• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła modernizacja Portu Wewnętrznego w Gdańsku

erka
27 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Szacowana wartość inwestycji zaplanowanych przez ZMPG i przewidzianych do roku 2020 wynosi blisko 2 mld euro. Szacowana wartość inwestycji zaplanowanych przez ZMPG i przewidzianych do roku 2020 wynosi blisko 2 mld euro.

Rozbudowa i przebudowa Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej oraz Nabrzeża Mew w gdańskim porcie to początek modernizacji Portu Wewnętrznego. Dodatkowo w lipcu 2017 roku rozpoczną się prace dotyczące naprawy umocnień brzegowych końcowego odcinka Nabrzeża Szczecińskiego. To tylko część inwestycji wchodzących w skład "Planu inwestycyjnego do 2020 roku". Jego szacowana wartość wynosi blisko 2 mld euro.



Na rozbudowę i przebudowę Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Nabrzeża Mew w Porcie Gdańsk Zarząd Morskiego Portu Gdańsk planuje wydać ok. 66 mln zł. Jak na razie zgłosiło się dziewięciu wykonawców, a najtańszą ofertę złożyła firma Doraco.

Zakres prac dotyczący Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej ma objąć: wbicie nowej ścianki szczelnej na długości 328 m, wykonanie nowego oczepu i umocnienie dna. Głębokość przy nabrzeżu ma zostać zwiększona do 11,2 m (dopuszczalne zanurzenie statków wynosić będzie 10,6 m). Nabrzeże wydłużone zostanie z obecnych 345 metrów do 391 metrów i zostanie przygotowane do przyjmowania statków o długości 250 m.

Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej obecnie wykorzystywane jest głównie do obsługi kruszyw, oleju opałowego i siarki granulowanej. Po zakończeniu modernizacji ma mieć ono charakter uniwersalny.
Jeszcze w tym roku zostaną przeprowadzone prace dotyczące umocnień brzegowych końcowego odcinka Nabrzeża Szczecińskiego. Jeszcze w tym roku zostaną przeprowadzone prace dotyczące umocnień brzegowych końcowego odcinka Nabrzeża Szczecińskiego.

Modernizacja Nabrzeża Mew zobacz na mapie Gdańska obejmuje przebudowę nabrzeża na długości 230 metrów. W obecnym stanie nie mogą przy nim cumować jednostki. Po zakończeniu inwestycji i zmianie konstrukcji nabrzeża pełnić będzie ono funkcję postojową dla małych jednostek o zanurzeniu do 5,3 m.

W ramach prac na Nabrzeżu Szczecińskim zobacz na mapie Gdańska, które rozpoczną się w lipcu 2017 roku, odbudowane zostanie istniejące umocnienie brzegowe, a część nadwodna nabrzeża zostanie rozebrana i zmodernizowana, wraz z umocnieniem skarpowym. Realizacja tego kontraktu, o łącznej wartości ok. 1,37 mln złotych, ma potrwać maksymalnie 33 tygodnie, a wszystkie prace będą prowadzone w bezpośrednim sąsiedztwie czynnego toru wodnego.
erka

Miejsca

Opinie (28) 1 zablokowana

  • Brawo gdynia! (6)

    Tu są największe inwestycje, tu chce się żyć.
    Uśmiechnij się jesteś w gdyni.

    • 37 18

    • WTF? (1)

      • 7 8

      • to sarkazm

        • 6 0

    • Ale to w Gdansku:) u was bedzie obrotnica budowana;) (2)

      • 16 3

      • (1)

        Statek będzie stał w miejscu. Obrotnica będzie obracać Gdynią.

        • 52 1

        • Moze lepsza bylaby Przekretnica - co statek to przekret?

          • 4 1

    • Czytac umiesz???!...

      ....czy ironizujesz??!

      • 0 0

  • super, oby wszystko się udało!

    • 24 2

  • jak to się ma do planów budowy obrotnicy w Gdyni:)))??? (5)

    są pieniądze w UE i innych źródłach a Gdynia nie korzysta. Dlaczego???

    • 25 1

    • Bo nie ma na wkład własny...

      • 9 1

    • W Gdyni brak dróg dojazdowych do portu, estakada cały dzień stoi, najpierw trzeba usprawnić dojazd żeby można zacząć rozbudowywać port.

      • 11 0

    • A co ma Gdynia do portu? (1)

      • 1 2

      • Do dróg dojazdowych do portu, które są tragiczne ma bardzo dużo

        • 3 0

    • port to prywatna firma

      Co ma miasto Gdynia do rozbudowy prywatnego portu? To nie komuna. Jak prywatne firmy nie widzą szans na dobry biznes to nie inwestują. Jak widzą szansę to składają wniosek do Unii z prośbą o partycypację i koniec. Miasto akurat powinno ruszyć kapę w kwestii inwestycji w drogi, bo są tragiczne. Hutnicza wygląda jak Bangladesz z lat 80-tych. Morska ma standard polskiej komuny z lat 70-tych. W nagrodę przez 50 lat komuny żaden pajac nie wybudował alternatywnej równoległej drogi do koślawej ul. Morskiej. Idealny przepis na problemy. Obecne urzędasy gadają i gadają, ale nic się w tej kwestii nie dzieje. Nie ma nawet jednego wiaduktu albo tunelu pod torami, nie licząc jedynej estakady. Komunikacja w Gdyni to dno jakich mało nawet jak na polskie biedne warunki. Dlatego też Gdańsk przyciąga inwestycje, a Gdynia nie.

      • 0 0

  • (1)

    Modernizujcie, rozbudowujcie, inwestujcie, ale żeby potem nie wydzierżawił tego jakiś zagraniczny inwestor za psie grosze, a cały zysk wypływał z naszego kraju.

    • 12 9

    • Taa, jeszcze do Izraela pewnie...

      • 3 1

  • Techniczna (1)

    Zrobić jeszcze na wzór Świnoujścia i Gdyni jedną spółkę techniczną i będzie ok .

    • 7 6

    • O czym mowa? o portowym zakładzie technicznym?

      • 0 0

  • Kolejny grubas w mercedesie zarobi, a biedny zostanie okradziony (1)

    W kółko to samo.
    Nie dam, bo nie mam. A szmalec w skarpecie i zainwestowany.

    • 8 12

    • zawsze głupi był biedny

      a mądry bogaty

      • 7 0

  • Super kwota robi wrażenie!

    • 9 0

  • kolejny tytuł do nagrody dla Rady Nadzorczej

    w tym budynia

    • 5 6

  • To czekamy jeszcze na znaki ograniczeń prędkości i zakazu falowania na Martwej Wiśle.

    • 12 1

  • Pisiarnia (3)

    A kiedy zaczną remontować graciarnię PGE. Żal tyłek ściska jak się ogląda to haziajstwo.

    • 8 6

    • będą pieniądze, to i remonty będą

      • 3 4

    • (1)

      Jaki gospodarz takie gospodarstwo Żal

      • 6 1

      • lata zaniedbań + ostatnie lata oszczędności na wszystkim

        • 1 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane