Statek Coey Viking przekazany armatorowi

Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime.
Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime. fot. materiały prasowe

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi pierwszy z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Coey Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.



Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking została już przekazana armatorowi i po tzw. mobilizacji, czyli przystosowaniu do konkretnego zadania, wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego. Jednostka przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.

Kolejny prom dla BC Ferries



Statek spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.

Gospodarka morska w Trójmieście



Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Wyposażony został też w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych.

Opinie (49) 3 zablokowane

  • (13)

    jak PiS nie "pomaga" to widać jakoś idzie i nie kończy się na pokazowym święceniu wyimaginowanej stępki wyjętej z krzaków a później nic

    • 108 21

    • własnie pomaga (1)

      • 7 24

      • tak słyszałem 800 tysięcy z tarczy 2.0 DLA rydzyka

        • 1 0

    • (5)

      Ale wiesz że kadłub tej łajby stał kilka lat w krzakach, bo poprzedni armator nie odebrał? W tym przypadku to przy jakoś idzie trzeba kłaść mocny nacisk na jakoś

      • 10 7

      • Pracowałem przy tym statku. (3)

        Kadłub nigdy nie stał w krzakach.

        • 13 9

        • Widocznie masz zbyt nikłą wiedzę na ten temat.
          https://m.trojmiasto.pl/biznes/Remontowa-w-koncu-pozbyla-sie-dwoch-PSV-n139180.html

          • 5 2

        • Stał na północnej

          • 7 1

        • Stały oba kilka lat. Remontowa szukała kupców oferując między innymi Petrobalticowi. Ale one za duże i za kosztowne.

          • 0 0

      • może nie chciał statku pryskanego przez klechę? znaczy "święconego"

        • 9 6

    • A co ma wspólnego PiS ze Szwecją?? Nie bredź "człowieku". (2)

      • 10 3

      • na cale szczescie nic.... (1)

        no oprocz tamtejszych patridiotow glosujacych na gnoma, bedac tam

        • 8 2

        • A tam nie uciekają komuniści z bratem Michnika na czele? To chyba nie jest elektorat PiS?

          • 5 9

    • Jak tuskaszenko pomógł stoczni w Gdyni to już jej nie ma (1)

      Tvnrassija

      • 3 5

      • A JAK Gierek je budował... kolejny co się najada wspomnieniem o obiedzie

        • 0 0

  • No i super. (1)

    Grunt to pracować i nie dokładać do interesu.

    • 59 0

    • stocznia nie dokłada tylko podwykonawcy...!!!!

      • 0 0

  • (3)

    To teraz czekamy żeby szybko powstały ładowarki na oceanach i morzach aby te "ekologiczne" elektryczne statki mogły się podładować w trasie.

    • 13 27

    • Ten statek ma napęd hybrydowy.

      Akumulatory ładuje sobie sam

      • 23 2

    • (1)

      Panie tu gas napędza pradnice a pradnice ładuja baterie i statek sam jedzie

      • 2 0

      • Jedzie jak teściowa z górki na rowerze

        • 2 0

  • Czyli jednak mozna cos w polskiej stoczni zbudowac (1)

    Niestety stocznia koniecznie musi być prywatna, nie państwowa

    • 64 0

    • to chyba dobrze że prywatna

      za komuną tęsknisz??

      • 0 0

  • .........że tak powiem............bardzo ładny :-) (1)

    • 30 0

    • Miło widzieć, słyszeć i czytać, że Polska wciąż potrafi budować statki.

      • 6 0

  • To zaprawdę dziwne że ten statek powstał bez Narodowego Programu Wspierania Budowy Statków Morskich :) (2)

    • 39 6

    • Tusk z Makrelą pomagali i dlatego udało się go wyciągnąć z krzaków i ukończyć (1)

      • 1 15

      • brałeś już dzisiaj tabletki ?

        bo nie ma poprawy

        • 11 0

  • Gdzie prom pinokia? (2)

    • 30 6

    • Tam gdzie najbliższe lotnisko rudego ...uja (1)

      • 3 16

      • raczej tam gdzie port centralny chciałeś powiedzieć

        • 1 0

  • sprostowanie wykonawcy

    • 1 0

  • Statki się budują

    Gdy związki zawodowe stoczni nie psują

    • 21 0

  • wybudują trzy skorupki na rok i wielki krzyk - Korea buduje rocznie 186 statków (5)

    • 8 18

    • Ale w Korei nie ma PiSu (4)

      • 14 4

      • (1)

        Ani PO

        • 5 3

        • Ani stoczni w Radomiu

          • 3 0

      • gsr the best (1)

        zaPOmniałeś POlszewiku kto załatwił stocznie w Polsce? ,przyPOminasz sobie inwestora z Kataru czy półmroczność cię całkiem ogarneła!??!

        • 2 2

        • Mylisz stocznie.

          W GSR nigdy nie było żadnegi inwestora z Kataru. To prywatna polska firma z polskim kapitałem.

          • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane