencjlanego pracodawcy, z postawą roszczeniową.. i oczekiwaniami X/XXtys. na ręke..
        Napierw wypadałoby popracować, "powąchać dobrze" pracę, w tym warsztatową, a dopiero później oczekiwać..

        • 10 2

      • (1)

        Absolwenci Akademii Morskiej zanim dostana papierek to maja obowiazkowe praktyki przez jeden semestr. Specjalnosci morskie ida plywac, ladowe szukaja praktyk po stoczniach czy innych miejscach gdzie pozniej moga ewentualnie znalezc zatrudnienie. Nie wiem ile placi Rolls ale uwierzcie mi, ze absolwenci specjalnosci morskich spokojnie pojda na statek i za oficera dostana te 3 tysiace euro miesiecznie wiec tyle jesli chodzi o 'postawe roszczeniowa'. Nie mniej jednak fajnie moc powiedziec ze pracuje sie dla Rolls'a :D

        • 6 5

        • I tak po prostu dadzą się zamknąć na kilka miesięcy w metalowej puszce z 30 innymi ludźmi? Szkoda na to życia!

          • 0 0

    • konia kuja, a gdanska zaba noge podstawia

      smieszne sa te gdanskie kompleksy.....

      • 5 4

    • Nie aglomeracja gdańska, lecz trójmiejska. Ewentualnie konurbacja Trójmiasta.

      • 3 3

  • Szkoda że nie w Gdańsku (11)

    strata dla R-R. Tutaj jest PG (czytaj fachowcy), ale mało kto bedzie chciał pracować w Gdyni.

    • 19 142

    • nie martw się, w Gdyni jest wystarczająco dużo fachowców

      tych z Gdańska nikt tu nie potrzebuje.

      • 42 16

    • a ci na pg to skąd niby są? (1)

      pomijając rypin, kętrzyn, kartuzy, trąbki wielkie i inne tego typu metropolie.. to ludzię są tam właśnie z Gdyni i Gdańska.

      • 38 0

      • mam wrażenie że ponad 50% studentów jest spoza trójmiasta..

        • 12 4

    • Ja pierdziu. czegos głupszego dawno nie czytałem (1)

      Ta praca polega na ciąglych wyjazdach po swiecie i zwykłych remontach serwisowych.

      • 31 1

      • dokladnie

        Praca, a raczej tyra. jezdzisz na serwis i poprawiasz po kims caly syf - w jednym wielkim skrocie telegraficznym.

        • 1 0

    • (2)

      Na PG fachowcy moze i sa ale na AM sa ludzie, ktorzy wlasnie w tym konkretnym celu sie szkola. Od podstaw sie ucza w dziedzinie zwiazanej przede wszystkim z morzem a tu o taka prace dla RR wlasnie chodzi.

      • 9 3

      • Na PG jest wydział OiO (1)

        I proszę Cię nie porównuj poziomu kształcenia PG i AM :D

        • 6 0

        • fakt na AM kadłubowców nie kształcą

          więc jakaś tam przewaga jest

          • 3 1

    • taa...

      z mojej klatki schodowej w falowcu chyba połowa ludzi popyla do pracy w Gdyni. wspaniałe miasto, też się chce tam przeprowadzic tylko mnie nie stac :(

      • 3 5

    • bez przesady (1)

      Tam pracują absolwenci z AM w Gdyni i według opini są lepiej przygotowani od absolwentów z PG. Masówka w kształceniu jeszcze nikomu nie pomogła

      • 1 1

      • AM Gdynia

        w tej firmie najwyżej cenieni są absolwenci AM w Gdyni I PG. Firma jest spoko. Świeżo po studiach przyjmują "dobrych", oferując pełen pakiet szkoleń.

        • 0 0

  • Wiadomo Gdynia to jedno z najbogatszych miast w Polsce więc i RR wybrał miejsce gdzie pachnie pieniędzmi Gdynia miast seksu i (3)

    biznesu to wiadomo od lat!!!

    • 55 27

    • rotfl

      • 5 0

    • He, he najbogatsze, ciekawe pod jakim względem... Zarobki najniższe w Trójmieście, najniższy PKB za to najwyższe bezrobocie. Dla Trójmiasta Gdynia jest takim East-Endem.

      • 4 5

    • Najbogatszym ???

      najwiecej inwestycji - pomija BA to:
      1)krawaty
      2)Gdańsk
      .
      .
      .
      .
      31)Gdynia

      Płace choć nie nie małe ale ciągle na niskim poziomie, to pytam czym Gdynia jest najbogatsza ?? korupcja??

      • 1 2

  • Gdynia , Gdynia ciągle ta Gdynia... a Sopot, Gdańsk to co śpią , czy jak??? (16)

    festiwale , żaglowce,nowe obiekty sportowe,lotnisko, dworzec ile można?

    • 57 19

    • Olgierd co tak narzekasz na Gdynie?

      Przeciez urodziles sie w niej. I nadal tam mieszkasz. Zapytaj sie swoich braci co oni mysla. Chociaz jeden juz od wielu lat tam nie mieszka.

      • 1 2

    • No bez przesady... (4)

      ...w Gdańsku masz DCT i Rafinerie gdzie pracują setki i tysiące ludzi tu mamy coś co zatrudnia 80 osób czyli nius PR-owy...
      BTW DCT sprawiło, że port jest jednym z nowocześniejszych i dzięki temu MAERESK'i nie pływają do Hamburga... to chyba coś znaczy!

      • 6 4

      • (3)

        A czy o DCT nigdy nic nie pisano?Od kiedy ilość zatrudnianych osób jest przekładnią istotności inwestycji. Są również inne ważne czynniki wpływające na tą istotność, bo firma taka, jak RR to raczej duży gracz na rynki światowym.

        • 0 1

        • (2)

          Tak, ale ten duży gracz otworzył tu tylko małą filię. A nam wszystkim chodzi o miejsca pracy, nie dla 80 osób ale dla 800.000.

          Aby tego dokonać muszą tu być inwestycję na wielką skalę, a nie malutkie placówki. Takie inwestycje ma właśnie Gdańsk.

          • 2 1

          • Gdzie pracuje te 800 000 osób bo chyba mi umknęło? :) (1)

            • 0 0

            • no wiesz na jarmaku dominikańskim

              pojawia się 8 milinów ludzi...
              więc co to dla nich zakład pracowniczy dla 800 tysięcy ;)

              • 3 0

    • Po pierwsze wszystkie ostatnie duze inwestycje do Gdynii sprowadził Gdansk (Sony, Reuters), po drugie ostatnio to z Gdynii duże firmy emigrują...do Rzeszowa, Łodzi...

      • 11 6

    • Gdańsk to zupełnie inna skala. (6)

      Tylko Lotos niedawno zakończył inwestycję za ponad 5mld zł czyli tyle ile wynosi pięć rocznych budżetów Gdyni. Gdynia jest trochę jak Białystok. Niby miasto się rozwija, wszystko ładnie, kwiatki rosną, budynki odmalowane, ale roboty nie ma, a stocznie padają. Dobrze że chociaż teraz rząd wam strefę ekonomiczną zafundował to może będzie trochę lepiej (vide artykuł powyżej).

      • 10 7

      • (2)

        5 mld zł - największa inwestycja w kraju od dekad, nowy stadion klasy Elite, Obwodnica Południowa, Trasa W-Z, największy w Polsce Północnej węzeł Karczemki, nowa Słowackiego, nowa Łódzka, Kolej Metropolitalna, Ergo Arena, ECS, Teatr Szekspirowski, Muzeum WWII, nowe hotele i wszystko spokojnie, po cichu bez tej PRowej bufonady a'la szczurek w lokalnych mediach. Z Białymstokiem łączą ich jeszcze śledzie :)

        • 8 2

        • i wszystko za państwowe pieniądze.... (1)

          a jak donald przestanie być premierem to skończą się inwestycję...
          a jak w gd jest jakiś zakład prywatny to właściciel i tak pewnie jest z Gdyni..
          to jest ta różnica ;)

          • 0 7

          • Wielu ludzi pracujących w Gdańsku mieszka w Gdyni i życzę gdynianom i Gdyni jak najlepiej, ale na Boga niektórzy mieszkańcy Gdyni na forum w tym PiaRze przekraczają już granice śmieszności.

            • 8 1

      • (2)

        chciałbym tobie przypomniec ze stocznia w Gdyni wpedzila sie w klopoty po kupieniu stoczni lenina (w gdansku jak by ktos nie wiedzial) razem z ta banda nierobow to po pierwsze po drugie nawet za 30 lat nie zbudujecie w waszej stoczni tyle jednostek i o takim tonazu jak my w Gdyni po trzecie widze ze jednak troszke was boli ze do Gdyni przychodza powazne firmy ale to juz wasza sprawa (hala o ktorej ktos wspomnial wyzej jest na granicy Sopot-gdansk wiec nie piszcie ze u was,na stadion kase daje wam UE i uefa no i reszta wiekszych inwestycji zwiazana jest wlasnie z euro2012 gdzie znowu wiekszosc kasy plynie z UE no i zapomnial bym wspomniec ze pomaga wam wasz premier bo inaczej byli byscie gleboko w czarnej d..ie) pozdrawiam sasiadow

        • 1 9

        • A gdyby nie Gdańsk

          to by Ciebie nie było i nie bądź taki cwaniaczek bo do Gdańska przyjeżdżasz na zakupy do teatru , opery , na Żużel i oczywiście Lechię, także żyjmy w zgodzie a będzie nam tylko lepiej.

          a propos premiera to daj spokój bo sam na niego głosowałeś. :)

          • 1 0

        • a gdzie ty bys był ??

          w jakiej pupie ??

          • 1 0

    • no co Ty wszyscy mówią o "najładniejszej hali" - "na granicy"

      i o największym zjeździe PO, tylko "apolityczne" Trójmiasto nie pisze o tym i ja się np. b.cieszę, bo wszystkie telewizory nadają na okrągło.

      • 2 2

    • lotnisko? bueheheheheheh

      lotnisko dla całego pomorza ma gdańsk, hale na 12tyś osób ma gdańsk, żaglowce ma gdańsk, obiektów sportowych to w gdańsku w jednej dzielnicy powstaje więcej niż w całej gdyni. festiwale? buehah.

      • 4 6

  • Jak przychodzi do rozliczeń z tą "firmą"

    to mamy trzeci świat... Terminy płatności za wystawione faktury ich nie obowiązują, pieniądze potrafią przelać po sześciu miesiącach, za to na zlecone im prace sami wystawiają zawyżone faktury, niezgodne z kontraktem! Miałem nieszczęście starać się z nimi współpracować, wciąż czekam na odzyskanie pieniędzy...

    • 28 11

  • SUPER. ALE (1)

    Jest jedno Ale.
    Stan drogi woła o pomstę do nieba.
    200 metrów warto wyremontować.

    • 13 0

    • prawda

      na Kontenerowej slalomem tylko, inaczej sie nie da

      • 5 0

  • Dlaczego na inauguracji nie było Słońca Skweru ?

    • 14 8

  • A pan Adaś skąd się wziął ,gdzie terminował i czy wygrał "przetarg" na tą fuche ???. (1)

    • 5 4

    • Oj, chłopie, musialbyś nieżle się napracować , żeby zdobyć Jego doświadczenie !!!
      Szkoda na Ciebie czasu!!!

      • 1 0

  • "Większość ludzi koncern Rolls-Royca wciąż kojarzy
    z marką luksusowych samochodów",
    to tak, jakby kojarzyć Saaba z produkcją samochodów..,
    która była kolejną z działalności, koncertu z Linkoping (SWE).
    A powstanie takiego centum serwisu pokazuje, że można!
    ściągać nie tylko inwestycję pt. galeria/centrum handlowa/e..
    ale poważne tematy inwestycyjne.
    Należy życzyć chłopakom (mgr inż) stabilnych, rozwojowych
    i ! atrakcyjnych finansowo miejsc pracy.

    • 16 5

  • a w Gniewie (1)

    A w Gniewie ludzi wykorzystują. Taki to Rolls-Roys

    • 30 4

    • w Gdyni tez

      Bylem u tych panow na rozmowie kwalifikacyjnej.
      Totalna amatorszczyzna. Termin spotkania mialem na umowiona godzine. Jako ze na takie spotkania nie wypada sie spozniac, przszedlem 10min szybciej. Panowie byli tak zajeci rozmowa ze soba ze przyjeli mnie na rozmowe 30min po czasie. Skandal! Po drugie, brak przgotowania z ich strony - ani razu nie przeczytali mojego CV. Czytali je przy mnie, po czym zadawali dziwne pytania nie zwiazane z miejscem pracy. Wielkie mi Rolls-Royce... Obraz firmy na miare swiatowej to poprostu smiech, zwykla polska firemka ze starymi kolesiami co chca to z pracownika ostatnie poty wycisnac za marne grosze.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...