• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka DCT wydzierżawiła kolejną działkę od Portu Gdańsk

VIK
8 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.
  • Działka wydzierżawiona przez DCT.

Gdański terminal DCT znów się powiększył. Pod koniec grudnia podpisano z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę na 30-letnią dzierżawę 6,5 ha działkiMapka. Powstaną tam place, parking i budynek biurowy.



To kolejna działka inwestycyjna, jaką od Portu Gdańsk wynajął terminal DCT - w sumie jest to już ok. 95 ha.

- Cztery lata temu oddaliśmy do użytku drugie głębokowodne nabrzeże T2, o długości 650 m. Zostało wyposażone w 8 nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS, umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 24 tys. TEU. Nasz potencjał przeładunkowy podwoił się z 1,5 do 3 mln TEU rocznie, co potwierdziło naszą pozycję największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Teren objęty najnowszą umową umożliwi nam odsunięcie od nabrzeży procesów, które nie muszą być wykonywane tak blisko burty, ale też pozwoli nam poszerzyć portfel usług. Dzięki temu nie tylko zwiększymy naszą przepustowość, ale również zwiększymy naszą atrakcyjność dla klientów - mówi Laurent Spiessens, zastępca dyrektora generalnego DCT Gdańsk.

Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej



Na terenie Portu Gdańsk wciąż dostępne są tereny pod inwestycje, o łącznej powierzchni ponad. 70 ha - w tym bardzo atrakcyjny teren z bezpośrednim dostępem do już istniejącego pirsu głębokowodnego. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Port Gdańsk odzyskał w Porcie Zewnętrznym działkę o pow. ok. 26 ha, na której spółka OT Logistics planowała zbudować terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro.

- Jesteśmy gospodarzem niemal 700-hektarowego obszaru. Prowadzimy intensywne prace mające na celu udostępnienie pozostałej jeszcze powierzchni pod inwestycje. Porządkujemy przestrzeń, utwardzamy place i budujemy coraz nowocześniejszą infrastrukturę, by maksymalnie przyśpieszyć rozwój nowego biznesu, ale także umożliwić obecnym operatorom osiąganie coraz lepszych wyników. W połowie tego roku zakończymy współfinansowane ze środków CEF przedsięwzięcia, czyli pogłębienie toru wodnego w Porcie Wewnętrznym, modernizację nabrzeży o łącznej długości ponad 5 km oraz rozbudowę i modernizację sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym, której celem jest polepszenie dostępu do portu od strony lądu - mówi Bartosz Bloch, menedżer ds. rozwoju biznesu w Porcie Gdańsk.
Plan rozbudowy DCT. Plan rozbudowy DCT.

A to nie koniec inwestycji. Przypomnijmy, że DCT rozważa kolejną rozbudowę. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża. Ostatnio mówiło się o terminalu "na wodzie". W marcu ub.r. DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1. Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku.

Gospodarka morska w Trójmieście



DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal posiada głębokowodne nabrzeże o długości 1,3 km, obsługiwane przez 14 suwnic nabrzeżowych STS i obsługuje rocznie ponad 620 statków (w tym 100 największych kontenerowców świata). Rozpoczął działalność w 2007 roku, a w 2019 przekroczył 2 mln TEU przeładunków.
VIK

Miejsca

Opinie (147) 5 zablokowanych

  • Port Gdańsk to światowa marka (3)

    Port podpisał umowę na najem działki gruntu 6,5 ha. Autor artykułu to wybitny dziennikarz-manipulant. Po co merytorycznie o gospodarce morskiej choć zdanie napisać, lepiej poszczuć tematem plaży. To smutna rzeczywistość oddająca specyfikę Gdańska - małej Sycylii. Oglądajcie film Latkowskiego 20.01. to zobaczycie tą zgniliznę lokalnych polityków, sędziów, dziennikarzy.

    • 4 10

    • Ok to ile Latkowski dostal za ten film pieniedzy od Pisowoskiego zleceniodawcy?

      Moze niech Latkowski zrobi film o naszych sluzbach?Dlaczego zablokowali konta i plynnosc finansowa OLT a nastepnie pobiegli zrobic rozpierduche w mediach doprowadzajac do masowego wyplacania pieniedzy przez masy z banku a tym samym doprowadzxajac do niewydolnosci finansowej?Moze tym by sie pan dziennikarz Latkowski zajal po sukcesie w zatoce swin? O ile tam mialem wrazenie dzilal on pro publico bono o tyle teraz nabieram podejrzen ,ze w tym wypadku na pewno nie.Tamtym filmem zdobyl nasze zufanie-tym zarabia i odcina kupony...

      • 1 2

    • Kiedy Latkowski zrobi dokument o burdelach mafii na Podkarpaciu i zabawach w nich waznych pisowskich dygnitarzy?

      Jak pokazywac to wszystko...Przeciez film i wiedze mial zamordowany w wiezieniu na zlecenie bokser....byl tez funkcjonariusz sluzb chyba CBA...To jest tematat panie Latkowski albo zrob pan film o zatrzymaniu Stonogi i ponoc jego przekretach na 900tys w fundacjach...i nie zapomnij pan nadmienic,ze Zdzisiu mial kwity na zone pana Ziobry-przynajmniej sam tak twierdzil...Nie mniej pokazal ile spraw i z jakich blachych powodow bylo preparowanych przeciwko niemu i jak po kolei byly obalane i odzucane jako nieprawdziwe i sprwparowane przez prokurature..Niech ludzie wiedza panie latkowski o zwiazkach elit z mafia...Chyba ,ze akurat zleceniodawca ,ktory panu placi nie byl by bardzo zadowolony z takiego naswietlania spraw? Ale ponoc jest pan niezalezny...ponoc.

      • 4 3

    • De Helleveeg

      Holenderski film o problemach społecznych, na którym Latkowskie, Sekielskie, Smarzowskie i Vegi mogą uczyć się warsztatu i rzetelności...

      • 2 1

  • Pracownik Zarządu Portu (3)

    Co tydzień wielu z nas. na tacę wrzuca i modli się żeby Prezes Greinke jak najdłużej w Porcie rządził. Ten chłop Port z ery chaszczy, dziurawych płotów, dzikich wysypisk śmieci (które nikomu wcześniej nie przeszkadzały) przeniósł w XXI wiek. Dziś Port to miejsce pracy do którego się idzie z dumą. Podkreślam słowo pracy bo tego wymaga od ludzi i przede wszystkim od siebie.

    • 7 11

    • I super niech dalej rzadzi ale niech ma na uwadze tez ochrone bezcennej przyrody.

      Zyczymy mu samych sukcesow.

      • 3 5

    • Ale gdzie ?

      • 0 3

    • Kto to pisze ?

      • 0 0

  • Gdańsk - miasto cudów (1)

    Ludzie macie nadal plaże na Stogach!
    Będziecie ją nadal mieli! Nikt lasu nie wytnie!
    Nie dajcie się manipulować lokalnym politykierom z PO lub zazdrosnym malutkim PISiorkom którzy chcieliby przejąć stery w Porcie. Macie rozum to myślcie samodzielnie.

    • 5 6

    • Sam jesteś manipulatorem

      Najpiękniejsza część plaży na Stogach już zabrana, na wysokości 4 wejścia (oczywiście po lewej stronie) stoi teraz płot.
      Sam jesteś kłamcą i manipulatorem.

      • 4 2

  • Piąta kolumna (9)

    Po co Port w Gdańsku jak jest Port Hamburg? To jest myślenie Polaka?
    Niech się Port w Gdańsku pnie w rankingach i rozwija jak najszybciej Dobra robota!!!

    • 7 5

    • Ok to ile udzilalu w tym przedwsiewzieciu ma miasto Gdansk? (5)

      Rowne zero ..panstwo polskie-30% reszta w obcych rekach....wiec w czyim interesie jest ten beton w naszym miescie ?Na pewno nie na takich zasadach i warunkach.Budzet Gdanska ma z tego promil i setke zatrudnionych. Kooperanci?-owszem ale wracam do pytania co z tego ma Gdansk i nasz budzet?

      • 5 4

      • (4)

        Polska jest jedna! To nie czasy Miast Państw. 10 miliardów rocznie do budżetu Polski trafia dzięki DCT. Mało? 1000 zatrudnionych gdańszczan.

        • 2 1

        • gdańszczan?

          a to w Gdańsku po rosyjsku się mówi?
          To 10 miliardów to podatki. Które zapłacimy w towarach.

          • 1 1

        • Acha czyli zniszczenie naszej zieleni i powietrza przez Port i Rafinerie dla nas tu mieszkajacych a zyski do centralnego

          Dla nas syf i zadnych bebefitow dla was smietanka miod i orzeszki? Chyba wam na tej Nowogrodzkiej sufit sie na lby obsunal. Albo wplacacie wieksza kase do gdanskiego budzetu albo blokada i fora ze dwora.Wasze prawa beda sie konczyc w przyszlosci na rogatkach miasta.

          • 0 1

        • a Gdansk wlasnie do takiego miasta - panstwa pretenduje

          Na dodatek, dojac caly region...

          • 0 0

        • Dzięki spedytorom i klientom

          • 1 0

    • Kosztem naszych plaż i lasów, kosztem naszej pięknej przyrody (2)

      Zanim napiszesz jakąś głupotę, sprawdź co ma z tego nasze miasto

      • 1 1

      • (1)

        Człowieku zapoznaj się z bilansem wycinek do nasadzeń w Polsce.

        • 0 0

        • zabiorą nasze piękne plaże, wytną cudowne nadmorskie Trójmiejskie lasy

          a my mamy się cieszyć, że gdzieś tam w Polsce zasadzą jakieś drzewka i bilans nasadzeń jest ok?
          Z tobą wszystko ok ?

          • 1 0

  • Polska Press kupiona przez Orlen (1)

    Brawo Daniel Obajtek! Nie może tak nadal wyglądać dziennikarstwo. Musi być w publicznym obiegu więcej polskiego punktu widzenia! Niemcy by nas nadal chętnie w szuwarach trzymali, płacąc dziennikarzom i pseudoekologom. Do przodu Polsko! Niech się Port nadal rozwija.

    • 3 5

    • Obajtek juz pokazal klase kiedy z Naimskim rozparcelowali Lotos.

      Sprzedane maja byc stacje benzynowe,rury do przesylu,moce przerobowe rafinerii,zbiorniki do magazynowania ropy,,Zakupili prase ale nie chca jej rozdzielic-ma sie stac ona znowu kolejna tuba propagandowa w rekach tej elyty....Wszystko dodajmy kupione nie z ich wlasnych pieniedzy a z naszych podatkow i otwartego przez Morawieckiego zadluzenia w zachodnich bankach...a dla gawiedzi Wieczor gwiazd i Sylwester marzen..dla nich biznesy ,przywileje i szmal...gruby szmal. O ich kompetencji swiadcza reklamy blagalne aby ludzie sluchali ich przejetej i zagrabionej radiowej trojki jak i Stadnina w Janowie.Taki jest ich poziom kompetencji i patriotyzm.Zdajcy sprzedawczyki i ludzie bez zupelnie zadnej wyobrazni -kierownicze miernoty z nadania partyjnego i zleceniodawcy obcych panstw.!

      • 3 1

  • Obwodnica dzielnicy Nowy Port

    A kiedy powstanie obwodnica dzielnicy Nowy Port,tzw.Nowa Wyzwolenia,która wyprowadzi ciężki transport portowy z dzielnicy.Kiedy wreszcie miasto GDAńsk dogada się w tej sprawie z Zarządem portu. Bramy portowe są przecież na ul. Oliwskiej,a nie na ul. Wyzwolenia,odległej od portu.Wyzwolenia to droga lokalna,osiedlowa. nie dla tirow na starej wyzwolenia>

    • 3 0

  • Mam nadzieję że nikt nie pozwoli na zabetonowanie naszych pięknych plaż. (1)

    Mam nadzieje że nikt nie pozwoli na wycięcie naszych pięknych lasów.
    To nasz największy skarb.

    • 5 1

    • Nie zabraknie Ci miejsca na parawan. Nie martw się. Plaże w Trójmieście są cudowne i jest ich olbrzymia ilość zarówno dla mieszkańców jak i turystów. Super będzie mieć jedną plaże z widokiem na cudowne wielkie statki! Chętnych będzie co niemiara.

      • 0 0

  • Super!

    Gratulacje, dobra robota! Port się rozwija, rozkręca gospodarkę, generuje miejsca pracy i wpływy do budżetu. Wszyscy na tym korzystamy ;-)

    • 7 2

  • Porządkujemy przestrzeń, utwardzamy place i budujemy (1)

    czyli karczujemy las

    • 2 2

    • A co powinien robić zarząd na terenach przemysłowych? Człowieku na teren portu z definicji zamknięty obszar nie chodzi się na grzyby. Lasów masz w Pomorskim pod dostatkiem.

      • 3 0

  • (4)

    Port Gdańsk jest 4 portem na Bałtyku
    Awansował do pierwszej 20 największych portów w Europie pomimo pandemii.
    DCT to największy terminal kontenerowy na Bałtyku i jedyny do którego zawijają największe kontenerowce na świecie. DCT jest w pierwszej 15 terminali kontenerowych Europy. Zarówno Port jak i DCT przez ostatnie lata były najdynamiczniej rozwijane w Europie! To wszystko w temacie-po owocach ich poznacie!

    • 7 3

    • byliśmy również 10 potęgą przemysłową świata... (3)

      jakoś te wyliczanki mi znajome...

      • 1 1

      • (2)

        Ty chyba jesteś fanem tych co to mówili, że piniędzy nie ma i nie będzie. Bolą Cię te dobre wyniki? Kochasz swoją Ojczyznę?

        • 1 1

        • nie sztuka sie narobić

          sztuka jest zarobić...

          • 2 0

        • tak

          Dlatego widze rowniez negatywy.
          A centralizacje juz przerabialismy i nic dobrego z tego nie wyniklo.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane