• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Semko już odpłynął. Stocznia przekazała kolejny holownik

Wioletta Kakowska-Mehring
20 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Holownik Semko, czwarty z serii jednostek budowanych dla Marynarki Wojennej.


Kolejny z serii holowników - H-12 Semko, zbudowany w Stoczni Remontowa Shipbuidling - opuścił Gdańsk i dopłynął już do Świnoujścia, gdzie zostanie przekazany Marynarce Wojennej. Ma trafić do 8. Flotylli Obrony Wybrzeża im. Wiceadmirała Kazimierza Porębskiego.



Kontrakt na budowę sześciu holowników dla Marynarki Wojennej RP podpisano w czerwcu 2017 r. w wyniku rozstrzygnięcia przetargu pn. "Zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pk. Holownik". Realizacja zamówienia dotyczy zaprojektowania i wybudowania jednostek pływających klasy holownik.

Pierwsze trzy holowniki z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko (styczeń), H-1 Gniewko (marzec) i H-2 Mieszko (lipiec) zostały już przekazane w tym roku. Teraz przekazano holownik H - 12 Semko. W stoczni rozpoczęły się już próby portowe na piątym holowniku, H-3 Leszko, które potrwają do stycznia 2021 r. Wodowanie ostatniego holownika, H-13 Przemko nastąpi w grudniu 2020 r.
  • Semko to czwarty z serii sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej przez Remontową Shipbuilding.
  • Holowniki typu B860 są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań ratowniczych.

Holowniki typu B860 są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Miejsca

Opinie (28) 3 zablokowane

  • wyjaśniam

    Holownik w MW jest po to, aby ciągnął barkę, na której znajduje się bateria wyrzutni "Patriot" :) Pozdrawiam Marynarzy MW

    • 0 0

  • (4)

    Po co te holowniki? Serio pytam.

    • 20 1

    • Żeby było czym holować okręty MW na złom.

      • 2 0

    • Złom

      Po to żeby holować pływający w naszej marynarce złom

      • 2 0

    • żeby w TVPis powiedzieć sekcie, że mamy kolejne jednostki dla Marynarki Wojennej

      • 6 2

    • Żeby holować okręty

      Tak jest bezpieczniej

      • 4 0

  • Marynarka Wojenna

    Odstąpię za darmo KAJAK dwuosobowy ...

    • 2 0

  • MW

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zobacz holownik H-12 Semko

    Bravo

    Mając tyle pływającego złomu w marynarce nic dziwnego ze zamówiło aż tyle holowników ,coś ten złom musi holować z morza do portu a najlepiej na złom prosto

    • 2 0

  • Tajny plan.

    Ponoć MW chce wyremontowanego Sołdka jako okręt dowodzenia. Mówi się też o powrocie Błyskawicy do dywizjonu okrętów bojowych.

    • 4 0

  • Super!

    Przydałby się jeszcze jakiś polski lotniskowiec oraz megastatek szpital w dobie pandemii covidowej.

    • 3 1

  • Siła bojowa naszej Marynarki Wojennej zawstydza wielkie mocarstwa.

    • 3 0

  • Morska potęga

    Możemy wypowiadać wojnę Rosji i USA razem, jesteśmy morską potęgą

    • 2 0

  • Trafił do ósmej flotylli

    A flotylle mamy .... dwie.

    Taki myk dla zmylenia przeciwnika

    • 6 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane