• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka z branży gier mobilnych debiutuje na GPW

Robert Kiewlicz
14 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 10:58 (14 maja 2019)
BoomBit koncentruje się na produkcji gier i związanej z nimi działalności wydawniczej. BoomBit koncentruje się na produkcji gier i związanej z nimi działalności wydawniczej.

Pierwsze notowanie akcji trójmiejskiej spółki BoomBit, producenta gier mobilnych, nastąpi 14 maja 2019 roku. Wartość planowanych nakładów inwestycyjnych, które mają być finansowane ze środków pozyskanych z emisji wynosi 46,2 mln zł, z czego 40 mln zł ma zostać przeznaczone na kampanie marketingowe mające na celu zwiększenie bazy użytkowników gier Free-To-Play. Natomiast 6,2 mln zł firma spożytkuje na prace rozwojowe nowych gier oraz narzędzi analitycznych.


Co decyduje o tym, że ludzie inwestują swoje pieniądze poprzez giełdę?



AKTUALIZACJA, godz. 10:58: Kurs praw do akcji wzrósł zaraz po debiucie o 19,4 proc. do 22,70 zł. Cena emisyjna wyniosła 19 zł, pomimo wcześniej ustalonego maksimum na 35,50 zł. Spółka sprzedała nowe akcje o wartości 25 mln zł, wobec planowanych 46 mln zł. BoomBit jest 461 spółką notowaną na rynku głównym GPW i czwartym debiutantem w 2019 roku.



Pierwsza oferta publiczna akcji spółki BoomBit obejmuje nie więcej niż 2 820 000 akcji, tj. 21,01 proc. podwyższonego kapitału zakładowego spółki, uprawniających do wykonywania do 14,52 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu. Cena akcji, po której przyjmowane były zapisy inwestorów indywidualnych, jest ceną maksymalną w ofercie publicznej i wyniosła 35,50 zł za akcję.
  • Debiut giełdowy BoomBit.
  • Debiut giełdowy BoomBit.
  • Marcin Olejarz,prezes BoomBit.

BoomBit koncentruje się na produkcji gier i związanej z nimi działalności wydawniczej. Firma powstała jako producent gier mobilnych w Wielkiej Brytanii w 2012 roku, a aktualnie cieszy się silną pozycją w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Wielkiej Brytanii, na Słowacji i w Polsce z ponad 250 pracownikami na całym świecie. W 2018 roku BoomBit został przejęty przez gdańską spółkę Aidem Media.



Grupa BoomBit stworzyła ponad 500 gier do różnych cyfrowych sklepów na całym świecie. Najważniejsze to: Dancing Line (Gra Roku wg Google Play w 2017 roku w Korei), stworzone we współpracy z Cheetah Mobile, Darts Club, Tiny Gladiators i Build a Bridge (najbardziej innowacyjna gra wg Google Play w 2017 roku).

Po debiucie, zgodnie ze strategią, BoomBit rocznie planuje tworzyć co najmniej 10 gier, natomiast w przypadku działalności wydawniczej, spółka w tym roku zamierza wydać pięć gier oraz co najmniej 10 gier w 2020 roku. W przypadku trzeciej gałęzi działalności, planowane jest w tym roku skalowanie co najmniej pięciu gier o wysokim potencjalne monetyzacyjnym, a w przyszłym roku przynajmniej 10 tytułów. Spółka planuje uzyskać 10 mln dolarów przychodów w 2019 i 30 mln dolarów przychodów w 2020.

Miejsca

Opinie (22)

  • ankieta (5)

    co za troglodyta układał opcje do ankiety?

    • 30 5

    • Taki co nie ma pojęcia o co pyta :)

      takich wielu teraz. nie mam pojęcia ale mam zdanie i opinię....
      Ja inwestuję w giełdę bo to dobry sposób na oszczędzanie. tylko trzeba wiedzieć jak. Jak taki troglodyta nie wie, to traktuje to jak hazard...

      • 4 1

    • Co decyduje ?

      Opcja numer 5.
      0.4 % odsetek rocznie na rachunku oszczędnościowym w banku .

      • 1 2

    • gra na giełdzie powinna być opodatkowana ... tak jak inne gry hazardowe (2)

      • 1 5

      • Na giełdzie się inwestuje.
        Dodatkowo oczywiście, że podlega to pod podatek.
        W przypadku zakończonych transakcji - 19% zysków zabiera Państwo i wraz z wypełnieniem stosownego PITu należy dokonać przelewu.

        • 2 1

      • Popieram! Wtedy by się płaciło podatku mniej niż obecnie :)

        • 1 0

  • 1 krok do upadłości firmy to wejscie na gielde

    • 9 14

  • "Dancing Line (Gra Roku wg Google Play w 2017 roku w Korei)"

    Dlatego jest napchana mikrotransakcjami. Plansze są płatne, nie można ich odblokować, a w losowaniu ciągle wypada to samo.

    • 7 0

  • Tanks a lot! :)

    Lubiam

    • 3 4

  • e tam Clash Of Clans lepsze

    • 0 0

  • Załapałem się na 11 akcji. (2)

    Zaproszę was wszystkich do mojego basenu z hajsem. Dajcie mi trochę czasu.

    • 7 2

    • (1)

      Twoj zart przypomnial mi prywatyzacje Banku Slaskiego w latach 90tych. Ludzie, ktorzy zalapali sie wtedy na kilkanascie akcji niezle sie obłowili.

      • 1 0

      • .... a potem ruszyla lawina i tapnelo na gieldzie.

        • 0 0

  • Sami to sobie zrobiliscie (1)

    Może gdyby odwrócić proporcję i wydawać 40 mln na nowe tytuły a 6 na marketing to mielibyśmy lepsze tytuły a nie napchany mikrotransakcjami chłam. Ale graczom można ostatnimi czasy wcisnąć największy szajs i łykną to jak młode pelikany

    • 12 0

    • Chryste panie jaki szajs mówimy to o rynku telefonów który ma zupełnie innego odbiorcę niż rynek komputerowy. Co do komputerów przez ostatnio mieliśmy tyle dobrych gier

      • 2 1

  • ktoś się przeliczył :)

    Tyle szkół, kursów, fanzolenia i udawania, że się zna na wszystkim. A potem klopsik i kako.

    • 2 0

  • No i spoko

    Dobrze się czyta info o tym że trójmiejskie firmy się ładnie rozwijają

    • 3 2

  • Najbardziej cenię ich za cykl gier z Reksiem.

    Reksio i UFO, Reksio i skarb piratów i inne.

    • 4 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane