• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółki z Grupy MARS przebudują platformę Petrobalticu

Robert Kiewlicz
21 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Już w najbliższych tygodniach ma rozpocząć się przebudowa platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę eksploatacyjną.

Już w najbliższych tygodniach ma rozpocząć się przebudowa platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę eksploatacyjną.

Do Gdyni wpłynęła we wtorek platforma wiertnicza "Petrobaltic". Zostanie ona przebudowana przez spółki z Grupy MARS na platformę eksploatacyjną. Koszt inwestycji to minimum 28 mln euro.



We wtorek platforma "Petrobaltic" wpłynęła do gdyńskiego portu. We wtorek platforma "Petrobaltic" wpłynęła do gdyńskiego portu.
Przebudowa platformy wiertniczej należącej do spółki Lotos Petrobaltic, o nazwie "Petrobaltic", na platformę eksploatacyjną, ma rozpocząć się już w najbliższych tygodniach. Wcześniej informowano, że inwestycja rozpocznie się we wrześniu. Po zakończeniu inwestycji platforma stanie się centrum produkcyjnym na bałtyckim złożu B8, a prace wiertnicze przejmie nowa platforma "Lotos Petrobaltic".

Uruchomienie komercyjnej produkcji ze złoża B8 planowane jest na koniec 2015 r. W związku z przesunięciem się terminów dotyczących przebudowy platformy rozpoczęcie produkcji na bałtyckim złożu rozpocznie się zapewne z opóźnieniem.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy inwestycją zajmą się spółki: Energomontaż Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i Crist. Konsorcjum firm z Grupy MARS Shipyards & Offshore wygrało walkę o kontrakt i pokonało m.in. Gdańską Stocznię Remontowa.

Przetarg ogłoszony przez Grupę Lotos, w skład której wchodzi Lotos Petrobaltic, postawił potencjalnym wykonawcom duże wymagania. Poszukiwane były podmioty, które na swoim koncie mają przynajmniej dwa remonty lub przebudowy platform i jeden projekt dotyczący budowy platformy lub statku typu "jack-up vessel". W grę wchodziło także wykonanie modułów lub instalacji systemów procesowych o ciężarze minimum 400 ton w branży oil & gas.

Jedna ze spółek, która częściowo należy do funduszu MARS - stocznia Crist - ma doświadczenie w budowie jednostek "jack-up vessel". W grudniu 2013 roku przekazała armatorowi specjalistyczny statek hydrotechniczny "Vidar". Natomiast rok wcześniej zakończono budowę jednostki "Innovation".

Dodatkowo w grudniu 2013 roku MARS podpisał porozumienie z Drydocks World oraz Maritime World - międzynarodowymi dostawcami usług offshore dla sektora stoczniowego oraz energetyki. Porozumienie obejmuje partnerstwo w świadczeniu usług dla sektora morskiego i offshore, w tym napraw, remontów oraz budowy nowych platform wiertniczych, czy konstrukcji stalowych do morskich elektrowni wiatrowych.

Wykonawca remontu platformy "Petrobaltic" musiał też posiadać odpowiedni potencjał techniczny oraz zatrudniać osoby zdolne wykonać to zamówienie i wykazać, że uzyskał przychody ze sprzedaży na poziomie nie niższym niż 400 mln zł rocznie w każdym z dwóch ostatnich, pełnych lat obrotowych, posiadać zaudytowane sprawozdania i kapitał własny na poziomie nie mniejszym niż 200 mln zł. Taka sama zasada obowiązywała jeśli podmioty działają w ramach konsorcjum.

Platforma wiertnicza Lotos Petrobaltic od środka.

Miejsca

Opinie (70) 10 zablokowanych

  • z dyskusji o ..... (1)

    ,,,, platformie można wyciagnąć jeden wniosek jest poważna obawa czy powołane konsorcjum jest w stanie wykonać te prace? Zakładając , że internauci znają się na tych pracach to widoki na realizację tego zadania są marne.Z szumu medialnego mozna wyciagnąć wnioski , że w stoczniach tzw. marsjanskich? dzieje się zle. ale co robi właściciel ?zyczyc należy by ten projekt sie udał w innym przypadku straty 28 mln euro + inne spowodują , że bedą podstawy do zwijania interesu Criustu Nauty I EPG

    • 9 1

    • internauci sie znaja

      Tu wypowiadaja sie same inzyniery-konstruktory i technoligi

      • 1 1

  • no to już po MARSJANACH (5)

    Nie ma żadnych szans aby wykonali tą przebudowę. Ale sukces zawsze można ogłosić!!!

    • 63 18

    • i dobrze im tak, nich odejda w niebyt

      • 2 1

    • A się kurde zdziwisz.Odwalimy to na błysk. ;)

      • 2 4

    • jakieś konkrety?

      czy tak sobie wypisujesz?

      • 1 3

    • termin najważniejszy

      Wygraliśmy z GSR tylko dlatego że daliśmy nierealny termin zakończenia prac aby Paweł zdążył się przed wyborami pochwalić ale wiemy że nie zdążymy i będzie katastrofa! Zobaczycie!

      • 42 3

    • Wbrew pozoro

      • 4 1

  • 28 ml

    wartość zamówienia wynosi około 28 mln euro netto

    • 1 0

  • zwolennicy PO

    Kazdy kto przacował wie jakie funkcjie z ustawek PO istnieja w MARS ( Energomontaż- Pólnoc ,Nauta Cris)same kolesiostwo poustawiało swoich z PO mogła by sie prasa zainteresować jakie płace w Gdyni na jakich stanowiskach Wywalili kope fachowców .Najlepiej wygrywa się przetargi z pomoc a Skarbu Państwa.

    • 2 1

  • z artykulu ....

    cytat : " ........musiał też posiadać odpowiedni potencjał techniczny oraz zatrudniać osoby zdolne wykonać to zamówienie i wykazać, że uzyskał przychody ze sprzedaży na poziomie nie niższym niż 400 mln zł rocznie w każdym z dwóch ostatnich, pełnych lat obrotowych, posiadać zaudytowane sprawozdania i kapitał własny na poziomie nie mniejszym niż 200 mln zł. Taka sama zasada obowiązywała jeśli podmioty działają w ramach konsorcjum. ... " Poza Cristem ani Nauta ani EPG nie osiągały sprzedaży ponad 400 mln zł rocznie. Zadna z tych firm nie zatrudnia osób mogących wykonać te zamówienie, również kapitały własne są niższe niż 200 mln zł. Czyli coś tu nie gra panie redaktorze. Mozna przypuszczać , że te informacje sa podawane byleby coś napisać, czyzby Pan redaktor sądził , że ludzie nie umieją czytać ? Warto przed publikacją tekstu przeczytać go i sprawdzić czy podane dane sa wiarygodne chyba , że jest to tekst na zamówienie
    wzorowany na metodach pewnego speca od propagandy ale wiemy jak to się skonczyło.

    • 10 3

  • (3)

    które biuro konstrukcyjne robi process engineering dla Petrobalticu/Lotosu? Strach pomyśleć, żeby to miałą być jakaś firma z Polski. Za rok będzie ostatni czas sprzedawać akcje Lotosu. Nikt nie przełknie dwóch wtop pod rząd tj. Yme i teraz tego, Prezio bedzie do wymiany.

    • 18 1

    • Rosetti Marine - Włochy (2)

      Polacy też daliby radę. Mamy dobrych fachowców.

      • 6 0

      • Ze wsparciem NED-project z Gdanska

        • 1 3

      • fachowcy moze sa ale decyzyjni sa juz nie-fachowcy... niestety.

        • 6 1

  • a kiedy bedzie druga platforma ?

    • 2 1

  • List do wszystkich Marsjan (1)

    Drodzy Stoczniowcy z Grupy Mars. Sukces jakim jest podpisanie tego kontraktu świadczy dobitnie, że nasz trud i zaangażowanie , wysoka jakość prac oraz terminowe realizacje prac w tym przede wszystkim nowych budów zostały docenione przez rynek. Ten sukces to przede wszystkim nagroda za całą masę wyrzeczeń i wiarę, że jeżeli się czegoś bardzo pragnie to można ten cel osiągnąć. Jesteśmy przekonani, iż firma Petrobaltic dołączy do grupy naszych stałych klientów, z którymi wspólnie będziemy realizować nasze biznesowe projekty. Ten sukces , to także znak iż idziemy w dobrym kierunku, jesteśmy na drodze wyboistej i krętej ale prowadzącej nas w słuszną stronę. Nie zawahamy się postawić kolejnego kroku, nie zawahamy się pójść dalej, bo realizacja marzeń, pięknych marzeń jest bezcenna. Oczywiście pojawią się głosy, że marzenia te realizujemy za pieniądze podatników, jednak są to głosy nasyconę wrogą nutą, nutą która jest pisana przez naszych konkurentów oraz niedowiarków. Dlatego jeszcze raz gratulujemy sobie to sukcesu. Tak dalej. Tak nam dopomóż ...

    • 31 2

    • Pięknie napisane ;)

      • 6 0

  • Platforma

    a jednak jest mała

    • 4 1

  • Komentarz

    ale wielka ta platforma

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane