• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyły rekordowe kolejowe targi Trako 2019

Maciej Korolczuk
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

We wtorek w Amber Expo rozpoczęły się 13. Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019. W tym roku w Gdańsku swoją ofertę prezentuje ponad 700 wystawców z 30 krajów na całym świecie. W piątek - ostatniego dnia imprezy - odbędzie się Dzień Edukacji i Kariery, którego program skierowany jest szczególnie do uczniów, studentów, dyrektorów szkół i osób poszukujących nowych wyzwań w życiu zawodowym.



Jak często bywasz na targach i imprezach w Amber Expo?

Wystarczy rzut oka na teren wokół Amber Expo, by przekonać się jak w ostatnich latach rozrosły się Targi Trako. Aby pomieścić wszystkich wystawców organizatorzy ustawili wokół głównej hali ekspozycyjnej cztery namioty. Do prezentacji nowych tramwajów (m.in. Modertransu, Pesy czy zabytkowego wagonu Carl Weyer) przed głównym wejściem ułożono szyny. W sumie organizatorzy przygotowali 1000 metrów tymczasowego torowiska i podkładów kolejowych. Ekspozycja plenerowa to także lokomotywy wraz z wagonami PKP Intercity, Pesy, Bombardiera, Newagu czy PKP Cargo.

W ciągu czterech dni imprezy swoją ofertę przedstawi w Gdańsku ponad 700 wystawców z 30 krajów na świecie. Do Gdańska przyjechali przedstawiciele zarządów kolei zagranicznych i przewoźników krajowych, polskich i europejskich instytucji działających na rzecz rozwoju kolei, producentów taboru, urządzeń i systemów wspomagających branżę kolejową.

- Mamy poczucie, że robi się nam trochę ciasno, dlatego wkrótce chcemy wybudować nową halę. Wierzymy, że kolejna edycja w 2021 będzie mogła się już odbyć w nowej, czwartej już hali targowej - zapowiedział Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich. - Jestem przekonany, że transport szynowy i kolej to przyszłość regionów i całego kraju. Targi Trako 2019 są na to żywym dowodem. To dbałość i walka o klimat kieruje nas prosto na tory, na rozwój transportu szynowego, zarówno towarowego, jak i osobowego. Gdańsk jest miastem, który nie boi się inwestycji w transport szynowy, czego przykładem jest 30 km nowych tras tramwajowych czy pierwsza po wojnie nowa linia kolejowa, jaką jest Pomorska Kolej Metropolitalna.
  • Najbardziej rzucający się w oczy wagon stojący przed Amber Expo to skład Modertransu.
  • Pesa Twist została zaprojektowana z myślą o Gorzowie Wielkopolskim.
  • I delicja dla koneserów - pochodzący z 1904 r. wagon Carl Weyer z 18 miejscami dla podróżnych wewnątrz i 12 lub 17 na zewnętrznych pomostach.
  • Targi w Amber Expo ruszyły we wtorek i potrwają do piątku.

Bogaty jest też program imprezy. W ciągu czterech dni w Amber Expo odbędzie się 40 różnego rodzaju wydarzeń: od debat, przez seminaria, aż po konferencje poświęcone transportowi szynowemu.

Program Trako 2019

Gratką dla wszystkich miłośników kolei może być szczególnie program czwartego dnia imprezy (piątek, 27 września). Wydarzenia skierowane są szczególnie do osób młodych, poszukujących pracy, uczniów i studentów, którzy swoją przyszłość chcieliby związać z koleją i transportem szynowym. To również okazja dla dyrektorów szkół i nauczycieli poszukujących nowych kierunków rozwoju dla swoich podopiecznych. Tego dnia odbędą się m.in. spotkania z pracodawcami, będzie można przygotować profesjonalne CV, poznać tajniki dobrej prezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej czy poradzić się, jak złożyć wniosek o dofinansowanie unijne na założenie działalności gospodarczej.

- Trako 2019 to największe w Polsce i drugie w Europie targi kolejowe - podkreśla Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A. - Dla nas jest to bardzo ważny punkt w kalendarzu. Z roku na rok Trako umacnia swoją markę i pozycję wicelidera w Europie w branży szynowej. Świadczy o tym liczba wystawców i gości, którzy przyjeżdżają w tych dniach do Gdańska.
  • Swoich sił można spróbować także na symulatorze lokomotywy PKP Energetyka.
  • Drewniane wnętrze zabytkowego wagonu Carl Weyer.
  • Kawiarniane wnętrze wagonu stojącego w głównej hali Amber Expo.
  • W czasie Trako 2019 pasażerowie podróżujący gdańskimi tramwajami mogą porównać je do konkurencji - na zdjęciu wnętrze Stadlera.
  • Bydgoska Pesa Twist. Nieco inna od tych, które jeżdżą po Gdańsku.

Umowa na bilet metropolitalny



We wtorek podczas targów miało miejsce także podpisanie umowy na dofinansowanie zintegrowanego biletu dla Pomorza. Unijne Centrum Projektów Transportowych przyznało spółce InnoBaltica 90 mln zł na realizację projektu o nazwie: "Zwiększenie dostępności regionalnego transportu kolejowego w województwie pomorskim poprzez jego integrację z transportem lokalnym - budowa elektronicznej platformy zintegrowanych usług mobilności".

Podpisanie umowy spowoduje uruchomienie środków unijnych, dzięki którym województwo pomorskie będzie miało jeden z najbardziej nowoczesnych zintegrowanych systemów płacenia za przejazdy w transporcie publicznym.

Wydarzenia

Trako 2019 (1 opinia)

(1 opinia)
15-95 zł
targi

Opinie (63)

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

    o czym wy piszecie (7)

    u nas nastepnego pendolino nie kupia bo kase musza dac dla nieudacznikow 500plusowych.teraz ani sie nie buduje drog tylko oddaje stare a na pewno nie kupi sie nowych koleji

    • 40 27

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Jesteś uno cretino.

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Bezmyślny wpis!

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Co ma piernik do wiatraka? Bezmyślny wpis

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      On

      Myślę ,że z ciebie największy hejtowy nieudacznik.

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Nieudaczników ????? (1)

      500+ otrzymuje w Polsce każda rodzina posiadająca dziecko. To nieudacznicy ? Wstydź się o Panie, albo wsiądź do przepłaconego Pendolino bez internetu i jedź tam gdzie dookoła perfekcja..... Tylko gdzie to jest ?

      • 2 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

        Ciekawe kto by robił na jego emeryturę ?

        • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      To co powiesz na 30 zakupionych Griffinów dla IC, z których pierwszy jest właśnie prezentowany na targach?

      • 3 1

  • Opowieści dziwnej treści. (7)

    "Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich. - Jestem przekonany, że transport szynowy i kolej to przyszłość regionów i całego kraju. To dbałość i walka o klimat kieruje nas prosto na tory, na rozwój transportu szynowego, zarówno towarowego, jak i osobowego. Gdańsk jest miastem, który nie boi się inwestycji w transport szynowy, czego przykładem jest 30 km nowych tras tramwajowych czy pierwsza po wojnie nowa linia kolejowa, jaką jest Pomorska Kolej Metropolitalna."
    Czy to ten sam pan, który zamiast PKM chciał tramwaj? Ten sam który nie chciał SKM pod stadion? Ten sam który pojawiał się na spotkaniach w sprawie biletu metropolitalnego? - jak bilet wygląda każdy widzi. Ten sam, który był wiceprezydentem Gdańska i nie zadbał o rezerwę pod SKM południe?

    Dzię-ku-je-my

    • 63 3

    • (2)

      PKM pierwsza po wojnie nowa linia kolejowa? Przecież to typowy projekt odtwórczy linii, gdzie jeździły wcześniej pociągi. Te przystanki w lesie i na wygwizdowie mogą mieć sens za kilka lat, pod warunkiem że w końcu ktoś rozsądny ułoży rozkład

      • 9 0

      • Te przystanki w lesie nie są przypadkowe.

        Znajomi królika mają już tam kupioną ziemię pod nowe osiedla.

        • 0 0

      • Facet nie wie co mówi.

        Zapomniał chociażby o CMK, przy której PKM jest co najwyżej ogryzkiem.

        • 4 0

    • bilet metropolitalny jest

      w nieco i**otycznej formie (nie można na kartę miejską załadować kolejowego, trzeba mieć na papierowym blankiecie), ale jest. jego cena jest niekoniecznie racjonalna i raczej odstraszająca dla mniej zamożnych klientów. no i więcej gmin powinien obejmować.
      ja sobie go cenię. ilekroć wizytuję gdynię i trójmiasto z emigracji - korzystam tylko z biletu metropolitalnego i transportu publicznego.

      • 2 0

    • Akurat zamiast PKM powinien być tramwaj.

      • 0 6

    • akurat kwestia biletu metropolitarnego to nie kwestia jednej osoby (1)

      tylko tych, którzy biją się o jak największe zyski z niego

      • 3 6

      • W finale wszystkie portfele puste, bo biletu ni ma...

        • 6 0

  • Pendolino (11)

    Wszystko fajnie tylko dlaczego trwa latami podnoszenie predkosci na szlakach. Dopiero teraz 200km/h na trasie Gdynia Warszawa na odcinku ok 100km.

    • 35 2

    • oPiSowo - PKP/PLK nie chce przyjąć teraz odpowiedzialności i obsługi ... od Bombardiera (1)

      wolą płacić .... niż Odebrać i Przyjąć na stan E65

      • 0 0

      • przecież outsource jest taki trendy

        Szczególnie w przeszłym okresie...

        • 0 0

    • Co ci da te 200? (2)

      10 minut zysku.

      • 1 7

      • 10 minut .... piechotą nie chodzi

        10 minut to ci żyć mogą przed żoną uratować

        • 1 0

      • Tu 10, tam 10 i na wieczorynkę zdążył.

        • 10 0

    • (3)

      Więcej 200km/h z Gdyni do Warszawy być nie może. Tutaj chodzi głównie o dość kręty odcinek od Iławy do Działdowa. Zapewne 200 będzie od Lipiec do Malborka i od Działdowa do Warszawy. A druga sprawa, chodzi też o infrastrukturę kolejową aby podnieść prędkość do 200 na innych szlakach kolejowych.

      • 7 0

      • Ok (2)

        Ok. To czemu przy modernizacji linii nie zniwelowali łuków. Fakt że w tamtych latach pendolino miało być wychylne a potem się zmieniło... Może dlatego PLK nie zniwelowalo łuków bo rządzący sami nie wiedzieli "czego chcą"

        • 5 0

        • do 200km/h wychylne wózki są zbędne

          bez przechyłowych wózków te pendolina mają miej elementów do psucia

          • 0 0

        • Bingo!

          • 3 0

    • obywatel

      Zanim podniosą to tory będą do wymiany.

      • 0 0

    • za dużo stacji po drodze, podnoszenie prędkości niewiele daje w czasach przejazdów.l

      • 2 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

    targi kolejowe

    W województwie, które z nadwyżka wykonało plan likwidacji "zbędnych" linii kolejowych, które przez 15lat nie kiwnęło palcem w sprawie wyposażenie i utrzymania linii istniejących, które zlikwidowało ZNTK w pobliżu portowego węzła kolejowego (też zapuszczonego), które nie mogło dogadać się z SKM i Regio oraz "kolegami" po fachu w oscinnych województwach, dzięki czemu do Elblaga z przesiadką w Maborku...
    Skąd taka miłość do kolei?
    Kasa z Unii?

    • 1 0

  • koszar (2)

    Szkoda tylko, że przy okazji organizacji targów (nie tylko tych) nikt nie jest w stanie zapewnić normalnego wjazdu i wyjazdu z ul. Żaglowej. Tam znajdują się firmy, w których pracują ludzie, do których przyjeżdżają klienci. Brak zapewnionych parkingów dla klientów targów powoduje paraliż parkingu przy US, wyjazd z ul. Żaglowej zajmuje ok. 20 minut. Samochody blokujące auta na parkingu, taksówki blokujące cały przejazd, stojące zwyczajnie na ulicy. Ciężarówki, które próbują się przecisnąć pomiędzy autami zaparkowanymi a taksówkami. Taksówkarze radujący się widokiem ludzi próbujących wyjechać z parkingu pomiędzy ich samochodami. Wstyd dla organizatorów. Ale czego oczekiwać, skoro nawet pracownicy budynku Amber Expo nie mają zapewnionego darmowego parkingu i muszą parkować przy US zajmując przy okazji parking zarówno dla pracowników jak i dla klientów. Porażka.

    • 10 1

    • Kompletny nieprawdziwy wpis.
      Czemu to robisz, prawda jest ze dojazd jest utrudniony, lecz możliwy i nie ma paraliżu. Na urzędzie skarbowym był urządzony dodatkowy parking dla gosci vip. taxi w przyszłości będzie zorganizowane inaczej. Wszyscy pracownicy z biurowca AmberExpo mieli zabezpieczone miejsca parkingowe na dotychczasowych zasadach, trzeba było się tylko przejść 300 metrów.
      Konfabulacja do potęgi n

      • 0 0

    • Organizacja i komunikacja

      Podobne problemy są po meczach Lechii. Wiadomo, że Targi i Lechia powodują duże potoki ludzi i aut, a Straż Miejska i drogówka nie są w stanie podołać. Na tym polu jest totalna porażka, a niby było tyle imprez i koncertów gdzie można było nabrać doświadczenia w tym temacie i przećwiczyć sporo opcji zapewnienia sprawnej i płynnej komunikacji.
      Brakuje umiejętności i chęci

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

    (5)

    Imprezę przenieść do Poznania ,MTG po prostu sobie nie radzi z przygotowaniem tak dużych targow .

    • 5 15

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      jasne..... (1)

      ...... do Berlina przenieść......takim mądrym mówimy nie !!!!!
      Sam się przenieś, będzie ci lepiej

      • 1 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

        Czytanie ze zrozumieniem się kłania, przenieść do Poznania !!!

        • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Czemu? (2)

      Czemu tak myslisz? W jaki sposob MTG sobie nie radzi?

      • 1 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

        (1)

        Grzechów jest sporo ,od wielkości ciągów komunikacyjnych po sprawy podłączeń mediów .Nie skopiujesz targów w Berlinie .

        • 2 1

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

          A jakie grzechy Wy macie drodzy wystawcy to dopiero by się można było rozpisać.

          • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

    trako (1)

    czy naprawde trzeba upychać wiceprezydentów i to głównie tych nieudaczników na intratne stanowiska. zachowujecie sie dokładnie jak te pisowski pachołki bo tak np.Lisicki na otarcie łez dostał posade prezesa w gdańskiej komunikacji a teraz sie dowiaduje że po Kasprzaku na szefa targów poszedł ten zwiazany z deweloperami Bojanowski. |Ta jego wiecznie uśmiechnieta geba nigdy nie była symbolem rozumności i fachowości a takie Targi Gdańskie to znakomita pasada dla takich nierobów. Szanowna Pani Prezydent a nielepiej było pabywająć sie Bojanowskiega Dać go do roboty np.ochroniarskiej lub coś podobnego, a wybory tuż...tuż

    • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Pani prezydent raczej nic nie zrobi , bo tam pracuje jej siostra a z szwagra zrobili dyrektora więc wiadomo o co chodzi.

      • 1 0

  • (1)

    SKM i ciągle spóźnienia

    • 8 7

    • prapradziadek

      SKM i stare graty

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

    Koszty (3)

    Ceny to jakiś dramat !!! Bilet wstępu jednodniowy to 95 zł, parking 50 zł. Impreza targowa w Berlinie (dziesięć razy większa) koszt wstępu na jeden dzień 17 Euro, parking 6 Euro. Skąd u nas takie ceny za wstęp na imprezę o regionalnym zasięgu ???

    • 8 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      zbieraja na remony dworca

      w Gd Glownym

      • 0 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      jedź do Berlina

      i przestań lamentować trolku. Nie chcesz - to nie idź i nie kłam

      • 2 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Bzdury opowiadasz!

      Skąd wziąłeś 95 zł??? Bilet jednodniowy jest za 15 zł.

      • 1 1

  • Umowa na bilet metropolitalny za 90 mln zł ???

    To chyba jakiś żart. To przerost formy nad treścią. Te pieniądze powinno się przeznaczyć na dopłaty do biletów już istniejących, tak by ich cena nie przekraczała 100 zł. Obecnie aby swobodnie poruszać się po Trójmieście trzeba wydać 364 zł (cały obszar MZKZG autobusy/tramwaje/pociągi).
    A dodam, że jak ktoś np. jedzie w danym czasie w Gdańsku, to nie korzysta w tym czasie z komunikacji miejskiej Gdyni. A to cena jest głównym powodem tak małego zainteresowania takimi biletami, a nie ich forma sprzedaży/dystrybucji. To co wystarczy zrobić, to wprowadzić taki bilet promocyjny (w cenie 100 zł) na powiedzmy pół roku, zobaczyć jak zmienią się nawyki pasażerów i wówczas inaczej rozdzielać dotacji. Ja np. mógłbym jeździć PKM-ką i autobusami ZTM, ale jeżdżę tylko autobusami, bo szkoda mi kasy na kolejny bilet. Tyle tylko, że ja w danym czasie mogę przebywać albo w autobusie albo w pociągu. Nie mogę być jednocześnie w dwóch środkach transportu na raz. Nie zwiększy mi się też liczba miejsc do których będę jeździć.

    • 6 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane