• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka z Grupy MARS złożyła wniosek o upadłość. Konrem bankrutem

Robert Kiewlicz
12 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA. Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA.

Spółka zależna Stoczni Remontowej Nauta - Konrem Nauta złożyła wniosek o upadłość. Aktywa spółki należą poprzez MARS Fundusz Inwestycyjny Zamknięty do Agencji Rozwoju Przemysłu.


Jak oceniasz sytuację w przemyśle stoczniowym w Trójmieście?


Wniosek o upadłość złożył zarząd spółki. - Spółka straciła płynność finansową. Pracowników na mocy porozumienia z zarządem Konremu i związkami zawodowymi przejęła Stocznia Nauta - mówi Andrzej Szwarc, prezes Stoczni remontowej Nauta.

- Decyzja o ogłoszeniu upadłości Konrem zostanie podjęta przez Sąd Upadłościowy po rozpatrzeniu wniosku zarządu, dlatego w tej chwili nie jest znany termin jej ogłoszenia - twierdzi Izabella Dubielczyk, główny specjalista z Departamentu Marketingu i Komunikacji ARP. - Nie czekając na decyzję sądu, zarząd Stoczni Nauta zdecydował się zatrudnić wszystkich pracowników Konrem w stoczni na dotychczasowych warunkach. Jednocześnie Stocznia przejęła na siebie obowiązek zapłaty wszystkim pracownikom Konrem wynagrodzeń za listopad 2013 r. w pełnej wysokości i terminie wynikającym z umów, jakie Konrem zawarł z pracownikami.

Z czego wynika taka decyzja? - Przy stale rosnącej liczbie realizowanych projektów, zarówno nowych budów, jak i konwersji oraz remontów statków, Stoczni Nauta nie stać na utratę cennych pracowników i podwykonawców. W ostatnich tygodniach stocznia aktywnie poszukiwała nowych pracowników, m.in. w związku z rozszerzeniem działalności w sektorze nowych budów i produkcji offshore - informuje Dubielczyk. - Od lipca 2013 roku Nauta, w związku z włączeniem w procesy produkcyjne terenów Synergii 99, zatrudniła ok. 350 nowych pracowników, a docelowo w zakładzie w Gdańsku planuje zatrudnić nawet 600 osób. Nowi pracownicy biorą udział w realizacji kontraktów na budowę kadłuba statku PSV, dwóch sejnerów do połowu ryb oraz dwóch kontraktów na konstrukcje offshore. Ponadto, dbając o najwyższą jakość świadczonych usług, Nauta aktywnie uczestniczy w długoterminowych programach mających na celu wykształcenie i pozyskanie profesjonalnej kadry. W związku z tym podjęła współpracę ze szkołami zawodowymi, które kształcą przyszłych pracowników produkcji bezpośredniej.

Pozostał jednak problem niedokończonych projektów. Jeden z nich Konrem wykonywał dla Norwegów. Nagła upadłość Konremu zaniepokoiła norweskiego kontrahenta. Zaczął on poszukiwać innych wykonawców budowy. Z pytaniem zwrócił się między innymi do Stoczni Gdańsk.

W roku 2003 w wyniku reorganizacji Stoczni Remontowej Nauta jako odrębna firma został wydzielony ówczesny dział konstrukcji stalowych. Początkowo Konrem wykonywał prace wyłącznie na potrzeby Stoczni Nauta. Wkrótce firma zaczęła uczestniczyć samodzielnie w targach branżowych i pozyskiwać indywidualne zlecenia.

Realizowała zlecenia dla klientów z Norwegii, Szwecji, Holandii, Danii, Rosji, Litwy, Islandii, Włoch, Grecji, Niemiec, Francji, Hiszpanii i Polski. Oprócz zleceń remontowych główną działalnością Konremu była produkcja kadłubów i bloków offshore głównie dla stoczni Kleven z Norwegii. Kooperacja ta trwała od 2005 roku. W roku 2010 firma przeniosła działalność produkcyjną na tereny po Stoczni Gdynia.

Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA. Z kolei prawa z akcji SR Nauta wykonywane są obecnie przez Fundusz Aktywów Niepublicznych Mars Fundusz Inwestycyjny Zamknięty. Funduszem zarządza MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

  • wolny rynek (4)

    jedne spółki powstają, a drugie upadają

    • 42 19

    • Wolny rynek? (3)

      LOL, gosciu, wolnego rynku to ja nie widzialem nigdzie od poczatku lat 60tych.

      • 23 8

      • ... (2)

        Jak nie wychyliłeś nosa poza swój własny grajdołek to się nie dziwę.

        • 8 8

        • myślę że właśnie wychylił nosa i to z nad podręcznika bo dziś wolny rynek istnieje już tylko tam

          • 9 1

        • Jasne, wielkie korporacje zadłużone ponad kilka razy więcej niż kapitał, zasoby,majątek itp ale za to dotowane przez kasę z budżetu, to jest ten wolny rynek

          • 2 0

  • Agencja Rozbioru Pomorza (4)

    Pewna prawidłowość juz się z tego robi...

    • 103 4

    • jedna zniszczona polska stocznia to za mało (1)

      • 16 0

      • Nie zapomnij o Szczecinie i Gdyni

        • 15 0

    • Przecież Tusk obiecał pani Merkel , że zlikwiduje polskie stocznie , to co się dziwić ??

      • 22 1

    • czy tam nie pracowal ktoś z innej upadlej stoczni.

      kiedy ten ktoś pracował w maritimie to też się przyczynil do upadku tej stoczni.

      • 11 0

  • szkoda Norwegow (2)

    uwierzyli ze zrealizuja projekty, a tu prezent pod choinkę..

    • 64 2

    • Chyba nie bylo wsparcia Donka

      • 13 2

    • Zapraszamy do nas.

      Posiadamy odpowiednie trunki na ukojenie norweskich smuteczków.

      • 15 0

  • (1)

    i o to chodzi: dzielic, laczyc, wyodrebniac, konsolidowac, przejmowac, bankrutowac. Najwazniejsze, ze spolka, najwazniejsze ze nikt nie odpowiada swoim majatkiem. Piekne to i takie proste.

    • 57 3

    • chamstwo

      Jak to o co chodzi?? Chodzi o kasę utworzyć spółkę nabrać kasy (zarząd i prezes)ogłosić upadłość. Wille są samochody są konto w miarę zapełnione i pozamiatane.Utworzyć następną spółkę.I tak w kółko.Zostaje się tylko śmiać z instytucji ścigających afery.Biedny ten kraj.

      • 6 0

  • ciekawe... (17)

    ...może ktoś wie do czego służą to 3 widoczne zbiorniki wewnątrz kadłuba?

    • 6 2

    • (3)

      Przypuszczalnie do wyrownania poziomu.

      • 1 5

      • odpowiedz (2)

        to zbiorniki na cement

        • 5 1

        • zawsze wpisujemy że cement (1)

          ale pasują w sam raz do przemycania spirytusu

          • 4 0

          • Dla równego rachunku.

            Nawet są wyliczone objętościowo do pełnego litra.

            • 6 0

    • do wypierd..... w powietrze tego calego balaganu

      • 6 4

    • (7)

      Są to zbiorniki typu DRY BULK TANKS do przewozu materiałów sypkich na platformy wiertnicze np. cement

      • 11 2

      • @BP (6)

        Chyba chłopie tylko na kajakach pływałeś w życiu heheh . Jestem inżyenierem dla Maritime Norway, projektuję łodzie podwodne oraz lotniskowce, i jak widze takie komentarze to płakać mi się chce . Cement . Nosz Qur..wa jego ma..ć, ludzi eopamiętajcie się do H..U_JA

        • 4 21

        • ;) (1)

          Łodzie to mają wiosła a to o czym piszesz to okręty podwodne :P

          • 9 1

          • Parówko milcz ! :)

            hehe Trollować się dajecie móżdżki :)

            • 5 1

        • To są zbiorniki do materiałów sypkich prawdopodobnie do cementu. A pan Inżynier to chyba kończył politechnikę na wydzale

          gier i zabaw

          • 12 1

        • Jesteś zwolniony. (2)

          Tak, to są zbiorniki do cementu. Firma zawiodła się na panu.

          • 13 1

          • @Dyrektor@ :) (1)

            rąbta się wieśniaki :) hahah Walta się :) Mam kasę i najpiekniejsze kobiety jesteście nikim :)

            • 3 6

            • "Najpiekniejsze kobiety jesteście nikim"

              Kobiet mi tu nie obrażaj Inrzynieże. :P

              • 2 3

    • zbiorniki cementowe.

      • 4 1

    • zbiorniki służą do polewania wodą aby statki nie kurzyły jak nie ma wody podczas parkowania

      • 5 2

    • to nie cement...

      to płuczka , czyli uzywa sie tego przy odwiertach.
      Po za tym zbiorniki te moga słuzyc do przewozenia wody pitnej i innych substancji na platformę.

      • 1 1

    • też pytam

      Ja widzę trzy duże i jeden mały. Też nie wiem.

      • 0 0

  • Brawa dla Buca Stacha

    Stachu gdzie te Twoje kontrakty i podwojenie produkcji ?
    Ładnie ludziom święta zorganizowałeś. Ciebie pewnie to nie rusza pójdziesz z Wojtkiem na flaszkę i spłynie to po was jak po kaczce. Pewnie wrócicie z powrotem do Nauty i bedziecie jaja bujać .

    • 113 0

  • Ooooops...

    • 8 2

  • Konrem Nauta

    no tak tylko z artykułu wcale nie wynika dlaczego spółka straciła płynność finansową. podejrzewam , że przyczyna jest prosta złe zarządzanie.

    • 81 0

  • Czytać ze zrozumieniem

    MARS czytany od końca... i wszystko jasne :)

    • 45 4

  • Tragedia......... (1)

    Zapraszamy do Gdańska...................

    • 29 0

    • ... by zabić złych piarowców z ramienia ARP

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane