• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka Orlenu planuje budowę terminalu w Porcie Gdańsk

Robert Kiewlicz
9 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Anwil przygotowuje się do opracowania koncepcji budowy terminalu morskiego przy Nabrzeżu Bytomskim (po prawej stronie) w gdańskim porcie. Anwil przygotowuje się do opracowania koncepcji budowy terminalu morskiego przy Nabrzeżu Bytomskim (po prawej stronie) w gdańskim porcie.

Na Nabrzeżu Bytomskim zobacz na mapie Gdańska, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Terminal ma służyć do przeładunków z transportu kolejowego na transport morski - opcjonalnie samochodowy - produktów, w szczególności nawozów luzem (saletrzaku) oraz ich magazynowania. Oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie koncepcji terminalu można składać do 22 lipca 2019 roku.


Jak oceniasz rozwój gdańskiego portu?


Teren do zagospodarowania pod inwestycję Anwilu w Gdańsku to ok. 3 ha. Koncepcja budowy terminalu powinna zawierać rozwiązania dotyczące branży drogowej i kolejowej, a także urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych. Zakłada się budowę układu torowego o długości min. 650 m, dróg i placów manewrowych, urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych.

Przetarg realizowany będzie w trybie dwuetapowym. W pierwszym etapie oferenci zobowiązani są do złożenia oferty formalnej i technicznej, a drugi etap, po akceptacji przez spółkę ofert technicznych, obejmie - w przypadku oferentów dopuszczonych do dalszej części postępowania przetargowego - złożenie ofert handlowych.


Spółka Orlenu inwestuje w produkcję nawozów



Pod koniec czerwca 2019 roku Anwil podpisała umowę na budowę instalacji granulacji mechanicznej, która stanowi jedną z trzech najważniejszych umów, jakie mają zostać zawarte w ramach rozbudowy zdolności produkcyjnych Anwilu w obszarze nawozów. Efektem prowadzonych prac będzie zwiększenie jego zdolności produkcyjnych o około 50 proc. oraz poszerzenie oferty produktowej o cztery rodzaje nawozów.

Instalacja granulacji będzie miała średnią wydajność na poziomie około 1500 ton na dobę (w zależności od rodzaju nawozów) i pozwoli na równoczesną produkcję szerokiej gamy produktów różniących się głównie zawartością azotu i siarki.


Anwil współpracuje z Politechniką Gdańską



Na początku 2019 roku Anwil i Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej zawarły porozumienie o współpracy. Tym samym zadeklarowali chęć zintensyfikowania działań edukacyjnych na rzecz studentów i absolwentów Wydziału oraz współpracy przy wykorzystaniu najnowszych ustaleń naukowych w projektach realizowanych przez Anwil.

Porozumienie zakłada realizację opracowań naukowo-badawczych na rzecz Anwilu, uczestnictwo pracowników chemicznej spółki zarówno w pracach zespołów doradczych rozpatrujących zlecone Wydziałowi Mechanicznemu projekty biznesowe, jak i w pracach zespołów eksperckich do spraw przygotowania programów pomocowych, a także organizację warsztatów i seminariów, których celem będzie zintensyfikowanie wymiany wiedzy oraz doświadczeń pomiędzy pracownikami obydwu podmiotów.


Czołowy producent nawozów w Polsce



Anwil należy do grona największych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce. Odgrywamy istotną w rolę w Wielkiej Syntezie Chemicznej. Od 2012 roku 100 proc. akcji Anwilu pozostaje się własnością PKN Orlen.

Anwil opiera swoją działalność biznesową na dwóch filarach - produkcji PCW oraz nawozów azotowych, których - pod względem mocy wytwórczych - jest drugim producentem w kraju i trzynastym w Europie. Włocławska spółka z Grupy Orlen rozpoczęła produkcję nawozów 48 lat temu a pierwszą tonę saletry amonowej wytworzyła już 17 grudnia 1971 roku. Od lat 90. XX w instalacja produkcji saletry była systematycznie modernizowana, natomiast w 2000 roku uruchomiono instalację do wytwarzania saletrzaku, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do niemal 1 mln ton rocznie. Na początku tego roku chemiczna firma wyprodukowała 30-milionową tonę nawozów azotowych.

Miejsca

Opinie (89) 4 zablokowane

  • Dlaczego Kacper nie protestuje przeciwko kolejnemu trucicielowi w Gdańsku?

    • 3 0

  • Słabo dla zdrowia :(

    • 1 0

  • Kacper przeciwko Gdańskowi lub Lotosowi to zaprotestuje

    ale przeciwko Orlenowi to już nie!?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane