- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (63 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (136 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (54 opinie)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (32 opinie)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (225 opinii)
- 6 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
Ropa dla rafinerii Schwedt płynie przez gdański Naftoport
Pierwszy transport ropy naftowej spoza Rosji trafił do niemieckiej rafinerii Schwedt. Ładunek zamówiony przez Shell, jednego z udziałowców rafinerii, dotarł do gdańskiego Naftoportu. Wcześniej niemiecka rafineria była zaopatrywana głównie poprzez dostawy rurociągiem Przyjaźń.
Przez gdański Naftoport płynie ropa do Niemiec. Naftowe sankcje na Rosję
Rafineria ta jest czwartym największym tego typu zakładem w Niemczech. Odpowiada za 90 proc. zaopatrzenia Berlina i Brandenburgii w benzynę, paliwo lotnicze, olej napędowy i olej opałowy dla Berlina i Brandenburgii. Przerabiała dotychczas wyłącznie ropę z Rosji, dostarczaną ropociągiem Przyjaźń. Według informacji w mediach niemieckich rosyjski właściciel utrudniał jednak inwestycje i modernizację obiektu - Rosnieft zablokował produkcję zielonego wodoru.
Stacje Lotosu znikną już w styczniu 2023 r. Markę Lotos zastąpi Orlen
W Naftoporcie ropa naftowa dla niemieckiej rafinerii
W grudniu 2022 r. wchodzi w życie szósty pakiet unijnych sankcji, który obejmuje zakaz m.in. zakupu, importu lub transferu ropy naftowej i produktów ropopochodnych z Rosji do UE. Z kolei w lutym 2023 r. zacznie obowiązywać zakaz importu z Rosji drogą morską rafinowanych produktów ropopochodnych. Z powodu embarga rafineria musiał znaleźć alternatywne rozwiązania dostaw.
Jak informuje "Berliner Zeitung", Niemieckie Ministerstwo Gospodarki nie podaje, jak duży ładunek ropy trafił przez Naftoport do rafinerii i zasłania się tajemnicą handlową. Niemieckie władze twierdzą jednak, że dostawy przez Gdańsk powinny zostać zwiększone, a w tej sprawie trwają rozmowy z polskim rządem.
Rekordowe przeładunki w gdańskim terminalu
Do końca października 2022 r., po 10 miesiącach bieżącego roku, w Naftoporcie przeładowane zostało ponad 20 mln ton ropy naftowej i paliw płynnych, co stanowi rekordową wielkość w historii spółki, zarówno w okresie styczeń-październik, jak i wymiarze rocznym. Rekordowym dotychczas pod tym względem był rok 2021, z przeładunkami wielkości 18 mln ton (w okresie 12 miesięcy).
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-11 11:13
Wojny mają to do siebie, że się kiedyś kończą. (1)
Powraca wtedy współpraca gospodarcza.
- 20 10
-
2022-11-14 18:57
nie ma to jak współpraca z zbrodniarzami
Niech tobie zbombardują dom i żona zostanie bez nogi
a ja będę z nimi 'współpracował'.
Póki co większość rosjan popiera tą wojnę i nie widzą nic złego w atakach na cywili , wywózce dzieci ( 700 tysięcy dzieci zostało wywiezione ślady zatarte ) i grabieży
Potem przyjdą do ciebie i powiedzą że już chcą współpracować .. chwilowoNiech tobie zbombardują dom i żona zostanie bez nogi
a ja będę z nimi 'współpracował'.
Póki co większość rosjan popiera tą wojnę i nie widzą nic złego w atakach na cywili , wywózce dzieci ( 700 tysięcy dzieci zostało wywiezione ślady zatarte ) i grabieży
Potem przyjdą do ciebie i powiedzą że już chcą współpracować .. chwilowo dosyć się nakradli
Ale .. Polski kraj nigdy nie będzie takim bratnim jak Ukraina czy Białoruś . Ani równym sobie imperium jak Niemcy. Tylko g*wniarze , powspółpracują a potem zerżną. Człowieku obudź się ! Czy ta rosja kiedykolwiek coś dobrego zrobiła poza grabieżą i przypisywaniem sobie zasług innych narodowości ?- 4 2
-
2022-11-11 11:01
(13)
a ile z tego ma Gdańsk? poza podatkami od nieruchomości, częścią PIT z podatku dochodowego od pracowników, jeśli płacą podatki w Gdańsku, CIT i część PIT od Naftoportu? z tych miliardów polskich złotych do Skarbu Państwa jakaś część powinna trafiać do budżetu Miasta Gdańska choćby na projekty związane z ekologią i powstrzymywaniem negatywnych
a ile z tego ma Gdańsk? poza podatkami od nieruchomości, częścią PIT z podatku dochodowego od pracowników, jeśli płacą podatki w Gdańsku, CIT i część PIT od Naftoportu? z tych miliardów polskich złotych do Skarbu Państwa jakaś część powinna trafiać do budżetu Miasta Gdańska choćby na projekty związane z ekologią i powstrzymywaniem negatywnych skutków dla środowiska wynikających z faktu istnienia takiej firmy w granicach miasta, biznesowa dola w wysokości 5-10 % udziału w zyskach byłaby sensownym i sprawiedliwym rozwiązaniem.
- 55 32
-
2022-11-14 12:30
nic nie powinno trafić do budżetu miasta
bo ono w żaden sposób nie wpłynęło na rozwój portu, to czysty przypadek że port powstał tutaj, niech się cieszą że haracz z podatków mają
- 0 1
-
2022-11-11 21:47
(2)
Ma podatek od nieruchomości.
- 5 1
-
2022-11-11 23:05
(1)
mało, Gdańsk powinien mieć udział w zyskach z tego terminala
- 5 9
-
2022-11-13 21:17
I ma.
Pit pracowników z Gdańska. I cit. Wystarczy.
- 1 2
-
2022-11-11 20:57
A ile miasto zainwestowało w ten obiekt? (7)
- 11 3
-
2022-11-14 12:31
nic, oni nawet przez 20 lat nie byli w stanie dróg wyremontoać
- 0 0
-
2022-11-11 22:17
Gdańsk wyłożył miliardy żeby ten biznes hulał (5)
Miasto zainwestowało w Trasę Sucharskiego kilkaset mln pln, tunel pod Martwą Wisłą za 1,8 mld pln, Most im. Jana Pawła II za 300 mln pln, razem lekko ponad 2,5 mld pln, wszystko po cenach sprzed kilkunastu lat, przy dzisiejszej inflacji kosztowałoby to pewnie koło 5 mld pln, wszystko z budżetu Miasta Gdańska / coś tam pewnie poszło też z funduszy
Miasto zainwestowało w Trasę Sucharskiego kilkaset mln pln, tunel pod Martwą Wisłą za 1,8 mld pln, Most im. Jana Pawła II za 300 mln pln, razem lekko ponad 2,5 mld pln, wszystko po cenach sprzed kilkunastu lat, przy dzisiejszej inflacji kosztowałoby to pewnie koło 5 mld pln, wszystko z budżetu Miasta Gdańska / coś tam pewnie poszło też z funduszy Unii Europejskiej/, dzisiaj jeżdża tamtędy każdego dnia towary za setki mln pln a Skarb Państwa zarabia grube miliardy rocznie / z samego DCT 12 mld pln/, więc i Gdańsk powinien coś z tego mieć, bo dokładał do infrastruktury i stworzył warunki do tych kokosów, które w tej chwili zarabia port w Gdańsku
- 8 10
-
2022-11-14 12:33
Bzdura, bo większość infrastruktury była finansowana z kasy Skarbu Państwa
Tunel w tej chwili nie odgrywa żadnej roli z punktu widzenia portu bo nie ma Drogi Zielonej. Wszystko prawie jest przeładowywane na kolej. Zobacz jak wygląda infrastruktura kolejowa i kiedy była zrobiona.
- 3 0
-
2022-11-13 21:16
A co te prezenty dla deweloperów...
... Mają wspólnego z inwestowaniem w rafinerię?
- 2 1
-
2022-11-12 11:32
(2)
Gdańsk nie jest Wolnym Miastem jakbyś nie wiedział tylko częścią Rzeczpospolitej
- 10 5
-
2022-11-12 22:18
(1)
a co to ma do rzeczy? Jakie Wolne Miasto? Pewnie, że w Rzeczpospolitej , ale tutaj chodzi o budżet Gdańska, aby byli jak największy i ludziom żyło się dostatnio, Rzeczpospolita ma z tych tematów miliardy , Gdańskowi też się należą
- 4 3
-
2022-11-14 12:34
aby więcej rydwanów kupili ?
albo do knajp z kasy miasta chodzili >?
- 2 1
-
2022-11-11 13:25
janosikowe pewnie płynie prosto do stolicy,dla Gdańska pozostanie tylko smog,miał i pył węglopodobny w Nowym Porcie
- 6 8
-
2022-11-14 19:03
(1)
To dobry moment by niemcom powiedzieć sprawdzam. Chcecie korzystać z naszej infrastruktury to musicie dać coś w zamian. Jak nie to wypad. Radzcie sobie sami
- 6 1
-
2022-11-14 20:59
Tylko limuzyny dla żontu dalej chcemy
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.