• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rotmistrz Pilecki patronem nowego statku Chipolbroku

VIK
8 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statek o nazwie Herbert ma być przekazany armatorowi w kwietniu 2022 roku, a Pilecki w sierpniu. Statek o nazwie Herbert ma być przekazany armatorowi w kwietniu 2022 roku, a Pilecki w sierpniu.

Tai Xing już trafił do armatora, Herbert przechodzi obecnie prace wykończeniowe i wyposażeniowe, a  Pilecki jest jeszcze w budowie. Tak bowiem zostanie nazwana kolejna jednostka budowana dla polsko-chińskiej firmy Chipolbrok - podał portalmorski.pl.



W poniedziałek, 6 grudnia, Chipolbrok, czyli Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe, odebrało ze stoczni Chengxi Shipyard w Jiangyin w Chinach kolejny statek -jednostkę o nazwie Tai Xing. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Kolejny jest wyposażany. Już wiadomo, że jednostka nazwana zostanie na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek zostanie przekazany armatorowi prawdopodobnie kwietniu 2022 r.

Kolejna, trzecia jednostka zostanie nazwana na cześć polskiego bohatera narodowego rotmistrza Witolda Pileckiego - poinformował branżowy portalmorski.pl. Budowa rozpoczęta została w lutym 2021 r., wstępnie przewiduje się, że przekazanie statku przez stocznię nastąpi w sierpniu 2022 r.

Spółka Chipolbrok jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Spółka Chipolbrok jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport.

Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. W tym roku firma obchodziła 70-lecie działalności. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.

Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (94)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane