• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są dotacje na uzbrojenie terenów inwestycyjnych

VIK
10 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Środki finansowe można pozyskać nie tylko na uzbrojenie terenów, ale również na budowę hal i placów magazynowych. Środki finansowe można pozyskać nie tylko na uzbrojenie terenów, ale również na budowę hal i placów magazynowych.

Rozpoczął się nabór wniosków w konkursie na uzbrajanie terenów inwestycyjnych pod projekty przemysłowe i magazynowe. Indywidualne granty wynoszą do 800 tys. zł. Konkurs realizowany jest przez Agencję Rozwoju Pomorza w ramach projektu Invest in Pomerania 2020.



Projekt skierowany jest do przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz gmin z województwa pomorskiego. Umożliwia pozyskanie dotacji na uzbrojenie terenów inwestycyjnych z docelowym przeznaczeniem na zakłady przemysłowe i magazynowe. Alokacja wynosi 10,4 mln zł.

- Głównym celem projektu jest aktywizacja nowych terenów inwestycyjnych, na potrzeby mikro-, małych i średnich firm. Środki finansowe można pozyskać nie tylko na uzbrojenie terenów, ale również na budowę hal i placów magazynowych - mówi Maciej Silarski, kierownik projektu Invest in Pomerania 2020.
Aktualnie trwa nabór wniosków o udzielenie grantu na realizację projektów polegających na przygotowaniu, w tym uzbrojeniu terenów inwestycyjnych. Dofinansowanie może wynieść nawet 50 proc. kosztów kwalifikowalnych, a maksymalna kwota, którą można uzyskać, to 800 tys. zł na projekt.

Przewidziano dwa rodzaje grantów:
  • Pierwszy typ projektów jest zaadresowany do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw i obejmuje przygotowanie nowych terenów inwestycyjnych na cele własne. Celem wnioskodawcy jest uzbrojenie terenu i na przykład wybudowanie na nim zakładu produkcyjnego lub obiektu magazynowego, w którym wnioskodawca będzie prowadził działalność zgodną z wnioskiem.
  • Drugi typ projektów jest skierowany do dużych przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego i polega na uzbrojeniu nowych terenów inwestycyjnych oraz ich zagospodarowaniu (poprzez sprzedaż, dzierżawę, najem terenów, powierzchni obiektów kubaturowych lub placów magazynowych znajdujących się na tych terenach). W tym typie projektów celem wnioskodawcy jest przygotowanie terenów inwestycyjnych, a następnie ich komercjalizacja na rzecz podmiotu trzeciego, będącego przedsiębiorcą należącym do sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Proces komercjalizacji powinien zostać sfinalizowany do końca roku 2021.

Dofinansowaniem w ramach grantów mogą zostać objęte pojedyncze tereny inwestycyjne, które spełniają następujące wymagania dotyczące terenów:
  • musi być położony w województwie pomorskim
  • powierzchnia powinna wynosić przynajmniej 1,25 ha
  • musi być położony w strefie przeznaczonej dla obiektów produkcyjnych, składów i magazynów zgodnie z postanowieniami Miejscowego planu zagospodarowania terenu lub decyzji o warunkach zabudowy

- Dzięki grantom region pozyska nowe, dogodnie zlokalizowane i w pełni uzbrojone tereny inwestycyjne. Projekt przyczyni się do wzrostu atrakcyjności Pomorza i pozwoli na pozyskanie kolejnych inwestorów, a tym samym na stworzenie nowych miejsc pracy - dodaje Maciej Silarski.
Granty są przyznawane w ramach realizowanego przez Agencję Rozwoju Pomorza projektu "Invest in Pomerania 2020" w ramach Działania 2.5 "Inwestorzy zewnętrzni", Oś Priorytetowa 2. "Przedsiębiorstwa" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
VIK

Miejsca

Opinie (27) 2 zablokowane

  • Każdy kto próbował kupić ziemie pod firmę wie jaka to jest masakra. Działek z funkcja usług jak na lekarstwo a i tak na połowie z nich stoją domy jednorodzinne. Żeby się wybudować trzeba jechać do okolicznych wiosek bo tereny blisko obwodnicy są rolne i podlegają pod KOWR którego nic nie interesuje. Także brak ruchu w biznesie to nie problem z uzbrojeniem tylko problem z blokada gruntów przez ustawę rolna i niewielka ilość działek przeznaczonych w miejscowych polanach pod usługi, produkcje, hale czy centrum biznesu. Także ustawa o uwielbieniu gruntów rolnych w opasce np 5 km od miasta plus szybkie przekształcenia chociaż w działki usługowo- mieszkaniowe bo produkcyjnych to wiadomo ze nikt pod nosem nie chce.

    • 1 0

  • Niby jest juz spowolnienie gospodarcze a w Gdańsku magazyny wielkie wyrastają jak grzyby po deszczu

    • 1 0

  • Ma zakład na powierzchni 1,0 ha

    Zatrudniam ok. 20 osób czyli mikroprzedsiębiorstwo. Na moim terenie gdzie mam jeszcze sporo wolnego placu, wybudowałbym kolejną halę produkcyjną i zatrudnił kolejne 15 osób. I co? Nie mam min. 1,25 ha czyli jak zwykle; projekt pisany przez kolesiów dla kolesiów. Brakuje tylko jakiejś szumnej nazwy w stylu "poprawa ekonomiczności i innowacyjności poprzez aktywizacje" czy inny bełkot

    • 5 0

  • Bałagan przestrzenny

    Aglomeracja Gdańska (3city) Miasta budowane bez wizji i planu pod dyktando deweloperów Powstają magazyny i hale produkcyjne gdzie popadnie rozproszone bez odpowiednich dróg dojazdowych, parkingów i zatok Pracownicy zmuszeni są do dojazdów samochodami bo komunikacja miejską działa nieudolnie Powinno powstawać kilka stref przemysłowych Miasto odpowiedzialne jest za połączenie ich z drogami tranzytu ich zwartą zabudowę Nie mieszania ich z osiedlami mieszkalnymi Szerokie drogi i skrzyżowania wewnątrz strefy Chodniki duże zatoki parkingowe dla pojazdów ciężarowych Media Przez ograniczoną ilość stref i ich zwartą zabudowę jesteśmy w stanie zapewnić sprawną komunikację o dużej częstotliwości łączoną z różnymi środkami transportu Co obniża koszty działania i zachęca do korzystania przez pracowników Tymczasem przybywa hal i samochodów Osiedla powstają bez infrastruktury w szczerym polu rozproszone gdzie popadnie Mieszkańcy pokonują duże odległości między miastami samochodami bo jest to jedyny sposób dotarcia do pracy i z powrotem Drogi Trójmiasta z roku na rok stają się zakorkowane jazda nimi do tragedia Nikt nie liczy strat firm przez zatory Główną osią rozwoju Aglomeracji powinna być komunikacja szynowa i istniejącą infrastruktura drogowa Miasta powinny się rozwijać od centrum na zewnątrz a nie odwrotnie Tak jest taniej w utrzymaniu i budowie dróg Zmniejsza odległości i umożliwia sprawniejszą komunikację

    • 2 1

  • Dotacje dla kolegów dyrektorów z ARP

    jw

    • 3 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane