• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółki z Grupy MARS przebudują platformę Petrobalticu

Robert Kiewlicz
21 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Już w najbliższych tygodniach ma rozpocząć się przebudowa platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę eksploatacyjną.

Już w najbliższych tygodniach ma rozpocząć się przebudowa platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę eksploatacyjną.

Do Gdyni wpłynęła we wtorek platforma wiertnicza "Petrobaltic". Zostanie ona przebudowana przez spółki z Grupy MARS na platformę eksploatacyjną. Koszt inwestycji to minimum 28 mln euro.



We wtorek platforma "Petrobaltic" wpłynęła do gdyńskiego portu. We wtorek platforma "Petrobaltic" wpłynęła do gdyńskiego portu.
Przebudowa platformy wiertniczej należącej do spółki Lotos Petrobaltic, o nazwie "Petrobaltic", na platformę eksploatacyjną, ma rozpocząć się już w najbliższych tygodniach. Wcześniej informowano, że inwestycja rozpocznie się we wrześniu. Po zakończeniu inwestycji platforma stanie się centrum produkcyjnym na bałtyckim złożu B8, a prace wiertnicze przejmie nowa platforma "Lotos Petrobaltic".

Uruchomienie komercyjnej produkcji ze złoża B8 planowane jest na koniec 2015 r. W związku z przesunięciem się terminów dotyczących przebudowy platformy rozpoczęcie produkcji na bałtyckim złożu rozpocznie się zapewne z opóźnieniem.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy inwestycją zajmą się spółki: Energomontaż Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i Crist. Konsorcjum firm z Grupy MARS Shipyards & Offshore wygrało walkę o kontrakt i pokonało m.in. Gdańską Stocznię Remontowa.

Przetarg ogłoszony przez Grupę Lotos, w skład której wchodzi Lotos Petrobaltic, postawił potencjalnym wykonawcom duże wymagania. Poszukiwane były podmioty, które na swoim koncie mają przynajmniej dwa remonty lub przebudowy platform i jeden projekt dotyczący budowy platformy lub statku typu "jack-up vessel". W grę wchodziło także wykonanie modułów lub instalacji systemów procesowych o ciężarze minimum 400 ton w branży oil & gas.

Jedna ze spółek, która częściowo należy do funduszu MARS - stocznia Crist - ma doświadczenie w budowie jednostek "jack-up vessel". W grudniu 2013 roku przekazała armatorowi specjalistyczny statek hydrotechniczny "Vidar". Natomiast rok wcześniej zakończono budowę jednostki "Innovation".

Dodatkowo w grudniu 2013 roku MARS podpisał porozumienie z Drydocks World oraz Maritime World - międzynarodowymi dostawcami usług offshore dla sektora stoczniowego oraz energetyki. Porozumienie obejmuje partnerstwo w świadczeniu usług dla sektora morskiego i offshore, w tym napraw, remontów oraz budowy nowych platform wiertniczych, czy konstrukcji stalowych do morskich elektrowni wiatrowych.

Wykonawca remontu platformy "Petrobaltic" musiał też posiadać odpowiedni potencjał techniczny oraz zatrudniać osoby zdolne wykonać to zamówienie i wykazać, że uzyskał przychody ze sprzedaży na poziomie nie niższym niż 400 mln zł rocznie w każdym z dwóch ostatnich, pełnych lat obrotowych, posiadać zaudytowane sprawozdania i kapitał własny na poziomie nie mniejszym niż 200 mln zł. Taka sama zasada obowiązywała jeśli podmioty działają w ramach konsorcjum.

Platforma wiertnicza Lotos Petrobaltic od środka.

Miejsca

Opinie (70) 10 zablokowanych

  • 28 ml

    wartość zamówienia wynosi około 28 mln euro netto

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane