• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa terminalu promowego w Gdyni

erka
2 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Koszt budowy terminalu szacuje się na ok. 200 mln zł. Powstanie on w ciągu najbliższych trzech lat.
  • Koszt budowy terminalu szacuje się na ok. 200 mln zł. Powstanie on w ciągu najbliższych trzech lat.
  • Koszt budowy terminalu szacuje się na ok. 200 mln zł. Powstanie on w ciągu najbliższych trzech lat.

Ruszyły prace związane z budową nowego terminalu promowego w gdyńskim porcie. Terminal powstanie przy Nabrzeżu Polskim zobacz na mapie Gdyni i pozwoli na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 240 metrów.



Port przekazał już gdańskiej firmie Zwar-bud teren przy Nabrzeżu Polskim, na którym w ciągu czterech miesięcy zostaną wyburzone cztery stare budynki portowe oraz stacja transformatorowa. Tym samym firma Zwar-bud przygotuje miejsce pod zupełnie nową inwestycję, jaką jest budowa nowego publicznego terminalu promowego. Jego budowa potrwa ok. trzech lat. Koszt budowy terminalu szacuje się na ok. 200 mln zł, z czego unijne dofinansowanie ma wynieść 91 mln zł. Obecnie terminal promowy znajduje się przy Nabrzeżu Helskim zobacz na mapie Gdyni.

Inwestycja ta ma pozwolić na obsługę znacznie większych niż do tej pory promów pasażerskich - o długości do ok. 240 m, a zastosowane rozwiązania mają zapewnić uniwersalność obsługi statków. W ramach przedsięwzięcia powstanie również dwupoziomowa rampa, której położenie będzie można dostosować do wysokości promu. Obsługę pasażerów zapewnić ma galeria pasażerska z łącznikiem wejściowym - dostosowujące się mechanicznie do różnego umiejscowienia wejścia na dany statek.
  • Nowy terminal powstanie przy Nabrzeżu Polskim w gdyńskim porcie.
  • Nowy terminal powstanie przy Nabrzeżu Polskim w gdyńskim porcie.


W  ramach całej  inwestycji przebudowana zostanie część Nabrzeża Polskiego oraz Nabrzeża Fińskiego i powstanie nowoczesny budynek pasażerski z pełną infrastrukturą socjalno-biurową, magazyn i place manewrowe z wyprowadzeniem do układu drogowego oraz dostępnością kolejową.

Na przełomie stycznia i lutego 2018 roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę przebudowy układu komunikacyjnego w obrębie Węzła Ofiar Grudnia 70, co jest integralną częścią realizowanej inwestycji. Natomiast w drugim kwartale  roku 2018 ruszą pierwsze prace budowlane w tym zakresie.
erka

Miejsca

Opinie (109) 3 zablokowane

  • Miał być, zdaje się w 2011, ale jak zwykle PO wszystkie inwestycje dla Gdyni skreslało (5)

    obecnie Terminal będzie o połowę mniejszy - szkoda. Poprzedni prezes ZMP Gdynia zawalił wszystko jedynie co to dał się POklepywać przez gdańskich notabli partyjnych.

    • 17 20

    • Dyżurna wymówka (4)

      Zrzucanie winy na PO to marna wymówka. Za PiS też szału tu nie ma. Za SLD, PSL też nie.
      To kwestia prezydenta miasta. Za Cegielskiej był rozwój. Za obecnego regres.

      • 10 7

      • od kiedy prezydent rządzi portem ??? (3)

        No chyba, że w Gdańsku to nie tylko jest przewodniczącym Rady Nadzorczej Portu Gdańsk, ale i prewod. Gospodarki Cieplnej, i kilku innych. Innymi słowy gdański omnibus prezydencki :)))

        • 4 8

        • (2)

          a to zarząd portu zabudowuje sobie rozwojowe tereny typu Międzytorze, które, jak sama nazwa wskazuje, idealnie nadają się pod deweloperkę?

          • 5 2

          • Brawo jesteś super trollem (1)

            Bo pierwszy raz wyczytałem, że nawet tereny PKP nalezą do Szczurka :)))
            No ale na publikę i oklaski tego portalu możesz liczyć. Gimbaza wszystko łyka !!

            • 6 2

            • skoro jesteście tacy bezwolni i nic "nie możecie" to odejdźcie może znajdzie się ktoś komu chociaż zależy...

              • 2 2

  • Taką funkcję pełnił kiedyś dworzec morski (1)

    Ale teraz mamy tam muzeum upamietniające porażkę, jaką była emigracja

    • 17 4

    • Była i jest

      • 3 1

  • przyca można by to zrobić na końcu Bulwaru !

    • 4 2

  • W Gdyni aby cokolwiek zacząć tworzyć i budować to trzeba rozpocząć od ... (4)

    przegonienia Szczurka i jego Błaznów ! - inaczej jeszcze
    długo będziemy karmieni wizjami i planami !!! - Polanke Redłowska Już 20 lat odbudowują , najpierw przez 15lat oglądaliśmy ją na bilbordzie !

    • 22 18

    • Polać mu dobrze prawi..

      Jw.

      • 4 2

    • Marcin

      Ty ciągle się łudzisz, że będziesz mógł być prezydentem i występować w sniadaniowkach he he :D Straszne parcie na szkło masz synek, nawet na ten drugi plan :)

      • 2 0

    • PiS zacznie najpierw deubekizację UM (1)

      potem zmianę nazw placów i odda połowę gruntów kościołowi. Pociotki obsadzą spółki. Takie to będzie rządzenie.

      • 6 0

      • a kto tu pisał o PiSie? PiS to tylko wasz stołkowiczów straszak by nie doszło do żadnych zmian

        • 2 2

  • Przebudowa Węzła Ofiar Grudnia 70?

    I ile ta fantastyczna przebudowa ma trwać? Jakie korki spowoduje? Ile kontrapasów ma zamiar gryzoń namalować? Może najpierw skończcie przebudowę dróg w Śródmieściu mongoły

    • 14 3

  • No to się pisowski zarząd spioł... (1)

    i zacznie, tylko nie wiadomo czy skończy. A autor tych pseudo wiadomości też chyba nie wie co pisze; terminal w formie magazynu dość łatwo wybudować tylko co z infrastrukturą drogową ? Węzeł Ofiar Grudnia 70 jest problemem portu ale także i stoczni. Główny ciąg komunikacyjny do terminalu promowego to Chrzanowskiego - Wendy z przejazdem kolejowym i tragicznym wiaduktem ( jest bardzo wypadkowy przez złe sprofilowanie ). I czy na pewno wybrana lokalizacja jest dobra - tam przecież kurzy węglem, sypie złomem i śmierdzi śrutą ?

    • 12 9

    • pierdoły piszesz, idź spać

      złomu nie ma tam od co najmniej kilku miesięcy.
      Główny ciąg komunikacyjny do terminalu to ul. Polska baranie

      • 3 2

  • nie wiem czy to nie jest za mały budynek - jak patrzę na wizualizację

    w końcu z promu wysiada duzo wiecej osób niż z zsamolotu

    • 3 3

  • Szkoda 200 milionów ludzkich i Unijnych pieniędzy! 240 metrów? Jak statki pasażerskie mają po 360 metrów!

    • 9 7

  • A alternatywnej drogi na Obłuże jak nie ma tak nie ma

    • 19 4

  • Gratuluję w tym miejscu go stawiać...Zapchana Janka Wiśniewskiego teraz zabetonuje się na amen...Przypomnieć trzeba że na jeden rzut z promu zjeżdża na raz 100-200pojazdów..Super perspektywa

    • 15 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane