- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (75 opinii)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (171 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (29 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (45 opinii)
- 5 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
Statek Coey Viking przekazany armatorowi
21 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat)
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi pierwszy z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Coey Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking została już przekazana armatorowi i po tzw. mobilizacji, czyli przystosowaniu do konkretnego zadania, wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego. Jednostka przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Kolejny prom dla BC Ferries
Statek spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Gospodarka morska w Trójmieście
Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Wyposażony został też w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych.
VIK
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-01-21 14:53
No i super. (1)
Grunt to pracować i nie dokładać do interesu.
- 59 0
-
2021-01-23 11:34
stocznia nie dokłada tylko podwykonawcy...!!!!
- 0 0
-
2021-01-22 09:34
Tak trzymać.
Gratulacje dla ofiarnej załogi kadłubowni.
- 1 1
-
2021-01-21 15:44
Czyli jednak mozna cos w polskiej stoczni zbudowac (1)
Niestety stocznia koniecznie musi być prywatna, nie państwowa
- 64 0
-
2021-01-24 00:25
to chyba dobrze że prywatna
za komuną tęsknisz??
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.