- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (72 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (162 opinie)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (26 opinii)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
"Pilecki" z chińskiej stoczni wyruszy do Casablanki
W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbył się chrzest kolejnego statku zamówionego przez Chipolbrok. Statek otrzymał imię polskiego bohatera z czasów II wojny światowej - rotmistrza kawalerii Wojska Polskiego Witolda Pileckiego.
Statek Pilecki to jedna z jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku. Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta i została przekazana w lutym tego roku.
M/V Pilecki po załadunku "project cargo" w Szanghaju wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki.
Ceremonia chrztu, ze względu na ograniczenia wprowadzone w Szanghaju w związku z pandemią COVID-19, odbyła się zdalnie. Przedstawiciele armatora, stoczni, Polskiego Rejestru Statków - klasyfikatora jednostki, polskiej ambasady oraz załoga jednostki spotkali się więc online. W Konsulacie Generalnym RP w Szanghaju obecni byli: Konsul RP Marek Ciesielczuk, żona konsula, Beata Ciesielczuk, która została matką chrzestną statku oraz przedstawiciele polskiej strony Chipolbrok z Maciejem Łępickim, dyrektorem generalnym C-P w Szanghaju na czele. Chińskiego właściciela C-P reprezentowali pracownicy biura w Szanghaju, w tym Zhu Denzhang, dyrektor generalny C-P w Szanghaju. W stoczni Chengxi byli przedstawiciele zarządu stoczni, a na mostku statku załoga z kapitanem Maciejem Mielko.
Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-05-05 19:43
Gdańsk (4)
A powinien być zbudowany w stocznii gdańskiej ale nas odsunieto i nie mamy nic
- 42 13
-
2022-05-05 22:13
podziękuj PIS
- 8 9
-
2022-05-05 20:33
Taaa (2)
Bajka , nie mamy technologii do takiej budowy , no chyba że cofniesz się w czasie , odsuniesz od okrągłego stołu wszystkich , albo do czasów gdy rządziła ,,po,, schowasz się w dildo i jak taki jeden rudy będzie na nim siadał jak co wieczór zwykł to wyskoczysz i zrobisz mu zdjęcie
- 4 15
-
2022-05-08 14:11
Znawca
Jak nie mamy technologi? Doki, dźwigi, huty? Taki statek to prosta konstrukcja, nie wymaga dużo.
- 2 0
-
2022-05-05 21:19
No przecież poprzedni PiS
przekazał Stocznie Gdańską, Ukraińcom - tz. "biznesowi tego państwa" , mogli budować i co ??
Mamy obecnie nie Stocznie Gdańską a "Cesarską" :))
Natomiast najnowocześniejszą w Europie gdyńską stocznie wg. m.in. Izraelczyków zniszczył gdański polityk PO. A stoczniowców wysłał na kursy dla psich fryzjerów.- 15 8
-
2022-05-07 00:13
PIS-owcy wytłumaczcie mi proszę wreszcie swoją logikę. (2)
Chipolbrok (C-P) jest spółką 50/50 polsko-chińską.
C-P buduje i kupuje nową flotę w stoczniach chińskich, ale statki mają nasze patriotyczne nazwy.
1/ Dla Was to jest OK i tak powinno to wyglądać ?
2/ Co na to nasi Stoczniowcy ?
3/ 50% udziału w C-P ma Skarb Państwa,, która jest już dawno obsadzona ludźmi zChipolbrok (C-P) jest spółką 50/50 polsko-chińską.
C-P buduje i kupuje nową flotę w stoczniach chińskich, ale statki mają nasze patriotyczne nazwy.
1/ Dla Was to jest OK i tak powinno to wyglądać ?
2/ Co na to nasi Stoczniowcy ?
3/ 50% udziału w C-P ma Skarb Państwa,, która jest już dawno obsadzona ludźmi z nadania obecnego Rządu. Tuska dawno nie ma przy władzy, a jego protegowani zostali wiele lat temu wyparci ze spółek Skarbu Państwa.
To jak to się dzieje, że te statki nie są jeszcze budowane u nas ? Jakieś czary ?
Proszę wytłumaczcie mi to "na chłopski rozum", bo nie rozumiem, chociaż chciałbym zagłosować na PIS, ale nie umiem tego logicznie sobie poukładać :(- 7 2
-
2022-05-07 12:10
PiS i logika
Dobre :D
- 1 0
-
2022-05-07 00:34
No wina Tuska
Kowalski
- 1 0
-
2022-05-05 20:27
Statk (2)
Przewoźnika promowego Polferiess PO chciało sprzedać za 38 mln. zł., mimo że niedługo wcześniej armator kupił prom za 130 mln. zł. a w remont władował 30 mln. zł. A przecież miał kilka promów i był i jest rentowny.
- 22 25
-
2022-05-06 14:33
Ja słyszałem że za 3,8 ale różnie w mediach reżimowych podają (1)
- 6 2
-
2022-05-07 00:25
Warto by było przeanalizować...
...bilans spółki i wkład własny vs. kredyt na nowy prom.
Nie mniej PIS-owców to przerasta. Oni jak kupują Passata na kredyt 8 lat, to już jest ich...- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.