• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem, autem, komunikacją. Jak do pracy dojeżdżają pracownicy biurowców

Michał Brancewicz
2 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrowersje wokół konkursu rowerowego
Dzisiaj każdy kompleks biurowy posiada miejsca do parkowania rowerów, a pracowników korzystających z tej formy dojazdu do pracy wciąż przybywa. Dzisiaj każdy kompleks biurowy posiada miejsca do parkowania rowerów, a pracowników korzystających z tej formy dojazdu do pracy wciąż przybywa.

Trójmiejskie parki biurowe posiadają setki miejsc postojowych, nie oznacza to jednak, że wszyscy dojeżdżają do nich samochodami. Pracownicy biurowi coraz chętniej korzystają z rowerów, komunikacji miejskiej czy specjalnych linii autobusowych. Organizują nawet wspólne biegi do i z pracy oraz dojazdy jednym autem w kilka osób.



W jaki sposób najczęściej docierasz do pracy?

Zrównoważony transport to norma w rozwiniętych miastach europejskich. Jest w nich miejsce nie tylko dla aut, ale także - a może przede wszystkim - dla pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej. Choć przed nami jeszcze dużo pracy, także polskie miasta i ich mieszkańcy zaczynają myśleć w kierunku ograniczania ruchu aut. W ten trend starają się wpisywać także administratorzy kompleksów biurowych i firmy w nich działające. Zachęcają pracowników, by dojeżdżając do pracy korzystali nie tylko z samochodów, ale też alternatywnych środków transportu. Warto dostrzec te działania.

Specjalne linie autobusowe



W maju 2017 roku uruchomiona została linia, z której mogą korzystać pracownicy kompleksu Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska. Autobus wykonuje dwa kursy rano i dwa po południu na trasie z Ujeściska (ul. Piotrkowska) do Oliwy, zahaczając o pętlę Łostowice Świętokrzyska.

- Konsultowaliśmy pomysł uruchomienia autobusu Olivii z pracownikami centrum. Zgodnie z wynikami ankiety przeprowadzonej wśród rezydentów to Ujeścisko było dzielnicą, z której najtrudniej dojechać pracownikom do naszego kompleksu biznesowego - mówi Katarzyna Halicka z działu PR Olivia Business Centre. - Kolejny przystanek - pętla Świętokrzyska - również został przez nas uruchomiony po konsultacjach z pracownikami i zgodnie z ich sugestiami.
Autokar dowożący pracowników kompleksu Olivia Business Centre. Codziennie korzysta z niego ok. 100 osób. Autokar dowożący pracowników kompleksu Olivia Business Centre. Codziennie korzysta z niego ok. 100 osób.
Z autobusu Olivii korzysta codziennie blisko 100 osób. Cena miesięcznego abonamentu wynosi 10 zł. W miarę potrzeb podejmowane będą decyzję o uruchomieniu nowych połączeń.

Czytaj także: Deweloper społecznie zaangażowany? To możliwe!

Ze specjalnej linii mogli korzystać kiedyś również pracownicy BPH Office Park (obecnie Cube Office Park) przy al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Autobusy dowoziły osoby mieszkające w Gdyni. Obecnie w budynkach kompleksu działa kilku różnych najemców, więc linia przestała funkcjonować, ale być może nie na zawsze.

- W najbliższych miesiącach planujemy przeanalizować raz jeszcze możliwości wsparcia pracowników dojeżdżających do pracy środkami komunikacji. W grę wchodzić będzie dedykowany bus lub rozwiązania typu carsharing [współdzielenie auta w dojeździe do pracy - red.] - mówi Ewa Łyczywek, zarządca nieruchomości, Cube Office Park.

Na rowerze albo biegiem



Normą jest, że w biurowcach, oprócz parkingów dla aut, powstaje też bardzo wiele miejsc postojowych dla rowerów.

- W ramach trzech etapów Alchemii zobacz na mapie Gdańska powstało 1048 miejsc postojowych dla rowerów, a docelowo będzie ich ponad 1440. Każdy z budynków Alchemii posiada niezbędną infrastrukturę dla rowerzystów w postaci szatni i pryszniców - mówi Marcin Piątkowski, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Torus.
Miejsca postojowe dla rowerów w podziemnej hali kompleksu biurowego Alchemia. Miejsca postojowe dla rowerów w podziemnej hali kompleksu biurowego Alchemia.
- Dzięki takim rozwiązaniom nasi pracownicy coraz częściej wybierają w pełni świadomie dojazd do pracy rowerem, nawet w okresie jesienno-zimowym - przyznaje Tomasz Zieliński, kierownik działu administracji Wirtualnej Polski, która ma swoją siedzibę w budynku Argon kompleksu Alchemia. - W tym czasie serwujemy im w naszej kuchni spore porcje witamin, aby mogli się szybko zregenerować po wysiłku fizycznym.
Pracownicy Wirtualnej Polski idą jeszcze dalej: niektórzy z nich "skrzykują się" na portalach społecznościowych, gdzie informują się o wspólnym biegu do i z pracy. Nie jest to oczywiście tak popularne jak dojazdy rowerem, ale istniejąca infrastruktura pozwala się odświeżyć nawet po tak intensywnym wysiłku fizycznym.

Czytaj także: Trójmiejski rynek pracy jest konkurencyjny dla Warszawy czy Krakowa

Na terenie Olivii Business Centre jest w tej chwili 500 miejsc parkingowych dla rowerzystów oraz pięć dużych szatni, a w nich 700 szafek oraz prysznice. W tym roku dojdą kolejne zewnętrzne stojaki. Rowerzyści mogą też korzystać ze stacji naprawczych.

Pracownicy wybierający aktywną formę dotarcia do pracy  mogą liczyć na zastrzyk witamin z owoców. Pracownicy wybierający aktywną formę dotarcia do pracy  mogą liczyć na zastrzyk witamin z owoców.
- Na osoby, które wybierają dwa kółka zamiast czterech czekają u nas w sezonie rowerowym świeże owoce - mówi Katarzyna Halicka. - W maju braliśmy udział w akcji Kręć kilometry dla Gdańska w ramach projektu European Cycling Challenge. Przez cały miesiąc, co czwartek, osoby dojeżdżające do Olivii rowerem mogły skorzystać z czegoś specjalnego, na przykład częstować się zdrowymi przekąskami na specjalnym stoisku BioBazar Młode Miasto.
Szatnie dla rowerzystów w Olivii Business Centre. Szatnie dla rowerzystów w Olivii Business Centre.

Carpooling, czyli w kilka osób jednym autem



Jeśli już ktoś chce albo musi dojeżdżać do pracy samochodem, może udostępnić innym osobom pozostałe miejsca w pojeździe, tak by oni nie musieli brać swojego auta. Jeśli uda się zebrać w sumie cztery osoby, to na drodze będą o trzy samochody mniej. Taka podróż jest mile widziana, np. w Olivia Business Centre.

- By ułatwić kontakt kierowcom i pasażerom uruchomiliśmy platformę cp.carpooling.pl - opowiada Katarzyna Halicka. - Startowi usługi towarzyszyły konkurs i akcja promocyjna. Na dedykowanej rozwiązaniu platformie jest zarejestrowanych obecnie aż 80 tras, między innymi z i do Elbląga, Gdyni, Kościerzyny, ale też dzielnic Gdańska czy Sopotu.

Blisko SKM i PKM



Pracownicy trójmiejskich biur mogą też korzystać z szerokiej siatki połączeń oferowanych przez komunikację miejską. Te, które projektowane są w pobliżu przystanków autobusowych, tramwajowych czy kolejowych szybciej znajdują najemców i są wyżej cenione na rynku.

Dobrym przykładem niech będzie Łużycka Office Park zobacz na mapie GdyniŁużycka Plus w Gdyni. Ten kompleks istnieje już od blisko dekady, a w ostatnich miesiącach jego pracownicy doczekali zupełnie nowego połączenia kolejowego. Od grudnia, w pobliżu ul. Łużyckiej zaczęły zatrzymywać się pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - to chyba najbliżej położony park biurowy na trasie całej PKM-ki. W tym momencie jest jednak za wcześnie, by dokładnie określić, jak ten fakt przełożył się na zmianę nawyków dojazdu do pracy.

Przystanek PKM Stadion znajduje się bliskim sąsiedztwie kompleksu biurowego Łużycka Office Park. Przystanek PKM Stadion znajduje się bliskim sąsiedztwie kompleksu biurowego Łużycka Office Park.
Z dojazdów koleją korzysta również wielu pracowników Alchemii, której budynki sąsiadują z przystankiem SKM Przymorze-Uniwersytet.

- W ubiegłym roku prowadziliśmy wewnętrzne badania, które wykazały, że szacunkowo nawet 75 proc. pracowników Alchemii korzysta z SKM-ki jako środka transportu w dojazdach do pracy - mówi Marcin Piątkowski.
Czytaj także: W 2018 roku w Trójmieście przybędzie biurowców

W 2014 roku Torus, deweloper Alchemii, wybudował nawet dodatkowe przejście pod torami, by ułatwić dotarcie pracowników do swoich budynków.

W pobliżu Cube Office Park zatrzymuje się kilka linii autobusowych kursujących zarówno do Wrzeszcza, jak i centrum Gdańska oraz przystanku PKM w Kiełpinku. W planach było też stworzenie zupełnie nowej trasy.

- Prowadziliśmy rozmowy w sprawie dodatkowej linii z kierunku Rotmanki i okolic Pruszcza przez obwodnicę, tak aby pracownicy nie musieli zjeżdżać do dworca PKP w korkach i wracać z powrotem w okolice obwodnicy - również w korkach. Niestety nie ma to uzasadnienia ekonomicznego - przyznaje Ewa Łyczywek.

Tysiące miejsc dla samochodów



Polska to jednak nie Dania czy Szwecja, więc opisywane powyżej sposoby docierania do pracy nadal wymagają popularyzacji i poszukiwania kolejnych rozwiązań infrastrukturalnych, które będą zachęcać pracowników do porzucania samochodu na rzecz autobusu czy roweru. Wymaga to współpracy miasta, zarządów firm transportowych, inwestorów, którzy zabudowują Trójmiasto kolejnymi parkami biurowymi i samych mieszkańców miasta, którzy muszą głośno mówić o swoich potrzebach.

Nie oszukujmy się także: zmiana przyzwyczajeń nie nastąpi z dnia na dzień, więc o miejscach postojowych nie można zapominać: w Olivii Business Centre jest ich ponad 2 tys. i powstają kolejne. Alchemia dysponuje 1,1 tys. miejsc parkingowych, a docelowo będzie ich o 300 więcej. Cube Office Park ma ich w sumie 824, a Łużycka Office Park 729.

Opinie (211) 2 zablokowane

  • (48)

    Jadę samochodem.
    W trakcie jazdy słucham muzyki, audiobooka, ewentualnie jest okazja "podszlifować" język obcy.
    Nie denerwuję się, że gdziekolwiek nie będę na czas. Większośc firm stosuje elastyczny czas pracy.
    Korki w Trójmieście w większości są przewidywalne. Wiadomo w jakich miejscach i o jakim czasie się pokażą. Można wyjechać chwilę wcześnie. Nie zawsze się udaje ale można to skalkulować.
    I najważniejsze. Do pracy przyjężdzam czysty i do tej pracy gotowy. Oszołomy rowerowe przyjeżdzają brudni, spoceni, z czerwonymi gębami. Albo potrzebują dodatkowych minut na prysznic, przebranie się itp, albo, jak robi zdecydowana większość, uważa, że jak ochlapie się pod pachami w umywalce i użyje taniego dezodorantu to bedzie miło. I siedzi w pracy taki obcisłogaci i śmierdzi, ponieważ nie zdaje sobie sprawy, że poci się całe ciało.
    A ja po południu ubieram stary, tani dres i idę pobiegać. I nie gardłuję za budową dróg rowerowych na których koniecznie muszę się lansować..

    • 109 133

    • Jadę rowerem (38)

      W trakcie jazdy ćwiczę mięśnie nóg, słucham śpiewu ptaków, ewentualnie jest okazja żeby poznać kogoś i pomóc przy np. pękniętej dętce.
      Nie denerwuję się, że gdziekolwiek nie będę na czas. Większośc firm stosuje elastyczny czas pracy.
      Korki w Trójmieście mimo że są przewidywalne mnie nie obchodzą.
      I to nie jest najważniejsze, do pracy przyjeżdżam spocony, ale zawsze w pracy w szafie mam zestaw ubrań, Idę do łazienki, myję się przebieram i jestem gotowy do pracy. Oszołomy samochodowe przyjeżdżają wkurzeni że znowu miejsce na parkingu zajęte.
      A ja po południu spędzam czas z rodziną i nie muszę się lansować biegając w brudnym dresie. I ja również nie gardłuję za budową dróg rowerowych, ale inni się gardłują na brak miejsc parkingowych.
      A tak naprawdę każdy do pracy jeździ jak chce i czym chce i nikomu nic do tego.
      Pozdrawiam.

      • 82 23

      • na rowerze nic się nie ćwiczy (8)

        kłamstwo ci w niczym nie pomoże,
        wręcz przeciwnie

        tower jako środek transportu nie powoduje żadnych korzyści,
        no chyba, że to jedyny ruch jaki w życiu masz
        ale to raczej dla grubasów o niesprawnych kolanach
        a nie dla zdrowych ludzi

        • 6 13

        • tabletki odstawione? (7)

          • 5 4

          • czekamy na argumenty zamiast wyzwisk i insynuacji (6)

            jak na razie wyzwiska i insynuacje to jedyne co z ciebie wypłynęło

            • 1 2

            • (4)

              ... to proszę nie insynuować, że rower to środek transportu dla grubasów i niepełnosprawnych.
              Ty jedź swoim autem "ćwicząc" słuch przy rozkęconym na full um pa um pa i pozwól jednak innym jeździć rowerem z wiarą, że robią to dla zdrowia.

              • 1 2

              • nadal bełkot bez argumentów (2)

                dojazd do pracy rowerem to jeszcze nie sport,
                zdrowszy od tego nie będziesz, wręcz przeciwnie,

                używanie tego jako argumentu jest kłamswem i oszkiwaniem siebie

                • 1 2

              • dojazd samochodem do pracy

                ma często ujemny wpływ na zdrowie i samopoczucie.

                Nie dotyczy osób korzystających z rowerów

                • 0 0

              • Jeżeli uważasz, że wyczynowy sport, wymagający regularnych intensywnych treningów, to zdrowie, to Ty się mylisz. Więcej pożytku dla zdrowotności przyniesie dojazd do pracy rowerem

                • 2 0

              • Jak to nie dla niepełnosprawnych?!

                Forum na tym portalu, będącym przybudówką FRAGa, wyraźnie unaocznia, że pedałują do roboty głównie niepełnosprawni umysłowo.

                • 0 3

            • pytanie to nie wyzwisko

              to próba skłonienia do refleksji, niestety, tym razem nieudana.

              • 0 0

      • jeśli ktoś dojeżdża do pracy terenochłonną bryką z odległości mniejszej niż np. 2 km (5)

        to dla miasta jednak jest problem: dlatego jest sens rozbudowy infrastruktury dla rowerów i system obciążania użytkowników samochodów kosztami, które generują ich zachowania: co najmniej pokrywanie przez nich kosztów budowy i utrzymania miejsc do parkowania przy domu i miejscu pracy.

        Koszty budowy i utrzymania przewymiarowanej infrastruktury drogowej ponoszą wszyscy, a w nadmierny sposób korzystają tylko niektórzy.

        • 6 10

        • po co ciągle powtarzesz zwroty (4)

          przewymiarowanej infrastruktury drogowe
          terenochłonną bryką

          ? z mień koleś płytę

          • 5 5

          • po to, by dotarło do takich jak ty zapaleńców (2)

            uczestniczenia w rozmowach na forum

            Jeden uczestnik skłoniony do refleksji jest więcej warty niż bezrefleksyjny zwolennik sensownych rozwiązań.

            • 1 4

            • Zapewniam cię synku (1)

              Że moje dojazdy samochodem do pracy to następstwo naprawdę długiej refleksji.

              • 0 2

              • może i długiej, ale mało produktywnej

                • 0 0

          • To bot

            I to słabo zaprogramowany. Zna pięć zwrotów na krzyż i wali nimi od czapy.

            • 1 2

      • jedziesz. ... ale cebulą

        • 0 1

      • I wdychasz (4)

        Spaliny że starych diesli

        • 11 8

        • (3)

          Tak bo jadąc autem ich nie wdychasz :D

          • 12 3

          • Samochód ma filtry na wlotach powietrza do klimy

            • 0 1

          • tak, w aucie ich nie wdychasz, zostało to zbadane, są wyniki badań

            proste
            a ty wyssałeś z palca teorię i wykonałeś swój post,
            jak się z tym teraz czujesz krynico mądrości
            i znający się na wszystkim internetowy patałachu

            • 2 0

          • No ale to ty bredzisz,że rowerem zdrowiej.Mnie puszka chroni przed spalinami,ty ze swojego rowerka wdychasz to bezpośrednio,samo zdrowie.Banda kretynów narzucających swoje urojenia.

            • 5 2

      • a ciuchy na zmianę, ręcznik itp też wozisz rowerem? (5)

        wąchanie spalin, robienie korków dla innych(większość rowerów pcha się jezdnią),
        czas na przebranie nie krótszy niż szukanie parkingu
        a zakupy po pracy też rowerem czy żona targa?

        • 7 10

        • a to jakiś problem wozić ręcznik i ciuchy rowerem? (3)

          tak się zastanawiam jak kiedyś ludzie żyli bez samochodów i żyli..... :D
          Jak się nie mieszka na zapupiu to sklep się ma pod domem. Nie trzeba niczego nigdzie wozić jakimkolwiek środkiem transportu.

          • 14 4

          • kiedys byly inne czasy

            mieszkalo sie w miescie nie pod miastem
            do pracy miales przydzial i pracowales kolo domu a nie w korporacji 20 kilometrow dalej
            do tego ludzi bylo mniej i lepsza komunikacja miejska
            nikt dzieci do szkoly nie wozil bo byla rejonizacja nie bylo cudow typu ze dziecko ma szkole na drugim koncu miasta bo jest lepsza

            • 1 1

          • raczej problematyczne jest (1)

            wożenie rowerem koszuli i spodni lub garnituru

            • 3 2

            • siatka IKEA i na ramie, zmiesci sie 5 kompletow

              • 4 1

        • większość rowerów pcha się jezdnią?

          chyba odstawiłeś tabletki.

          Korki dla innych robią samochody, nie rowery, nawet jeśli rowery jadą jezdnią.

          Zdarzają się sporadyczne korki gdy kolarz jedzie pod górkę na jezdni, po której z góry jedzie ciąg samochodów - ale to jednak samochody powodują korki.

          • 1 3

      • a ja wogóle nigdzie nie jadę i mam w dpie. (4)

        ale wiem (bo kiedyś pracowałem i miałem do czynienia), że ci co jeżdżą na rowerach śmierdzą potem. cudów nie ma możesz się przebierać. jak se tyłka i głowy porządnie nie umyjesz to będzie śmierdzieć. co by tam nie wymyślał.

        • 15 14

        • Przedtem też.

          • 1 0

        • (2)

          dlatego np. w mojej pracy można wziąść prysznic - masz rację, bez pełnego umycia się I przebrania, nie ma bata - będziesz dalej jechał, nawet jak usiądziesz za biurkiem...

          • 17 3

          • będziesz też jechał, jeżeli temperaturę w biurze dyktują kobiety

            25 stopni i już z 3/4 facetów płynie pot.

            • 11 0

          • no i ok szkoda że większość w waszym środowisku pe*ałowców o tym nie wie

            zorganizujcie może sobie wewnętrzną kampanię informacyjna podczas jakiegoś spędu w lesie.

            • 8 12

      • (2)

        Najważniejsze, że zawsze zdanżasz na czas.

        • 2 1

        • To z klasycznej polskiej komedii

          • 6 1

        • Co oznacza słowotwór ,,zdanżasz''?

          • 2 4

      • Mięśnie zwieracza też ćwiczysz i narażasz się na raka prostaty (1)

        Brawo ty

        • 12 29

        • siedzenie w samochodzie w korkach bardziej napędza rozrost gruczołu krokowego

          niż jesteś w stanie sobie wyobrazić.

          Tylko współczuć.

          • 12 7

      • bardzo fajna odpowiedz na pierwszy post - Jaco83 :) - na spokojnie i z humorem

        • 8 3

    • Ale gardlujesz za budową autostrad w mieście, najlepiej po 4 pasy w jednym kierunku.

      • 1 0

    • też do pracy dojeżdżam samochoderm, ale ... (2)

      ... rowerzystów lubię i szanuję.
      Po pracy z ogromną przyjemnością wsiadam na rower.
      Ścieżki rowerowe w Gdańsku, to coś zupełnie naturalnego, i między innymi dlatego kocham Gdańsk

      • 14 3

      • debil (1)

        • 0 2

        • A ja Józek jestem

          • 1 0

    • Popieram.

      • 2 1

    • brawo, jesteś pierwszy

      w końcu jakiś sukces w twoim smutnym jak ***** życiu

      • 11 4

    • Masz cały folder z przygotowanymi tekstami, które wklejasz pod artykułami?
      Bo to chyba 20. raz czytam.
      Musisz się bardzo nudzić w życiu.

      • 15 5

    • ty jesteś tylko zwykłym trollem który wciąż hejtuje ped**arzy:))

      • 19 10

    • jesteś taki niesamowity

      napisz autobiografię

      • 55 8

  • Ciekawy tekst, widać, że rozsądek w myśleniu o mieście powoli się przebija. (10)

    Warto napisać coś o dojazdach kombinowanych: rowerem + SKM (tekst o dojazdach rowerem + PKM już był, ale skala możliwości wzrostu skłonności do korzystania z takich rozwiązań jest ograniczona przepustowością PKM podczas gdy rezerwy przepustowości SKM są nadal bardzo dużo).

    W latach 70-tych takt SKM między Gdynią a Gdańskiem wynosił 6 minut, teraz swobodnie można sobie wyobrazić takt 5 minutowy.

    Jak będą strzeżone darmowe parkingi dla rowerów (zadaszone już są) na stacjach SKM to ta opcja będzie miała duuże szanse rozwoju. Szkoda, że dyrekcja SKM nie wydaje się być zainteresowana poprawą oferty dla chętnych, a miasto nie ma badań, ile osób korzysta z opcji autobus + SKM, którą łatwo zastąpić opcją 10 lub mniej minut rowerem plus SKM.

    • 5 6

    • minusujący zaprzeczają faktom? (4)

      kolejny dowód na prostą tezę, że korzystanie z samochodów prowadzi do tunelowego myślenia

      • 1 6

      • prosty to masz mózg (3)

        łapki w dół oznaczają że ludzie nie zgadzają się z Twoją prostą opinią. Takie trudne do przełknięcia że musisz tutaj się wypłakiwać?

        • 5 3

        • to nie był płacz, to tylko diagnoza (2)

          lubię pływać pod prąd wielu opinii

          • 0 2

          • (1)

            A jaką diagnozę postawił twój psychiatra?

            • 1 1

            • ty chyba nie korzystasz z usług żadnego z nich

              ale by ci się przydało.

              • 0 0

    • tak jasne SKM. szkoda że w tych waszych rowerowych przedziałach (4)

      to wiecznie burrda alkohol i awantury karczemne z biciem kobiet. Nie zasługujecie na przedziały w SKM rowerzyści.

      • 4 4

      • rowerzyści nie awanturują się w przedziałach rowerowych (3)

        ich obecność może miarkować zapędy różnych meneli i melepetów.

        • 3 5

        • udowodnij że to nie rowerzyści (2)

          ostatnio było na trójmiasto napisane że burdy i awantury w przedziale SKM dla rowerzystów. to kto , krasnoludki?

          • 4 5

          • to że były burdy w przedziale dla rowerzystów

            nie znaczy że tam jechali sami rowerzyści

            Kiedy odstawiłeś tabletki?

            • 1 2

          • Ej Ty tak na poważnie czy żartujesz?

            • 2 3

  • (5)

    Latem jak jest ładna pogoda to wsiadam na rower, te 13 km w jedną stronę jadę ok 45 min. Zimą i jesienią wyłącznie autem, bo to nie jest pora na rower (tak jak latem nikt nie jeżdżę na sankach).

    • 12 10

    • (4)

      Jak by był śnieg w lato to by na sankach też jeżdżono.
      Tak więc skoro w zime śniegu nie ma to można rowerem jeździć cały rok.

      • 6 5

      • argument z d*py (3)

        bo skoro w zimie świeci słońce to znaczy że można iść na plażę poleżeć na kocyku w kąpielówkach i się opalać ?

        • 6 4

        • po co się pultasz? (2)

          jeśli chodzenie po świeżym powietrzu w zimie sprawia ci kłopot, to jest twój problem.

          Jazda rowerem w zimie to nie żaden ewenement - powszechnie stosowane w wielu miastach Szwecji i Finlandii.

          Rower to nie tylko ani nie głównie sport: to po prostu transport.

          • 0 2

          • (1)

            Samochód to też po prostu transport.

            • 0 1

            • i co z tego?

              samochód to jest transport który powoduje wypadki i choroby cywilizacyjne.

              Twoje wpisy pokazują, że powodują również problemy emocjonalne.

              • 0 0

  • Samochodem przed siebie

    A ja mam te korki w czterech literach.
    Jadac do pracy nie martwia mnie korki, moge wyjechac wczesniej lub pozniej, gdyz mam elastyczny I nienormowany czas pracy. Jednak nie robi mi to roznicy, gdyz jadac samochodem nie stoje w korkach, a miejsc parkingowych mam pod dostatkiem pod miejscem pracy, niezaleznie od godziny. Pracuje w ITP Poland, mam tam ponad 1000miejsc parkingowych a korki zawsze w druga strone.

    • 1 0

  • Kolejny stronniczy, pseudoartykuł, niepoparty stanem faktycznym! (2)

    Co to za brednie?
    Rower - aby korzystać z szafek dla rowerzystów, trzeba zapłacić kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Samochód - od roku próbuję wynająć miejsce postojowe płatne przy OBC. Mam kilka maili z Olivia Business Centre, że dla pracowników miejsc parkingowych płatnych nie ma. Są one jedynie w ofercie OBC i w stronniczych artykułach na trójmiasto.pl
    Odrobina przyzwoitości Panie redaktorze. Zbadaj fakty zanim napiszesz kolejny tekst!

    • 15 5

    • To prawda

      To prawda co piszesz użytkowniku "póki co pracownik w OBC"

      Rower - jest problem z dostępem do szafek,
      Samochód - niestety - problem z parkingiem jest taki że go nie ma i nie będzie
      akcja "carpooling" - większość "tras" jest fikcyjna (zostąły one wymienione w artykule)

      Inna sprawa - kolejny raz czytam te same słowa co są w artykule, kopiowane i wklejane, bez żadnej korekty lub poprawy

      Ale nikt nie mówi że to wszystko jest to spowodowane tym że jest za dużo ludzi i budynków w 1 miejscu!!

      • 1 0

    • o co chodzi ?

      o to, że masz płacić za miejsce do parkowania mimo tego, że ich nadal tam brakuje ich dla twojej bryki?

      To znaczy po prostu, że opłata za nie jest za niska i nie skłania dostatecznie dużej liczby pracowników do wyboru innej opcji niż samochód.

      • 1 4

  • "Trójmiejskie parki biurowe posiadają setki miejsc postojowych" (12)

    hahahahahah, hahaha, ha, haha, ha
    to skąd te strefy płatnego parkowania?

    • 68 25

    • bo te parkingi sa w c*uj drogie.. ale miejsca sa, zeby nikt nie mowil ze nie pomysleli o tym

      • 2 0

    • Bo cebulaków stać 70K na samochód ale kilka stów na parking już nie... (2)

      • 5 6

      • pod korpokołchozami nie widzę zbyt wielu aut po 70 tys zł (1)

        za to mnóstwo z przedziału 5-20 tys zł...

        • 7 6

        • a kto kaze jezdzic samochodem?

          jest SKM, rower, skuter itd alternatyw jest sporo chyba, ze jestes leniem

          • 4 2

    • Bo posiadają setki, a nie tysiace (2)

      wy byście chcieli całe miasto zamienić w jeden wielki parking

      • 33 8

      • Niezle (1)

        A gdzie są te setki miejsc?

        • 3 4

        • na gieldzie w Pruszczu Gdanskim

          • 4 2

    • Dlatego ja zrezygnowałem z pracy w Alchemii (1)

      Na pytanie o parkowanie "eee, bleee, łeeee" - próbowałem dowiedzieć się samemu i d..., abonamenty są dla uprzywilejowanych a miejsca trzymane są dla gości, którzy zostawiają hajs np. na basenie.
      Muszę sobie radzić sam, bawić w bilety, płacić około 500/miesiąc i to bez gwarancji czy będzie miejsce. I miejsc jest tak mało, że na pewno prędzej czy później ceny pójdą w górę.
      Źle to zostało zrobione moim zdaniem.
      Dziękuję.

      • 9 5

      • zgadzam się w 100%

        mam stanowisko kierownicze, ale też rozważam odejście, koszmarna lokalizacja pod względem parkowania

        • 5 3

    • Bo cebulaków stać 70K na samochód ale kilka stów na parking już nie...

      • 13 4

    • Bo są zazwyczaj płatne, drogo płatne ;-). Więc Janusze wolą na chodniku.

      • 14 2

    • Posiadają posiadają ale janusze i tak obok parkingu na chodniku parkują

      • 18 3

  • Czasami jeżdżę rowerem

    Ale jak niema gdzie się przebrać czy umyć to jak siedzieć 8 godzin potem w pracy?

    • 0 1

  • Osowa Kokoszki

    Latem staram sie dojezdzac rowerem. Oczywiscie sciezek rowerowych tutaj nie ma. Jezdze wiec po drogach nieutwardzonych, bo nie chce zostac zabitym przez jakiegos miszcza kierownicy jadac po drodze publicznej.
    Powniewaz u nas caly czas pada, nawet latem musze odpuscic, bo rower w blocie tonie i nie chce jechac, a po przybyciu na miejsce jestem mokry, brudny, zmeczony.
    Zima/jesienia nie da sie dojezdzac bo wszedzie jest ciemno, zimno i blota po kolana.
    PKM nie jest zadna alternatywa. Siatka polaczen nie ma zadnego sensu.
    Wiec niestety przez wiekszosc roku jest to samochod.
    Fajnie byloby gdyby linia kolejowa Osowa/lotnisko, ktora jest przeznaczona do rozbiorki, zostala zamieniona na utwardzona sciezke rowerowa. Byloby to bardzo pozadane polaczenie w tej czesci Gdanska.

    • 1 1

  • Sonda na portalu i pozamiatane

    40% samochodem. W realu jest jeszcze więcej. To głównie dlatego, że na tym portalu musi być 19% rowerem (bycie tubą "aktywistów miejskich" zobowiązuje), podczas gdy naprawdę jest może ćwierć tej liczby.

    • 0 1

  • jak przyjade moim 3 litrowych kopcącym dieselem to jabłka mi nie dzadzą? (7)

    dyskryminacja -jestem jakiś gorszy?

    • 2 8

    • nie jesteś, ale wybierasz bardzo energochłonny i przestrzeniożerny sposób docierania do pracy (6)

      nie warto go wspierać.

      I tak społeczeństwo do ciebie dopłaca budując przewymiarowaną infrastrukturę drogową i parkingową.

      • 3 6

      • (1)

        "I tak społeczeństwo do ciebie dopłaca budując przewymiarowaną infrastrukturę drogową i parkingową."

        a jakis dowod na poparcie tych bzdur?

        bo jak na razie to wplywy z podatkjow zawartych w paliwach przewyzszaja wszystkie wydatki na infrastruture drogowa
        wiec jest dokladnie odwrotnie
        to kierowcy finansuja reszte spoleczenstwwa

        • 2 1

        • Gimby nie znajo

          Próbowałem tłumaczyć wiele razy, ale groch o ścianę. Wydatki na infrastrukturę drogową to mniej niż połowa wpływów z podatków od paliw

          • 0 3

      • podobno nie wolno dyskryminowac ze względu na przekonania płeć orientację seksualna itd... (1)

        nie masz tego czasem w swoim korpo-regulaminie i polityce o przeciwdziałaniu dyskryminacji? zdaje się że podpisywałeś coś takeigo....
        żądam dostępu do darmowych jabłek !!!!!!!!!

        • 2 3

        • jabłka to nie przywilej, to bodziec skłaniający do refleksji

          jak widać poskutkowało

          • 0 2

      • no i co z tego? (1)

        to już jabłko mi się nie należy? jestem takim samym obywatelem jak ty, nie łamię prawa. a nawet lepszym bo jeżeli jestem przyczyną powstawania przewymiarowanej infrastruktury to znaczy że daję ludziom pracę.

        • 2 3

        • jeśli praca nie dodaje wartości, to nie ma sensu

          • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane