• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółki z Grupy MARS przebudują platformę Petrobalticu

Robert Kiewlicz
21 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Już w najbliższych tygodniach ma rozpocząć się przebudowa platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę eksploatacyjną.

Już w najbliższych tygodniach ma rozpocząć się przebudowa platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę eksploatacyjną.

Do Gdyni wpłynęła we wtorek platforma wiertnicza "Petrobaltic". Zostanie ona przebudowana przez spółki z Grupy MARS na platformę eksploatacyjną. Koszt inwestycji to minimum 28 mln euro.



We wtorek platforma "Petrobaltic" wpłynęła do gdyńskiego portu. We wtorek platforma "Petrobaltic" wpłynęła do gdyńskiego portu.
Przebudowa platformy wiertniczej należącej do spółki Lotos Petrobaltic, o nazwie "Petrobaltic", na platformę eksploatacyjną, ma rozpocząć się już w najbliższych tygodniach. Wcześniej informowano, że inwestycja rozpocznie się we wrześniu. Po zakończeniu inwestycji platforma stanie się centrum produkcyjnym na bałtyckim złożu B8, a prace wiertnicze przejmie nowa platforma "Lotos Petrobaltic".

Uruchomienie komercyjnej produkcji ze złoża B8 planowane jest na koniec 2015 r. W związku z przesunięciem się terminów dotyczących przebudowy platformy rozpoczęcie produkcji na bałtyckim złożu rozpocznie się zapewne z opóźnieniem.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy inwestycją zajmą się spółki: Energomontaż Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i Crist. Konsorcjum firm z Grupy MARS Shipyards & Offshore wygrało walkę o kontrakt i pokonało m.in. Gdańską Stocznię Remontowa.

Przetarg ogłoszony przez Grupę Lotos, w skład której wchodzi Lotos Petrobaltic, postawił potencjalnym wykonawcom duże wymagania. Poszukiwane były podmioty, które na swoim koncie mają przynajmniej dwa remonty lub przebudowy platform i jeden projekt dotyczący budowy platformy lub statku typu "jack-up vessel". W grę wchodziło także wykonanie modułów lub instalacji systemów procesowych o ciężarze minimum 400 ton w branży oil & gas.

Jedna ze spółek, która częściowo należy do funduszu MARS - stocznia Crist - ma doświadczenie w budowie jednostek "jack-up vessel". W grudniu 2013 roku przekazała armatorowi specjalistyczny statek hydrotechniczny "Vidar". Natomiast rok wcześniej zakończono budowę jednostki "Innovation".

Dodatkowo w grudniu 2013 roku MARS podpisał porozumienie z Drydocks World oraz Maritime World - międzynarodowymi dostawcami usług offshore dla sektora stoczniowego oraz energetyki. Porozumienie obejmuje partnerstwo w świadczeniu usług dla sektora morskiego i offshore, w tym napraw, remontów oraz budowy nowych platform wiertniczych, czy konstrukcji stalowych do morskich elektrowni wiatrowych.

Wykonawca remontu platformy "Petrobaltic" musiał też posiadać odpowiedni potencjał techniczny oraz zatrudniać osoby zdolne wykonać to zamówienie i wykazać, że uzyskał przychody ze sprzedaży na poziomie nie niższym niż 400 mln zł rocznie w każdym z dwóch ostatnich, pełnych lat obrotowych, posiadać zaudytowane sprawozdania i kapitał własny na poziomie nie mniejszym niż 200 mln zł. Taka sama zasada obowiązywała jeśli podmioty działają w ramach konsorcjum.

Platforma wiertnicza Lotos Petrobaltic od środka.

Miejsca

Opinie (70) 10 zablokowanych

  • trzymam kciuki za MARS (1)

    Żebyście za dużo nie wtopili na tym projekcie - będzie mniej do oddania wam z naszych podatków.

    Poza tym porównanie FPF1 do platformy Petrobalticu (poza montażem sekcji nóg platformy - o ile w końcu nasz dzielny Lotos się na coś zdecydował) jest nieuprawnione, zupełnie nie ta skala zakresu prac i związanych z tym problemów

    • 17 5

    • FPF1 to wtopa

      Postoi jeszcze z rok poltora. Porazka

      • 4 8

  • Jaka to wolna konkurencja jak warunki przetargu pisza ludzie pod Marsa? (1)

    Szkoda mi Crista...bo to chyba nie z ich winy zawalili w Niemczech...Moze i jest szansa i sens im pomoc..bo Remontowa i tak sobie swietnie poradzi.Zawsze to na pomorzu zostanie uratowana jeszcze jedna firma....Tylko interesuje mnie jedna sprawa..Rozumiem ,ze Crist zostawial podatki w Gdansku..a taki mars Ktory jest z Warszawy a ktory wykupil (dofinansowal Crista)...gdzie on odprowadza czy centrali tez do Gdanska?Czy moze do Warszawy?Chora za to jest taka ingerencja takiego Marsa...tu ci niby pomoga a druga reka zagarna to co twoje.Taka jest pomoc tego tworu.

    • 16 1

    • jakie podatki chłopie?

      Żeby płacić podatek dochodowy to trzeba mieć najpierw jakieś zyski !!! A crist za ostatni rok pod rządami Marsjan to 40 mln zł strat!!! I do tego procesy w Niemczech na dużo więcej!!!

      • 9 3

  • List do wszystkich Marsjan (1)

    Drodzy Stoczniowcy z Grupy Mars. Sukces jakim jest podpisanie tego kontraktu świadczy dobitnie, że nasz trud i zaangażowanie , wysoka jakość prac oraz terminowe realizacje prac w tym przede wszystkim nowych budów zostały docenione przez rynek. Ten sukces to przede wszystkim nagroda za całą masę wyrzeczeń i wiarę, że jeżeli się czegoś bardzo pragnie to można ten cel osiągnąć. Jesteśmy przekonani, iż firma Petrobaltic dołączy do grupy naszych stałych klientów, z którymi wspólnie będziemy realizować nasze biznesowe projekty. Ten sukces , to także znak iż idziemy w dobrym kierunku, jesteśmy na drodze wyboistej i krętej ale prowadzącej nas w słuszną stronę. Nie zawahamy się postawić kolejnego kroku, nie zawahamy się pójść dalej, bo realizacja marzeń, pięknych marzeń jest bezcenna. Oczywiście pojawią się głosy, że marzenia te realizujemy za pieniądze podatników, jednak są to głosy nasyconę wrogą nutą, nutą która jest pisana przez naszych konkurentów oraz niedowiarków. Dlatego jeszcze raz gratulujemy sobie to sukcesu. Tak dalej. Tak nam dopomóż ...

    • 31 2

    • Pięknie napisane ;)

      • 6 0

  • I źle, i dobrze.

    Źle - znowu jak za komuny, decyduje polityka a nie ekonomia. Dlatego dostał MARS, a nie REMONTOWA z Gdańska.

    Dobrze - nie dadzą rady, bo nie potrafią tego robić i bedzie to gwóźdź do trumny tego pokracznego bytu ekonomicznego za pieniądze podatnika.

    A Macierewicz z Ziobrą nadchodzą, i bedą sadzać złodziei. Niech sie boją ci co maja powody.

    • 14 7

  • Maciej Sz.

    Dobrze że Maciej Sz, nie macza w tym Palców bo byłoby tak jak z jego spółkami handlowymi Lotosu. Kolesie Prezesi i działkowanie nikt do CBA nie zgłosił ale do czasu....

    • 6 0

  • To nie jest platforma tylko jack-up.

    • 0 6

  • wykończą teraz remontową Mars wykończył Stocznię Gdańsk, a teraz wykonczy remontową

    to kolejna rządowa firma w celu likwidacji polskich stoczni w tym teraz remontowej, bo ma się dobrze to trzeba ja zniszczyć a potem kontrakty przejmą niemcy TUSK w Akcki CD

    • 11 2

  • (3)

    Rosetti Marine - Włochy
    Moim zdaniem Polacy byliby lepsi...

    • 3 2

    • ta firma z Ravenny we Włoszech zajmuje się m.in. platformami. Wg ich informacji platforma ma być gotowa po przebudowie w listopadzie 2015 roku. A więc raczej wątpliwym jest by te marsjańskie konsorcjum wykonało ta przebudowę w tak krótkim czasie a to z prostych przyczyn - niewielki statek badawczy , katamaran dla Uniwersytetu Gdańskiego stocznia Nauta buduje już drugi rok, miał być gotowy w połowie 2014 r. a będzie o ile nic się nie wydarzy w 2015 roku inny przykład - kadłub statku rybackiego, sejnera budowa trwała dwa lata zamiast 4 miesiące. A jak się weźmie pod uwagę , że zasady ekonomii w marsjanskich firmach nie obowiązują to można sobie wyobrazić co się stanie , nie będzie gotowej platformy ani nie będzie pieniędzy. czyli będzie , że chcieli dobrze a wyszło jak zawsze tylko dlaczego państwo polskie ma dopłacać do zabaw marsjan w biznes?

      • 10 2

    • a kto to miał by zaprojektować ? państwowy Crist , Nauta czy EPG nie mają biur konstrukcyjnych.

      • 5 2

    • Roseti

      Z tymi Włochami to ostrożnie im sie nigdy nie spieszy Rosetti niezłe skasowało Petrobaltic za projekt. Jak by ktos sie dobrze postarał to by znalaz artykol na włoskiej stronie internetowej.

      • 4 0

  • (2)

    firma nazywa się Rosetti Marino, Ravenna Włochy

    • 6 0

    • (1)

      Milano a nie Ravena

      • 0 4

      • glowne biuro jest w Ravennie

        • 3 0

  • Przebudowa

    Pierw program 10+ teraz przebudowa platformy bo cos strzela bylo zrobic z ludźmi z Lotosu ktorzy zajmowali sie programem zeby trawników nie kosili przed firma.Do przebudowy Baltic Bety na platforme eksploatacyjna nie potrzeba bylo tylu ludzi tylko nie liczne grono zapaloniecow z Petrobalticu.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane