• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk

erka
18 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk

Inwestycje w Porcie Gdańsk.

Zakończono inwestycję w gdańskim porcie, w skład której wchodziła budowa 10 km dróg, 7 km torów, 14 rozjazdów siedmiu obiektów inżynierskich, w tym wiadukty drogowe i przepusty ochronne na rurociągach paliwowych PERN i Lotos, parking buforowy dla aut ciężarowych. Łączna wartości inwestycji to 166 mln zł netto. Generalnym wykonawcą była sopocka firma NDI.



Prace w Porcie Gdańsk rozpoczęły się w sierpniu 2018 r. W tym czasie generalny wykonawca, pracując przy pełnej operacyjności portu i wszystkich baz przeładunkowych, wykonywał kolejne etapy prac. Zasadnicze prace konstrukcyjne udało się zakończyć jeszcze w 2020 r. Ostatnie miesiące to prace wykończeniowe oraz prace brukarskie na ulicy Kontenerowej. Na budowie w Porcie Gdańsk budowlańcy wykorzystali 40 tys. ton masy bitumicznej, 13 tys. m. sześc. betonu konstrukcyjnego, 860 ton stali zbrojeniowej i 1,2 tys. ton szyn.

  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.

- Tę inwestycję realizujemy z myślą o naszych aktualnych i przyszłych kontrahentach, aby prowadzone przez nich procesy przeładunków były jak najbardziej wydajne. Chodzi tu o budowę nowych dróg i układów torowych wyprowadzanych ze stacji kolejowej PKP Port Północy do bram poszczególnych terminali. W przypadku największego z nich, czyli terminalu DCT, będą to dwa dedykowane tory. Dodatkowo zrealizowana właśnie inwestycja drogowa wyprowadzi bezkolizyjnie ruch z terminalu, dalej na południe Polski - komentuje Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk. - Co istotne, jest to zupełnie nowy układ drogowy, który umożliwi bezkolizyjny ruch pojazdów, co jest niezwykle istotne przy tak znacznym natężeniu ruchu towarowego. Dwie dedykowane jezdnie w układzie 2 plus 2 do terminalu kontenerowego spowodują, że wyprowadzenie kontenerów będzie spełniało najwyższe europejskie standardy. Jedynym miejscem od wyjazdu z terminalu, w którym trzeba zwolnić, będą bramki na autostradzie.

Nowe ulice, wiadukty i tory w gdańskim porcie



W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym wykonywanego przez firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk przebudowywane zostały ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Powstały cztery nowe wiadukty, a rozebrane zostały dwa istniejące (w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, Lotos i Naftoport). Pojawił się dodatkowy tor do terminalu DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstał także parking buforowy dla aut ciężarowych - pierwszy w tej części portu.

- Największym wyzwaniem w trakcie tego projektu była dla nas logistyka - mówi Maciej Szymański, kierownik budowy z firmy NDI. - Niejednokrotnie prace toczyły się 24 godziny na dobę, tak aby np. przywrócić w najkrótszym możliwym czasie ruch pociągów do terminalu DCT. Roboty prowadziliśmy praktycznie we wszystkich branżach i zawsze musieliśmy zachować możliwość normalnego funkcjonowania portu.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (40)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane