• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa dróg i linii kolejowych do portu nabiera tempa

Maciej Naskręt
5 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Pod koniec 2020 r. towary i pracownicy dojadą szybciej do portu w Gdańsku. Trwa tam budowa nowego układu drogowego i torów, w tym wiaduktu nad linią kolejową przy ul. Kontenerowej. zobacz na mapie Gdańska Obiekt zaczął wyłaniać się z ziemi.



Którym transportem powinno wychodzić z portu najwięcej towarów?

Przypomnijmy, "na przedsionku" do portu powstanie 15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych. Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

W ramach inwestycji rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty. Do prac, wykonawca zużyje łącznie 130 tys. ton stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tys. m sześc. betonu.

Zakres prac w porcie Zakres prac w porcie
Najbardziej widowiskowe prace toczą się obecnie przy wiadukcie przy ul. Kontenerowej. Obiekt, jakiś czas temu wyszedł z ziemi, a obecnie trwa zbrojenie przęsła. Niebawem ruszy jego betonowanie. Na pozostałych odcinkach inwestycji trwają głównie prace ziemne.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł). Inwestycja jest finansowana przez Zarząd Portu Morskiego w Gdańsku ze wsparciem z unijnego budżetu. Wykonawcą jest sopocka firma NDI.

Drogowe-kolejowe "drzwi" do portu będą gotowe w 2020 r.



Warto zaznaczyć, że rozbudowywane zostają m.in. ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT.

Całość prac ma być gotowa pod koniec 2020 r.

Dodajmy jednak, że to nie koniec inwestycji w porcie. Niebawem ma zostać rozstrzygnięty przetarg na rozbudowę stacji Port Północy na Przeróbce. Informowaliśmy też o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

W przyszłości ma być także realizowany Port Centralny w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (157) 2 zablokowane

  • Za PIS-u sie wszystko buduje i rozwija. Za Peło wszystko co bylo to sprzedawali, zamykali nawet komisariaty (2)

    • 21 22

    • Pisowcy frezują lepiej polskie banki

      pisowcy kradną gdzie się da.

      • 4 3

    • pis nie dokłada złotówki do tych inwestycji. wszystko za kasę portu i ue

      • 2 1

  • Brawo PIS! (4)

    Wszystko idzie do przodu a nie same wyprzedaże zagranicznym kapitałom.

    • 16 21

    • przecież DCT to obcy kapitał! (2)

      pisobolszewia do szkół!

      • 8 4

      • M.in dofinansowywany

        przez rząd.

        • 2 5

      • Być może już nie tak długo obcy, Polski Fundusz Rozwoju rozważa kupno części udziałów. Być może decyzja już zapadła, za niedługo się przekonamy.

        • 0 0

    • taaa? a kto jest generalnym wykonawcą??

      • 0 0

  • To teraz jeszcze bocznicę do Westerplatte i autobus szynowy z dworca raz na godzinę.

    • 13 0

  • A kiedy do trasy kolejowej

    Przebiegajacej wzdluz terenow mieszkalnych oraz nad Wisłą dobudowane zostane bariery dzwiekochlonnej. Podczas oststniej modernizacji zostalo to pominięte

    • 3 1

  • Ciekawe czy nadal będą przewoźic naczepami bez plandek tysiące ton węgla. (2)

    Jeśli tak to szybko tr drogi się zniszczą.

    • 8 1

    • Ciekawe... (1)

      Nie znam się to się wypowiem:-))))) KAŻDA naczepa jest przykryta, żaden kierowca nie zaryzykuje mandatu

      • 0 2

      • Polecam przejazd na Sucharskiego, gdzię jest az czarno od węgla.

        • 3 0

  • Tu się nie traci pieniędzy

    Gdyby przerzucić tu środki na budowę przekopu, zysk byłby minimum 100 krotnie większy.
    Tylko to jest ten znienawidzony przez PiS Gdańsk.

    • 7 5

  • A w GDYNI tylko farbe się miesza,nawet ronda na puckiej niemoga domalowac

    • 1 1

  • A co z linią kolejową do Letnicy?

    Szybko rozwijające się osiedle i bliskość morza. Aż się prosi o SKM

    • 4 0

  • to co zbudowano

    przez 30 lat..?? w Gdańsku
    A Port zbożowy do reksportu zboża..Ałtor pan Nowak i Solidarność..stoi jak sarkofag w Czarnobylu..
    Druga to estakada dla Promów na Westerplatte..Obie totalne .straty..
    No ale nic....Europa nie śpi..Buduje wielki Porty kontenerowe..i tak koło nosa pójdzie

    • 0 0

  • Tak tylko pytam.

    A pas startowy będzie dla mojego Antonowa ?
    Bo do pracy biorę parę kanapek.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane