• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochody Hyundai w gdańskim porcie. Nowe połączenie ro-ro

VIK
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Dotąd w Porcie Gdańsk obsługiwano pojazdy takich koncernów jak Toyota, Chevrolet, Volkswagen, Mitsubishi, Audi czy Nissan. Teraz będą samochody koncernu Hyundai.

Zawinięcie statku EMS Highway zainaugurowało nowe połączenie żeglugowe typu ro-ro na trasie Gdańsk - Tilbury. Statek będzie regularnie raz w tygodniu zawijał do gdańskiego portu po samochody marki Hyundai, które powstają w Czechach.



Serwis ten to owoc 3-letniego kontraktu, jaki jeden z czołowych operatorów logistycznych branży motoryzacyjnej - firma Adampol - podpisała z koncernem Hyundai. Będzie on obsługiwany przez statki japońskiej globalnej firmy żeglugowo-logistycznej Kawasaki Kisen Kaisha, znanej na rynku jako K-Line.

Samochody produkowane w czeskiej fabryce w Nosovicach, transportowane są ciężarówkami oraz pociągami do Gdańska, skąd dalej przewożone drogą morską do brytyjskiego portu Tilbury. Roczny szacowany wolumen aut transportowanych w relacji eksportowej z Gdańska wynosić będzie około 50 tysięcy samochodów.

Wybór Gdańska nie był przypadkowy, koncern Hyundai korzystający dotąd z belgijskiego portu Zeebrugge, podjął decyzję o zmianie logistyki przewozów swoich aut produkowanych w Czechach ze względu na dobrą lokalizację Gdańska i atrakcyjną ofertę cenową przewozów.

Fabryka koncernu zlokalizowana w Nosovicach, to powstała przed 11 laty największa inwestycja zagraniczna w Czechach i zarazem pierwsza fabryka Hyundaia na kontynencie europejskim, której roczna zdolność produkcyjna wynosi 350 tys. aut.

To nie pierwszy raz, kiedy duży koncern motoryzacyjny wybiera Gdańsk na centrum dystrybucyjne swoich aut. Dotąd w Porcie Gdańsk obsługiwano pojazdy takich koncernów jak Toyota, Chevrolet, Volkswagen, Mitsubishi, Audi czy Nissan. Przy czym ten ostatni do dzisiejszego dnia transportowany jest via Gdańsk w relacji importowej z brytyjskiego Port of Tyne.

Decyzja koncernu Huyndai o wyborze Gdańska na jeden z głównych europejskich portów dystrybucyjnych dla swoich aut to także potwierdzenie rosnącego znaczenia portu w obsłudze jego naturalnego zaplecza, tj. rynku czeskiego. Realizacja kontraktu Huyndai to również ponowny powrót do Gdańska aut w relacji eksportowej. Prognozowany wolumen będzie jednym z najwyższych w historii. Rekordowym dotąd pod tym względem był rok 2008, kiedy w Gdańsku w relacji eksportowej obsłużono ponad 51 tys. aut.
VIK

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • No i to mi sie podoba!

    Szkoda tylko, ze nie z Portu Gdynia

    • 5 3

  • Tylko Hyundai & Kia

    • 6 0

  • xxx

    Oby ta dobra zmiana dotyczyła też szeregowych pracowników, a w zasadzie ich zarobków :))

    • 5 2

  • Abstrachujac od wszystkiego to (1)

    patrzac na ten statek serce mi sie kraje ze pozwoliliscie sobie odebrac z wlasnych rak produkcje takich jednostek z polskiej stoczni jaka byla kiedys Komuna Paryska.

    • 0 0

    • abstra*

      Przypomina mi się stara anegdotka, jak dyrektor za komuny pytał sekretarki, co znaczy "abstra", bo dalej już znał.
      Pisze się "abstrahując".

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane