• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia Polska musi zwrócić klientom opłaty

VIK
24 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra. Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra.

Multimedia Polska musi zwrócić konsumentom bezprawnie pobrane kary za wypowiedzenie umów przy braku zgody na wprowadzone przez operatora zmiany programowe. Chodzi o sprawę z 2016 roku. Sąd apelacyjny oddalił apelację spółki, ale też nieznacznie zmniejszył karę nałożoną przez UOKiK. Wyrok jest prawomocny.



Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w lutym 2016 zdecydował, że sieć kablowa Multimedia Polska ma zapłacić 4,81 mln zł kary i zapewnić klientom rekompensaty, ponieważ nie przyznawała im prawa do niezaakceptowania zmian na liście oferowanych kanałów i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów. We wtorek, 22 czerwca tego roku, UOKiK poinformował, że sąd apelacyjny nieznacznie zmniejszył karę nałożoną na Multimedia Polska przez prezesa urzędu, ale też oddalił apelację spółki - podał portal wirtualnemedia.pl.

Zarzutem postawionym firmie było gwarantowanie klientom jedynie liczby kanałów w ramach pakietu telewizji, natomiast wymiana kanału na inny miała nie upoważniać konsumenta do bezkosztowego wypowiedzenia umowy. Z ustaleń Urzędu, po analizie skarg klientów oraz rozmów sprzedażowych, wynikało, że operator wprowadzał zmiany w pakietach programów zawartych w umowach z abonentami. Z jednej strony dodawane były nowe kanały, ale z drugiej usuwane inne lub zamieniane. Urząd uznał, że takie postępowanie narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Teraz operator musi zwrócić klientom opłaty pobrane za rozwiązanie umów. Dlatego też UOKiK zachęca do składania reklamacji w tej sprawie, bo to one będą podstawą do zwrotu pieniędzy. Firma będzie miała także obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Przypomnijmy, że dziś Multimedia Polska należy do spółki Vectra. W lutym tego roku sfinalizowano zakup 100 proc. akcji spółki. W wyniku transakcji grupa Vectra oferuje usługi ponad 1,7 mln abonentom, a w zasięgu jej sieci znajduje się ok. 4,4 mln gospodarstw domowych.
VIK

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • Bo w Polsce nadal wielu się wydaje ,że prawo ich nie obowiązuje mogą kraść i oszukiwać bezkarnie. (3)

    A vectra kupując multi musiała się liczyć z przegrana sprawą.Tylko absurdalne jest ze trwało to 4 lata!! Bo sprawa była bardzo prosta.

    • 75 3

    • No tak

      ale 4 mln to żadna kara dla nich.

      • 9 0

    • Mogą, przykład to organizator półmaratonu w Gdyni;) (1)

      • 5 0

      • jeszcze niewiadomo bedzie pozew

        • 0 0

  • Najgorsza sieć jaką miałem, nigdy więcej (7)

    Vectra czy UPC to jest przy tym szajsie niebo

    • 67 8

    • multimedia to teraz vectra (1)

      i szajs stał się niebem

      • 20 0

      • hahahhaa, własnie miałem napisac ze multi to vectra

        • 8 0

    • Co polecasz? (3)

      Też się przejechałem na UPC podwyższyli mi pakiet. Wysyłając mi informacje w mailu która zignorowałem lub nie odczytałem. Kto w Gdańsku świadczy żetelnie usługi?

      • 5 1

      • polecam Limes (2)

        polecam Limes, póki co mam już z 5 lat i jestem zadowolona.
        Nigdy więcej UPC!

        • 1 1

        • Limes to Vectra ....

          • 2 1

        • Limes,Multimedia to też Vectra jest właścicielem

          także wszystko jest w jednym kotle u Vectry -boją się nazwy zmienić,Vectra wszystko kupuje tylko że nic z tego nawet nie modernizuje tylko kasę zbiera,ludzie zacznijcie się interesować komu kasę płacicie

          • 4 1

    • Toś błysnął..

      A wystarczyło przeczytać artykuł do końca

      • 1 0

  • Przecież ta zamiana dzieje się nadal (7)

    Trochę nie rozumiem tego, że sprawa dotyczy tylko 2016 roku
    Ja jestem chyba dinozaurem bo Multimedię mam od 11 lat. Zaczynałem od 35 zł, teraz płacę 102, przy czym od 9 lat mam tą samą ofertę. Co roku ubywa kilka wartościowych kanałów a w zamien przybywa badziewia. Ale liczba kanałów w ofercie się zgadza.

    • 77 0

    • (6)

      To nie rozumiem po co sie ich tak kurczowo trzymasz?

      • 16 5

      • Niestety tam gdzie mieszkam, nikt inny nie oferuje usług (2)

        dil - myślisz, że nie próbowałem? Jestem na nich skazany

        • 18 0

        • Jest coś takiego jak telewizja naziemna

          I internet mobilny

          • 3 1

        • Wystarczy złożyć rezygnacje

          Wystarczy złożyć wypowiedzenie i negocjować cenę. Nie zgadzać się na ich ceny. Wytłumaczenie - Nowy klient ma taniej niż dotychczasowy, skoro nie zależy im na starym kliencie trzeba powiedzieć ze się rezygnuje i koniec. Mają dać najtańszą opcję np. dla studenta + promocja blabla. Sprawdzona metoda. Później dzwoni punkt odzyskiwania klienta trzeba się nie zgadzać i negocjować. Robię tak od kilku lat :-)

          • 2 0

      • Standardową praktyką przy montowaniu kablówki w bloku było niszczenie siatkowych anten na dachach. (2)

        Bo i dlaczego mają mieszkańcy mieć TV za darmo?

        • 11 0

        • Administrator budynku ma obowiązek umożliwić nieodpłaty odbiór kanałów cyfrowerj tv naziemnej (1)

          Prawo telekomunikacyjne Ustawa z dnia 21 lipca 2000 r.(Dz. U. Nr 73, poz.
          852 z dnia 6 września 2000 r. wraz z późn. zm.) "Właściciel lub użytkownik
          wieczysty nieruchomości nie mogą uniemożliwiać lub utrudniać osobom,
          posiadającym tytuł prawny do korzystania z nieruchomości lub jej części,
          korzystania z usług telekomunikacyjnych świadczonych użytkownikom przez
          operatorów publicznych

          Spółdzielnie modernizowały instalacje w bloku albo podpisywały umowę z operatorem np. upc do udostępniania podstawowych kanałów.

          • 7 1

          • Na moim osiedlu Multimedia Polska oferuje za mniej, niż 10 zł/mies. pakiet mini, ale trzeba mocno upierać się w BOK (mają taką

            Są tam kanały dostępne rozsiewczo i kilka 'gratis'. Taka była umowa administratora osiedla z ówczesnym Szel-Satem. Za zdjęcie anten zbiorczych i okablowanie budynku - pakiet mini. Na początku był on za darmo, ale potem wprowadzili opłatę 6,50 zł .

            • 0 0

  • (4)

    Ja korzystałem z multi na przymorzu i nie narzekalem. W up..c niby jest lepiej? Bierzesz umowe na 90 kanalow, na liscie masz 360, z czego prawie 3/4 trzeba dokupić, żeby wiec przeleciec kanaly, zobaczyc co leci ciekawego musze przeskakiwac ze 150 kanalow ktroych nawet nie mam w pakiecie. To naprawde irytuje i meczy. Tak teskie za mutli.

    • 20 13

    • mozesz kanały wykluczyc z wyswietlania w telwizorze ustawiasz (2)

      • 6 0

      • (1)

        jak się ogląda przez dekoder? Bo nie potrafię jakoś tego ustawić

        • 4 0

        • jesli masz przystawkę dekodera to niewiem bo niemam

          ale praktycznie każdy telewizor od kilku lat ma możliwość korzystania z karty zamiast dekodera trzeba to zgłosić do dostawcy kablówki

          • 0 2

    • Te, które chcę...

      A może wystarczy ustawić sobie swoją listę ulubionych kanałów, z pominięciem tych niepotrzebnych? Ja tak zrobiłam i jest ok.

      • 0 0

  • Zastraszanie - to najlepszy sposób na klienta utrzymanie. (2)

    • 39 1

    • W drugą stronę też to działa, choć nie nazwałbym tego zastraszaniem

      Ostatnio chcieli mi wcisnąć jakieś bzdety z nowym abonamentem tel, powiedziałem, że mają spadać i wysłałem papiery o przeniesienie nr do innego operatora. Efekt taki, że po 2 dniach miałem telefon z nową ofertą u obecnego operatora bo jednak nie chcą abym odchodził. Teraz abonament mam 4 zł niższy niż tam gdzie chciałem przenieść i 15 zł niższy niż miałem u siebie, pakiet internetu ponad 3x większy niż miałem i od razu (tam gdzie chciałem przenieść miałbym tyle po określonym czasie) i tak samo umowa na czas nieokreślony. A taki był problem aby zaproponować klientowi (który swoją drogą jest nim od dawna) atrakcyjną ofertę.

      • 0 0

    • odpowiedz

      tak to jest ich metoda --nekanie sms-ami i telefonami straszac szantażując---nie polecam nawet odejsc mi nie dają choc jestem już z innym operatorem ,nie rozumiem dlaczego oni jeszcze są i trują ludziom życie zamiast wywiązac się z umowy

      • 0 0

  • Wszystkie media to oszustwo

    Prawa człowieka muszą działać wszędzie

    • 27 0

  • Jakieś postępowanie wobec Limes i ich zapisów w regulaminie?

    • 13 3

  • Multimedia to musi poprawić jakość swoich usług bo na tą chwilę to najsłabsza TV w 3 miescie

    Infolinia tragedia ..... każda z osób mówi co innego. Brak rozwiązywania problemów.
    Chcesz załatwic awarie to dzwoń tylko na numer gdzie chcesz podpisać umowę i z buta informuj że rozwiązujeswz umowę jesli nie załatwią sprawy- zawsze 100% działa.
    Nie mniej uwolniłem się od tego pseudo operatora na pseudo nowoczesnym sprzęcie i pseudo szybkim internetem:)

    • 30 1

  • Dam wam protip jak rozmawiać z operatorami

    sami wybieramy umowę z oferty na czas nieokreślony i taką podopisujemy, ostatnio zmieniłem upc na orange, w trakcie instalacji instalator dał mi do podpisania złą umowę nie taką jaką chciałem, także trzeba uważać co podpisujemy i wybierać mądrze. Umowy na czas nieokreślony są trochę droższe ale wole teraz płacić trochę więcej i mieć spokój w razie jakiegoś konfliktu lub braku wywiązywania się z umowy.

    • 17 1

  • same reklamy, albo programy dla bezmózgów, po co kablówkę oglądać?

    Sprzedają kolejność kanałów nadawcom programów telewizyjnych, a tobie nie pozwolą zmienić kolejności jak ci się podoba.

    Tylko internet. Nic więcej.

    • 24 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane