• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Pilecki" z chińskiej stoczni wyruszy do Casablanki

VIK
5 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Ceremonia chrztu, ze względu na ograniczenia  wprowadzone w związku z pandemią COVID-19, odbyła się w Konsulacie Generalnym RP w Szanghaju.
  • Chińskiego właściciela C-P reprezentowali pracownicy biura w Szanghaju, w tym Zhu Denzhang, dyrektor generalny C-P w Szanghaju.
  • W stoczni podczas uroczystości chrztu statku byli przedstawiciele zarządu stoczni, a na mostku załoga z kapitanem Maciejem Mielko.

W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbył się chrzest kolejnego statku zamówionego przez Chipolbrok. Statek otrzymał imię polskiego bohatera z czasów II wojny światowej - rotmistrza kawalerii Wojska Polskiego Witolda Pileckiego.



Statek Pilecki to jedna z jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku. Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta i została przekazana w lutym tego roku.

M/V Pilecki po załadunku "project cargo" w Szanghaju wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki.

Ceremonia chrztu, ze względu na ograniczenia  wprowadzone w Szanghaju w związku z pandemią COVID-19, odbyła się zdalnie. Przedstawiciele armatora, stoczni, Polskiego Rejestru Statków - klasyfikatora jednostki, polskiej ambasady oraz załoga jednostki spotkali się więc online. W Konsulacie Generalnym RP w Szanghaju obecni byli: Konsul RP Marek Ciesielczuk, żona konsula, Beata Ciesielczuk, która została matką chrzestną statku oraz przedstawiciele polskiej strony Chipolbrok z Maciejem Łępickim, dyrektorem generalnym C-P w Szanghaju na czele. Chińskiego właściciela C-P reprezentowali pracownicy biura w Szanghaju, w tym Zhu Denzhang, dyrektor generalny C-P w Szanghaju. W stoczni Chengxi byli przedstawiciele zarządu stoczni, a na mostku statku załoga z kapitanem Maciejem Mielko.

M/V Pilecki, po załadunku "project cargo" w Szanghaju, wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki. M/V Pilecki, po załadunku "project cargo" w Szanghaju, wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki.

Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (114)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane