• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia

VIK
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przebudowa nabrzeży i pogłębienie pozwoli obsługiwać znacznie większe jednostki. Przebudowa nabrzeży i pogłębienie pozwoli obsługiwać znacznie większe jednostki.

Projekt pogłębienia kanału portowego wchodzi w fazę realizacji. Przebudowa nabrzeża Słowackiego zobacz na mapie Gdyni to pierwszy i jednocześnie kluczowy element inwestycji, dzięki której Port w Gdyni będzie mógł obsługiwać jednostki głębokowodne.



Przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia to przede wszystkim wykonanie na całej jego długości wynoszącej 186 m nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej palościanki. Podczas przebudowy nabrzeże Słowackie zostanie wyposażone w nowe, wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze.

Zadanie to wykona firma Strabag. Zakresem podpisanej w dniu dzisiejszym umowy objęte są również roboty rozbiórkowe, polegające m.in. na demontażu elementów wyposażenia, rozbiórce oczepu, nawierzchni oraz odtworzeniu ich w nowej linii przebiegu nabrzeża.

Termin realizacji przebudowy nabrzeża Słowackiego to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Natomiast koszt przebudowy nabrzeża Słowackiego to ponad 16,5 mln zł brutto.

- Do końca 2018 roku wyłonimy wykonawców na przebudowę kolejnych nabrzeży: Norweskiego i Włoskiego. Dzięki ich zabezpieczeniu Port Gdynia zyska niezbędną infrastrukturę portową, która będzie podstawą do wykonania projektu pogłębienia kanału portowego do głębokości 16 m. Stworzy to możliwość obsługi znacznie większych jednostek - komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego portu Gdynia.
Inwestycja realizowana jest w ramach unijnego programu POIiŚ 2014-2020 - "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - etapy II i III".
VIK

Miejsca

Opinie (43)

  • wykonawca (4)

    To się strabag wpakował na minę. Musi mieć dobrych pracowników i kadrę kierowniczą przy tych robotach, bo inaczej to dopłaci do interesu, a i tak dopłaci.

    • 16 9

    • a i tak Gdynia nie będzie obsługiwać żadnych kolosów (3)

      • 9 18

      • I po choinkę te łapki w dół? (2)

        Przecież dla Gdyni to jest już ketchup po frytkach! Gdynia jako port przeładunkowy przespała swoje szanse i teraz zostało jedynie zabudować tereny okołoportowe marinami i apartamentami.

        • 12 16

        • A Ty to z ekipy Szczurka czy deweloper? (1)

          • 4 1

          • Ja to jedynie Gdynianin od 47 lat i do tego realista, zwyczajnie-realista- który nie daje sobie kitu wciskać.

            • 2 7

  • (1)

    kadrę kierowniczą i pracowników ma najlepszych

    • 9 10

    • Najlepsi pracownicy

      Bo przejęli z upadłej Hydrobudowy Gdańsk, dlatego mają najlepszych.

      • 6 2

  • Przebudowa kosmopolita (7)

    Pamiętam czasy jak na tym nabrzeżu "czechosłowackim" stały małe urządzenia przeładunkowe "dźwigi" masowe. To czasy byłego Gomułki i Gierka mienionej epoki gdzie przy nabrzeżu stały statki burta w burtę.

    • 20 3

    • Zgadza się ... i na redzie kolejka następnych ... (1)

      • 8 0

      • Statki czekające na redzie są oznaką niewydolności portu..

        • 0 0

    • To dlaczego teraz przeładunki są kilkukrotnie większe niż wtedy? (1)

      • 5 6

      • Zdzichu idź o swoich wnioskach koniowi na Helu zamelduj.

        • 6 4

    • To ty młodziutki jesteś boja pamiętam czasy Bieruta.

      • 0 0

    • (1)

      A co nabrzeże Czechosłowackie ma wspólnego z nabrzeżem Słowackim? Popatrz na mapkę, nabrzeża ci się pomyliły.

      • 1 0

      • Teraz statki większe i wszystko w kontynerach,a nie jak na 3 świecie wszystko ręcznie

        • 4 0

  • Ręce opadają nabrzeże będę przerabiać. (2)

    Nie mają na po pieniędzy wydawać, to niech wspomogą jakiś szpital albo biedną parafię, albo dzieciom na święta prezenty kupią.

    • 6 60

    • (1)

      podoba mi się twój sarkazm

      • 6 0

      • Bóg zapłać!

        • 0 1

  • Porty portami a statkiem większym nie ma gdzie zakotwiczyć na redzie. Kotwicowisko przed Gdańskiem pośrodku toru podejściowego, statek 200m+ się nie mieści i … kilka wraków w granicach kotwicowiska!!!

    • 13 1

  • Pani Premierze Pinokio!

    To UE daje również na przebudowę nabrzeża, a nie tylko na remont chodników.

    • 24 5

  • (7)

    szczekajcie dalej burki a w Gdyni robią swoje a jak zachrypniecie to do michy i kości ogryzać.

    • 21 15

    • W Gdyni to robią pod siebie burku. (2)

      • 5 5

      • (1)

        Mógłbyś wymyślić jakąś bardziej oryginalną dla mnie nazwę bo z Burkiem to byłem pierwszy.

        • 0 1

        • Pierwszy byłeś z burkami z małej litery a teraz już bardziej oryginalnie - z Burkiem z dużej?

          • 0 0

    • Moja Gdynia (3)

      W Gdyni powinna władza zabrac się za łatanie dziurawych chodników i ulic

      • 2 4

      • (2)

        Nie rozumiem ,macie chyba adhd lub dysleksję z dysgrafią .Czy potraficie utrzymać się w jednym temacie?Artykuł jest o remoncie nabrzeża a ty wyjeżdżasz z dziurami na drodze co ma Port Gdynia do dziur na drodze.Będzie artykuł o remoncie wieży kościelnej to walniesz tekst o stanie szkolnictwa artystycznego ze wskazaniem na balet?Przeczytaj tekst,pomyśl co Gdynia -miasto- ma do portu i inwestycji,a tak walisz bez ładu ,mieszasz miód ze smalcem .Wiem że większość czyta nagłówki i z tego wyciąga wnioski z tezą.

        • 2 1

        • A ty się mądralujesz jak pan z telewizora. (1)

          • 2 1

          • Oglądając TVP i podpatrując ich techniki człowiek nabiera nawyków.

            • 0 0

  • Ad hoc (3)

    To ciekawe ! Po co pogłębiać do 16 - tu metrów jak tor wodny w Cieśninach Duńskich ma 12.3 metra ? Może od razu te pieniądze wrzucić w błoto, będzie szybciej..

    • 7 18

    • 15 metrów. (1)

      To jakim cudem do Gdańska mogą dopłynąć?

      • 7 0

      • Bo te do Gdańska przez Wejherowo płyną a nie przez Cieśniny Duńskie.

        • 8 0

    • tam głębokość jest 16, ale zamontowali spowalniacze

      tam głębokość jest 16, ale zamontowali spowalniacze, bo tankowce za szybko pływały i fale zalewały Kopenhage. Teraz żyją z fotoradarów w cieśninach. Wielka Dania pff.

      • 6 0

  • (4)

    W którym miejscu w porcie jest nabrzeże SŁowackiego. Nigdy o takim nie słyszałem

    • 5 12

    • Port w Gdyni

      Ja tez miałem podobne uczucie ,lecz skojarzyłem ,ze chodzi o nabrzeze czechosłowackie. Nie ma Czechosłowacji to nie ma i nabrzeża czechosłowackiego

      • 3 0

    • są nietoperze i są też gacki, są imbecyle i Juliusz Słowacki!

      • 4 0

    • Nabrzeże Słowackie. Nabrzeża Słowackiego tak jak Francuskiego, Rumuńskiego itp.

      • 2 0

    • Łączy nabrzeże Rumuńskie z Bułgarskim

      • 1 0

  • Ciekawe kiedy powstanie normalna droga dojazdowa do portu???? (1)

    Teraz to co się dzieje to kpina. TIR wyjezdza z portu i ciągnie przez 3 ronda i 10 światel zakorkowaną ulicą Janka Wiśniewskiego. Na końcu tego bajzlu dopiero zaczyna się najlepsze czy zapchana estakada, a później podjazd pod 100 metrową górę w kierunku obwodnicy. Zimą nie ma na to szans. Równie dobrze możnaby wybudować lotnicze centrum logistyczne na Witominie... a to że nie ma tam lotniska to drobiazg. Gdyńska logika.

    • 31 3

    • masz racie w 100 %

      • 7 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane