- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (37 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (53 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Spółka z Grupy MARS złożyła wniosek o upadłość. Konrem bankrutem
Spółka zależna Stoczni Remontowej Nauta - Konrem Nauta złożyła wniosek o upadłość. Aktywa spółki należą poprzez MARS Fundusz Inwestycyjny Zamknięty do Agencji Rozwoju Przemysłu.
Wniosek o upadłość złożył zarząd spółki. - Spółka straciła płynność finansową. Pracowników na mocy porozumienia z zarządem Konremu i związkami zawodowymi przejęła Stocznia Nauta - mówi Andrzej Szwarc, prezes Stoczni remontowej Nauta.
- Decyzja o ogłoszeniu upadłości Konrem zostanie podjęta przez Sąd Upadłościowy po rozpatrzeniu wniosku zarządu, dlatego w tej chwili nie jest znany termin jej ogłoszenia - twierdzi Izabella Dubielczyk, główny specjalista z Departamentu Marketingu i Komunikacji ARP. - Nie czekając na decyzję sądu, zarząd Stoczni Nauta zdecydował się zatrudnić wszystkich pracowników Konrem w stoczni na dotychczasowych warunkach. Jednocześnie Stocznia przejęła na siebie obowiązek zapłaty wszystkim pracownikom Konrem wynagrodzeń za listopad 2013 r. w pełnej wysokości i terminie wynikającym z umów, jakie Konrem zawarł z pracownikami.
Z czego wynika taka decyzja? - Przy stale rosnącej liczbie realizowanych projektów, zarówno nowych budów, jak i konwersji oraz remontów statków, Stoczni Nauta nie stać na utratę cennych pracowników i podwykonawców. W ostatnich tygodniach stocznia aktywnie poszukiwała nowych pracowników, m.in. w związku z rozszerzeniem działalności w sektorze nowych budów i produkcji offshore - informuje Dubielczyk. - Od lipca 2013 roku Nauta, w związku z włączeniem w procesy produkcyjne terenów Synergii 99, zatrudniła ok. 350 nowych pracowników, a docelowo w zakładzie w Gdańsku planuje zatrudnić nawet 600 osób. Nowi pracownicy biorą udział w realizacji kontraktów na budowę kadłuba statku PSV, dwóch sejnerów do połowu ryb oraz dwóch kontraktów na konstrukcje offshore. Ponadto, dbając o najwyższą jakość świadczonych usług, Nauta aktywnie uczestniczy w długoterminowych programach mających na celu wykształcenie i pozyskanie profesjonalnej kadry. W związku z tym podjęła współpracę ze szkołami zawodowymi, które kształcą przyszłych pracowników produkcji bezpośredniej.
Pozostał jednak problem niedokończonych projektów. Jeden z nich Konrem wykonywał dla Norwegów. Nagła upadłość Konremu zaniepokoiła norweskiego kontrahenta. Zaczął on poszukiwać innych wykonawców budowy. Z pytaniem zwrócił się między innymi do Stoczni Gdańsk.
W roku 2003 w wyniku reorganizacji Stoczni Remontowej Nauta jako odrębna firma został wydzielony ówczesny dział konstrukcji stalowych. Początkowo Konrem wykonywał prace wyłącznie na potrzeby Stoczni Nauta. Wkrótce firma zaczęła uczestniczyć samodzielnie w targach branżowych i pozyskiwać indywidualne zlecenia.
Realizowała zlecenia dla klientów z Norwegii, Szwecji, Holandii, Danii, Rosji, Litwy, Islandii, Włoch, Grecji, Niemiec, Francji, Hiszpanii i Polski. Oprócz zleceń remontowych główną działalnością Konremu była produkcja kadłubów i bloków offshore głównie dla stoczni Kleven z Norwegii. Kooperacja ta trwała od 2005 roku. W roku 2010 firma przeniosła działalność produkcyjną na tereny po Stoczni Gdynia.
Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA. Z kolei prawa z akcji SR Nauta wykonywane są obecnie przez Fundusz Aktywów Niepublicznych Mars Fundusz Inwestycyjny Zamknięty. Funduszem zarządza MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2013-12-12 10:54
wolny rynek (4)
jedne spółki powstają, a drugie upadają
- 42 19
-
2013-12-12 11:27
Wolny rynek? (3)
LOL, gosciu, wolnego rynku to ja nie widzialem nigdzie od poczatku lat 60tych.
- 23 8
-
2013-12-12 13:30
... (2)
Jak nie wychyliłeś nosa poza swój własny grajdołek to się nie dziwę.
- 8 8
-
2013-12-12 20:07
myślę że właśnie wychylił nosa i to z nad podręcznika bo dziś wolny rynek istnieje już tylko tam
- 9 1
-
2013-12-13 07:16
Jasne, wielkie korporacje zadłużone ponad kilka razy więcej niż kapitał, zasoby,majątek itp ale za to dotowane przez kasę z budżetu, to jest ten wolny rynek
- 2 0
-
2013-12-12 11:31
Agencja Rozbioru Pomorza (4)
Pewna prawidłowość juz się z tego robi...
- 103 4
-
2013-12-12 12:48
jedna zniszczona polska stocznia to za mało (1)
- 16 0
-
2013-12-12 14:01
Nie zapomnij o Szczecinie i Gdyni
- 15 0
-
2013-12-12 14:04
Przecież Tusk obiecał pani Merkel , że zlikwiduje polskie stocznie , to co się dziwić ??
- 22 1
-
2013-12-12 14:35
czy tam nie pracowal ktoś z innej upadlej stoczni.
kiedy ten ktoś pracował w maritimie to też się przyczynil do upadku tej stoczni.
- 11 0
-
2013-12-12 11:48
szkoda Norwegow (2)
uwierzyli ze zrealizuja projekty, a tu prezent pod choinkę..
- 64 2
-
2013-12-12 11:55
Chyba nie bylo wsparcia Donka
- 13 2
-
2013-12-12 15:38
Zapraszamy do nas.
Posiadamy odpowiednie trunki na ukojenie norweskich smuteczków.
- 15 0
-
2013-12-12 12:23
(1)
i o to chodzi: dzielic, laczyc, wyodrebniac, konsolidowac, przejmowac, bankrutowac. Najwazniejsze, ze spolka, najwazniejsze ze nikt nie odpowiada swoim majatkiem. Piekne to i takie proste.
- 57 3
-
2013-12-13 12:36
chamstwo
Jak to o co chodzi?? Chodzi o kasę utworzyć spółkę nabrać kasy (zarząd i prezes)ogłosić upadłość. Wille są samochody są konto w miarę zapełnione i pozamiatane.Utworzyć następną spółkę.I tak w kółko.Zostaje się tylko śmiać z instytucji ścigających afery.Biedny ten kraj.
- 6 0
-
2013-12-12 12:26
ciekawe... (17)
...może ktoś wie do czego służą to 3 widoczne zbiorniki wewnątrz kadłuba?
- 6 2
-
2013-12-12 12:54
(3)
Przypuszczalnie do wyrownania poziomu.
- 1 5
-
2013-12-12 15:00
odpowiedz (2)
to zbiorniki na cement
- 5 1
-
2013-12-12 15:05
zawsze wpisujemy że cement (1)
ale pasują w sam raz do przemycania spirytusu
- 4 0
-
2013-12-12 15:36
Dla równego rachunku.
Nawet są wyliczone objętościowo do pełnego litra.
- 6 0
-
2013-12-12 13:11
do wypierd..... w powietrze tego calego balaganu
- 6 4
-
2013-12-12 13:14
(7)
Są to zbiorniki typu DRY BULK TANKS do przewozu materiałów sypkich na platformy wiertnicze np. cement
- 11 2
-
2013-12-12 13:35
@BP (6)
Chyba chłopie tylko na kajakach pływałeś w życiu heheh . Jestem inżyenierem dla Maritime Norway, projektuję łodzie podwodne oraz lotniskowce, i jak widze takie komentarze to płakać mi się chce . Cement . Nosz Qur..wa jego ma..ć, ludzi eopamiętajcie się do H..U_JA
- 4 21
-
2013-12-12 13:59
;) (1)
Łodzie to mają wiosła a to o czym piszesz to okręty podwodne :P
- 9 1
-
2013-12-12 15:06
Parówko milcz ! :)
hehe Trollować się dajecie móżdżki :)
- 5 1
-
2013-12-12 14:40
To są zbiorniki do materiałów sypkich prawdopodobnie do cementu. A pan Inżynier to chyba kończył politechnikę na wydzale
gier i zabaw
- 12 1
-
2013-12-12 14:45
Jesteś zwolniony. (2)
Tak, to są zbiorniki do cementu. Firma zawiodła się na panu.
- 13 1
-
2013-12-12 15:17
@Dyrektor@ :) (1)
rąbta się wieśniaki :) hahah Walta się :) Mam kasę i najpiekniejsze kobiety jesteście nikim :)
- 3 6
-
2013-12-12 15:35
"Najpiekniejsze kobiety jesteście nikim"
Kobiet mi tu nie obrażaj Inrzynieże. :P
- 2 3
-
2013-12-12 13:28
zbiorniki cementowe.
- 4 1
-
2013-12-12 13:35
zbiorniki służą do polewania wodą aby statki nie kurzyły jak nie ma wody podczas parkowania
- 5 2
-
2013-12-12 20:49
to nie cement...
to płuczka , czyli uzywa sie tego przy odwiertach.
Po za tym zbiorniki te moga słuzyc do przewozenia wody pitnej i innych substancji na platformę.- 1 1
-
2013-12-12 21:54
też pytam
Ja widzę trzy duże i jeden mały. Też nie wiem.
- 0 0
-
2013-12-12 13:18
Brawa dla Buca Stacha
Stachu gdzie te Twoje kontrakty i podwojenie produkcji ?
Ładnie ludziom święta zorganizowałeś. Ciebie pewnie to nie rusza pójdziesz z Wojtkiem na flaszkę i spłynie to po was jak po kaczce. Pewnie wrócicie z powrotem do Nauty i bedziecie jaja bujać .- 113 0
-
2013-12-12 13:21
Ooooops...
- 8 2
-
2013-12-12 14:46
Konrem Nauta
no tak tylko z artykułu wcale nie wynika dlaczego spółka straciła płynność finansową. podejrzewam , że przyczyna jest prosta złe zarządzanie.
- 81 0
-
2013-12-12 14:49
Czytać ze zrozumieniem
MARS czytany od końca... i wszystko jasne :)
- 45 4
-
2013-12-12 14:57
Tragedia......... (1)
Zapraszamy do Gdańska...................
- 29 0
-
2013-12-13 09:22
... by zabić złych piarowców z ramienia ARP
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.