• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek dla Szczecina zwodowany w Remontowa Shipbuilding

VIK
29 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego

Wodowanie statku dla Urzędu Morskiego w Szczecinie.


W Remontowa Shipbuilding zwodowano kolejny statek wielozadaniowy zamówiony przez Urząd Morski w Szczecinie. Jednostka Planeta I wejdzie do eksploatacji w 2020 roku.



Umowę na wykonanie projektu i budowę dwóch wielozadaniowych jednostek dla administracji morskiej podpisano na początku marca ub. roku. Wartość tego kontraktu to ponad 213 mln zł. Inwestycja w 85 proc. jest dofinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pierwszy z nich, zwodowany przed trzema miesiącami, eksploatowany będzie przez Urząd Morski w Gdyni, a kolejny trafi do Urzędu Morskiego w Szczecinie. Statki wejdą do eksploatacji w 2020 roku.

Statki budowane są według projektu wykonanego przez należące do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Polski Rejestr Statków.
Nowe statki wejdą do eksploatacji w 2020 r. Nowe statki wejdą do eksploatacji w 2020 r.

Obydwa statki o długości 60 m, szerokości 12,8 m i zanurzeniu 3,5 m będą osiągać prędkość 13 węzłów. Obsługiwane będą przez sześcioosobową załogę i 14 osób personelu specjalistycznego. Spalinowo-elektryczny system napędu pozwoli na elastyczne wykorzystanie mocy przy wypełnianiu różnorodnych zadań. W codziennej eksploatacji jednostki przeznaczone będą do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, a także wykonywania i opracowywania pomiarów hydrograficznych. W przypadku wystąpienia katastrofy morskiej będą mogły zostać wykorzystane do holowania, zwalczania rozlewów olejowych, gaszenia pożarów, jak również wypełniania funkcji ratowniczych. W okresie zimowym w przypadku wystąpienia zalodzenia torów wodnych statki pełnić będą funkcje lodołamaczy pełnomorskich.

Jednostki zastąpią statki hydrograficzne Zodiak i Planeta, przekazane do eksploatacji w 1982 roku, a budowane także przez Remontową Shipbuilding, która wówczas była Stocznia Północną.

To niejedyny kontrakt Remontowa Shipbuilding realizowany dla instytucji ze Szczecina. Również w marcu ub. roku Stocznia podpisała kontrakt na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę dwóch lodołamaczy liniowych dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Wartość tego kontraktu to 30,2 mln zł.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 3 zablokowane

  • (3)

    Fajnie, że w końcu Polacy zamawiają, projektują, budują i użytkują statki. Gdyby rządziło PoKo to statek został by kupiony we Francji ..

    • 9 25

    • za to jak rządzi PiS to najpierw uroczyście stawiają stępkę a potem biorą się do projektowania (1)

      dwa lata minęły i zamówią projekt za granicą, bo w kraju się nie da i nie ma już konstruktorów. Zobaczymy czy zbudują w Szczecinie, bo jeszcze się okaże że do niemieckich stoczni przeniosą zamówienie

      • 10 2

      • Chociaż coś ten pis robi aby było na plus

        A nie zamykać tocznie jak robiło to PO

        • 2 13

    • Polacy z PZM - zamawiaja. Chiny - projektuja, buduja.

      • 3 1

  • Gdzie znaleźć

    info o przyszłych wodowaniach jakichś statków, żeby zobaczyć to na żywo?

    • 6 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding

    Statek !?

    No n ie wiem -dla mnie to kuter rybacki -statek to brzmi dumnie!!

    • 5 6

  • Bardzo proszę o informację

    Czy mogą Państwo podawać wcześniej informacje o miejscu i godzinie tego typu wydarzeń jak to robiliście wcześniej.
    Zawsze z synem chodziliśmy to zobaczyć od dawna pokazujecie wydarzenie po czasie.
    proponuje trzy dni przed wodowaniem gdzie i o której godzinie.
    Dziękuję i pozdrawiam

    • 11 1

  • Ale jaja w Polsce budują jeden statek na dwa lata a w Koreji 180 statków w ciągu jednego roku (2)

    • 3 5

    • Koreja gurom

      • 2 0

    • cicho .

      Bo się wyda .

      • 0 0

  • Kadłub

    .

    • 2 0

  • Fajny ten statek... (1)

    ...taki nie za kompletny.

    • 1 1

    • To typowe przy wodowaniu bocznym. Przy wodowaniu wzdłużnym np jak w dawnej St. Gd jest bardziej wyposażony a przy budowaniu w suchym doku np w d St Gdy w zasadzie jest kompletny przy wodowaniu

      • 2 0

  • Pracowałem przy budowie tego cuda

    I niestety gó...no z tego mam. Po miesiącu koleś ze swoimi ludźmi zawinął się do Świnoujścia i "oddam oddam"
    A kumpel ostrzegał że z tamtych okolic to kanibale.
    Tak tylko chciałem się pożalić i ostrzedz

    • 7 1

  • (1)

    Moze mam problemy ze wzrobiem ale ja tam widze tylko kadłub!Troche sie to chyba róznie od wodowania całego statku?

    • 0 4

    • Z czym masz problem? Ze wzwodem???

      • 2 0

  • A w Szczecinie ...

    stępka pod prom dalej rdzewieje...a takie ogromne statki miały być tam budowane ( jakby Pawlak i Kargul powiedział: takie amerykańske). Dobra zmiana jest dobra ale w tylko.... gębie.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane