- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (167 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (27 opinii)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 5 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 6 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
Statek dla Szczecina zwodowany w Remontowa Shipbuilding
Wodowanie statku dla Urzędu Morskiego w Szczecinie.
W Remontowa Shipbuilding zwodowano kolejny statek wielozadaniowy zamówiony przez Urząd Morski w Szczecinie. Jednostka Planeta I wejdzie do eksploatacji w 2020 roku.
Umowę na wykonanie projektu i budowę dwóch wielozadaniowych jednostek dla administracji morskiej podpisano na początku marca ub. roku. Wartość tego kontraktu to ponad 213 mln zł. Inwestycja w 85 proc. jest dofinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pierwszy z nich, zwodowany przed trzema miesiącami, eksploatowany będzie przez Urząd Morski w Gdyni, a kolejny trafi do Urzędu Morskiego w Szczecinie. Statki wejdą do eksploatacji w 2020 roku.
Statki budowane są według projektu wykonanego przez należące do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Polski Rejestr Statków.
Obydwa statki o długości 60 m, szerokości 12,8 m i zanurzeniu 3,5 m będą osiągać prędkość 13 węzłów. Obsługiwane będą przez sześcioosobową załogę i 14 osób personelu specjalistycznego. Spalinowo-elektryczny system napędu pozwoli na elastyczne wykorzystanie mocy przy wypełnianiu różnorodnych zadań. W codziennej eksploatacji jednostki przeznaczone będą do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, a także wykonywania i opracowywania pomiarów hydrograficznych. W przypadku wystąpienia katastrofy morskiej będą mogły zostać wykorzystane do holowania, zwalczania rozlewów olejowych, gaszenia pożarów, jak również wypełniania funkcji ratowniczych. W okresie zimowym w przypadku wystąpienia zalodzenia torów wodnych statki pełnić będą funkcje lodołamaczy pełnomorskich.
Jednostki zastąpią statki hydrograficzne Zodiak i Planeta, przekazane do eksploatacji w 1982 roku, a budowane także przez Remontową Shipbuilding, która wówczas była Stocznia Północną.
To niejedyny kontrakt Remontowa Shipbuilding realizowany dla instytucji ze Szczecina. Również w marcu ub. roku Stocznia podpisała kontrakt na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę dwóch lodołamaczy liniowych dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Wartość tego kontraktu to 30,2 mln zł.
Miejsca
Opinie (54) 3 zablokowane
-
2019-10-29 18:25
(3)
Fajnie, że w końcu Polacy zamawiają, projektują, budują i użytkują statki. Gdyby rządziło PoKo to statek został by kupiony we Francji ..
- 9 25
-
2019-10-29 18:43
za to jak rządzi PiS to najpierw uroczyście stawiają stępkę a potem biorą się do projektowania (1)
dwa lata minęły i zamówią projekt za granicą, bo w kraju się nie da i nie ma już konstruktorów. Zobaczymy czy zbudują w Szczecinie, bo jeszcze się okaże że do niemieckich stoczni przeniosą zamówienie
- 10 2
-
2019-10-29 19:22
Chociaż coś ten pis robi aby było na plus
A nie zamykać tocznie jak robiło to PO
- 2 13
-
2019-10-30 06:53
Polacy z PZM - zamawiaja. Chiny - projektuja, buduja.
- 3 1
-
2019-10-29 19:15
Gdzie znaleźć
info o przyszłych wodowaniach jakichś statków, żeby zobaczyć to na żywo?
- 6 0
-
2019-10-29 19:46
Statek !?
No n ie wiem -dla mnie to kuter rybacki -statek to brzmi dumnie!!
- 5 6
-
2019-10-29 20:27
Bardzo proszę o informację
Czy mogą Państwo podawać wcześniej informacje o miejscu i godzinie tego typu wydarzeń jak to robiliście wcześniej.
Zawsze z synem chodziliśmy to zobaczyć od dawna pokazujecie wydarzenie po czasie.
proponuje trzy dni przed wodowaniem gdzie i o której godzinie.
Dziękuję i pozdrawiam- 11 1
-
2019-10-29 21:11
Ale jaja w Polsce budują jeden statek na dwa lata a w Koreji 180 statków w ciągu jednego roku (2)
- 3 5
-
2019-10-29 21:45
Koreja gurom
- 2 0
-
2019-10-29 21:46
cicho .
Bo się wyda .
- 0 0
-
2019-10-29 21:28
Kadłub
.
- 2 0
-
2019-10-29 21:39
Fajny ten statek... (1)
...taki nie za kompletny.
- 1 1
-
2019-10-30 20:40
To typowe przy wodowaniu bocznym. Przy wodowaniu wzdłużnym np jak w dawnej St. Gd jest bardziej wyposażony a przy budowaniu w suchym doku np w d St Gdy w zasadzie jest kompletny przy wodowaniu
- 2 0
-
2019-10-30 01:47
Pracowałem przy budowie tego cuda
I niestety gó...no z tego mam. Po miesiącu koleś ze swoimi ludźmi zawinął się do Świnoujścia i "oddam oddam"
A kumpel ostrzegał że z tamtych okolic to kanibale.
Tak tylko chciałem się pożalić i ostrzedz- 7 1
-
2019-10-30 06:40
(1)
Moze mam problemy ze wzrobiem ale ja tam widze tylko kadłub!Troche sie to chyba róznie od wodowania całego statku?
- 0 4
-
2019-10-30 18:21
Z czym masz problem? Ze wzwodem???
- 2 0
-
2019-10-30 07:46
A w Szczecinie ...
stępka pod prom dalej rdzewieje...a takie ogromne statki miały być tam budowane ( jakby Pawlak i Kargul powiedział: takie amerykańske). Dobra zmiana jest dobra ale w tylko.... gębie.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.