• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochody Hyundai w gdańskim porcie. Nowe połączenie ro-ro

VIK
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Dotąd w Porcie Gdańsk obsługiwano pojazdy takich koncernów jak Toyota, Chevrolet, Volkswagen, Mitsubishi, Audi czy Nissan. Teraz będą samochody koncernu Hyundai.

Zawinięcie statku EMS Highway zainaugurowało nowe połączenie żeglugowe typu ro-ro na trasie Gdańsk - Tilbury. Statek będzie regularnie raz w tygodniu zawijał do gdańskiego portu po samochody marki Hyundai, które powstają w Czechach.



Serwis ten to owoc 3-letniego kontraktu, jaki jeden z czołowych operatorów logistycznych branży motoryzacyjnej - firma Adampol - podpisała z koncernem Hyundai. Będzie on obsługiwany przez statki japońskiej globalnej firmy żeglugowo-logistycznej Kawasaki Kisen Kaisha, znanej na rynku jako K-Line.

Samochody produkowane w czeskiej fabryce w Nosovicach, transportowane są ciężarówkami oraz pociągami do Gdańska, skąd dalej przewożone drogą morską do brytyjskiego portu Tilbury. Roczny szacowany wolumen aut transportowanych w relacji eksportowej z Gdańska wynosić będzie około 50 tysięcy samochodów.

Wybór Gdańska nie był przypadkowy, koncern Hyundai korzystający dotąd z belgijskiego portu Zeebrugge, podjął decyzję o zmianie logistyki przewozów swoich aut produkowanych w Czechach ze względu na dobrą lokalizację Gdańska i atrakcyjną ofertę cenową przewozów.

Fabryka koncernu zlokalizowana w Nosovicach, to powstała przed 11 laty największa inwestycja zagraniczna w Czechach i zarazem pierwsza fabryka Hyundaia na kontynencie europejskim, której roczna zdolność produkcyjna wynosi 350 tys. aut.

To nie pierwszy raz, kiedy duży koncern motoryzacyjny wybiera Gdańsk na centrum dystrybucyjne swoich aut. Dotąd w Porcie Gdańsk obsługiwano pojazdy takich koncernów jak Toyota, Chevrolet, Volkswagen, Mitsubishi, Audi czy Nissan. Przy czym ten ostatni do dzisiejszego dnia transportowany jest via Gdańsk w relacji importowej z brytyjskiego Port of Tyne.

Decyzja koncernu Huyndai o wyborze Gdańska na jeden z głównych europejskich portów dystrybucyjnych dla swoich aut to także potwierdzenie rosnącego znaczenia portu w obsłudze jego naturalnego zaplecza, tj. rynku czeskiego. Realizacja kontraktu Huyndai to również ponowny powrót do Gdańska aut w relacji eksportowej. Prognozowany wolumen będzie jednym z najwyższych w historii. Rekordowym dotąd pod tym względem był rok 2008, kiedy w Gdańsku w relacji eksportowej obsłużono ponad 51 tys. aut.
VIK

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • Szkoda ze fabryka nie powstała w Polsce... (3)

    • 81 5

    • No wlasnie a bylo bardzo blisko tylko chciwy polski biznesman wybral dewoo

      • 0 0

    • Koreńczycy na poważnie rozpatrywali nasz kraj. Jednak podatek korupcyjny ostudził ich skutecznie. (1)

      A na takiej Słowacji czy Czechach inwestycje aż miło

      • 0 0

      • Podatek konsumpcyjny a nie korupcyjny.

        Jak już coś...

        • 0 0

  • Abstrachujac od wszystkiego to (1)

    patrzac na ten statek serce mi sie kraje ze pozwoliliscie sobie odebrac z wlasnych rak produkcje takich jednostek z polskiej stoczni jaka byla kiedys Komuna Paryska.

    • 0 0

    • abstra*

      Przypomina mi się stara anegdotka, jak dyrektor za komuny pytał sekretarki, co znaczy "abstra", bo dalej już znał.
      Pisze się "abstrahując".

      • 0 0

  • (2)

    i pomyśleć że kiedyś takie statki budowaliśmy...
    ale klika okrągłostołowa nie mogła i nie nie może tego ścierpieć... więc klaszczemy na wodowanie kadłuba 50 m ofszorowca

    • 16 3

    • 1

      W akwenie Bałtyku produkcja stoczniowa zmalała o 85%. Szwedzi swą ogromną suwnicę bramową w Malmoe wysadzili w powietrze już dawno. Trzeba było się brać za wyspecjalizowane remonty statków, jak wtedy radzili, ale nasi stoczniowcy byli zbyt na to dumni.

      • 0 0

    • Smutnr to.

      • 0 0

  • Brawo Czesi (3)

    Oni produkują Skodę. Huyndaia a my Daewoo
    dobre Nie

    • 5 9

    • brawo czesi

      Myśmy produkowali Daewoo. Lanosy jeżdżą do dzisiaj.

      • 0 0

    • Daewoo u nas nie produkują o kilku lat przeszło

      • 1 0

    • W polska ludzia i tak tylko audi tdi kupuja.

      • 4 2

  • daleko z tyłu (1)

    A w Gdyni muzeum, pomnik ,wodotrysk , i jakies bzdety może komuś brakuje juz pomysłów na rozwój miasta.Potrzeba świeżej krwi świeżego spojrzenia niektórzy to już 25 lat przez zasiedzenie w pokoikach zacisznych UM Gdynia.Gdynia zawsze rywalizował z Gdańskiem ale niedługo to nas Rumia przeskoczy bez obrazy.

    • 21 1

    • Ale Szczurek jest jeszcze mlody to i krew świeża.

      • 0 0

  • dobrze że ta marka w polsce to nadal wizytówka ubogich (2)

    auto od Czecha dobre ja już ze skody się śmiałem jak sąsiad kupił i szpanował.
    Podziwiam tych co kupują limuzyny skoda :-) Prawie jak Pan prezes w audi :-)

    • 0 11

    • Ale fakt ze zarowno Hyundai jak i KIA sprzedaja

      na rynkach swiatowych z roku na rok co raz wiecej swoich samochodow to musi o czyms swiadczyc. Albo samochody sa co raz lepsze albo swiat biednieje....

      • 0 0

    • Trzymajta mnie !!!

      • 0 1

  • (5)

    Za czasów PO to Hyundai wolał do Belgi transportować a teraz widać Dobra zmiana nastała i lepiej do Gdańska..

    • 44 62

    • Wazelina,

      skopiuj treść którą napisałeś i ślij do jarosława smętnego, jak to pracujesz za darmo - na rzecz pisuarowskiej wazeliny i ogólnego populizmu, jej wybranej członków.

      • 3 1

    • Dojna zmiana (2)

      • 17 12

      • Dojna (1)

        Porównaj pensje obecnego i byłego prezesa i zobaczysz kto był dojny.

        • 6 6

        • Jakie kompetencje taka pensja, jak połowę firm obsadzili ekspertami od produkcji kebabu to pensje mogą być niższe.

          • 12 3

    • Raczej profesjonalizm Adampol-u.

      • 15 2

  • Brawo! (2)

    Gratulacje dla Portu Gdańsk, oby tak dalej! :)

    • 105 5

    • Dla jakiego Portu Gdańsk? ??Prędzej firmie Adampol te brawa się należą.

      • 3 0

    • Brawo!

      Gratulacje (jeszcze większe) dla Korei, Czech i Japonii

      • 12 2

  • Brawo Gdynia! (6)

    Tu chce się żyć, tu są największe biznesy i inwestycje.
    A wolny Gdańsk niech się patrzy i się uczy.

    • 28 73

    • odpowiedz naucz sie czytac nieuku port w gdansku bedzie obslugiwal te przewozy a nie gdynia (3)

      • 12 12

      • Ciekawe jak (2)

        będzie obsługiwał te przewozy skoro
        nie od dziś wiadomo że
        załoga portu to w przeważającej większości
        nałogowi alkoholicy.

        • 8 10

        • Ciebie i tak nikt nie przebije w piciu i nierobstwie.

          • 0 0

        • No jasne. A ty już nawet swój łeb przepiłeś.

          • 5 2

    • zapomniałeś napisać, że mamy najlepszego prezydenta w kraju, on nam dał ten dobrobyt, ten raj!!! (1)

      • 31 2

      • To sie samo przez sie rozumie - tymki recami (i recamy trzech panow z MTM)

        • 4 1

  • xxx

    Oby ta dobra zmiana dotyczyła też szeregowych pracowników, a w zasadzie ich zarobków :))

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane