• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia Polska musi zwrócić klientom opłaty

VIK
24 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra. Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra.

Multimedia Polska musi zwrócić konsumentom bezprawnie pobrane kary za wypowiedzenie umów przy braku zgody na wprowadzone przez operatora zmiany programowe. Chodzi o sprawę z 2016 roku. Sąd apelacyjny oddalił apelację spółki, ale też nieznacznie zmniejszył karę nałożoną przez UOKiK. Wyrok jest prawomocny.



Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w lutym 2016 zdecydował, że sieć kablowa Multimedia Polska ma zapłacić 4,81 mln zł kary i zapewnić klientom rekompensaty, ponieważ nie przyznawała im prawa do niezaakceptowania zmian na liście oferowanych kanałów i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów. We wtorek, 22 czerwca tego roku, UOKiK poinformował, że sąd apelacyjny nieznacznie zmniejszył karę nałożoną na Multimedia Polska przez prezesa urzędu, ale też oddalił apelację spółki - podał portal wirtualnemedia.pl.

Zarzutem postawionym firmie było gwarantowanie klientom jedynie liczby kanałów w ramach pakietu telewizji, natomiast wymiana kanału na inny miała nie upoważniać konsumenta do bezkosztowego wypowiedzenia umowy. Z ustaleń Urzędu, po analizie skarg klientów oraz rozmów sprzedażowych, wynikało, że operator wprowadzał zmiany w pakietach programów zawartych w umowach z abonentami. Z jednej strony dodawane były nowe kanały, ale z drugiej usuwane inne lub zamieniane. Urząd uznał, że takie postępowanie narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Teraz operator musi zwrócić klientom opłaty pobrane za rozwiązanie umów. Dlatego też UOKiK zachęca do składania reklamacji w tej sprawie, bo to one będą podstawą do zwrotu pieniędzy. Firma będzie miała także obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Przypomnijmy, że dziś Multimedia Polska należy do spółki Vectra. W lutym tego roku sfinalizowano zakup 100 proc. akcji spółki. W wyniku transakcji grupa Vectra oferuje usługi ponad 1,7 mln abonentom, a w zasięgu jej sieci znajduje się ok. 4,4 mln gospodarstw domowych.
VIK

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • Podłączyłem multimedię jakieś 4 miesiące temu (1)

    I już po miesiącu musiałem się z nimi szarpać bo nie wyłączyli mi HBO i Canal + .Usługa miała być gratisowa przez pierwszy miesiąc umowy po czym trzeba było zgłosić wyłączenie aby nie ponosić dodatkowych opłat. Zgłosiłem rezygnację przed upływem tego terminu i co ? G@wno! To ja musiałem pisać maile i wyjaśniać zaistniałą sytuację bo ktoś u nich zamulił. Co prawda mam w dalszym ciągu tego operatora ale z czystym sumieniem nikomu nie polecam.

    • 14 0

    • Nie mając wyboru, wybrałem multimedię. No bo przecież każdy kabel będzie lepszy niż internet mobilny, prawda? nieprawda. efekt jest taki, że i tak nie raz muszę korzystać z internetu mobilnego, bo ta pseudousługa multimedii działa beznadziejnie. Pieniądze wyrzucone w błoto, a wsparcie techniczne nie istnieje. Gorąco odradzam każdemu.

      • 4 0

  • Trafił swój do swego...Vectra jest rekordzistą ilości wystąpień UOKiK za łamanie praw konsumenta. I będą pewnie następne..

    Przykładowo - nie można zamienić dekodera z możliwością nagrywania na kartę C+ bez podpisania nowej umowy, czyli przedłużenia niewolnictwa o kolejne 2 lata.

    • 6 0

  • Klient (odbiorca ) nie jest po to aby dyskutować, klient ma płacić i nie marudzić.! Polski biznes

    • 3 0

  • Marudy (2)

    Ktoś was zmusza do tych umów? Ktoś wymusza ich podpisanie? Tylko płacze i narzekania. Mi net z MM chodzi bardzo dobrze, umowy podpisuję wypowiadając stare i zawsze negocjuję dopóki oferta nie będzie zadowolajaca. Jak nie to mam alternatywę w postaci UPC albo Orange.

    • 0 4

    • No proszę jaki twardziel z ciebie. Ciekawe co byś pisał, gdybyś nie był pracownikiem Mm.

      • 2 0

    • upc lub orange? jak wspólnota-zarząd nie wyrazi zgody to dalej musisz się bujać z mm

      • 0 0

  • Nareszcie!

    • 2 0

  • Opinia. (1)

    Jestem od początku powstania multimedia polska. Zaczęło się jeszcze pod nazwą broker. Czyli jestem od ponad 20 lat. Klientem i non stop są z nimi problemy to brak sygnału tv. Internet zarywał lub brak, notorycznie wylanczany sygnał tv o godzinie 1w nocy. Zmiany programów bez wcześniejszego uzgodnienia z klientem. Mają jakieś wew. Reg. Nie zgodne z prawem. Nie jednokrotnie prosiłem o zmniejszenie abonamentu w ramach reklamacji odpowiadali ze nie ma takiej możliwości trzeba jakieś podanie pisać w ramach rekompensaty. Od wczoraj podobno coś robią z programami,, z tego też powodu u mnie non stop przerywa obraz zatrzymuje się i laguje. Dzwonię do biura i nic albo się wyłączają albo nie odbierają.

    • 1 0

    • No i pora na następne zawiadomienia - do UOKiKu.

      Bo cyrk z usługami trwa nadal.

      • 1 0

  • Multimedia to paskarze (2)

    Kiedy kończy się umowa na światłowód to MM proponuje promocyjną cenę o 10 zł/mc wyższą niż poprzednio. A jak się zignoruje ich "zaproszenie" do przedłużenia umowy myśląc że tak jak w Orange cena zostanie taka sama a umowa się przedłuży jest w wielkiej d.... Bo umowa się przedłuży ale cena wzrośnie z 49 do 500 za miesiąc. Czemu tym się nie zajmie szanowny UOKiK??? BTW dziwię się ludziom że kupują tv od MM jak na Ali można mieć 12000 kanałów od 10zl/mc

    • 0 0

    • Skoro ludzie wolą płakać na forach internetowych,

      zamiast oficjalnie zgłaszać sprawy do szanownego UOKiKu, to szanowny UOKiK się niczym nie zajmie. Proste !!!

      • 0 0

    • ... a okres wypowiedzenia trwa 3 miesiące i trzeba było płacić zbójecka stawkę. Raz mnie tak zrobili. Najciekawsze to, że wcale nie chciałem zmieniać operatora - po 2 latach skończyła się umowa "promocyjna" i z automatu dowalili mi x4 większą stawkę - niestety nie udało się podpisać następnej umowy okresowej (koszmarna obsługa klienta). Ps. żeby być sprawiedliwym, opisana historia miała miejsce parę lat temu, może teraz się poprawiło ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane