• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd ogłosił upadłość Admiral Boats

VIK
15 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na koniec grudnia aktywa Admiral Boats warte były 19,2 mln zł, podczas gdy zobowiązania spółki to prawie 44,5 mln zł. Na koniec grudnia aktywa Admiral Boats warte były 19,2 mln zł, podczas gdy zobowiązania spółki to prawie 44,5 mln zł.

Gdański sąd ogłosił upadłość firmy Admiral Boats z Bojana. Spółka produkowała i dystrybuowała łodzie motorowe. Kilka lat temu wydawało się, że przywróci do świetności stocznię w Tczewie. Wierzyciele Admiral Boats zostali wezwani do zgłoszenia swoich wierzytelności w terminie 30 dni od daty ogłoszenia upadłości w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

 

Sąd Rejonowy w Gdańsku ogłosił upadłość Admiral Boats i oddalił jednocześnie wniosek spółki o zatwierdzenie warunków sprzedaży przedsiębiorstwa w trybie przygotowanej likwidacji. Wniosek o ogłoszenie upadłości spółka złożyła ponad rok temu. Jej problemy rozpoczęły się jednak już w 2015 r. W związku ze złą sytuacją finansową Admiral Boats przestał regulować swoje zobowiązania, także wobec obligatariuszy i banków. 

Czytaj też: Tygrys, Rekin i Orka do remontu

Firma Admiral Boats powstała w październiku 2010 roku, wówczas kontynuowała działalność spółki Lamirs Nowy B. Sirocka Sp. J., która zajmowała się produkcją i dystrybucją łodzi. Admiral Boats również koncentrował się na łodziach. W 2010 roku spółka miała w ofercie 12 modeli. W 2011 roku liczba ta wzrosła do 25. Początkowo produkowano w Bojanie koło Gdyni, potem w przejętej w 2013 roku Stoczni Tczew. Plany były duże, firma miała oprócz łodzi zajmować się też produkcją wielkogabarytowych elementów laminowanych. Chodziło o energetykę wiatrową, czyli produkcję komponentów wież, ale nie tylko. Zakład wykonywał już wcześniej elementy do autobusów z laminatów dla włoskiej firmy, elementy do pociągów dla Francuzów, czy pokrywy do ropociągów dla Norwegów.

Czytaj też: Pierwszy kontrakt i giełdowy debiut. Admiral Boats urządza się w Tczewie

Sąd poinformował, że wierzyciele Admiral Boats mogą zgłaszać swoje wierzytelności w terminie 30 dni od daty ogłoszenia upadłości w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.  Niestety majątek spółki wciąż topnieje i wierzyciele mogą mieć problem z odzyskaniem jakichkolwiek środków. Na koniec grudnia aktywa Admiral Boats warte były bowiem 19,2 mln zł, podczas gdy zobowiązania spółki to prawie 44,5 mln zł.
VIK

Opinie (41) 2 zablokowane

  • Nie liczcie na nic. (7)

    Syndyk będzie pobierał swoją opłatę za zarządzanie w wysokosci około 20 tyś. miesięcznie i nie będzie zainteresowany żbyciem majątku dłużnika przez najbliższe 5 lat
    Co da mu to kolejny milion przychodu, a potem sprzeda cały majątek za kolejny milion. Nikomu nic nie zostanie. Takie mamy prawo w Polsce że chroni nieuczciwego przedsiębiorcę, który nigdy w życiu nie odpowie swoim majątkiem prywatnym bo jest chroniony przez państwo.

    • 159 6

    • (1)

      W spolce zoo czy SA nikt nigdy nie odpowie.

      • 19 6

      • Bzdury gadasz chłopie .
        Wszystko zależy od okoliczności.

        • 14 1

    • po to wynaleziono kilkaset lat temu spółki komandytowe i sp. z o.o. (3)

      żeby nie odpowiadać swoim majątkiem, no chyba że jest się Januszem z działalności gospodarczej

      • 31 2

      • Tak racja ale (2)

        1. kto komu daje coś na termin jeżeli wie ,że to spółka z problemami czy niskim kapitałem zakładowym ? Gotówka i tyle.
        2. istniej coś takiego jak windykacja niestandardowa - znam takiego co na widok wiertarki podpisał oddanie kasy , nagle znalazł .
        3. dlatego istnieje coś takiego jak rating firm - sprawdzasz w ratingu wypłacalność , regulowanie należności, długów itd. Słaby rating gotówka i kropka.
        4. Można pomyśleć jeszcze o faktoringu - zawsze to mniej ale pewna kasa na koncie.
        5. Do mojej firmy zgłosił się kupiec - sp zoo zarejestrowana w wieżowcu na 16 piętrze, prezes urodzony 1993 r. , mieli jakiś świstek z banku - nie czytałem bez wartości dla mnie, chcieli towaru na termin na 90 dni. Nawet własnego transportu nie mieli tylko jakiś wynajęty magazyn :) Kto Janusz biznesu oni czy ja ?

        • 9 9

        • Patrząc na pkt 2 chyba niestety Ty...

          Chociaż z resztą się zgadzam.

          • 16 1

        • Chyba sie za duzo filmow naogladales. Po takiej akcji wierzyciel idzie siedziec. A jak dluznik ma dobrego prawinika to jeszcze na tym zarobi.

          • 4 3

    • Dalej

      kraj dla cwaniaków , uczciwość mają w tunelu !!!!!

      • 6 0

  • A co z Klebainwest ? (2)

    • 20 2

    • raczej ma się dobrze ;) (1)

      • 6 2

      • Raczej nie

        Nie obsłuży obligacji

        • 4 0

  • To chyba artukul do dzialu deluxe. ?? (1)

    • 64 4

    • He he

      Deluxe dział dobre :)

      Ci właściciele to dalej będą żyć deluxe na krzywdzie innych

      • 12 0

  • PiS likwiduje przemysł stoczniowy... (2)

    • 47 77

    • ja to bym ciebie .............

      za kalafior w miejscu mózgu

      • 6 11

    • Kłopoty zaczęły się za szejków z Kataru od PO miły Panie

      • 14 17

  • Upadłość admirał boats (4)

    To w tej firmie był zatrudniony nic czyli nieuk który wcześniej celowo doprowadził do upadłości spółkę Konrem.

    • 58 0

    • Bo to pralnia, (1)

      pseudo-działalność by wyciągnąć i wydoić kasę, w szczególności dotacje z unii czy różnych agencji i funduszy.
      Kiedyś proponowano mi udział w czymś takim ale odmówiłem.

      • 28 0

      • Pralnia

        ..to nie jedyna pralnia inna na terenie stoczni gdańskiej

        • 1 0

    • upadłość (1)

      aha to ten "znany" Stach F. który naraził na wielomilionowe straty Skarb Państwa i dziś jak na razie chodzi i rżnie głupa.

      • 7 0

      • Stach F.

        to ten sam , dzięki któremu stocznia Nauta ma dziś olbrzymie kłopoty finansowe np. kilkunastomilionowe straty na sejnerze B 690 a warto wiedzieć, że tenże osobnik brał udział przy podpisywaniu złych kontraktów dla Nauty w tym i wspomnianego B 690, później wyprowadził kasę ( kilka milionów zł ) z konremu gdzie ona trafiła i do kogo ?
        tego można się domyślać itd. itd.

        • 7 0

  • PiS dojezdza przedsiebiorcow. (4)

    Jak tak dalej bedzie to wyjezdzam za granice.

    • 36 60

    • Troll-debil, ha, ha, ha.. (1)

      • 13 8

      • dlaczego

        Ja juz to zrobilem, dzialam z Malty, i póki co nic mnie niezaskakuje

        • 3 0

    • Daleko z Biskupiej Gorki na dworzec nie masz.

      • 4 1

    • Jaki Pis?

      Jaki Pis? Nic wam to nie da. Pis dalej bedzie rzadzil. Wyjezdzaj im szybciej tym lepiej

      • 0 0

  • OK, to za ile można przejąć tą firmę? Tylko konkretnie, jakie pieniądze trzeba wyłożyć żeby wznowic (3)

    produkcję?

    • 16 2

    • 23 450 789,93pln dokładnie (2)

      • 8 0

      • Piątaka może bym wyłożył. Gorzej z kreską obrotową. Może w jakimś skok-u by mi dali (1)

        100 mln.

        • 9 0

        • 100 mln to Wałęsa ci zalega. Obiecał i co?

          • 5 7

  • a czy przypadkiem pan K. za pieniądze z Admirala buduje parki handlowe pod innym szyldem? (3)

    • 45 1

    • szkoda, że w artykule nie pojawia się żadne nazwisko (2)

      a powinno: Wiesław K.
      natomiast jego współpracownikiem w innej firmie jest pewien poseł z partii rządzącej, chyba nawet sekretarz stanu w ministerstwie - źródło: oficjalna strona www

      • 42 4

      • Co ty wiesz (1)

        Bardzo uczciwy z niego gościu. zresztą nie miałeś z nim do czynienia to skąd możesz wiedzieć

        • 3 10

        • a Krzysztof P ?

          • 0 0

  • A za jakiś czas..będzie (3)

    firma Her Genaral II Admiral Boats...i cdn. Tak się robi pieniądze....

    • 17 1

    • Czy pracownikom czasami też nie zalegają..??? (1)

      Takie "upadłości" to najczęściej katastrofa dla pracowników "na produkcji".
      Ciekawe od ilu miesięcy były teksty..... "Panowie jest dobrze-to tylko są "chwilowe trudności"....Pracownicy produkcyjni tak jak ci z Vistalu to "na bank" ...po płynęli....Zawsze jest dobrze...a to nowy samochodzik, a to fajna wycieczka lub nawet wczasy i "tysiące pomysłów" jak b.dużo zarobić i się nie narobić... Polska po 1990 roku to patologia....

      • 15 3

      • Nie polska tylko PRL i od 44tego...

        • 3 2

    • Już jeet

      H

      • 2 0

  • "wierzyciele mogą obawiać się odzyskania jakichkolwiek środków"

    No bo to takie straszne jak sie odzyskuje pieniądze. Też sie obawiam jak dostaje reszte w sklepie. Kto pisał ten artykuł?

    • 16 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane